Şimdi Ara

Aracımda oluşan yağ kaçakları ve hararet, tavsiyeleriniz nelerdir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
1
Favori
1.829
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar
    İbiza 1.4 tdi signo 2004 model bir aracım var.
    Uzun süredir kullanıyorum
    Yaklaşık bir kaç, haftadır yokuş çıkarken araç harareti 120lere çıkıyor gazı bırakıp bekliyorum, 90a düşüyor tekrar. Normalde hiç olmazdı bir yıldır gidip geldiğim yol, su eksiltme kontrol ettim herhangi bir eksik yok neden olabilir sizce?

    Bir de motor bloğunun ortasından, kenarlarından, daha doğrusu fotoda işaretlediğim yerlerde kaçaklar var. Sizce neden olur, çözümü için ne yapmam gerekir Aracımda oluşan yağ kaçakları ve hararet, tavsiyeleriniz nelerdir? Aracımda oluşan yağ kaçakları ve hararet, tavsiyeleriniz nelerdir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CoSa -- 27 Haziran 2021; 9:38:14 >







  • CS motor testi veya Würth CO2 Kpak conta testi öneririm. Renk değiştirise blok ve kapak contasında kaçak olduğu kesinleşecektir. Muhtemelen renk değişimi olacaktır.


    Külbütör kapaığı yağ kaçırıyor.


    Üst kapak contası yağ kaçırıyor.


    Turbo hortumları yap kaçırıyor.


    Yağ doldurma kapağı civarında terleme normaldir.


    Araç şu anda 350.000 Km civarında olmalı.

    Araç kaldırılıp altına bakılır ise daha büyük yağ kaçakları kaçınılmazdır. Özellikle karter bölgesinde yoğun yağlanma görülecektir.


    Bu araçların motor ömrü 250.000 Km / 10 yıl olarak tasarlanmıştır.


    Fazla bile kullanmışsınız.


    Motor - turbo revizyonu gerekecektir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CaptainSkyWalker -- 28 Haziran 2021; 11:43:23 >
  • Merhabalar yanıt için teşekkür ediyorum, araç 259binde 😂
    Dediğiniz testleri bugün alacağım, peki sizce yokuştaki hararetin sebebi ne olabilir
  • CoSa C kullanıcısına yanıt

    CS Kapak conta testi yeterli olacaktır 30 TL sanırım.


    Veya sanayide ustanız Würth de yapabilir, kendi gözünüzle görmeniz daha iyi olacaktır.


    Daha sonra ustanıza gösterirsiniz test sonucunu. Usta genelde "Motoru açmadan masraf söyleyemem" der :)


    Hararet sorunu muhtemelen üst kapak contasının yanık / çatlak veya motor bloğunun çatlak olmasından kaynaklıdır.


    260.000 Km 1.4 TDI için durum normaldir. Çok temiz kullansanız bile 260.000 Km'de yağ kaçakları normaldir. Miadını doldurmuştur.


    Radyatör, özel yüksek antifrizli soğutma suyu ve termostat değişimi geçici bir çözüm olabilir.

    Bazı özel sıvılar motorun daha iyi soğutulmasını sağlar.


    Ama dediğim gibi rektefiye vakti gelmiş.

    Blok çatlamadan, kapak yamulmadan, yatak sarmadan motor + turbo rektefiyesi öneririm.

  • CaptainSkyWalker kullanıcısına yanıt

    Yanıtınız için teşekkür ederim, ankaradayım, tavsiye edebileceğiniz yönlendirebileceğiniz bir servis var mıdır?

    Ve fiyat sizce tahmini ne olacaktır?

  • Hararet konusunda zaten yazmışlar.


    Kaçaktan ziyade bir noktada terleme gördüm diğerleri bakım esnasında yağ dolumu veya yağ filtresi çıkarılırken oluşmuş olabilir.


    Komple yıkanıp temizlenip tekrardan kaçak var mı yok mu emin olmak gerekir.


    Şu kadarcık yağ kaçağı için turbo ve motora revizyon deyip insanları yanlış yönlendirmemek lazım.

  • CoSa C kullanıcısına yanıt

    Mass

    Avoss

    Özen bunlardan mutlaka fiyat alın.


    Yağ bakımlarınıza gittiğiniz küçük ustanızdan da fiyat alın.


    4.000 TL - 8.000 TL gibi bir rakam tutar motor.

    Turbo ise 1.000 TL tutar.


    "Terleme var diye hemen revizyon önerilmez." demişler fakat olay terlemenin çok üzerinde. O yağlanma bölgesinde terlemeyi geçtim çamurlaşma olmuş yani. Oraya parmağını çalıp elinize gelen çamurlaşmış yağı gress niyetine kullanabilirsiniz o derece bir ciddi kaçak söz konusu.


    Ve bu kaçaklar sadece motorun görünen üst yüzü. Bir de altına baksanız neler neler çıkar.


    Ayrıca hararet sorunu ciddi bir sorun. Conta kaçağı olmasa hararet yapmaz o motor 1.4 TDI sağlam motordur.


    Yatak sarar ise komple blok değişimi veya sandık motor veya çıkma motor arayışına girerseniz masraf 15.000 TL'ye kadar gider.


    Motor yanmadan, yatak sarmadan, kol çıkarmadan, piston kırmadan gereğini yapın.


    "Bişey olmaz motoru yiyene kadar, yağ lambası yanana kadar, hararet 130'u vurana kadar bas git devam et " diyen ustaları dinlersen başına daha büyük masraf açılır.


    Zaten sırf "yağ lambası yanana kadar yağ değişmez boşa masraf" zihniyeti nedeniyle hem arabaya yazık, hem kullanana...


    Bence gereğini yapın. Araba fiyatları artıyor. Değer kaybı olmadan satarsınız merak etmeyin.





    Bu şekilde satmanız da bir alternatif fakat sattıktan sonra başınızı ağrıtabilirler.





  • Yanıtınız için teşekkür ediyorum, belirttiğiniz yerleri de arayarak bakalım en mantıklı noktaya ulaşmaya çalışacağım :)

    Tekrardan teşekkürler

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.