Şimdi Ara

Ön-Arka Lastik Yer Değişimi Hakkında Bir Kaç Soru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
24.713
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,

    45000 kmde olan aracımın lastiklerini önleri arkaya-arkaları önlere olmak üzere değiştirmek istiyorum.Ancak bir kaç sorum olacak yanıtlarsanız sevineceğim

    -Özellikle (ve doğal olarak) ön lastik arkalara göre fazla aşındığından bunları arkaya takınca yol tutuşa negatif anlamda ciddi fark yapar mı ? Çünkü yol tutuşu kendi kullanım koşullarıma göre düşünüldüğünde çok önemli.
    -Lastikçiye götürdüğümde ustanın özellikle yapması gerektiği bir şey var mı? (rot ayarı vs. gibi)
    -Usta lastiği janttan çıkarıp mı takmalı yoksa komple jantın yerini mi değiştirmeli?

    Şimdilik aklıma gelen sorular bunlar,sizin de tavsiyeleriniz varsa paylaşın lütfen
    Teşekkürler..







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Ön-Arka Lastik Yer Değişimi Hakkında Bilmen Gerekenler

    Arabanın lastiklerini düzenli olarak ön arka yapmak, lastiklerin aşınmasını eşitlemek ve kullanım ömrünü uzatmak için gereklidir.

    Neden Lastikleri Ön Arka Yapmalısın?

    • Ön lastikler, frenleme ve yönlendirme sırasında daha fazla ağırlık taşır ve bu nedenle daha hızlı aşınırlar.
    • Lastikleri ön arka yapmak, her iki aksın da eşit derecede aşınmasına yardımcı olur ve lastiklerin ömrünü uzatır.

    Lastikleri Ön Arka Yapma Sıklığı

    Lastik rotasyonu yapılması gereken aralık, sürüş tarzına ve yol koşullarına bağlı olarak değişir. Genel olarak, lastikleri her 5.000-8.000 kilometrede bir ön arka yapmak önerilir.

    Lastikleri Ön Arka Yapma Adımları

    Lastikleri ön arka yapmak için şu adımları takip edebilirsin:

    1. Lastikleri sök.
    2. Sol ön lastiği sağ arka konuma, sağ ön lastiği sol arka konuma ve sol arka lastiği sağ ön konuma yerleştir. Sağ arka lastik yedek lastiğin yerine geçecek.
    3. Lastikleri tekrar yerine tak.

    Önemli Notlar

    • Yönlü lastikler varsa, doğru şekilde takıldığından emin ol.
    • Lastikleri takarken sıkma torklarına dikkat et.
    • Lastikleri ön arka yaptıktan sonra mutlaka balans ve rot ayarlarını kontrol ettir.

    Lastikleri ön arka yapmak, aracının güvenliği ve performansı için önemlidir. Lastik rotasyonunu düzenli olarak yaptırmak, lastiklerinin ömrünü uzatacak ve sürüş deneyimini iyileştirecektir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 1 takım yeni lastik alınmalı..

    Aşınmış lastik yol tutuşuna tabi ki etki eder.
  • Arka lastikler sanılanın aksine yol tutşta ön lastiklerden daha belirleyicidir , eğer sizin için yol tutş önemli ise yeni dört lastik alın derim 45000 km yi kaç senede yaptınız bana sanki lastikleriniz ömrü bitmiş gibi geldi,, zaten rotasyon yapsanız en fazla 60 000 km oda maksimum ömrü var lastiklerin......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    1 takım yeni lastik alınmalı..

    Aşınmış lastik yol tutuşuna tabi ki etki eder.



    Lastiklerimi kışa doğru yenileyeceğim zaten,şimdilik sadece bu yazı değiştirerek geçirmek istedim çünkü arka ve ön arasında ciddi anlamda fark var,hiç değilse biraz onları da aşındırayım
    gerçi böle dememi yanlış anlamayın kabak lastiğe dönmedi değişim çizgisine daha var ama ön-arka arasındaki fark belirgin..
    Teşekkürler arkadaşım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serty23

    Arka lastikler sanılanın aksine yol tutşta ön lastiklerden daha belirleyicidir , eğer sizin için yol tutş önemli ise yeni dört lastik alın derim 45000 km yi kaç senede yaptınız bana sanki lastikleriniz ömrü bitmiş gibi geldi,, zaten rotasyon yapsanız en fazla 60 000 km oda maksimum ömrü var lastiklerin......



    üstteki arkadaşa cevap verirken bir bölümde size de cevap vermiş gibi oldum
    1,5 senede yaptım bu kilometreyi ancak aşınma çizgisine kadar inmedi dahaca ön lastiklerim
    İlgin ve cevabın için teşekkürler..




  • Bizim hesap olmuş. En fazla 1 sene daha gider Seneye yaza kadar idare etsin bizi diye düşünüyoruz. 54.000de lastikler ve 2006 yapımı... Ön arka arasındaki fark belirgin ama ısrarla yönlerini değiştirtmiyorum kalkışta ne kadar çok sararsa sarsın. ASR ve ESP biraz daha fazla çalışıyor sadece...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    Bizim hesap olmuş. En fazla 1 sene daha gider Seneye yaza kadar idare etsin bizi diye düşünüyoruz. 54.000de lastikler ve 2006 yapımı... Ön arka arasındaki fark belirgin ama ısrarla yönlerini değiştirtmiyorum kalkışta ne kadar çok sararsa sarsın. ASR ve ESP biraz daha fazla çalışıyor sadece...


    Peki fren yaparken durduk yere ABS çalışıyor mu? Bende daha bu durum olmadı gerçi..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yasakpınar


    quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    Bizim hesap olmuş. En fazla 1 sene daha gider Seneye yaza kadar idare etsin bizi diye düşünüyoruz. 54.000de lastikler ve 2006 yapımı... Ön arka arasındaki fark belirgin ama ısrarla yönlerini değiştirtmiyorum kalkışta ne kadar çok sararsa sarsın. ASR ve ESP biraz daha fazla çalışıyor sadece...


    Peki fren yaparken durduk yere ABS çalışıyor mu? Bende daha bu durum olmadı gerçi..


    sağa sola manevra yaparken fren yaparsam ABS çalışıyor, bir de sessiz asfaltta da ABS daha erken devreye giriyor normal haline göre. Lastikler de sertleştiği için çareyi hava basıncını 2-3PSI kadar düşürmekte buldum. Hem fren iyileşti hem de kasislerde vurma azaldı.




  • Sorularım yanıtlanamamış olsada ilgilenen arkadaşlara teşekkür eder sorularımı cevaplayabilecek üyeleri buraya beklerim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yasakpınar

    Sorularım yanıtlanamamış olsada ilgilenen arkadaşlara teşekkür eder sorularımı cevaplayabilecek üyeleri buraya beklerim

    Üzerime alındım şimdi
  • Yanıtlayamamış olarak mı yoksa cevaplayabilecek olarak mı alındınız?
  • Fren mesafen uzadıysa rotasyon yaptırmanı öneririm.Çünki frenlemede ön tekerlek çok büyük etken.Virajlara hızlı giriyorsanda rotasyon yapmanı önermem.Aracın dengesini ve iz takibini arka tekerlek belirler.
  • Fren mesafemde sorun yok,balatalarımında yeni değişmesiyle hala çok etkili bir fren performansım var
    Teşekkürler arkadaşım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yasakpınar

    Yanıtlayamamış olarak mı yoksa cevaplayabilecek olarak mı alındınız?

    yanıtlayamayan kişi olarak alındım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64


    quote:

    Orijinalden alıntı: Yasakpınar

    Yanıtlayamamış olarak mı yoksa cevaplayabilecek olarak mı alındınız?

    yanıtlayamayan kişi olarak alındım


    olabilir arkadaşım,sende kendi yorumunu yapmış oldun,Teşekkürler yinede




  • yeni lastik alırken arkadaşlar aldığınız senenin üretimi lastiklerini alın hadi bulamadınız en fazla 1-1,5 senelik lastikleri alın.bazı firmalar hatta hemen hemen hepsi tüketici bilinçli olmadığı için bu konuda raflarında satılmayan 2-3 hatta 4 senelik lastikleri satıyorlar.dikkatli olmayan araç sahipleri de lastikler 0 olduğu için yeni üretim sanıyor ve bu tuzağa düşüyor.bunun sakıncası nedir derseniz? yeni lastik kullanılmıs olmasa da raflarda birkaç sene beklediği için lastiğin kimyası bozuluyor daha hassas yapıya kavuşuyor lastikler o ortamlarda uzun süre bekletildidi için.aldığınız zamanda 5-6 sene ömür biçilen lastik ,hamuru hassaslaştığı için umduğunuzdan daha çabuk yıpranıyor ve daha erken lastik değiştiryorsunuz.bende 2 sene önce 4 adet lastik satın aldım ve özellikle üretim tarihleine baktım ve aldığım yılın lastiklerini taktırdım.
    söylediğim üretim tarihi lastik üzerinde 4 haneli rakamdan oluşuyor.ilk iki hanesi haftayı,son 2 hanesi ise üretim yılını gösterir.
    örneğin:...........32/09 .......32.hafta 2009 YILI
    LÜTFEN DİKKAT EDELİM TUZAĞA DÜŞMEYELİM




  • Teşekkürler arkadaşım cevabın ve uyarıların için ancak ben şuanlık yeni lastik almayı düşünmüyorum,sorularımın yanlış anlaşılmasını istemem ancak sanki yanlış anlaşılmış gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yasakpınar

    Teşekkürler arkadaşım cevabın ve uyarıların için ancak ben şuanlık yeni lastik almayı düşünmüyorum,sorularımın yanlış anlaşılmasını istemem ancak sanki yanlış anlaşılmış gibi.



    yeni lastik almayı düşünen tüm arkadaşlara yazmıştım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SenefrU

    yeni lastik alırken arkadaşlar aldığınız senenin üretimi lastiklerini alın hadi bulamadınız en fazla 1-1,5 senelik lastikleri alın.bazı firmalar hatta hemen hemen hepsi tüketici bilinçli olmadığı için bu konuda raflarında satılmayan 2-3 hatta 4 senelik lastikleri satıyorlar.dikkatli olmayan araç sahipleri de lastikler 0 olduğu için yeni üretim sanıyor ve bu tuzağa düşüyor.bunun sakıncası nedir derseniz? yeni lastik kullanılmıs olmasa da raflarda birkaç sene beklediği için lastiğin kimyası bozuluyor daha hassas yapıya kavuşuyor lastikler o ortamlarda uzun süre bekletildidi için.aldığınız zamanda 5-6 sene ömür biçilen lastik ,hamuru hassaslaştığı için umduğunuzdan daha çabuk yıpranıyor ve daha erken lastik değiştiryorsunuz.bende 2 sene önce 4 adet lastik satın aldım ve özellikle üretim tarihleine baktım ve aldığım yılın lastiklerini taktırdım.
    söylediğim üretim tarihi lastik üzerinde 4 haneli rakamdan oluşuyor.ilk iki hanesi haftayı,son 2 hanesi ise üretim yılını gösterir.
    örneğin:...........32/09 .......32.hafta 2009 YILI
    LÜTFEN DİKKAT EDELİM TUZAĞA DÜŞMEYELİM


    Evet haklısınız hocam. 2009 Doblo aldık ikinci el 5700Km'de, 2006 üretimi Bridgestone lastik var üzerinde şu anda. Ama dişleri ve yumuşaklığı yerinde. Bayat değil. Lastiği sıfır lastik renginde... Çizgileri filan yeni yeni kayboluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaCKeRBoY64 -- 23 Temmuz 2010; 20:00:59 >




  • İlgilenen arkadaşlarıma çok teşekkür ederim,belki sorularımın cevaplarını veremediniz ancak konuya ilginiz beni mutlu etti.
    Ancak ne zaman şu sorularımın cevabını alacağım merak ediyorum.Bu forumda birbirlerine yardım eden arkadaşlar sadece belli kişiler mi ? Yada mesaj sayım az,çokta önemli olmayan orayı sadece yıldızla dolduran rütbem düşük diye mi ciddiye alınmıyorum anlamadım.Foruma yeni kayıt olmuş olsamda uzun zamandır takip ediyorum üyesiz olarak.Burada sorularımı yanıtlayabilecek arkadaşlar olduğunu çok iyi biliyorum.
    Bende bildiklerimi paylaşmak diğer üyelere bildiğim konular hakkında yardımcı olmak,yardım gereken konularda yardım istemek için buraya üye oldum.Ancak ilgilenilmemesi açıkçası beni rahatsız etti.
    Porsche'nin,Ferrari F430'un,M6'nın konularına yorum yapmak (M6 satıldı bu arada hah!),bir "abimizin" (ing: brother) garip yorumlarını okumaktan başka burayla da ilgilenirseniz sevineceğim.("Ne yapacağımızı sana mı soracağız" diyenleri duyar gibiyim..)
    Başlığıma Vw Jetta'nın lastikleri deseydim eminim ki bu mesaj dolar taşardı..
    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yasakpınar -- 24 Temmuz 2010; 20:53:23 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.