Şimdi Ara

Aracıma Run Flat değil de normal lastik taktırırsam avantaj ve dezavantajlarım?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
0
Favori
5.646
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar selamlar..

    Öncelikle okuyup zaman ayırdığınız, 2 kelam karaladığınız için teşekkür ederim...

    2013 model A 180 AMG aracım 38.500 KM'de ve sağ ön hariç diğer lastikler fabrika çıkışında takılan lastikler sağ ön lastikte aşağı yukarı 1 yıl önce takıldı. (20.000 km yaptı) Lastiklerimin markası Pirelli 225/40/18 R 92 W

    Aşağı yukarı 2 günlük bir gezi için aracımı havalimanı otoparkına çektim dün sabah döndüğümde aracı çalıştırır çalıştırmaz LASTİK BASINÇ KONTROLÜ uyarısı aldım biraz dikkatli şekilde sürüş yaptığımda aracın sola doğru gittiğini farkettim Mengerlere götürdüm ve arabayı kaldırıp baktığımızda sol lastiğin iç kısmında tellerin çıktığına şahit oldum ayrıca lastikte bir bölgede balon vardı buna mukabil olarak değiştirmem gerektiğini söyledir ve diken üstünde yolculuk yapacağımı belirttiler fiyat istediğimde tek lastiğe 500 TL gibi bir fiyat biçtiler bende sorup soruşturmadan değiştirmeyeyim diye farklı tanıdığım olan bir lastikçiye uğradım.

    Lastikçi arkadaş aracı kaldırdı sizde takdir edersiniz ki sol ön lastiğin pert olduğunu ayrıca sağ arka lastiğinde kendisinden geçmiş olduğunu gördük lastiğin 3-4 yerinde yarılmalar vardı en sağlam lastiğim yine az bir miktar sürmüş (20.000 km kadar) olduğum sağ ön lastiğimdi. İlk başta 2 Run Flat alıp önlere taktıracaktık ayrıca sağ ön lastiğide sağ arkaya geçirecektik daha sonra eleman bana böyle yapacağına 4 tane normal Michelin Pilot Sport 3 GRNX 225/40R18 92W lastiği önerdi.

    Sıkı pazarlık sonucu aldığım fiyatlarıda yazayım.

    Patlamayan lastik için Pirelli'den fiyat sorduğumuzda peşin bana oluru 430 dediler.

    Michelin 92 W 'nin fiyatı peşin 380...

    Ayrıca Bridgestone patlamayan 485...

    Michelin patlamayan yine Sport lastik 515 TL...

    Şimdi sizce nasıl bir yol izlemeliyim... Fikirlerinizi ve tavsiyelerinizi bekliyorum.. Benim aklımda Michelin'in normal lastiklerini almak ve sağ ön lastiği ıskartaya çıkarmak geçiyor.

    Ayrıca diğer lastikleri vermeye kalksam sizce kaçtan saymaları lazım? Lastik piyasasını çok fazla bilmem az çok modeller hakkında bilgim var... Aydınlatırsanız sevineceğim değerli yorumlarınız için tekrar teşekkür ederim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Konfor ve yol sesinde hissedilir s e kilde iyilesme olacaktir. Dezavantaji patlarsa yedek pastik de olmadigi icin yolda kalacaksiniz. Bagaja bi tamir kiti atin sehirdisina cikiyorsaniz normal lastik taktirin derim ben

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anladigim kadarıyla run flat ile normal arasında 50 tl fark var toplamda 200 tl yapar ben olsam run flat takarım.normal taksan ne olur bişey olmaz bizdeki run flat değilde ne oluyor ikide birde lastigimiz patlamıyor.ayrıca pert olmuş lastiklere kimse para vermez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anladigim kadarıyla run flat ile normal arasında 50 tl fark var toplamda 200 tl yapar ben olsam run flat takarım.normal taksan ne olur bişey olmaz bizdeki run flat değilde ne oluyor ikide birde lastigimiz patlamıyor.ayrıca pert olmuş lastiklere kimse para vermez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim gördüğüm runflat kullanan araçların çoğunda Pirelli var. Pirelli runflat hiç bir araçta kullanmadım ama kullanıcı yorumlarını okumuştum birkaç tane. Genelde kullanıcıları memnun. Siz de Pirelli'lerden memnunsanız yine aynı lastikten alabilirsiniz. Eğer aracınızın konforunu biraz arttırmak istiyorsanız Michelin alabilirsiniz ama bildiğim kadarıyla pilot sport da çok yumuşak bir lastik değil.

    Ben olsam 200 lira için riske girmez yine Pirelli runflat alırdım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim Bmw'de Continental'in Runflat'leri var.Kesinlikle cok memnunum,hem konforundan hem yol tutusundan.Michelin belki de Pirelli asla onermem.

    Continental'e mutlaka bakin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bu deformasyonun sebebi için ne dedi usta? 18 jant ve sert suspansuyon mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ben de cevap bekliyorum, runflat lastikte jant takıp çıkarmayı kesinlikle önermiyorlar, ciddi miktarda zarar görüyormuş lastik. E hal böyle olunca da kışlık için yeni jant, lastik, sensör takımı orijinal olarak en az 6000-7000 lira civarına geliyor ki, bu en ucuz olanı, çok beğendiğiniz bir jant ile bu 10-11 bin olabiliyor. (19' Vossen CVT)

    Okuduğum kadarıyla runflat ne kadar güvenli olsa da normal lastiğe göre oldukça sert ve konforsuz diyorlar. Eğer mevcut aracımdan çıkarıp da normal lastiğe geçiş yaparsam virajlarda aşırı yığılma, yol tutuşta ciddi bir kayıp olacağını yazmışlar yabancı forumlarda. Hatta burada runflat lastikler araçla birlikte geldiği için, eğer çıkarılırsa kaza durumunda kaskonun karşılamayacağı bile tartışılıyor.
    Aracım 320i M paket, lastik ebatlarım ise;

    225/45/18
    255/40/18 şeklinde.

    Runflat kalınmalı mı yoksa normale mi geçmeli? Konuyla ilgili tecrübe ve bilgi sahibi arkadaşlar cevaplayabilir ise sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nemésis

    Ben de cevap bekliyorum, runflat lastikte jant takıp çıkarmayı kesinlikle önermiyorlar, ciddi miktarda zarar görüyormuş lastik. E hal böyle olunca da kışlık için yeni jant, lastik, sensör takımı orijinal olarak en az 6000-7000 lira civarına geliyor ki, bu en ucuz olanı, çok beğendiğiniz bir jant ile bu 10-11 bin olabiliyor. (19' Vossen CVT)

    Okuduğum kadarıyla runflat ne kadar güvenli olsa da normal lastiğe göre oldukça sert ve konforsuz diyorlar. Eğer mevcut aracımdan çıkarıp da normal lastiğe geçiş yaparsam virajlarda aşırı yığılma, yol tutuşta ciddi bir kayıp olacağını yazmışlar yabancı forumlarda. Hatta burada runflat lastikler araçla birlikte geldiği için, eğer çıkarılırsa kaza durumunda kaskonun karşılamayacağı bile tartışılıyor.
    Aracım 320i M paket, lastik ebatlarım ise;

    225/45/18
    255/40/18 şeklinde.

    Runflat kalınmalı mı yoksa normale mi geçmeli? Konuyla ilgili tecrübe ve bilgi sahibi arkadaşlar cevaplayabilir ise sevinirim.








  • quote:

    Orijinalden alıntı: Berlinetta

    Arkadaşlar selamlar..

    Öncelikle okuyup zaman ayırdığınız, 2 kelam karaladığınız için teşekkür ederim...

    2013 model A 180 AMG aracım 38.500 KM'de ve sağ ön hariç diğer lastikler fabrika çıkışında takılan lastikler sağ ön lastikte aşağı yukarı 1 yıl önce takıldı. (20.000 km yaptı) Lastiklerimin markası Pirelli 225/40/18 R 92 W

    Aşağı yukarı 2 günlük bir gezi için aracımı havalimanı otoparkına çektim dün sabah döndüğümde aracı çalıştırır çalıştırmaz LASTİK BASINÇ KONTROLÜ uyarısı aldım biraz dikkatli şekilde sürüş yaptığımda aracın sola doğru gittiğini farkettim Mengerlere götürdüm ve arabayı kaldırıp baktığımızda sol lastiğin iç kısmında tellerin çıktığına şahit oldum ayrıca lastikte bir bölgede balon vardı buna mukabil olarak değiştirmem gerektiğini söyledir ve diken üstünde yolculuk yapacağımı belirttiler fiyat istediğimde tek lastiğe 500 TL gibi bir fiyat biçtiler bende sorup soruşturmadan değiştirmeyeyim diye farklı tanıdığım olan bir lastikçiye uğradım.

    Lastikçi arkadaş aracı kaldırdı sizde takdir edersiniz ki sol ön lastiğin pert olduğunu ayrıca sağ arka lastiğinde kendisinden geçmiş olduğunu gördük lastiğin 3-4 yerinde yarılmalar vardı en sağlam lastiğim yine az bir miktar sürmüş (20.000 km kadar) olduğum sağ ön lastiğimdi. İlk başta 2 Run Flat alıp önlere taktıracaktık ayrıca sağ ön lastiğide sağ arkaya geçirecektik daha sonra eleman bana böyle yapacağına 4 tane normal Michelin Pilot Sport 3 GRNX 225/40R18 92W lastiği önerdi.

    Sıkı pazarlık sonucu aldığım fiyatlarıda yazayım.

    Patlamayan lastik için Pirelli'den fiyat sorduğumuzda peşin bana oluru 430 dediler.

    Michelin 92 W 'nin fiyatı peşin 380...

    Ayrıca Bridgestone patlamayan 485...

    Michelin patlamayan yine Sport lastik 515 TL...

    Şimdi sizce nasıl bir yol izlemeliyim... Fikirlerinizi ve tavsiyelerinizi bekliyorum.. Benim aklımda Michelin'in normal lastiklerini almak ve sağ ön lastiği ıskartaya çıkarmak geçiyor.

    Ayrıca diğer lastikleri vermeye kalksam sizce kaçtan saymaları lazım? Lastik piyasasını çok fazla bilmem az çok modeller hakkında bilgim var... Aydınlatırsanız sevineceğim değerli yorumlarınız için tekrar teşekkür ederim...

    edit :neyse,bir şey demiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lion -- 22 Eylül 2015; 16:26:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Berlinetta

    Arkadaşlar selamlar..

    Öncelikle okuyup zaman ayırdığınız, 2 kelam karaladığınız için teşekkür ederim...

    2013 model A 180 AMG aracım 38.500 KM'de ve sağ ön hariç diğer lastikler fabrika çıkışında takılan lastikler sağ ön lastikte aşağı yukarı 1 yıl önce takıldı. (20.000 km yaptı) Lastiklerimin markası Pirelli 225/40/18 R 92 W

    Aşağı yukarı 2 günlük bir gezi için aracımı havalimanı otoparkına çektim dün sabah döndüğümde aracı çalıştırır çalıştırmaz LASTİK BASINÇ KONTROLÜ uyarısı aldım biraz dikkatli şekilde sürüş yaptığımda aracın sola doğru gittiğini farkettim Mengerlere götürdüm ve arabayı kaldırıp baktığımızda sol lastiğin iç kısmında tellerin çıktığına şahit oldum ayrıca lastikte bir bölgede balon vardı buna mukabil olarak değiştirmem gerektiğini söyledir ve diken üstünde yolculuk yapacağımı belirttiler fiyat istediğimde tek lastiğe 500 TL gibi bir fiyat biçtiler bende sorup soruşturmadan değiştirmeyeyim diye farklı tanıdığım olan bir lastikçiye uğradım.

    Lastikçi arkadaş aracı kaldırdı sizde takdir edersiniz ki sol ön lastiğin pert olduğunu ayrıca sağ arka lastiğinde kendisinden geçmiş olduğunu gördük lastiğin 3-4 yerinde yarılmalar vardı en sağlam lastiğim yine az bir miktar sürmüş (20.000 km kadar) olduğum sağ ön lastiğimdi. İlk başta 2 Run Flat alıp önlere taktıracaktık ayrıca sağ ön lastiğide sağ arkaya geçirecektik daha sonra eleman bana böyle yapacağına 4 tane normal Michelin Pilot Sport 3 GRNX 225/40R18 92W lastiği önerdi.

    Sıkı pazarlık sonucu aldığım fiyatlarıda yazayım.

    Patlamayan lastik için Pirelli'den fiyat sorduğumuzda peşin bana oluru 430 dediler.

    Michelin 92 W 'nin fiyatı peşin 380...

    Ayrıca Bridgestone patlamayan 485...

    Michelin patlamayan yine Sport lastik 515 TL...

    Şimdi sizce nasıl bir yol izlemeliyim... Fikirlerinizi ve tavsiyelerinizi bekliyorum.. Benim aklımda Michelin'in normal lastiklerini almak ve sağ ön lastiği ıskartaya çıkarmak geçiyor.

    Ayrıca diğer lastikleri vermeye kalksam sizce kaçtan saymaları lazım? Lastik piyasasını çok fazla bilmem az çok modeller hakkında bilgim var... Aydınlatırsanız sevineceğim değerli yorumlarınız için tekrar teşekkür ederim...

    Ne cahillik ama :/
    runflat lastik janttan çıkmayıp güvenli mesafede durmanız için vardir. Yola devam etmeniz için değil.
    Normal lastik alın.

    Alex745alejandro yani ali can abinin 260km h ile lastigi patliyor, normal bir sekilde duruyorlar ve tam 60km yarik lastikle yola devvam ediyorlar. Arac bmw 760. Nasil sadece durmaya yariyor? Videolarida var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Google> 760li 260 km/h lastik gümledi YouTube > alex745alejandro nin videosu> Alınacak ders> hemen bayiye gidip runflat lastikler almak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: he_man

    Hocam bu deformasyonun sebebi için ne dedi usta? 18 jant ve sert suspansuyon mu ?

    40.000 Km'de esasında normal gibi dedi çünkü ben arabayı biraz sert kullanıyorum ve Gebze vs. çok girintili çıkıntılı yollardan geçiyorum.

    Spor süspansiyonun etkisi olduğunu ve önden çekiş olması dolayısıyla ön lastiğin gittiğini söyledi eğer sağ ön lastik jant kırılması sonucuyla değişmemiş olsaydı o da aynı konumda olacaktı dedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cooLpapa


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Berlinetta

    Arkadaşlar selamlar..

    Öncelikle okuyup zaman ayırdığınız, 2 kelam karaladığınız için teşekkür ederim...

    2013 model A 180 AMG aracım 38.500 KM'de ve sağ ön hariç diğer lastikler fabrika çıkışında takılan lastikler sağ ön lastikte aşağı yukarı 1 yıl önce takıldı. (20.000 km yaptı) Lastiklerimin markası Pirelli 225/40/18 R 92 W

    Aşağı yukarı 2 günlük bir gezi için aracımı havalimanı otoparkına çektim dün sabah döndüğümde aracı çalıştırır çalıştırmaz LASTİK BASINÇ KONTROLÜ uyarısı aldım biraz dikkatli şekilde sürüş yaptığımda aracın sola doğru gittiğini farkettim Mengerlere götürdüm ve arabayı kaldırıp baktığımızda sol lastiğin iç kısmında tellerin çıktığına şahit oldum ayrıca lastikte bir bölgede balon vardı buna mukabil olarak değiştirmem gerektiğini söyledir ve diken üstünde yolculuk yapacağımı belirttiler fiyat istediğimde tek lastiğe 500 TL gibi bir fiyat biçtiler bende sorup soruşturmadan değiştirmeyeyim diye farklı tanıdığım olan bir lastikçiye uğradım.

    Lastikçi arkadaş aracı kaldırdı sizde takdir edersiniz ki sol ön lastiğin pert olduğunu ayrıca sağ arka lastiğinde kendisinden geçmiş olduğunu gördük lastiğin 3-4 yerinde yarılmalar vardı en sağlam lastiğim yine az bir miktar sürmüş (20.000 km kadar) olduğum sağ ön lastiğimdi. İlk başta 2 Run Flat alıp önlere taktıracaktık ayrıca sağ ön lastiğide sağ arkaya geçirecektik daha sonra eleman bana böyle yapacağına 4 tane normal Michelin Pilot Sport 3 GRNX 225/40R18 92W lastiği önerdi.

    Sıkı pazarlık sonucu aldığım fiyatlarıda yazayım.

    Patlamayan lastik için Pirelli'den fiyat sorduğumuzda peşin bana oluru 430 dediler.

    Michelin 92 W 'nin fiyatı peşin 380...

    Ayrıca Bridgestone patlamayan 485...

    Michelin patlamayan yine Sport lastik 515 TL...

    Şimdi sizce nasıl bir yol izlemeliyim... Fikirlerinizi ve tavsiyelerinizi bekliyorum.. Benim aklımda Michelin'in normal lastiklerini almak ve sağ ön lastiği ıskartaya çıkarmak geçiyor.

    Ayrıca diğer lastikleri vermeye kalksam sizce kaçtan saymaları lazım? Lastik piyasasını çok fazla bilmem az çok modeller hakkında bilgim var... Aydınlatırsanız sevineceğim değerli yorumlarınız için tekrar teşekkür ederim...

    Ne cahillik ama :/
    runflat lastik janttan çıkmayıp güvenli mesafede durmanız için vardir. Yola devam etmeniz için değil.
    Normal lastik alın.

    Alex745alejandro yani ali can abinin 260km h ile lastigi patliyor, normal bir sekilde duruyorlar ve tam 60km yarik lastikle yola devvam ediyorlar. Arac bmw 760. Nasil sadece durmaya yariyor? Videolarida var.

    Valla hocam cahilliğin tanımı sizin yazdığınız mesaj da zuhur bulmuş durumda.

    Bilgi sahibi olmadan fikir sahibiymiş gibi davranmak sizi çok gülünç göstermiş bilginize :)




  • Pirelli'ler artık çok kolay balon yapıyor. Eski sağlamlığı yok Pirelli lastiklerin. Bahsettiğiniz fiyatlarda ben run flat lastiği tercih ederdim. 200 lira canından önemli değil. Muhtemelen yüksek hızda araç kullanıyorsunuzdur arada, o sırada lastiğiniz patlasa can kurtarır run flatler.
  • ben üretici firmanın kullandığı run flat lastik kullanmanın daha akılcı olacağı kanaatindeyim. çünkü run flat kullanılan araçların süspansiyon ayarları ve geometrisi, normal lastik kullanımına uygun değildir. ikinci el aldığım bmw aracımdaki lastikler normal lastiklerle değiştirilmişti ve aracın yol tutuşu ve viraj hakimiyeti de buna bağlı olarak çok kötüydü. hatta bu lastikler yüzünden 2 kez kaza tehlikesi yaşadım. hemen aracıma 4 adet bridgestone potenza s001 run flat lastik aldım. aracın yol tutuş ve viraj hakimiyeti süper oldu. ayrıca bu lastiklerin patladığında bile aracı savurmadan durdurabilmesi bile başlı başına bir tercih nedenidir. bence bütün araç üreticileri run flat lastik kullanımına geçmeli. bir de şu cahil lastik satıcılarına ve tamircilerinin (gerçekten işini bilenleri tenzih ederim.) dediklerine itibar etmeyin. eğer ille de yumuşak sürüş arıyorsanız yumuşak süspansiyonlu araçlar tercih edebilirsiniz ve aracınızla giderken beşik gibi sallanırsınız. örnek fransız araçları.




  • tatil dönüşü pejo 206 araç kaza yapmıştı, sürücü ön lastiğin patladığını ve orta refüje çarptığını söylemişti, araç ne kadar teknolojik olursa olsun yere bastığı 4 lastik, runflat candır
  • Ya merak ediyorum burada adamin lastigi 260da gumledi kosa kosa gidin run flat alin diyenler kendi araclarina run flat mi takiyorlar acaba?
    Madem run flat bu kadar guvenli normal lastik takmak canini 200 lira icin tehlikeye atmak, siz neden takmiyorsunuz ya da gercekten takiyor musnuz merak ediyorum gercekten.
  • Hemican kullanıcısına yanıt
    Orijinalinde run flat olan bir araca kesinlikle normal lastik takmam. Normal lastik olan araçla da sık sık hız yapıyorsam run flat takmaya özen gösteririm. Çünkü zaten run flat almazsam da alacağım lastik ucuz olmayacak. Araca o kadar para verip güvenlik unsurlarında 3-5 kuruş pintilik yapmaya hiç ama hiç gerek yok. Ha 206'ya run flat takmam, 206 ile belli bir hızın üstüne de çıkmam. Resmen tekerlekli mezar.
  • Cesc_ kullanıcısına yanıt
    Hocam sonucta 206nin da lastigi patlayabilir ayni mantikla bmw sahibi de soyle diyebilir.

    ya ben zaten cok hiz yapmiyorum lastigin patalama olasiligi cok cok dusuk. Bmw de zaten guvenli araba 206 si olan taksin o daha guvensiz kaza aninda benim 206 im olsa 200 lira icin canimi tehlikeye atmazdim.

    Bu benim dusuncem degil. Belirtmek istedigim su hepimiz bazi ufak tefek riskler aliyoruz. Hatta cogu zaman burada o kadar para icin kendimi riske atmam deyip cooook daha buyuk riskler aliyoruz. O yuzden birisine 200 lira icjn canini tehliye atiyor demek biraz abarti. Ha benim aracimda run flat var alindigimdan yazmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.