arkadaşlar merhaba tarih 20.11.2022 araç piyasası malum. 250-300 ( max 300 ) bin arası hatchback bir araba arıyorum. 5 kapı. fakat marka model olarak kararsız kaldım. olmazsa olmazlarım: 2011 ve üzeri olmalı. km max 150.000 olmalı. boya değişene çok takılmasam da aracı satarken problem olabiliyor. mümkünse değişensiz az boyalı. manuel vites, motoru yeterli bir araç arıyorum. bu fiyatlara gördüğüm araçlar şöyle: fiesta, punto, kia rio, clio, i20, opel astra-corsa, fabia, polo, ibiza, peugeot, c3-c4 araç boş olsun istemiyorum. puntonun lounge paketleri ve fiestanın titanium ve titanium x paketleri arasında kaldım gibi biraz. puntoda 1.3 multijet iyi gibi geliyor. fiesta da ise kararsızım. çünkü dizel 1.4 ler var benzin 1.4 ler var. benim için önemli noktalardan biri de soğuk bir yerde yaşıyorum. dizel kışın donar diyorlar. aracı çok çok aktif kullanmıyorum ama gerekirse günlük bi 10-15 dk çalıştırabilirim. işin özeti kışın araç biraz yatıyor. işte bu noktada dizel biraz aklımı karıştırıyor. kapalı bir yerim de yok. öte yandan dizellerde atik. siz olsanız bu bantta hangisini tercih ederdiniz? puntoların 1.3 dizelleri mi 1.4 ve varsa üzeri benzin lpgleri mi? yoksa fiesta (1.25 ler çekmez diye söylemedim ) 1.4 benzin ya da 1.4 dizel mi ( 1.5 dizellerde var ama modelleri yüksek korkuyorum bi şeyi vardır bu fiyata koymuşlardır diye. ) ford evet yol tutuşu öte yandan punto da fena değil gibi. bu saydığım araçları kullananlar bilgisi olanlar yardımcı olabilir mi acaba? not: öncesinde kullandığım araçlar 2001 palio 1.2 ( 180 bin km ) ve şu an opel astra 1.7 dizel 2001 ( 246 bin km ) < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
araç tavsiye
-
-
Kia veya i20 bnce
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2.5 senedir Fiesta 1.4 dizel kullanıyorum. Şuana kadar bir sorun çıkarmadı bana. Bence dediğin bütçede, sınıfında iç konsol ve dış görünüm olarak en güzel araç geliyor bana. Punto kullanmadım ama o segmentte Fiat kalitesini az çok bildiğim için Puntodan en az bir gömlek üstün bir araç. Ben memnunum şuana kadar. Soğuk konusunda bilgim yok. Trakyada yaşıyorum. Kışın benimde 1 hafta 10 gün çalıştırmadığım oluyor. Trakya koşullarında bir sıkıntı olmadı. Onun dışında sormak istediğin başka bir konu varsa sorabilirsin.
-
vites geçişleri ve abs de bazen sıkıntı olabiliyor diyorlar fiesta için hocam böyle bi şey yaşadınız mı bu arada parça fiyatları ne durumda
-
hocam biraz daha tutulan modeller olduğu için fiesta ve punto yazmıştım. acaba tutulmasa da kia veya i20 yinede bu dediklerimden + olarak ne sunabiliyor
-
çekiş durumları ne hocam
-
Turbo sayesinde alt vites yüksek devirlerde çekişi hissettiriyor. Üzmez yani ama çokta bir şey beklememek lazım. Sollama falan yaparken yeterli
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uniqe11 -- 22 Kasım 2022; 0:11:45 > -
benzinli 0.9TCe Clio 4.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Cam tavanlı 1.3 multijet 95 HP Dualogic Punto evoyu geçen ay takasa verdim. 10 ay kullandım genel olarak memnundum tecrübelerimi aktarayım. En başta Puntolar yerli üretim olmadıkları için trim ve parça dayanıklılığı konusunda Linea ve Egealara doblo ve fiorinoya göre daha göre çok daha iyi. 150.000 de alıp 168.000 de devrettiğim araçta tık yoktu. Ne trim sesi ne de çalışmayan bir aksam. Tek kusuru motor kulakşarından biri gitmşti. Devrettiğim ille de yaptırcam dedi yan sanayisini bile bulamadı serviste yaptırmış 1.900 küsür llira. Puntonun sorunu da burda başlıyor. Yerli üretim olmadığı için çoğu parçası rahat bulunamayabiliyor. Parçaların çoğu valeo ve magneti marelli. Yerliler Opar. Arada fiyat farkı var ama kalite farkı da var. Aynı yaş ve kmlerde multijet puntoyla lineayı yan yana koyun Punto daha diri durur. Ama Linea peynir ekmek gibi satılırken Punto öyle değil. Fiat olsun Renault olsun toyota olsun hyundai olsun türkiyede fabrikası olan markaların yerli üretim modelleri tutulur her modeli değil. Fiatta TOFAŞ üretimi olan Egealar,Linealar tutulur Punto,500 ler değil. Renaultta OYAK üretimi olan Clio ve Meganelar tutulur ithal Captur,talisman,latitude değil. Hyundai i10 ve i20 havada satılır elntra filan zor satılır. Punto çok rağbet gören bir araç değil. Kaldı ki bu motorin fiyatlarıyla kimse yüzüne bakmaz. Benzinli motorları 8V olduğu için güçsüz hantal. Ne dizeli ne benzinlisi cezbetmiyor. Multijetlerin trigeri zincirlidir yüksek kmler sorun değil bu motor için. Bendeyken iki defa fiat bayisinde bakıma soktum fiat bakım konusunda çok cazip bir marka. İki bakımın toplam maliyeti 1900 lira o fiyata dizel arabanın kaputunu açmaz VAG ve PSA grubu servisleri. FİAT yol arkadaşım uygulaması üzerinden aracın tüm servis geçmişini kontrol edebilirsiniz. Benim aracım 150.000 bakımı hariç tüm bakım ve arızaları yetkili serviste yapılmıştı. Bende devam ettirdim. Son olarak yakıttan bahsedeyim tek başıma otoyolda 120 civarı hızla 4.7 ye kadar düşürdüğümü bilirim. Daha altını hiç görmedim. Şehir içinde Eco mod açıkken 7.2 altını hiç görmedim. Cam tavansızı ortalama yarım litre daha az yakar. Tekrar alır mısın dersen punto evoda 1.4 T-jet motor olsaydı düşünmeden alırdım ama motorin pahalı olduğu sürece kesinlikle almam. Benzinlileri her ne kadar LPG uyumlu olsa da güçsüz motorlar kullanmak istemem. Ne alırım yerine 0.9 TCe Clio alırım.
-
hocam bu 0.9 tce cliolar baya hoşmuş ben bunları çekmez sanıyordum rakama bakınca ama baya gidiyor herhalde bu araba kullandınız mı sizde bu arabayı bu sebeple mi düşünüyorsunuz
-
0.9 tce cliolar bulunuyor tabi 300 bin bandına ama genelde boş ( joy ) ya da orta paket touch falan oluyor hocam bakındım baya
full paket olan iconlar bu paralara biraz zor gibi
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X