merhaba arkadaşlar öncelikle aracım 2000 model audi a3 otomatik 125000 km de.
gecen hafta arka camı kırmışlardı cocuklar onu yaptırmaya götürmüşken ostime (Ankara) diskler fren balataları bujiler ve hava filtresi değişti, sonuç aracım 2 gün itibariyle çekmemeye başladı gaza basıyorum basıyorum gitmiyo, bu sabahta konya yolunda o trafikte rölantiye düştügü anda stop etti, bu trafikte yolda kalmayım gazdandır diyip benzine aldım aracı fakat 100 metre gittim durdum yine stop etti birde aracı tekrar marşa basıp calıstırmaya çalıştıgımda geç alıyo sanki yırtılır gibi bir sesle zar zor çalışıyo, neyse acık bir yola cıktım bastım gaza araç cekmiyo bir gayretle 3500 devire cıktım araç ileri geri teklemeye başladı 4000 devire kadar devam etcekmi diye ayagımı cekmedim gazdan aynen devam etti (tüpte gidiyodum bu arada) arkadaşlar belirtilerin hepsini söledim hani manuel araçlar baskı balata biterde yokuşta çekmezya aynı öle oldu araba gitmiyor, götürcem yarında bir araştırıyım önceden dedim, cevaplarınızı bekliyorum. Teşekkürler şimdiden.
Aracın çekmemesi problemine diyecem ki frenler sıkı ama stop etme ve tekleme durumu da var demişsiniz.Sanırım sorun bujilerin ateşlemesinde problem var eğer aracınızda bağımsız 4 bobinli ateşleme sistemi varsa bobinlerden bir veya birkaçı arızalı da olabilir.
arkadaşım konuya bilimsel yaklaşmak için belirileri iyice irdelemek gerek.araçta ateşleme ya da yakıt sistemiyle ilgili sorun olduğu kesin.bunu da aracı makinaya bağlattığında görecen zaten.akışmetre,vuruntusensörü,sıcaklık sensörü,ya da bobinlerde arıza var.
şu sorulara yanıt verirsen araç mainaya bağlanmadan bu hangi sorun acaba çemberini daraltmış oluruz.
-araç soğuk iken ilk marşı nasıl alıyor? -araç çalıştıktan sonra ısınana kadar rölantide ve boşta gaz yemesi nasıl? -araç soğukken çekişi nasıl? -araç ısındıktan sonra egzozdan aşırı çiğ yakıt kokusu geliyor mu? -araç ısındıktan sonra boşta aniden köklediğinde kara duman atıyor mu? -araç soğukken ve sıcakken beklenmedik vuruntulu ve düzensiz çalışma meydana geliyor mu? -araç sıcakken marşı kolay alıyor mu? -araç sıcakken yüksek devirlere çıkana kadar gaz yememe isteksizliği var mı?
yağınıda kontorl et
quote:
Orijinalden alıntı: daturkishulan
arkadaşım konuya bilimsel yaklaşmak için belirileri iyice irdelemek gerek.araçta ateşleme ya da yakıt sistemiyle ilgili sorun olduğu kesin.bunu da aracı makinaya bağlattığında görecen zaten.akışmetre,vuruntusensörü,sıcaklık sensörü,ya da bobinlerde arıza var.
şu sorulara yanıt verirsen araç mainaya bağlanmadan bu hangi sorun acaba çemberini daraltmış oluruz.
-araç soğuk iken ilk marşı nasıl alıyor? -araç çalıştıktan sonra ısınana kadar rölantide ve boşta gaz yemesi nasıl? -araç soğukken çekişi nasıl? -araç ısındıktan sonra egzozdan aşırı çiğ yakıt kokusu geliyor mu? -araç ısındıktan sonra boşta aniden köklediğinde kara duman atıyor mu? -araç soğukken ve sıcakken beklenmedik vuruntulu ve düzensiz çalışma meydana geliyor mu? -araç sıcakken marşı kolay alıyor mu? -araç sıcakken yüksek devirlere çıkana kadar gaz yememe isteksizliği var mı?
arkadaşa katılıyorum en kısa zmanda hemen bir servise götür çünkü bunlar birbirine bağlantılı sorunlar nerden geldiği belli olmaz belki bujilerin. belki subap ayarında problem var, yani motor genelde birbirine benzer tepkileri verir.
Bujiler değişti diyorsun. Buji kablolarının birinde veya bujinin bir tanesinde sorun var gibi.
Sorun büyük ihtimalle yakıt pompasında.yazdıklarının aynıları benim başıma da geldi.Yakıt pompasınin ortasındaki kısmı değiştirdiler.140 tl gibi bi masraf açmıştı.
Sorun büyük ihtimalle yakıt pompasında.yazdıklarının aynıları benim başıma da geldi.Yakıt pompasınin ortasındaki kısmı değiştirdiler.140 tl gibi bi masraf açmıştı.
sorun yakıt pompasında olsa benzinde düzgün çalışmasa bile lpgde düzgün çalışırdı.
araç servise gidip buji ve filtre değiştiğine göre mekanik hiçbiryerinin ellendiğini düşünmüyorum.audi motorunu bilmiyorum ancak büyük olasılıkla bujileri sökmek için motor kapağı üst korumasını söktüler ve sensörlerden birinde temassızlık var ya da buji kablolarından biri de takılı olmaybilir.arkadaş yukarda yazdıklarıma cevap versin zaen sorunun ne olduğu kendiliğinden çıkacak.
Bence bujileri bosch un aracınınza uygun LPG bujileriyle değiştirin.Büyük ihtimal bujilerden yapıyor çünkü
Kayışı, hava besleme elemanlarını da kontrol edin.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme