Şimdi Ara

arac sabah calısınca,beklemeden hemen yola cıkmak lazımmıs (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
1
Favori
3.805
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bace3434 kullanıcısına yanıt
    30 sn kimseyi üzmez diye düşünüyorum. Uzun bekleme taraftarı ben de değilim

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt

    15 bin değildir o. 150 bin devirdir. arkadaş sizin tepkinizden çekindiği için eksik yazmış.  

  • Hava kaç derece olursa olsun. Marşa bastığım an ilerlerim.
    Gideceğim yere varınca anında kilitleyip terkederim.
    Aracım dsg, sıkışık trafikte manuele falan almam.
    Parkederken önce el freni, sonra ayak freni, sonra P vs yapmam.
    Şehir efsanelerine gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi sende yataktan kalkınca 100 metre bir depar at bakalım ne oluyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İşte bu nedenle;

    ilk çalıştırmada aracı rölantide uzun süre bırakmadan yağın bir an önce basınçlı bir şekilde basılabilmesi ve ısınması için sürüşe geçmek gereklidir


    https://www.sekizsilindir.com/2017/06/motor-yaglama-sistemi-nedir-nasl-calsr.html?utm_campaign=DonanimHaber&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber



    bu durumda arac sabah bosuna 15 mılyon devırde calısıp 3 saat sonra 1 mılyar devıre dusuyor


    arabayı yapanlar asfalt muhendısımı oluyor




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bace3434 -- 18 Aralık 2021; 22:48:34 >




  • tRoya06 kullanıcısına yanıt

    Motorun yatak sarması için bir çok sebep var. Rolantide çalışan bir motorun yatak sardığına hiç denk gelmedim desem yalan olmaz, tabi soğuk havada ilk çalıştırmada motor hızlı ısınsın diye vites boşta üst devirlere çıkılmadığı sürece. Malum dizel üniteler boşta beklediği süre boyunca ısınamıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En az 1 dk yüksüz sekilde calismali bence. Stop ederkende ayni sekilde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bace3434 kullanıcısına yanıt
    15 yazan devir sayacında x100 yazar, yani 1500 devir. Sanırım sizin araç F1 aracı falan, 15.000 devir çevirdiğine göre.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi srdn81 -- 19 Aralık 2021; 9:59:21 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bizim şirkette birçoğu bırakın beklemeyi soğuk dizel motorla devirli gidiyor. 6 tane egea dizel, 200 bin kmlere dayandı tık demedi.


    O kadar hassas değil yani. Kaldı ki istediğiniz kadar bekleyin motor ısınma olayı olmuyor. Şu kış günü 6-7 km gidince ancak sıcaklık ideale geliyor.

  • 20 30 saniye calistirin, turbo ateslensin hareket edebilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor ilk calistiginda zengin karisimla çalışır. Bu fazladan gönderilen yakıt silidir duvarindaki yağı çözer, yağınıza yakıt karışır. Rölantide motor çok yavaş ısındığından zengin karışım süresini uzatmış olursunuz. Ne kadar fazla beklerseniz yağınızın ömrü o kadar kisalir. Buda uzun dönemde motora zarar verecektir. Ayrıca zengin karisimdan dolayı silindir duvarındaki yağ çözüneceğinden yağlama kalitesi de düşer, buda fazla aşınmaya sebep olur. Hemen yola çıkarsanız bu durumu minimuma çekersiniz. Sakin şekilde motorunuzu ısıtın.

    Ayrıca çok soğuk havalarda sürekli kısa mesafeli sürüşler yapıyorsanız, yani motor tam olarak isinmadan stop ediyorsaniz, yağınızı 6 ayda bir veya yarı kmsinde değiştirin. 6 ayda bir yağ degistiremem diyorsanız motoru isitmadan stop etmeyeceksiniz. Bunun içinde 10 km civarı kullanmanız gerekli. Yağ sıcaklığı göstergeniz varsa olması gereken yere geldiğinde veya kaloriferiniz maksimum sıcaklığa ulaştığında bir süre daha kullanın ve öyle stop edin aracınızı. Peki bunu neden yapıyoruz. Motor yağının içindeki yakıt buharlasip motorda yakılsın ve yağımız bozulmasın diye. Arada bir kısa mesafe kullaniyorsak cok sorun değil ama aracın kullanımı sürekli bu şekilde ise dikkat edilmeli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dizel 1,6 lineayı 110bin km kullandım sattığımda 133bin km de idi ve hiç rölanti de beklemedim. Sadece kitapçığında yazdığı gibi bir süre düşük vites düşük devir sürdüm o kadar. Ekspertiz de Motor gücü %98 çıkmıştı. Arkadaşın dizel aurisi %85 çıkmıştı.

    Şimdi turbo benzinli ye geçtim. İlk çalıştırmada 10sn kadar kendisi yüksek devir çevirip normale dönüyor. Normale döndüğü anda yürüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 dakika çok değil mi yaw? ben 5-10 saniye bekleyince devir düşüyor  

  • Motorun Isınmasını beklemek hem yakıt hemde zaman kaybıdır. Isınmadan gittiğinizde çok yakıyor diyorsunuz ya, zaten ısıtırken kullandığınız yakıt ile o gittiğiniz mesafenin çoğunu gitmiş olursunuz.


    Ben çalıştırır 10 sn beklerim yola devam ederim. Fazla devir çevirmemeye özen gösteririm.

  • En iyisini sen yapıyorsun usta, benden sana kocaman bir aferin


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim bildiğim motorun ısınmasını beklemeye gerek yok. Tam yağlama bitsin diye 5-6 sn beklenebilir belki. Ama yanlış biliyorsam motor ısınmadan çok yüksek devirde yüklenmemek lazım motora. Isınana kadar sakin kullanmak motor ömrünü uzatıyor diye okumuştum.

  • ilk çalıştırmada devir 1100-1200 civarında oluyor 10-15sn sonra 100 devrin altına iniyor, öyle hareket ediyor, ısınmadan da da 1500 devrin üstüne çıkmıyorum (gerçi ısınsa da 2000 devrin üstüne çıkamıyorum, yakıt fiyatları malum)

  • yakuza283 kullanıcısına yanıt
    uzerinde yuk olan piston,silindir duvarina yaslanir bunu kaciriyorsunuz.
    ayrica piston isinmadan genlesmemis kucuktur,kartere kacak verir ufler,esas yaginizi bu bozar.soguk motora birde basarsaniz yaginiza zengin karisim gecer. neden jikle aciyor sizce? motor surtunmesi fazla ilk calistirmada. birde yuke bindirirseniz silindir duvarini mahvedersiniz UZUN vadede.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 20 Ocak 2022; 16:1:0 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu fiyatlardan sonra bırak rölantide 15 sn beklemeyi direkt el frenini indirip arac hareket etmeye başladıktan sonra viteste aracı çalıştırıp yol alacaz 1 damla boşa harcamaya lüzüm yok.

  • 3 değişik dizel ford ile toplam da yarım milyon km ye yakın yol yaptım, bir tanesinde bir marş bastıktan sonra beklemedim sürdüm. bir aracın da başına birşey gelmedi. beklemek gereksiz safsata. aracın bakımını düzenli yaptırdıktan sonra, durmaya yakın 10 saniye sakin seyrettikten sonra sıkıntı olmaz.

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.