sabah calıstırınca,benzınlı arac mesela,rolantı 15 bınlerde 2 dakıka calısıp sonra 10 bıne dusunce yola cıkıyoruzya İşte bu nedenle; ilk çalıştırmada aracı rölantide uzun süre bırakmadan yağın bir an önce basınçlı bir şekilde basılabilmesi ve ısınması için sürüşe geçmek gereklidir. Yağ pompası genelde triger kayışına bağlıdır ve motor daha devirli çalıştıkça daha fazla yağ basar. Alışkanlıkların aksine rölantide aracı ısıtmaya çalışmak faydadan çok zarar getirmektedir. Ancak bahsedilen devir aralığı genelde 2000-3000 devir/dakikadır. Aracın ısınması için motoru 5000-6000 devir bandında soğukken çalıştırmak daha fazla zarar verebilir. https://www.sekizsilindir.com/2017/06/motor-yaglama-sistemi-nedir-nasl-calsr.html
|
arac sabah calısınca,beklemeden hemen yola cıkmak lazımmıs
-
-
Yag basincinin rolantide azalmasinin motora zarar vermesi bence hikaye. Motor calisir calismaz 1 saniye bile olmadan yag tum motoru dolaşıyor zaten. Yapan muhendis dusunmemis mi?
Orada beklenmeden hareket edilmesindeki kasit motora yuk bindirerek hemen isitmak.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
egea her gun ıcı calıstırmada dahı rolantı 15 bınde 1 dakka sonra 10 bıne dusuyor sonra haraket ettırıyorum
acalesı yok her calıstıran gıtmek zorunda degılkı sonucta her arac lambada bıle durur bekler
yukarıdakı yazı mantıksız galıba
-
Bahsettiğiniz devirler 10 bin, 15 bin değil
1000 1500 dür.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aynen reis sen mümkünse konuları hep kopyala yapıştır şeklimde aç. Diğer türlü bu türkçeyle kör oluyoruz, her konuda artık nickine bakmadan anlıyorum senin açtığını
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HemşireZED -- 18 Aralık 2021; 10:56:5 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Motorun iş yapmadan çalıştığı her an aslında zarardır. Gereksiz yakıt sarfiyatı ve egzoz gazı salınımı yapar. Bu yüzden zaten Start&Stop sistemleri geliştirildi.
Türkiye gibi ülkeler çok umursamaz ama arabayı üreten Avrupa ülkesi motorun boşta bir saniye dahi çalışmasını istemez. Bu yüzden aracı üreten, kitapçığına "Çalışır çalışmaz beklemeyin yürüyün" yazar.
Gerçekte sağlıklı olan en azından 10-15 saniye beklemektir. Hidrolik supap iteceklerine bir yağ dolsun, motorda yağ şöyle az bir dolaşsın(Normalde tüm yağ kartere çökmez ama her noktada da tepeleme yağ olmaz), öyle çıkın yola.
Ben motoru çalıştırıp kemeri takıyorum, sonra vitese takıp yola çıkana kadar 10-15 saniye zaten geçmiş oluyor.
Ha beklemeden yola çıksanız da (Ayağınız debriyajda marşlayıp çalışır çalışmaz debriyajı bırakıp yürüyecek kadar) çok dramatik bir zararı olmaz.
-
30 saniye civarı bekleyin sonra ısınana kadar düşük devirde aracı zorlamadan sürüşe geçin
benim araçta özellikle kışın daha da fark ediliyor, ilk çalıştırmada bir kaç saniye yağ yokmuş gibi ses geliyor(büyük ihtimal iticiler dolmadıgı icin) 4 saniye sonra falan toklaşıyor sesi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 18 Aralık 2021; 12:39:20 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-20de hiç marşa basmadınız sanırım siz. 1 saniye bile olmadan yağ tüm motoru dolaşıyormuş 😂
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
-20 derecede yagin dondugunu falan mi saniyorsunuz? Ya da yag kivam alana kadar motorun yagsiz calistigini??
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yahu yıl 2021 oldu hep aynı şeyleri döndürüp duruyorsunuz. Google diye bir şey var. Sabah rölanti yazsanız milyonlarca konu sırf DH'den çıkar.
Bu arada devir 15 bin nedir 4 işlem de mi yok gözünüzü seveyim ya.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 18 Aralık 2021; 13:5:33 > -
Hayır sadece bir saniye bile olmadan heryere ulaştığını sanmıyorum.
Sizde sanırım -20derecede 100derecede olduğu viskositede olduğunu falan mı sanıyorsunuz?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinTasci -- 18 Aralık 2021; 13:24:27 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
En fazla 30 sn - 1 dk arası bekliyorum motor sabah sabah bi kendine gelsin diye sonra aşırı yüklenemden devam
-
rolanti dusene kadar beklemek ile yola cikmak arasinda fark yokki ikisindede pistonlar calisiyor zaten
motorniyice isinsin oyle cikilsin
yukaridaki link mantikli degil sanki
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
bununla ilgili Hakan Girginer autoclub kanalında konuşmuştu. gideceğim yere 1-2 sokak kala fazla yüklenmiyorum demişti. ilk çalıştırmada da yağ ısınana kadar yine deviri fazla zorlamadan
-
Havaalanında görevli memur bir arkadaşım vardı, zırhlı araç şoförü kendisi. Zırhlı araç havaalanında sürekli sabit olarak duruyormuş, bunlarda içinde duruyor gün boyu, tabi yaz kış klima için araçta çalışır vaziyette oluyor. Bunun sonucunda kısa sürede motor yatak sarmış birkaç sefer. Yani işleyen demir sözü gibi, çalışınca 30sn kadar beklemek normal ama motor ısınana kadar aracı bekletmek uzun vadede sağlıklı olmaz diye düşünüyorum.
-
Kemeri takın, elinizi silin, telefonu bağlayın vs derken zaten 30 sn geçiyor basıp çıkıyorum. Niye bu kadar dert ettiniz 🤓
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ben en az yarım saat bekliyorum. Bazen akşamdan çalışır halde bırakıyorum. 2 milyon devri görmeden asla yola çıkmam.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
hemen cıkmak lazım dıye yazı eklemısler lınk yukarıda
-
kadran ortasında x 1000 yazar yanı 15 gorunen rakam 15 bın devırdır her usta bılır
tabı bu 20 yıllık soforluk ıster ehlıyet alalı 2 sene olunca boyle yazanlar cok olur
-
6 sıfır atılalı baya oldu usta. ben geceden beyazları çamaşır suyunda yatırır gibi geceden bırakıyorum rölantide tır tır hazırlansın
Ben en az yarım saat bekliyorum. Bazen akşamdan çalışır halde bırakıyorum. 2 milyon devri görmeden asla yola çıkmam.
|
Bahsettiğiniz devirler 10 bin, 15 bin değil 1000 1500 dür. |
Yag basincinin rolantide azalmasinin motora zarar vermesi bence hikaye. Motor calisir calismaz 1 saniye bile olmadan yag tum motoru dolaşıyor zaten. Yapan muhendis dusunmemis mi?
Orada beklenmeden hareket edilmesindeki kasit motora yuk bindirerek hemen isitmak. |
15 yazan devir sayacında x100 yazar, yani 1500 devir. Sanırım sizin araç F1 aracı falan, 15.000 devir çevirdiğine göre.
|
-20 derecede yagin dondugunu falan mi saniyorsunuz? Ya da yag kivam alana kadar motorun yagsiz calistigini?? |
Motorun iş yapmadan çalıştığı her an aslında zarardır. Gereksiz yakıt sarfiyatı ve egzoz gazı salınımı yapar. Bu yüzden zaten Start&Stop sistemleri geliştirildi. Türkiye gibi ülkeler çok umursamaz ama arabayı üreten Avrupa ülkesi motorun boşta bir saniye dahi çalışmasını istemez. Bu yüzden aracı üreten, kitapçığına "Çalışır çalışmaz beklemeyin yürüyün" yazar. Gerçekte sağlıklı olan en azından 10-15 saniye beklemektir. Hidrolik supap iteceklerine bir yağ dolsun, motorda yağ şöyle az bir dolaşsın(Normalde tüm yağ kartere çökmez ama her noktada da tepeleme yağ olmaz), öyle çıkın yola. Ben motoru çalıştırıp kemeri takıyorum, sonra vitese takıp yola çıkana kadar 10-15 saniye zaten geçmiş oluyor. Ha beklemeden yola çıksanız da (Ayağınız debriyajda marşlayıp çalışır çalışmaz debriyajı bırakıp yürüyecek kadar) çok dramatik bir zararı olmaz. |
Aynen reis sen mümkünse konuları hep kopyala yapıştır şeklimde aç. Diğer türlü bu türkçeyle kör oluyoruz, her konuda artık nickine bakmadan anlıyorum senin açtığını
|
Hava kaç derece olursa olsun. Marşa bastığım an ilerlerim.
Gideceğim yere varınca anında kilitleyip terkederim. Aracım dsg, sıkışık trafikte manuele falan almam. Parkederken önce el freni, sonra ayak freni, sonra P vs yapmam. Şehir efsanelerine gerek yok. |
Benzer içerikler
- ev için cam filmi tavsiye
- dizel motor yağ seviyesi neden yükselir
- braxis balata yorum
- opel ustası tavsiye
- en iyi 4 mevsim lastik
- mg es5
- trafik cezası itiraz dilekçesi
- amarok 4x4 sıfır fiyatları
- fiat 600 fiyat
- 8 yerli otomobil
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X