Şimdi Ara

ARACI DEVİRLİ KULLANMAK HAKINDA LÜTFEN YARDIM EDİN

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
1.261
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar bu konu çok tartışıldı biliyorum ama bu konuda çok kafam karıştı..
    Normal devirlerde 2500-3000 devirlerı arasında kullanmak gerekir dizel de 3000 gelmeden benzinlıde 3000-3500 gibi olmalıdır bunları bılıyorum ama
    BAZILARI ARACI 6000-7000 DEVİRLERDE KULLANIYORLAR(surat yapmak için) ama bu devırlerde araç kullanmak motora zararlı değilmı parçalar birbirine aşırı sürtünme sonucu motora zarar verebılıyor ama bildiğim çok tecrubelı bır oto tamırcıı var o daa 3000 deviri geçiyor 5000 6000 7000 devirlerde kullanıyor şimdii hangısı doğru kımse parayı sokakta bulmuyor kım arabasına zarar vermek ıstesın ki..!
    Bİ KAÇ KİŞİYE SORDUM SÜRAT YAPTIKLARI İÇİN O DEVİRLERDE KULLANDIKLLARINI ONUN İÇİNDE MOTORA Bİ ZARARI OLMADIKLARINI SÖYLEDILER...!!!!

    LÜTFEN BU KONUDAA ÇOKK KAFAM KARIŞTII YARDIM EDİN

     ARACI DEVİRLİ KULLANMAK HAKINDA LÜTFEN YARDIM EDİN







  • arkadaşım selamlar,


    yüksek devirde araç kullanımı konusunda her kafadan ses çıkmaktadır.. dizel veya benzinli farketmez aracı üreticinin belirlediği üst sınıra(kırmızı çizgi) gelmeden kullanmak hem motoru hem cebinizi korur.aracın torkunun etkin olduğu devirlerde sürmek en ekonomik olandır.fakat gene de çok kısa süreli olarak(sollama vb) süreler için kırmızı çizgiye izin verilebilir... fakat geçici olarak asla sabit olmamak kaydı ile..


    ülkemizde aracını yüksek devirli kullanmayı tercih eden çok kişi vardır.. çoğu da bana göre etrafındaki insanlara motor sesi dinletip kendince hava atmak içindir.fakat bilmez ki o yaptığı şey aracın motor ömründen yer.


    sürat yaptığı için zarar gelmediğini söyleyenler kısa vadede olmasa da uzun vadede zararını mutlaka görür.size örnek vermesi açısından anlatayım.. bizim bir 240D mercedesimiz var 1974 model.bu araç şu an 1,300,000 km de ve saat gibi.. ama asla hor kullanılmadı.. sürat yaptığı için zarar gelmediğini söyleyenler eninde sonunda motoru ellerine alacaktır.


    esenlikler dilerim..


    not:yaptığım bir yanlışlığı düzeltiyorum yüksek devirli kullanmayı tercih eden çok kişi var demek istemiştim.sürc-ü lisan olmuş...


    uyarı için teşekkürler Kasım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 10 Haziran 2009; 0:26:12 >




  • Orjinalden alıntı: meteg


    ülkemizde aracını devirli kullanmayı tercih eden çok kişi vardır.. çoğu da bana göre etrafındaki insanlara motor sesi dinletip kendince hava atmak içindir.fakat bilmez ki o yaptığı şey aracın motor ömründen yer.


    sanırım devirli kullanmayı tercih eden çok AZ demek istediniz.ya da devirli derken yüksek devir kastettiniz.ben devirli denince olması gereken devir diye biliyordum o bakımdan.yanlışsam düzeltin lütfen.
  • baba parasıile alınmış aracı istediğiniz devirde kullanabilirsiniz.size hiçbir zararı yoktur.
  • dayım usta oto tamircisi o bile aracını yüksek devirde kullanıyor ama kırmızı çizgide en fazla 3 saniye tutuyor.
    yüksek devirde araç kullanmak diye bişey yoktur, her aracın kendine özgü yüksek deviri vardır, mesela; doğan'ı 5000 - 6000 devirde motoru kullanırsın ama bir doblo yu 4500 - 5000 gibi yüksek devirde kullanırsın.
    Not: Yüksek devirin arabaya zararı ypktur yeterki yüksek deviri abartıp suyunu çıkarmayalım. ( hava atmak gibi)
    Saygılar.
  • Merhabalar..
    Aracım 2000 motor ve 80 devir çeviriyor, kırmızı çizgi 70 devirde başlıyor..yani 70-80 arası kırmızı çizgi.şuana kadar hiç kırmızı çizgiye getirmedim devir göstergesini..ama genelde 30-40 devir arası kullanıyorum.. (araba ısındıktan sonra tabiki)..bazen hızlanırken, sollama yaparken ve bazen de arabanın sesini dinlemek için kısa süreliğine (bir kaç dakika) 50-60 devir çeviriyorum..bu şekilde kullanmamın aracıma ve motora kısa veya uzun vadede ciddi bir olumsuzluğu olur mu?(Not: aracım 3750 devirde maximum torkunu ve 6500 devirde maximum gücünü veriyor)..
    teşekkürler..
  • Redline(kırmızı çizgi) demek motorun yeterince yağlama yapamadığı devirler demek. Bu devirlerde motor parçaları arasında yeterli yağlama yapılamadığından aşınma oluşur. Bunda tartışacak bişey yoktur. Zararlıdır.

    Devir saatindeki sarı çizgileri(benzinlilerde genelde 4000 sonrası) geçmenin sollama dışında hiçbir mantığı yoktur.Sollamada bile redline'a girmek saçmadır zira bu devirlerde araç kesinlikle hızlanamayacaktır, halbuki bir vites büyüttüğünüzde araç hız kazanacaktır.

    Arasıra aracın motorundaki kurumu temizlemek adına yüksek devirlere çıkılabilir ama kesinlikle redline'a girmeden.

    Denemek isteyen varsa aracını alsın gelsin aracı yarım saat yüksek devirde kullanalım, benzin parası benden, motoru toplama parası aracın sahibine ait olmak üzere.




  • Yüksek devirde yanma aralığı çok sık olacağından araba hararet yapar. Ayrıca bujiler iyi durumda değilse zamanında patlama gerçekleşmiyeceği için arabanın eksozundan yanmamış benzin atılacaktır. Benzin sarfiyatı çok artarken araba güçten kaybedecektir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen

    baba parasıile alınmış aracı istediğiniz devirde kullanabilirsiniz.size hiçbir zararı yoktur.

  • Motorcu arabayı yüksek devirde kullanır taibiki nasılsa motor yapılacagı zaman arabaya işçilik bedavaya gelecek :)
  • otobana filan çıkarsam kısa süreliğine redline de kullanırım ancak 10-15 saniyeyi geçmez , arada bir böyle yapmak silindir içindeki kurumlanmayı önler , ancak kesinlikle sürekli böyle kullanılmamalı araba , bu gün 2. viteste 6750 redline dayadım arabayı 105 yaptı araba hemen geri çektim ayağımı , aracın en ideal devri 2500-3500 devirdir benzinli araba için daha fazlası motor yer daha azı ise motoru kurum kaplatır
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.