Şimdi Ara

Aracım neden yamuk duruyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
25.821
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aracım benzinlikte iken farkettim yaklaşık 3-4 cm kadar sağ tarafa doğru eğimli duruyor.Bazıları şaside eğiklik vardır diyebilirler ama öyle olmadığını çok iyi biliyorum.Çünkü 2.sahibiyim ilk sahibi de dedem di.O yüzden başka bir yerde sorun olduğunu düşünüyorum.Tüpün tankından(32 lt'lik) dolayı olabilir mi acaba?Sorun nerede olabilir?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Aracın Yamuk Durmasının Nedenleri

    Bir aracın yamuk durması veya bir tarafının diğerinden daha yüksek olması, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir. İşte olası nedenlerden bazıları:

    • Düzgün Olmayan Lastik Basıncı: Bir veya daha fazla lastiğin olması gerekenden fazla veya az şişirilmesi, aracın yamuk durmasına neden olabilir.
    • Arızalı Süspansiyon: Süspansiyon sistemindeki sorunlar, aracın bir tarafının diğerinden daha aşağıda durmasına neden olabilir.
    • Eğik Yol: Aracın park edildiği yolun eğik olması, aracın yamuk görünmesine neden olabilir.
    • Şasi Hasarı: Bir kaza veya çarpışma sonucu şasi hasarı meydana geldiyse, bu aracın bir tarafının diğerinden daha yüksek durmasına neden olabilir.
    • Tekerin Yamuk Durması: Bir veya daha fazla tekerleğin yamuk olması, aracın yamuk görünmesine neden olur.

    Aracın Neden Yamuk Durduğunu Belirleme

    Aracının neden yamuk durduğunu belirlemek için şu adımları takip edebilirsin:

    1. Lastik Basıncını Kontrol Et: Tüm lastiklerin doğru basınçta olup olmadığını kontrol et.
    2. Süspansiyon Sistemini İncele: Süspansiyon bileşenlerini aşınma veya hasara karşı incele.
    3. Şasiyi İncele: Şasinin eğilme veya hasar açısından görsel olarak inceleyebilirsin.
    4. Tekerleklere Bak: Tekerleklerin hizasını ve yamukluk olup olmadığını kontrol et.

    Yamuk Durma Sorununu Giderme

    Aracının yamuk durma sorununu gidermek için şu adımları takip edebilirsin:

    • Lastik Basıncını Ayarla: Lastik basıncını üreticinin önerdiği seviyelere ayarlayarak düzelt.
    • Süspansiyonu Onar: Arızalı süspansiyon bileşenlerini tamir et veya değiştir.
    • Şasiyi Onar: Şasi hasarını nitelikli bir tamirciye tamir ettir.
    • Tekerlekleri Hizala: Yamuk tekerlekleri hizalamak için bir lastik uzmanına git.

    Aracının yamuk durması sorununu görmezden gelmemelisin, çünkü bu durum sürüş güvenliğini tehlikeye atabilir ve lastik aşınması gibi diğer sorunlara yol açabilir. Sorunu belirlemek ve gidermek için zamanında harekete geçmek önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Şasiden olup olmadığı rot aletleriyle anlaşılıyor sanırım.

    Yaylarda vs. sorun olabilir belki ya da lastik havalarında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: francoli

    Şasiden olup olmadığı rot aletleriyle anlaşılıyor sanırım.

    Yaylarda vs. sorun olabilir belki ya da lastik havalarında.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ****li

    Şasiden olup olmadığı rot aletleriyle anlaşılıyor sanırım.

    Yaylarda vs. sorun olabilir belki ya da lastik havalarında.


    +1

    gaz tankı max 15 kg olsun arabayı 1 cm bile eğim yapmaz
  • aracın markası nı veya modelini belirtirsen daha yararlı olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bykarizma

    aracın markası nı veya modelini belirtirsen daha yararlı olur
    arabnın darbeli olup olmadıgını biliyormusn gecmiş yıllarda ???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BUSAH

    arabnın darbeli olup olmadıgını biliyormusn gecmiş yıllarda ???

    Alıntıları Göster
    amortusar ler patlak yaylarda sorun vardır fılandır.Onlarda sorun yoksa gönyesi kayık çıkmış fabrıkadan demek :) şase ve kaporta bağlantı noktalarına bakılsın :)amortusör bağlantı noktalarına bakılmalı vs.. götur baksınlar serviste
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enforacle

    amortusar ler patlak yaylarda sorun vardır fılandır.Onlarda sorun yoksa gönyesi kayık çıkmış fabrıkadan demek :) şase ve kaporta bağlantı noktalarına bakılsın :)amortusör bağlantı noktalarına bakılmalı vs.. götur baksınlar serviste

    Alıntıları Göster
    amartisör takazlarından olabilir.kasislere girinci arabada ses geliyormu bir dinle.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: necmi42

    amartisör takazlarından olabilir.kasislere girinci arabada ses geliyormu bir dinle.

    Alıntıları Göster
    yamukluk şaseden olmaz çünkü bu ciddi bir problemin var demektir.
    şase ekipmanlarından birindendir. buna şase getleri bile dahil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    yamukluk şaseden olmaz çünkü bu ciddi bir problemin var demektir.
    şase ekipmanlarından birindendir. buna şase getleri bile dahil

    Alıntıları Göster
    büyük ihtimalle amortisörün patlak dostum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    büyük ihtimalle amortisörün patlak dostum...

    Alıntıları Göster
    bir şey daha söyleyeyim,
    4-5 sene önce kullandığımız şahin sürekli lastik eskitiyordu rotta balansta problem de yoktu, ancak yapılan incelemede araçta kovan eğriliği diye bir durum tespit ettiler gerçi sizin durumla alakası var mı bilmiyorum ama aktarayım dedim... saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    bir şey daha söyleyeyim,
    4-5 sene önce kullandığımız şahin sürekli lastik eskitiyordu rotta balansta problem de yoktu, ancak yapılan incelemede araçta kovan eğriliği diye bir durum tespit ettiler gerçi sizin durumla alakası var mı bilmiyorum ama aktarayım dedim... saygılar.

    Alıntıları Göster
    aracın markasını yazsaydın daha iyi olurdu.ama şasinin eğri olmasıyla aracın tek yanının yatık olmasının hiçbir ilgisi yok.büyük ihtimalle amortisör takozlarından kaynaklanıyordur.
  • araç 98 honda civic ve amortisörlerden filanda ses gelmiyor.işin ilginci bugüne kadar denge ile ilgili hiçbir şey hissetmedim.Gözüme çarpmasa hayatta anlamazdım.Peki bu durum araçta ne gibi sonuçlar çıkarabilir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: klimaks27

    araç 98 honda civic ve amortisörlerden filanda ses gelmiyor.işin ilginci bugüne kadar denge ile ilgili hiçbir şey hissetmedim.Gözüme çarpmasa hayatta anlamazdım.Peki bu durum araçta ne gibi sonuçlar çıkarabilir?
    Arkadaşım senin eğiklik %80 amortisör kaynaklı.Boşuna şasecide falan uğraşma derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeakin

    Arkadaşım senin eğiklik %80 amortisör kaynaklı.Boşuna şasecide falan uğraşma derim.

    Alıntıları Göster
    Ya bence çalışıyorsa düzgün problem çıkarmıyorsa lastıklerde aşınma yoksa vs devam et kurcalatma ama çokta gözune batıyorsa bir göter amörtüsör sorunu ya patlak ya bağlantı noktaları sorunlu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enforacle

    Ya bence çalışıyorsa düzgün problem çıkarmıyorsa lastıklerde aşınma yoksa vs devam et kurcalatma ama çokta gözune batıyorsa bir göter amörtüsör sorunu ya patlak ya bağlantı noktaları sorunlu.

    Alıntıları Göster
    Yani aracın şaftı kaymış.Şafta bi baktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: happycar

    Yani aracın şaftı kaymış.Şafta bi baktır.

    Alıntıları Göster
    rot ayari yaptırdınmı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    rot ayari yaptırdınmı ?

    Alıntıları Göster
    bence de amortisör takozlarından kaynaklanıyor gibi ama servise görünmekte fayda var..
  • torsiyon takozları büyük bir ihtimal.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MonoRock

    torsiyon takozları büyük bir ihtimal.
    bence benzin istasyonu yamuktu

    Belki arka tarftaÜzerinde olduğunu fark etmediğin bir tümsek lik felan vARDI
    sen emin ol bir düz yerde bak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: happycar

    Yani aracın şaftı kaymış.Şafta bi baktır.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: happycar

    Yani aracın şaftı kaymış.Şafta bi baktır.




    muauhuauha helal




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.