Şimdi Ara

Aracım rölantide tekliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
86
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlarben izmirdeyim. Haziran ayında passat 1.6 fsi düz benzinli otomatik araç aldım. Aracı aldıktan 2 gün sonra rölantide 4-5 saniye sallandı ama hemen geçti pek önemsemedim sonrasında motor arıza lambası yandı. 2 hafta sonra bu sallantı yüksek derecede kesintisiz olmaya başladı tabiri caizse içinde beşik gibi sallanıyorsun ve sallantıdan dolayı stop etmeye başladı. Sürüş esnasında düşük hızda sallantı geçiyor ama gaz yemiyor gibi tekleye tekleye gidiyor yüksek hızlarda bir sorun olmuyor. Ustama götürdüğümde motor arıza lambası boğaz kelebeğinden olduğunu söyledi boğaz kelebeği temizlendi. Sanayiden çıktığımda sorun yoktu 2 gün sonra tekrar olmaya başladı ama herhangi bir arıza lambası yanmıyordu. Aynı ustaya götürdüğüm 4 adet bobin-buji bosch markayla değiştirildi. Ama sorun devam ediyordu. İşin kötüsü sanayiye ustanın yanına gittiğimde araç sallamadığı için usta bir türlü sallandığını gözüyle göremediği ve arıza lambası yanmadığı için anlamadı araç 2-3 gün bende kalsın biraz sürüp bakayım dedi ama o 2-3 gün içinde hiç sallamamış. Aracı teslim alır almaz yine sallayınca bu sefer birçok kişinin tavsiyesi üzerine başka bir ustaya götürdüm ama durumu ona anlattığımda arıza lambası yakmadığı için o da deneme yanılma yoluyla teker teker çözmeye çalışcaz dedi ama elinde çok aracı olduğunu söyledi 1 hafta sonraya randevu verdi. Çıktım eve geldim randevu gününe kadar 1 hafta boyunca sürdüm ne bir tekleme oldu ne bir sallantı. O yüzden randevuyu iptal ettim. Temmuz ağustos ayında gerek şehir içi gerekse uzun yol olmak üzere toplam 5bin km yol yaptım. Adeta sıfır araba binmiş konforu yaşattı. Sorun kendi kendine nasıl geçer diye şaşırdım ama bi o kadar da sevindim. Gel gelelim 1 hafta önce aynı sorun yine ortaya çıkmaya başladı. Araç ilk çalışmaya başladığında rölantide devir 1100 devirlere çıkıyor 2-3 dk devir olması gereken 700-800lere geliyor ve sallamaya başlayıp stop ediyor yani bi an önce gaza basıp kalkış yapmam gerekiyor.


    Forum sitelerinden eski tarihlere baktığımda birçok kişinin başına gelmiş benim yaptırdıklarım dışında kimisi benzin pompasını değiştirmiş kimisi enjektörleri temizletmiş ve birçok daha işlem yapmış ama sorunu onlar da çözememişler. Ben de şuan evlilik arefesinde olduğum için deneme yanılma yoluyla iş yapmak istemiyorum. Sizlerin yardımıyla bu sorunu kesin olarak çözmüş bir arkadaşımız yol gösterirse sevinirim.


    Biraz hikaye gibi uzun uzun anlattım kusura bakmayın.








  • boyle ustalarla deneme yanılmayla hata aramak sanırım en son 30 yıl onceydi,. motor arıza ışığı yaktıysa geçmişt ehata kaydı haqta kodu vs atmıstır. hata koduna bakıp cozume yonelmek lazım yoksa değiştire değiştire durum motor yapmaya kadar gider, siz de tavuk gibi yolundugunuzu anladıgınızda iş işten geçmiş olur.

  • araç ve tesisatı ortalama 20 ve + yaşında

    elektirik tesisatı +kablolar ve bu kabloların üzerindeki elektriği yöneten ECU'ya kadar heryere bakılmalı, tüm yağ filtre bileşenlerinin sağlıklı olduğunu var sayıyoruz.

    benzer arıza 2005 1.6 FSI Golf Sport araçta 200.000km'lerde yaşamıştık ancak ECU'ya varmıştı işin sonu.


    Bujilerin aşınması, kirlenmesi veya buji kablolarında yıpranma olması, ateşlemede düzensizliğe ve dolayısıyla tekleme (elektirik tesisatı yaştan dolayı komple yenilenmeli)


    Enjektörlerde tıkanma: Enjektörlerin yakıt püskürtme miktarı ve zamanlaması, motorun düzgün çalışması için kritik öneme sahiptir.

    Tıkanmış enjektörler, yakıtın yetersiz veya düzensiz yanması, bu araçlar dizel motordaki mantıklı benzer şekilde çalışıyor, doğrudan püskürtme yapan enjektörler kontrol edilmeli


    Yakıt basıncı düzenleyici: Yakıt basıncı düzenleyicisinin arızalanması, yakıt sistemindeki basıncı etkileyerek motorun düzensiz çalışmasına neden olabilir.

    Bobin: Bobinlerin görev yaptığı ateşleme sisteminde bir arıza olması, bujilere giden elektrik sinyalini etkileyerek teklemeye yol açabilir.

    Motor yönetim sistemi ECU: Motorun çalışmasını kontrol eden elektronik kontrol ünitesinde (ECU) veya sensörlerde bir arıza olması, motorun doğru çalışmasını engelleyebilir.





  • Kaygerya kullanıcısına yanıt

    Boğaz kelebeği temizlendikten sonra arıza lambası söndü zaten onun dışında bir hata falan yoktu bilgisayara bağladığında

  • infinite kullanıcısına yanıt

    Cevap için teşekkür ederim biraz durumu toparlayıp enjektörlere elektrik tesisatına baktırcam

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.