Şimdi Ara

Ön ve arka lastik farklı marka veya tip olması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
1
Favori
67.418
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar benim arkadaki 2 yaz lastiği yeni. Ön lastikler kabak. Sadece önlere farklı marka yaz lastiği yada mevsimlik lastik alsam bir sıkıntı olur mu?
    Önler mevsimlik arkalar yazlık olsa sıkıntı olur mu?

    Değişik desen olunca muayenede kusurlu olunuyormuş galiba. Farklı marka olunca otomatik olarak farklı desen olmuyor mu zaten ?



  • 2 ay once önlere lassa greenways aldim. Arkaları da degistirecektim ama lastikci abi bunlarin disleri iyi dedi. Ama lastik eski tarihli (tarihi tam hatirlamiyorum ama sanirim lastik 4 5 yillik good year gt3).

    Su an frenleme falan gayet iyi falan fakat arka lastikler taş gibi olmus sertlesmis. Greenways ise aksine fazlasiyla yumusak. Araba virajda onler tutarken arka hopp direk saliyor kendini. Araba daha yatmaya baslamadan kendini koparıp kayiyor.

    Diyecegim o ki 4 lastik ayni olmasa bile aşınmiş lastikle saglam lastigi kullanmayin. Ya hepsi kotu olsun ya hepsi iyi
    İnternette geniş kapsamlı bir araştırma yapın. Nereye takılması gerektiğine karar verin.
    Sizlerin dediği gibi yeniler öne mantığı değil, mevcut 4 lastikte yılda bir defa lastiklerdeki aşınmayı rotasyona sokmak için ön/ arka yapılır. Yeni alınan 2 lastik için değil, mevcut araç üzerindeki 4 lastik için geçerli bir durumdur. Hayırlı olsun.

    "Michelin diyor ki,
    Neden arabanın arkasına yeni veya daha az kullanılmış lastikler takılır?
    Aracınız ister arkadan çekişli ister önden çekişli olsun, beklenmeyen, zor durumlarda (ani frenleme, sert viraj…) ve özellikle ıslak zeminlerde daha fazla güvenlik sağlamak için en yeni lastikleri arka tarafa takmanızı öneriyoruz.
    Yapılan birçok test, ön tarafın kontrolünün arka tarafınkinden daha kolay olduğunu gösterdi.
    Önden çekişli araçlarda ki günümüzde araçların çoğunluğu önden çekişlidir, ön lastikler arka lastiklere göre daha hızlı aşınır.
    Ön tarafa takılan yeni lastikler:
    • Aracın kontrolü değişecektir; çünkü ön/arka dengesi ters çevrilmiş olacaktır.
    Aracın ön tarafında daha az yol tutuş hakimiyetine alışmış olan sürücü, bu durumda zorlanacaktır.
    • Kaygan bir yolda, arka taraf, ön tarafa göre daha az yol tutuş sergileyecektir. Bu şekilde sürücünün, arka tarafı kontrol etme şansı kalmayacaktır. Bu durum aracın yoldan çıkmasına (spin atmasına) sebep olacaktır. Sadece deneyimli bir sürücü bu kötü durumla başa çıkabilecektir.
    Arka tarafa takılan yeni lastikler:
    • Araç kontrolü sürücünün alıştığı şekilde olacaktır (lastik değişiminden öncekine benzer); çünkü aracın yol tutuşu aynı olacaktır.
    • Lastiklerin yol tutuşu daha iyi olacaktır; sürücü aracı kontrol edebilecek ve sorunsuz bir şekilde virajı alabilecektir.
    Bu nedenle Michelin size:
    - virajlarda daha iyi yol tutuş
    - yüksek güvenlik
    için arka tarafa yeni veya en az kullanılmış lastikler takarak alınan riski azaltmanızı öneriyor. "

    ----------------------------

    "Türkiye de Satıcılar ve kullanıcılar genel olarak şöyle bir düşünceye sahiptirler : bir araçta sadece iki lastik değiştirildiğinde, bunlar ön "aksa" takılmalıdır. Ancak doğrusu genel kural olarak şudur: Yeni lastikler arkaya. Bu hem önden çekişli hem de arkadan çekişli araçlar için geçerlidir. Bu kuralı doğrulamak için söylenebilecek en önemli olgu şudur: Özellikle yağışlı ıslak zeminlerde güvenlik büyük bir önem kazanır, daha yıpranmış olan lastikler arkaya takıldığında, su dağıtma kapasitesi düşük olan eski lastikler aracın içe savrulmasını kolaylaştırmakta ve sonuçta direksiyon hakimiyetinin kaybedilmesine yol açmaktadır. Aynı şekilde ıslak zeminde düz yolda frenlemelerde de frenleme özelliklerin ters yönde etkileyebilmektedir. Eski lastiklerin daha kolay patlayabileceği ve bugün arka lastik patlaklarında direksiyon hakimiyetinin daha kolay kaybedildiğinin ispatlandığı göz önüne alınırsa, kuralımız bir kere daha doğrulanmış olur: Yeni lastikler arkaya takılmalıdır.
    Az kilometre yapmış önden çekişli araç sahipleri açısından bir yararı da, uzun süreli kullanım ve yaşlanma nedeniyle lastiklerin bozulmasını engelleyen (yeni lastiklerin arkaya ve kullanılmış lastiklerin öne takılması şeklinde) bir döngü oluşturmasına olanak vermesidir. Arka lastikler görece daha yavaş yıpranır ve bunların uzun süre orijinal konumunda tutulması, bu lastiklerin iyice yıpranmadan değiştirilmesi gibi bir zorunluluk yaratacaktır.
    Bu durumun istisnaları şunlardır;
    Dört tekerlek çekişli bazı araçlarda, diş derinlikleri arasında önemli bir farklılık ortaya çıkıyorsa genel kuralın aksine hareket edilir.
    Kış ve yaz lastiği kombinasyonlarında.
    Ön ve arka lastik ebatları farklı olduğunda.
    Yeni lastiklerin hız sınıfı daha düşük olduğunda!
    Arka lastiklerde görülebilen içbükey aşınmaya bağlı olarak, yani düzeyde aşınmış arka lastikler öne geçirildiğinde, araç dengesinin olumsuz yönde etkilenme olasılığı varsa.
    Satın aldığınız yeni iki lastikler yönlü ise öne, asimetrik lastikler arkaya."

    -----------------------

    "Yeni lastikleri her zaman arkaya takmalısınız.
    Nedenlerine gelince :
    İlk ve en önemli neden can güvenliğiniz.
    Yeni lastiklerin yol tutuşu eski lastiklerinkinden her zaman daha iyidir.
    Aracınızın arkasını kontrol etmek, her zaman için önünü kontrol etmekten daha zordur (aracınızın çekişi nereden olursa olsun)
    Bu iki durumu birleştirirsek:
    Diyelim, ıslak bir zeminde sürüş yapıyorsunuz ve malesef yeni lastiklerinizi öne takmışsınız. Ani bir frenleme yaptığınızda, aracınızın önü buna karşılık verecektir ancak arkada bulunan, frenleme performansı azalan lastiklerin cevap verme olasığı çok düşüktür.
    Sonuç :
    Arkanın kontrol kaybı + yol tutuş kaybı + aracın kontrol kaybı + yoldan çıkma vs."
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Ön ve Arka Lastiklerin Farklı Marka Olmasının Etkileri

    Araçlarda ön ve arka lastiklerin farklı marka olması, yaygın bir uygulamadır. Bunun çeşitli nedenleri olsa da, bu uygulamanın hem avantajları hem de dezavantajları bulunmaktadır.

    Öncelikle, ön ve arka lastiklerin farklı marka olması, farklı sürüş dinamiklerine yol açabilir. Örneğin, ön lastikler daha iyi yol tutuşu sağlarken, arka lastikler daha iyi çekiş sağlayabilir. Bu durum, aracın viraj alma ve hızlanma performansını etkileyebilir.

    Bununla birlikte, lastiklerin farklı marka olması, düşük maliyetli bir çözüm olabilir. Örneğin, ön lastikler daha hızlı aşındığında, yalnızca ön lastikleri değiştirerek tasarruf sağlayabilirsiniz. Ayrıca, farklı marka lastikler kullanmak, farklı hava koşullarına veya yol yüzeylerine daha iyi uyum sağlamanızı sağlayabilir.

    Ancak, ön ve arka lastiklerin farklı olması, bazı güvenlik riskleri de doğurabilir. Örneğin, farklı marka lastiklerin farklı frenleme mesafelerine ve çekiş seviyelerine sahip olması, aracın dengesini ve kontrolünü etkileyebilir. Ayrıca, farklı marka lastiklerin aşınma oranları farklı olacağından, düzenli olarak lastik rotasyonu yaptırmak çok önemlidir.

    Sonuç olarak, ön ve arka lastiklerin farklı marka olması, hem avantajları hem de dezavantajları olan bir uygulamadır. Bu uygulamanın uygunluğu, bireysel sürüş alışkanlıklarına, bütçeye ve araç performansına bağlıdır. Lastiklerin farklı marka olması durumunda, lastiklerin düzenli olarak kontrol edilmesi ve rotasyon yapılması, güvenli bir sürüş deneyimi için çok önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Birbirinden farklı lastik kullanmak fren ve yol tutuş performansınızı etkileyebilir.4 lastiği de aynı zamanda değiştirmelisiniz.Zaten 4 lastikte yaklaşık aynı sürede eskiyeceği için hep 4 lastik yenileyerek devam edersiniz.Muayenede sorun çıkarır mı bilemiyorum.
  • 4 adet Goodyear efficent grip almıştım iki sene sonra lastiğin biri yarıldı lastikçiye gittim yeni modelleri geldiği için uymadı bizde 2 adet Goodyear aldık ama başka modeli deseni yakın fakat aynı hatayı bir daha yapmam araba frene az sert dokununca kayıyor yada oturan kişi frene basınca öne yığılıyor çözüm olarak takip mesafesini artırıp frene erkenden hafif basıyorum ama siz siz olan tüm lastikleri aynı alın veya dört lastik yerine beş altı alıp yarılmalara karşı yedekte tutun aynı lastiği bulamayabiliyorsunuz diğerleri de boşa çıkmış gibi oluyor
  • Aynı olması tabi ki iyidir.
  • Aracınızı uzun sure kullanacaksaniZ 4 lastik almak mantıklı diğer turlu elden çıkaracaksınız ve ya durum yoksa yapacak birşey yok.
    Muayene durumu bilmiyorum
  • 2 ay once önlere lassa greenways aldim. Arkaları da degistirecektim ama lastikci abi bunlarin disleri iyi dedi. Ama lastik eski tarihli (tarihi tam hatirlamiyorum ama sanirim lastik 4 5 yillik good year gt3).

    Su an frenleme falan gayet iyi falan fakat arka lastikler taş gibi olmus sertlesmis. Greenways ise aksine fazlasiyla yumusak. Araba virajda onler tutarken arka hopp direk saliyor kendini. Araba daha yatmaya baslamadan kendini koparıp kayiyor.

    Diyecegim o ki 4 lastik ayni olmasa bile aşınmiş lastikle saglam lastigi kullanmayin. Ya hepsi kotu olsun ya hepsi iyi
  • Birbiri arasında çok fark olmayan lastikler takilsa iyi olur. Yanı a sınıfı öne b sınıfı arkaya gibi takılabilir ama c sınıfı olmasın aradaki fark çünkü frende erken kitleme soz konusu olabilir. Bunun dışında sakınca yok zaten on lastikler arkadan çok daha fazla taşınıyor ve eskiyor 50-60 bin km sonra bakınca gözle görülüyor bariz farklı asindiklari
  • doctor I kullanıcısına yanıt
    Bilinen teknik yaklaşımlara ve mantığa göre, yeni iki lastiğin her zaman arkaya takılması yönünde, zaten virajda bıraktımı arkasını bırakıyor ilk önce bu nedenle arka lastiklerin daha iyi olması mümkünse 4 lastik olarak değişim ve her 15 civarında ön arka lastik rotasyonu yapılması önemli. Konu sahibi için benim aracımda 1 adet lastik farklı desen vize de sıkıntı çıkmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Bilinen teknik yaklaşımlara ve mantığa göre, yeni iki lastiğin her zaman arkaya takılması yönünde, zaten virajda bıraktımı arkasını bırakıyor ilk önce bu nedenle arka lastiklerin daha iyi olması mümkünse 4 lastik olarak değişim ve her 15 civarında ön arka lastik rotasyonu yapılması önemli. Konu sahibi için benim aracımda 1 adet lastik farklı desen vize de sıkıntı çıkmadı.
    Zamanında araşıtırmıştım, üreticiler yeni lastikleri arkaya takın derler. Ama bizim ustalar yenileri öne takarlar, sonra viraja sert girince veya frene sert basınca arabanın başı bir yere kıçı başka yere gider.
    Gaza basınca gitsin derseniz yeni veya iyi durumda olanları öne taktırın. Ama benim gibi önce güvenlik, fren yapınca arka tarafın kontrolü bende olsun derseniz yenileri arkaya taktırın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akinci -- 23 Mayıs 2016; 16:06:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: doctor I

    2 ay once önlere lassa greenways aldim. Arkaları da degistirecektim ama lastikci abi bunlarin disleri iyi dedi. Ama lastik eski tarihli (tarihi tam hatirlamiyorum ama sanirim lastik 4 5 yillik good year gt3).

    Su an frenleme falan gayet iyi falan fakat arka lastikler taş gibi olmus sertlesmis. Greenways ise aksine fazlasiyla yumusak. Araba virajda onler tutarken arka hopp direk saliyor kendini. Araba daha yatmaya baslamadan kendini koparıp kayiyor.

    Diyecegim o ki 4 lastik ayni olmasa bile aşınmiş lastikle saglam lastigi kullanmayin. Ya hepsi kotu olsun ya hepsi iyi

    Goodyear gt3lerde durup dururken patlama sorunu var. Hele 5 yıllık lastik daha tehlikeli. Bir yakınımda bu olayı anlattıktan sonra başlarına geldi. Google a bakın ne dediğimi anlarsınız.
  • bendeki lastikler good year duragrip.
    arkalar daha yeni. 4-5 ay önce terörister bıçaklamıştı sokaktaki tüm arabaların lastiklerini kasko zaten bozuktu bizim kaskodan değiştirttik yani arka lastikler yepyeni. önler kabak işte aynı marka 2 lastik alsam 400 tl. good year çok pahalı. ondan sordum önlere başka marka taksak olmaz mı diye. yada önlere mevsimlik alsam 2 tane. önler mevsimlik arkalar yazlık olsa yazın. kışın da 2 kışlık alsam önler kışlık arkalar mevsimlik olsa..
    işler karıştı işte arkalar yeni olduğundan atmak istemiyorum 4 tane ucuz marka alsam. 2 lastiğe de 400 tl vermek istemiyorum daha kışın kışlık da alınacak 4 tane.

    işin içinden çıkamadım :)
  • Bir arkadaş 4 lastik de aynı zamanda eskir demiş.. Böyle bir şey sözkonusu olamaz.. Aracın arkadan itiş, önden çekiş ya da sürekli 4x4 de kullanımı bunu etkiler..



    Asıl soruya gelince; eğer iki lastik alınacaksa alınanlar mutlaka arkaya takılmalıdır. Zaten işi bilen bazı yorumcu arkadaşlar da bu konuyu belirtmiş.



    Lastik üreticilerine zorunlu tutulan AB etiketi koyma zorunluluğu nedeniyle zaten alacağınız lastiğin yakıt verimliliği ve ıslak/kuru zeminde yol tutuşu A dan G ye kadar görebilirsiniz.. Şimdi herkez için önemli olan nedir?

    Mevzu ıslak ve kuru zeminde daha kısa mesafede durmak ve yola daha iyi tutunmaksa bu değer ( etiketin sağındaki) mümkün olduğunca A ya da B ya da en azından C olmalı.. Şimdi önlerde zaten E ya da F sınıfı hem eski hem aşınmış hemde yol tutuş açısından teknik değer bakımından eski bir lastik varsa arkada en iyisi olsa ne yazar..Lastik önemli gerçekten.. Yakıtta önemli, ses de önemli ama hepsini boşverin yol tutuş en önemlisi..

     Ön ve arka lastik farklı marka veya tip olması

     Ön ve arka lastik farklı marka veya tip olması




  • Önlere yenileri takmak her zaman daha iyidir. Çünkü kontrol ön tekerlerdedir ve ön teker patladigi anda kontrolu kaybedersiniz.. 100 km hizla sag arka tekerim patladi arabada bi savrulma olmamisti. Ama ön patlasaydi eminim spin atardim. Benim önler riken marka arkalar good year hicbir sıkıntı yok.
  • Lastiklerin 40k dan sonra değiştirilmesi gerekir bana göre. Ön arka farklı ebatlarda. 4 lastik farklı marka olarak 2 yıl aracımı kullandım. Hiç birşey olmaz...
  • İnternette geniş kapsamlı bir araştırma yapın. Nereye takılması gerektiğine karar verin.
    Sizlerin dediği gibi yeniler öne mantığı değil, mevcut 4 lastikte yılda bir defa lastiklerdeki aşınmayı rotasyona sokmak için ön/ arka yapılır. Yeni alınan 2 lastik için değil, mevcut araç üzerindeki 4 lastik için geçerli bir durumdur. Hayırlı olsun.

    "Michelin diyor ki,
    Neden arabanın arkasına yeni veya daha az kullanılmış lastikler takılır?
    Aracınız ister arkadan çekişli ister önden çekişli olsun, beklenmeyen, zor durumlarda (ani frenleme, sert viraj…) ve özellikle ıslak zeminlerde daha fazla güvenlik sağlamak için en yeni lastikleri arka tarafa takmanızı öneriyoruz.
    Yapılan birçok test, ön tarafın kontrolünün arka tarafınkinden daha kolay olduğunu gösterdi.
    Önden çekişli araçlarda ki günümüzde araçların çoğunluğu önden çekişlidir, ön lastikler arka lastiklere göre daha hızlı aşınır.
    Ön tarafa takılan yeni lastikler:
    • Aracın kontrolü değişecektir; çünkü ön/arka dengesi ters çevrilmiş olacaktır.
    Aracın ön tarafında daha az yol tutuş hakimiyetine alışmış olan sürücü, bu durumda zorlanacaktır.
    • Kaygan bir yolda, arka taraf, ön tarafa göre daha az yol tutuş sergileyecektir. Bu şekilde sürücünün, arka tarafı kontrol etme şansı kalmayacaktır. Bu durum aracın yoldan çıkmasına (spin atmasına) sebep olacaktır. Sadece deneyimli bir sürücü bu kötü durumla başa çıkabilecektir.
    Arka tarafa takılan yeni lastikler:
    • Araç kontrolü sürücünün alıştığı şekilde olacaktır (lastik değişiminden öncekine benzer); çünkü aracın yol tutuşu aynı olacaktır.
    • Lastiklerin yol tutuşu daha iyi olacaktır; sürücü aracı kontrol edebilecek ve sorunsuz bir şekilde virajı alabilecektir.
    Bu nedenle Michelin size:
    - virajlarda daha iyi yol tutuş
    - yüksek güvenlik
    için arka tarafa yeni veya en az kullanılmış lastikler takarak alınan riski azaltmanızı öneriyor. "

    ----------------------------

    "Türkiye de Satıcılar ve kullanıcılar genel olarak şöyle bir düşünceye sahiptirler : bir araçta sadece iki lastik değiştirildiğinde, bunlar ön "aksa" takılmalıdır. Ancak doğrusu genel kural olarak şudur: Yeni lastikler arkaya. Bu hem önden çekişli hem de arkadan çekişli araçlar için geçerlidir. Bu kuralı doğrulamak için söylenebilecek en önemli olgu şudur: Özellikle yağışlı ıslak zeminlerde güvenlik büyük bir önem kazanır, daha yıpranmış olan lastikler arkaya takıldığında, su dağıtma kapasitesi düşük olan eski lastikler aracın içe savrulmasını kolaylaştırmakta ve sonuçta direksiyon hakimiyetinin kaybedilmesine yol açmaktadır. Aynı şekilde ıslak zeminde düz yolda frenlemelerde de frenleme özelliklerin ters yönde etkileyebilmektedir. Eski lastiklerin daha kolay patlayabileceği ve bugün arka lastik patlaklarında direksiyon hakimiyetinin daha kolay kaybedildiğinin ispatlandığı göz önüne alınırsa, kuralımız bir kere daha doğrulanmış olur: Yeni lastikler arkaya takılmalıdır.
    Az kilometre yapmış önden çekişli araç sahipleri açısından bir yararı da, uzun süreli kullanım ve yaşlanma nedeniyle lastiklerin bozulmasını engelleyen (yeni lastiklerin arkaya ve kullanılmış lastiklerin öne takılması şeklinde) bir döngü oluşturmasına olanak vermesidir. Arka lastikler görece daha yavaş yıpranır ve bunların uzun süre orijinal konumunda tutulması, bu lastiklerin iyice yıpranmadan değiştirilmesi gibi bir zorunluluk yaratacaktır.
    Bu durumun istisnaları şunlardır;
    Dört tekerlek çekişli bazı araçlarda, diş derinlikleri arasında önemli bir farklılık ortaya çıkıyorsa genel kuralın aksine hareket edilir.
    Kış ve yaz lastiği kombinasyonlarında.
    Ön ve arka lastik ebatları farklı olduğunda.
    Yeni lastiklerin hız sınıfı daha düşük olduğunda!
    Arka lastiklerde görülebilen içbükey aşınmaya bağlı olarak, yani düzeyde aşınmış arka lastikler öne geçirildiğinde, araç dengesinin olumsuz yönde etkilenme olasılığı varsa.
    Satın aldığınız yeni iki lastikler yönlü ise öne, asimetrik lastikler arkaya."

    -----------------------

    "Yeni lastikleri her zaman arkaya takmalısınız.
    Nedenlerine gelince :
    İlk ve en önemli neden can güvenliğiniz.
    Yeni lastiklerin yol tutuşu eski lastiklerinkinden her zaman daha iyidir.
    Aracınızın arkasını kontrol etmek, her zaman için önünü kontrol etmekten daha zordur (aracınızın çekişi nereden olursa olsun)
    Bu iki durumu birleştirirsek:
    Diyelim, ıslak bir zeminde sürüş yapıyorsunuz ve malesef yeni lastiklerinizi öne takmışsınız. Ani bir frenleme yaptığınızda, aracınızın önü buna karşılık verecektir ancak arkada bulunan, frenleme performansı azalan lastiklerin cevap verme olasığı çok düşüktür.
    Sonuç :
    Arkanın kontrol kaybı + yol tutuş kaybı + aracın kontrol kaybı + yoldan çıkma vs."




  • Farklı lastik yol tutusunu fren mesafesini herşeyi etkiler
  • Ön arka farklı marka aracımda şuanlık bir sıkıntı yok. Aynı aksta farklı desen ve diş derinliğine sahip lastik bulundurulması tavsiye edilmez.
  • Ön-arka tekerlek yerlerini değiştir
  • Benim önler ve arkalar farklı marka. Satın alınma tarihleri arasında 1 yıl var. Eski olan lastiklerden birisi tamir gördü. Bu durumda eski ve tamir görmüş lastikleri arkaya takmak daha mantıklıdır. Allah korusun lastiğin bütünlüğü bir zarar gördüğünde sorun arkadaki lastiklerdeyse kontrolü kaybetmiyorsunuz. Öndeki lastiklerde sorun olursa aracın kontrolü çok zor olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunserce

    Benim önler ve arkalar farklı marka. Satın alınma tarihleri arasında 1 yıl var. Eski olan lastiklerden birisi tamir gördü. Bu durumda eski ve tamir görmüş lastikleri arkaya takmak daha mantıklıdır. Allah korusun lastiğin bütünlüğü bir zarar gördüğünde sorun arkadaki lastiklerdeyse kontrolü kaybetmiyorsunuz. Öndeki lastiklerde sorun olursa aracın kontrolü çok zor olur.
    Yukarıdaki mesajlarda bir çok kişi de sizin dediğinizin tam tersini söylüyor. Siz "...sorun arkadaki lastiklerdeyse kontrolü kaybetmiyorsunuz" diyorsunuz, yukarıdaki bir mesajda Michelin'in kendisi bile sizin söylediğinizin tam tersini söylüyor... :/
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.