Şimdi Ara

Ford Focus 3 1.6 Benzin/Lpg Kullananlar Çekişi Nasıl

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
9.316
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • okuduğum heryerde yokuşlarda çekmiyor diyolar doğru mudur ?
    devrini verdikten sonra rahat çıkması lazım 125 hp nin ?



  • https://www.youtube.com/watch?v=KHmGEMWDw0w

    sütçü dedikleri astra düz yolda bile içinden geçiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    https://www.youtube.com/watch?v=KHmGEMWDw0w

    sütçü dedikleri astra düz yolda bile içinden geçiyor



    Birincisi Astra dizel ve 136 hp

    Focus ise 1.6 atm benzinli 125 hp

    İkincisi 136 hplik Astra kopup gidemiyor bile,yavas yavas ara aciliyor.Turbo dizel olup kapistigi focus atmosferik benzinli olmasina ragmen

    Astra yi ovecem derken rezil etmissin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.6 dizel 136hp Astra ile atmosferik 125hp Focus... Çok adaletli bir yarış olmuş ki içinden geçmiş helal olsun Astra'ya.
    Yahu iki araç denk mi de içinden geçmiş gibi tabirler kullanıyorsunuz?
  • Yokuşlarda çekmiyor diyen adam çok net şekilde araba kullanmasını bilmiyordur. 1.6 atmosferik motordan bahsediyoruz. Ben zamanında 1.3 atmosferikle bile 5-6 kişi nerelere çıkıyordum. Araba dağ bayır çıkamayacak kadar güçsüz olsaydı üretilmezdi zaten.

    Hyundai i10 1.0 lpg ile aşırı dik bir bayırı çıkanlar var burada. Zamanında 1.33 auris alacaktım. Sahibi dedi ki x bayırında birinci vitese kadar düşüyor, araba çekmiyor, aynı bayıra girdim. Biraz daha hızlansam üçe atacaktım. 2000-2500 devirde bayır çıkmaya kalkarsan çekmez tabi. Biraz antrenman yaptıracaksın motora , zaten ufak.

    Bir de millet istiyor ki hem üç kuruş az vereyim 1.3-1.4 alayım hem 1.6 gibi bayır çıksın. Öyle yağma yok. 1.3 motordan 1.3 performansı bekleyeceksin. Fazlasını bekleyen zaten işi bilmiyordur.

    Özet olarak, gayet de bayır çıkar. Hiç merak etmeyin. Burada gelip turbo dizel muhabbeti yapacak arkadaşlar olabilir. Bundan 10-15 sene önce piyasada turbo dizel yaygın değildi, o yazıları yazacak arkadaşların kendileri veya ailesi de atmosferik benzinli motorlarla gidiyordu her yere. Demek ki yapılabiliyormuş. Ben de turbo dizel araç sahibiyim, bu kadar abartmanın alemi yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EustassKiD26

    1.6 dizel 136hp Astra ile atmosferik 125hp Focus... Çok adaletli bir yarış olmuş ki içinden geçmiş helal olsun Astra'ya.
    Yahu iki araç denk mi de içinden geçmiş gibi tabirler kullanıyorsunuz?

    1.6 dizel motordan o kadar turbo basıncıyla 136 hp çıkarıyorlar, tank gibi kasaya koyuyorlar sonra . Adı da yüksek teknoloji oluyor. O turboyu aynı basınçta benzinli motora koysunlar bakalım neler yapıyor

    Bir 136 hp astra furyasıdır gidiyor bu aralar zaten. 140 hp lik benzinli motorunu bile aşağı alan bir gerçek var ortada Türk halkının pek bilmediği, 1.8 civichttps://www.youtube.com/watch?v=dWfTb-V4ddo Kısacası herkesin bir ilacı var




  • İşin teknoloji kısmını bilmem,mühendiste değilim benide pek ilgilendirmez zaten standart kullanıcı,otomobil sever biriyim sadece ancak madem dizel bir aracı başka bir araçla kıyaslıyorsun aynı hacimde yakın güçte başka bir dizel araçla karşılaştır. Haksız mıyım? Yok içinden geçmişte falanda filan bunlar çok basit kelimeler. Sizin verdiğiniz video çok daha mantıklı,olması gereken şekilde,ikiside benzinli güçler aynı v.s v.s olması gereken karşılaştırma budur.

    Neyse konunun özüne dönersek lpg'li değil ama benzinli Focus 3 125hp kullanıcısı olarak diyeceğim tek şey devrinizi,hızınızı aldıktan sonra ülke koşullarında çıkamayacağınız yokuş yok. Elbet bayılacak bir yerde,nefesi kesilecek sonuçta gücü/torku belli ama atıyorum dizel 4.vites 80'le çıkarken siz 3. vites 60'la çıkarsınız,çokta kaybedecek bir şeyiniz yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EustassKiD26 -- 31 Aralık 2015; 11:25:08 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***


    quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    https://www.youtube.com/watch?v=KHmGEMWDw0w

    sütçü dedikleri astra düz yolda bile içinden geçiyor



    Birincisi Astra dizel ve 136 hp

    Focus ise 1.6 atm benzinli 125 hp

    İkincisi 136 hplik Astra kopup gidemiyor bile,yavas yavas ara aciliyor.Turbo dizel olup kapistigi focus atmosferik benzinli olmasina ragmen

    Astra yi ovecem derken rezil etmissin

    benzinli düzde avantajlıdır?
    ikincisi astra daha ağır
    4-5 boy atmış daha napcak?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EustassKiD26

    İşin teknoloji kısmını bilmem,mühendiste değilim benide pek ilgilendirmez zaten standart kullanıcı,otomobil sever biriyim sadece ancak madem dizel bir aracı başka bir araçla kıyaslıyorsun aynı hacimde yakın güçte başka bir dizel araçla karşılaştır. Haksız mıyım? Yok içinden geçmişte falanda filan bunlar çok basit kelimeler. Sizin verdiğiniz video çok daha mantıklı,olması gereken şekilde,ikiside benzinli güçler aynı v.s v.s olması gereken karşılaştırma budur.

    Neyse konunun özüne dönersek lpg'li değil ama benzinli Focus 3 125hp kullanıcısı olarak diyeceğim tek şey devrinizi,hızınızı aldıktan sonra ülke koşullarında çıkamayacağınız yokuş yok. Elbet bayılacak bir yerde,nefesi kesilecek sonuçta gücü/torku belli ama atıyorum dizel 4.vites 80'le çıkarken siz 3. vites 60'la çıkarsınız,çokta kaybedecek bir şeyiniz yok.

    İşte ben de bunu söylüyorum aslında. Atmosferik benzinliyle rampa muhabbeti yapılınca konu yukarıda olduğu gibi dizel vs benzin muhabbetine dönüyor. Ben de dedim ki madem o konudayız, buyursunlar örnek burada.

    Ben 87 hp lik 1.3 atmosferikle nereleri tırmanıyordum, 125 hp çok rahat çıkar. Aksini iddia eden arkadaşlar "genellikle" aktif sürücülük hayatına kafadan turbo dizelle başlayan, öncesini görmeyen insanlar.




  • yokuşa devirsiz giren her benzin lpg li araç bayılabilir. torku dizel gibi olmaz.
  • Konu Astra'ya nerden geldi bilmiyorum.Arkadaş Focus 1.6 sormuş.Eğer atmosferik benzinli araç kullanmayı biliyorsan sıkıntı yaşamazsın Focus'un çekişinde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bloodletting. -- 31 Aralık 2015; 12:04:50 >
  • Maksimum tork devrini tutturduktan sonra çıkılamayacak yokuş yok. Yeter ki aracınızı kullanmayı bilin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şuanki araba benzinli broadway şehir içinde sorun yok ama uzun yolda 140 150 ile girilen yokuşlarda sorun var biraz da olsa düşüyor hızı
  • jimhendrix kullanıcısına yanıt
    Koy bakım oraya Tdci focusu kim kimin içinden geçer görürüz
  • 1.6 lpgli araba nasil giderse focus da oyle gider. Yaris falan yapmayi dusunmuyorsaniz, focus cok guzel araba varsin yokusu yavas cikin pek birsey kaybetmezsiniz.

    Ayrica dizel yokusta iyidir, benzinli duz yolda gibi bir mantik yanlis. Yokusta hafif araba iyidir (beygir ayni ise) kilo ayni ise beygiri yuksek olan araba yarisa girmisse her turlu gecer. Ha rampada dizeller neden geciyor, dizel araba ekonomik kullanim bandinda guc verebiliyor ama benzinli araba guc vermek icin benzini icmesi gerekiyor.

    65 beygir turbo dizel sembol kullaniyorum, dizel motor torku ile rampada benzinlileri her turlu gecerci arkadaslari bana yollayin.
  • C segment bir 1,6 benzinli araba 3. Viteste 4bin devir civarı kukreyerek yokuşu yarıp gitmiyorsa 3 sebep vardır
    1. Araba 2 ton olmalı
    2. Motor bozuk olmalı
    3. Atmosferik motorlu araba kullanmasını bilmeyen birisi olmalı
  • Bu konusmalarinin sebebi ya opelden baska arabaya binmedim yada tam bir opel fanboyusun bence. Insigniadan flan bahsetsen tamam dicemde astrayi bukadar buyutme be hocam.
  • Hocam çekişi hiç kötü değildir bakmayın yazılanlara.Atmosferik motoru kullanmayı bilmeyenler bu tarz yorumları yapıyor ya da sürmemiş kişiler.Tork düşük olduğu için Rampada düşük vites ile bütün rampaları aşar
    Yani Torku düşük diye bayıltmak sürücüye bağlı.Şu andaki bütün araçların hiçbiri bayılmaz.O kadar mühendislik ile geliştiriyorlar bayılma falan hikaye.Sürücülükleri kötü olay tamamen bundan ibaret 3000e gelince Dizeldeki gibi vites atıyorlar atmosferikte
    Sen yüksek devir ile gidersen hepsini aşar hiç merak etmeyin.Devir aldıkça atmosferik motorun performansını gayette güzel alırsınız daha iyi devirlenir sıkıntı olmaz.

    Ama Lpgden dolayı rampada biraz performans düşüklüğü olabilir.Normalde artık Lpg yi bile performanstan kayıp vermeden yapabiliyorlar da Lpgli araçlar yine de rampada biraz daha sıkıntılı kalabiliyor.Ama yinede devir çevirerek sorunu aşabilirsiniz

    Çekişi genel anlamda iyidir ben beğeniyorum genel olarak.Alt devirler ölü atmosferikten dolayı ama 4000den sonra açılıyor gayette güzel gidiyor çekişinde bir şey yok.Atmosferik motora binip 3000de rampada vites atıyorlar sonra çekmiyor.
    Çekmez tabi araba kullanmayı bileceksin hakkını ver işi bitir olay bu kadar basit




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EustassKiD26

    1.6 dizel 136hp Astra ile atmosferik 125hp Focus... Çok adaletli bir yarış olmuş ki içinden geçmiş helal olsun Astra'ya.
    Yahu iki araç denk mi de içinden geçmiş gibi tabirler kullanıyorsunuz?

    Astra 10.1 sn hızlanması var... Madem atmosferik yarıştırılacak Hyundai i30 1.6 GDI 135 HP verseydik de kapıştırsalardı.
    9.9 sn hızlanma... Azıcık beygirleri yakın olanlarla yapın bari, torkunu v.s de geçtim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.