Şimdi Ara

araç kamerası,pili söktüm ilginç durum oldu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
4.476
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar araç kameram var konusunu açmıştık
    araç kamerasında sık sık kitlenme oluyordu ve reset yapmam gerekiyordu,bugün aklıma geldi,içindeki pili sökersem,çakmak yuvasından direk elektrik alır ve elektriği keserim resete gerek kalmaz dedim
    içinde pil olduğu sürece çakmak elektriğini kessemde takılı kalıyordu o yüzden
    az önce içini söktüm ve pil kablosunu kestim,sonra arabaya taktım,sadece ekranda wellcome yazdı,çalışır hale geçmedi,kayda başlamadı
    demekki pilin önemi var,ama ben bunun mantığını çözemedim,ha pil,ha çakmaktan gelen elektrik
    cihazı çalıştırması lazımdı,çinliler ne yapmış anlamadım



  • cakmaktan gelen elektrik , pil uzerinden cihaza geciyor demek ki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uurll

    cakmaktan gelen elektrik , pil uzerinden cihaza geciyor demek ki.

    uykum var,uykulu halde yazdığın yazıyı şöyle okudum

    çakmaktan gelen elektrik,pil üzerinden gelen elektriği geçiyor demek ki

    iyiki böyle okudum,hemen volt ölçer aletimi aldım ve voltu ölçtüm,aklıma bile gelmedi,pilede bakmadım

    volt ölçer 04,1 volt ölçtü
    pilde ise 3.7 volt yazıyor

    satan adama sordum bilmiyor,elektronik formuna sordum bilmiyor,buraya konu açtım araç kamerası kitleniyor neden olabilir dedim bilen yok,arabada bir sürü test yaptım çakmak yuvasının voltunu ölçtüm
    hafıza kartını değiştirdim iyisini aldım vs... haftalardır uğratım
    bugün arabadan inip arka cama taktığım kamerayı resetleyip,yine öne oturuyordum işkence gibi,aracı ne zaman çalıştırsam cihaz kitleniyordu
    reset yapıp yeniden yeniden deniyordum bıkmıştım
    bugün aklıma geldi pili sökeyim dedim,bari kontağı kapadımmı kitlenmede gider dedim
    pili söktüm hiç çalışmadı,sadece ekrana ışık geldi

    doğruya çakmaktan 12 volt geliyor,ama cihaz 3.7 voltla çalışıyor,bu yüzden aracı ilk çalıştırmada fazla voltajdan kitleniyor

    ön cama taktığım kamerayı elle çalıştırıp sonra aracı çalıştırıyorum kitlenmeyi öyle çözmüştüm,ama arka camdaki uğraştırıyordu

    nihayet çözdük kanka,ohhh beeeeee

    araç kamerası alacaklar bu yazıyı not alsın,bütün araç kameralarında olabilecek durumdur,başıma çok geldi




  • Sorunu cozmene istemeden vesile olduysam ne mutlu bana :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uurll

    Sorunu cozmene istemeden vesile olduysam ne mutlu bana :)


    kesin sorun çözüldü,şuan başka şey düşünüyorum,ben pili sökmeden neden takılıyordu
    yani fazla voltajı nasıl emiyor cihaz
    dediğin gibi ilk çalıştırmada pile 12 volt gönderip,pilden 4 volt gönderiyorsa o zaman çalışması lazımdı
    acaba pile 12 volt gönderip,pilden 4 volttan fazlamı gönderiyor ilk anlarda
    çünkü cihazın pili ful dolu,pil tam doluyken veya tam boşkende takılma yapabilir o ihtimalde var,daha biraz işim olacak
    ama en azından nedenini anladık

    çakmaktan kablo ile çalışır yazmışlar,çakmak 12 volt olunca pilide 12 volt sanıyorum işe bak



    edit:
    bunlar seri bağlantı olduğuna göre çakmaktan düm devreye 12 volt gönderir,ama pilde devrede o halde pil üzerinden geçiyorsa,demekki pil tam dolu olduğu zaman,pili atlıyor ve ilk çalıştırmada 12 voltla cihazı kitliyor
    evet büyük ihtimal dediğin gibidir

    diğer deneyleri pili biraz boşaltıp yapmam lazım,ama kablo sürekli bağlı olduğu zaman pilde sürekli doluyor ve sorun tekrar ediyor

    einstain mod on: düşünmeye teste devam

    bu verileri toplayıp,satan adama göndersem okurmu acaba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baris195 -- 18 Nisan 2013; 0:57:03 >




  • güzel kardeşim başlığını daha yeni gördüm..o nasıl elektronik formuymus ki bu ufacık basit sorunu anlayamamıslar..kendim elektronikçi değilim makinacıyım ..senin en büyük hatan cihazı aldığında kullanım klavuzunu okumamak yahut cıhazı alıp uzerınde kı input output voltaj değerlerini kontrol etmemen..her cihazın çalıştığı bir voltaj seviyesi vardır..hatta çoğu ac (alternatif akım)çoğuda dc(doğrusal akımla) çalışır..sen cihazı araç çakmaklığına takarak ona çakmaklığın voltajını bindiriyorsun..ee doğal olarak kitleniyor..hatta patlaması kullanılamaz hale gelmesi lazım..cihaz pil gücündeyken pilden gelen akım ve voltaja uygun çalışır ki orjinali de o dur..bak sana basit bir örnek vereyim..eskiden hatırlarsın yaşın biraz büyükse kasetçalarlar vardı elde taşınan..bunlar normalde 3 tane pil alırdı ve bellivotlaj akım değeri vardı..ben ise bıkmıştım pil temin etmekten ve evdek nokia 5110 cihazın şarz aletıni bu kasetçalara takmıştım ve cihaz çalışıyordu ama voltaj o kadar yüksek geliyordu ki şarkıyı hızlı ilerletmeye almış gibi dönderiyordu.. o gün farketmiştim her cihazı doğru voltaj akım değerlerinde çalıştırılması gerektiğini..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    quote:

    Orijinalden alıntı: uurll

    Sorunu cozmene istemeden vesile olduysam ne mutlu bana :)


    kesin sorun çözüldü,şuan başka şey düşünüyorum,ben pili sökmeden neden takılıyordu
    yani fazla voltajı nasıl emiyor cihaz
    dediğin gibi ilk çalıştırmada pile 12 volt gönderip,pilden 4 volt gönderiyorsa o zaman çalışması lazımdı
    acaba pile 12 volt gönderip,pilden 4 volttan fazlamı gönderiyor ilk anlarda
    çünkü cihazın pili ful dolu,pil tam doluyken veya tam boşkende takılma yapabilir o ihtimalde var,daha biraz işim olacak
    ama en azından nedenini anladık

    çakmaktan kablo ile çalışır yazmışlar,çakmak 12 volt olunca pilide 12 volt sanıyorum işe bak



    edit:
    bunlar seri bağlantı olduğuna göre çakmaktan düm devreye 12 volt gönderir,ama pilde devrede o halde pil üzerinden geçiyorsa,demekki pil tam dolu olduğu zaman,pili atlıyor ve ilk çalıştırmada 12 voltla cihazı kitliyor
    evet büyük ihtimal dediğin gibidir

    diğer deneyleri pili biraz boşaltıp yapmam lazım,ama kablo sürekli bağlı olduğu zaman pilde sürekli doluyor ve sorun tekrar ediyor

    einstain mod on: düşünmeye teste devam

    bu verileri toplayıp,satan adama göndersem okurmu acaba

    Bu gibi elektronik cihazlar 12v'la çalışmak yerine genel olarak 3 v yada 9v la çalışırlar. Yani ya çakmak adaptöründe yada cihazın içinde çevirici olması lazım.



    Sorunun kaynağı da bu çevirici cihazın kalitesizliği olabilir. Araç ilk çalışmayı yaparken çakmaklıktan aldığınız elektirik aracınıza bağlı olarak 12v civarında gezinir. 10v'a kadar düşebilir. Bu dalgalanmada kameranın içindeki bileşkelere zarar verebilir. Yada sizin sorununuzda olduğu gibi garip takılmalara neden olabilir. (Takılmalar ilk açılışta boot sırasında hafızayla ilgili bir sorun gibi göründü bana)



    Sorunun çözümü eğer cihaz usbden çalışabiliyorsa kaliteli bir çakmaklığa takılan usb şarj modullerinden alıp (5v 0.1-0.2A verir bu cihazlar) kamerayı onunla kullanmanızdır.

    Tabii sizin çözümünüzde mantıklı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Allons-y -- 18 Nisan 2013; 4:54:37 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rudeboy87

    güzel kardeşim başlığını daha yeni gördüm..o nasıl elektronik formuymus ki bu ufacık basit sorunu anlayamamıslar..kendim elektronikçi değilim makinacıyım ..senin en büyük hatan cihazı aldığında kullanım klavuzunu okumamak yahut cıhazı alıp uzerınde kı input output voltaj değerlerini kontrol etmemen..her cihazın çalıştığı bir voltaj seviyesi vardır..hatta çoğu ac (alternatif akım)çoğuda dc(doğrusal akımla) çalışır..sen cihazı araç çakmaklığına takarak ona çakmaklığın voltajını bindiriyorsun..ee doğal olarak kitleniyor..hatta patlaması kullanılamaz hale gelmesi lazım..cihaz pil gücündeyken pilden gelen akım ve voltaja uygun çalışır ki orjinali de o dur..bak sana basit bir örnek vereyim..eskiden hatırlarsın yaşın biraz büyükse kasetçalarlar vardı elde taşınan..bunlar normalde 3 tane pil alırdı ve bellivotlaj akım değeri vardı..ben ise bıkmıştım pil temin etmekten ve evdek nokia 5110 cihazın şarz aletıni bu kasetçalara takmıştım ve cihaz çalışıyordu ama voltaj o kadar yüksek geliyordu ki şarkıyı hızlı ilerletmeye almış gibi dönderiyordu.. o gün farketmiştim her cihazı doğru voltaj akım değerlerinde çalıştırılması gerektiğini..

    araç kamerası yanında kendisine ait kablo veriyorlar,bu kabloyu çakmak soketine takın ve cihaza bağlayın,böylece araç çalıştığı an çalışır,araç istop ettiği an kapanır diye yazmışlar ve satıyorlar

    ben aldım çakmak soketine taktım,araç çalıştığı an çalışıyor,araç istop ettiği an kapanıyor,yani otomatik,o şekilde satıyorlar,o şekilde kullanıyorum
    ama sık sık kitlenme oluyor her 3 çalıştırmada 2 kez kitlenme yapıyor,ben onu dedim,yani senin dediğin başka bir şey
    birisi kafasına göre kablo alır cihaza bağlarsa o zaman senin dediklerin tamam denebilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Allons-y

    Tabii sizin çözümünüzde mantıklı.

    içini söktüm sonra ölçümler yaptım,gelen voltajı ölçemiyorum çünkü anakartında dağılıyor
    kameraya 1.5 v gönderiyor onu ölçtüm
    pil kablosunu kestiğim zaman pilin olduğu yuvaya 4.1 v gönderiyor
    bunun nedeni 3.7 volt pile 4.1 göndererek şarj olmasınıda sağlaması,tıpkı akü gibi
    ama anakartta nereye ne kadar elektrik dağıldığını bulamadım bunun için elektronikçi olmak lazım
    ölçümleri fazla yapamadım ama dediğiniz gibi bir yerden fazla voltaj yiyor
    yanında kendi orjinal kablosu geldi nereden fazla voltajı alıyor anlamadım,pilin olduğu yuvada sorun yok,gelen akım anakartta dağılırken sorun var,
    cihazı topladım ama çin malı ürün söktükmü toplaması dert,yapboz gibi ve daracık yapıyorlar 4 yerden kablolar koptu,kablolar incecik,lehimler mikrop tanesi kadar,anında kopuyor
    4 lehimi yapıp toplayana kadar saatlerim gitti,çin malı lehim aletimde yamuldu
    sonuçta toparladım,off ya bu çinliler adamı hasta ediyor,sorun çözülmedi aynen devam edecek,bu çin elektonikçilerinin




  • harici dc akım pilin üzerinden paralel geçiyor. bu sayede bir nevi pil hem sarj oluyor hemde harici akımdaki voltaj farklılığını pil voltajına eşitlemiş oluyor yani pil bir nevi araçta 12 14 dalgalanmayıda cihaz için gerekmeyen fazlalığıda absorbe etmiş oluyor, voltajı dengelemek için çok ucuz bir yöntem...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    harici dc akım pilin üzerinden paralel geçiyor. bu sayede bir nevi pil hem sarj oluyor hemde harici akımdaki voltaj farklılığını pil voltajına eşitlemiş oluyor yani pil bir nevi araçta 12 14 dalgalanmayıda cihaz için gerekmeyen fazlalığıda absorbe etmiş oluyor, voltajı dengelemek için çok ucuz bir yöntem...

    çözümü yokmu,bendeki ürünü parçalarına ayırdım topladım
    başka araç kamerasuı alsam oda aynı olacak
  • Araç için yapıldığı varsayılan araç kamera sisteminin 12V'u çalışma voltajına düzgün ve her koşulda (piller çıksa dahi) dönüştürücek bir sistem tasarlanmaması çin mallarına neden soğuk bakıldığının bir göstergesidir bence..

    Bu arada sistem 12V'u alıp, şarja bağlı bile olsa pilleri doldurmakta ve cihaz için gerekli voltajı piller üzerinden almakta anladığım kadarıyla?

    Elektronikçi değilim, basit elektrik bilgimle yazmaya çalıştım :)
  • Başka şarj cihazı denedin mi cihaz için. Yanında verdikleri cihazda sorun olabilir. Voltaj değilde akımı çok fazla çekiyorsa cihaza fazla akım bindiğinden kitleniyordur.

    Bazı cihazlar pil olmadan çalışmaz. Cep telefonu ve laptop arasındaki fark gibi. Mesela laptoplarda pili çıkart pilsiz kullanabiliyorsun fakat cep telefonlarında öyle bir sistem yok pili çıkarttığında devre tamamlanmıyor ve cihazı kullanamıyorsun. Fakat her ikisinde de pil takılıyken regülatör görevini yerine getirerek akım dalgalanmalarından koruyor cihazı pil. Mesela pilsiz kullanılan bir laptopun voltaj dalgalanmalarından etkilenmesi daha kolaydır. Araçlardaki cihazlarda bunun için böyle yapılıyor olabilir, navigasyon cihazlarınında pilini söksek büyük ihtimal onlarda çalışmayacaktır.

    Sen gerçekten voltajdan şüpheliysen şimdi ben direnç öneremiyorum elektronik bilgisi daha iyi birine sor ve fazla gelen akımı pilin 3,7 lik akımına düşürecek bir direnç tak kabloya ve öyle dene. Ama bence sorun ya cihazın pil devresinde ya da şarj cihazında.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.