Şimdi Ara

Aracın motoru en çok şehir içi mi, şehir dışı mı yıpranır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
3.301
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merak ettiğim bir konu, malum sitede genelde şehir dışı kullanılmıştır diye ilanlar var peki bu araçları sıfır bir araç olarak düşünelim, 2 side 1000km yol yapsın birisi şehir içi diğeri şehir dışı bu araçlardan hangisinin motor yıpranma payı daha yüksek olur?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9FiestaM6 -- 29 Temmuz 2016; 23:19:11 >



  • İkisindede kullanıma göre değişir kardiiieeeşşşşş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şehir içi,
  • Sehir içi daha fazla yıpranıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sürekli dur kalk daha çok zorlanıyor motor hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şehir dışı 180-190'la gidip motora aşırı yüklenilmediği sürece şehir içi daha çok yıpratır motor en çok kalkışta zorlanır çünkü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  •  Aracın motoru en çok şehir içi mi, şehir dışı mı yıpranır?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Şehir içi dur kalkdan vs daha çok yıpranır
  • Şehir içi

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Em çok soğuk motor aşınır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cancan_burak

     Aracın motoru en çok şehir içi mi, şehir dışı mı yıpranır?

    Güzel caps fakat biraz erken olmuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sehir disinda sıka sıka gitmeyecekse sorun yok zaten sehir ici arabalari bitiriyor zirt birt bisey cikiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şehir içi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen bir araç bakıyordum 2 ci el mesaj attım araç 2011 modeldi 150 bin km de
    Adam başladı aracim çok diri fazla yipranmadi diye , haftasonlari pikniğe felan gittik o yüzden km si fazla diye
    baktım susmuyor
    Dedim araç yılda 30 bin km yapmış neresi diri ?
    Haklısın dedi ama 90 binde yazabilirdim ben durustum yazdı .(zaten şu aracını ove ove biteremeyenlerden araba alınmaz asla)
    Yani işin özeti türkiyede araçlar her türlü yipraniyor ,avrupada bakıyorsun her ailede 2-3 araba var ,ulaşım metro ağı tren agi gelişmiş, 10 15 yıllık araçlar bile sıfır gibi hala
    Burda ise araç dizelse 100 binden aşağı zor bulunuyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yılda 60.000km yapan araclarım oldu. seyahatin 5. km'sinde 6.-8. vitese takıp 70km boyunca aynı viteste, boş yolda frene basmadan otoban koşullarında seyahat ettim.

    bu araçlardan birini 180.000'de birini 80.000'de birini de 66.000'de sattım.

    hepsi de şehiriçinde 30-35bin km kullanılmış araçlardan fersah fersah temizdi. benim yetkili servis bakımlı araçlarımda mesela fren balatası 105.000km gider.. bakın disk demiyorum, balata..

    böyle yuksek km arac cok rahatlikla alinabilir. ama sahibini iyi tanımanız lazım aracın.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 9FiestaM6 kullanıcısına yanıt
    ikisindede kullanıma bağlı 700bin kmde ilk kez refrektiye yapılan 1.3 multijet linea gördüm ayrıca sürekli uzun yola yapan adam radarların yerini vs öğrenir sanmıyorum sürekli 120 ile gidip motoru yormadan gideceğini
  • Uzun yol ve şehir içi aynı km'yi yapmış araçlardan uzun yol yapanın motorunun toplam çalışma süresi ve yapmış olduğu devir sayısı daha az olur. Çünkü sürekli yüksek viteste kullnılmış ve rölantide beklemeyi daha az yapmıştır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CemUsUs

    yılda 60.000km yapan araclarım oldu. seyahatin 5. km'sinde 6.-8. vitese takıp 70km boyunca aynı viteste, boş yolda frene basmadan otoban koşullarında seyahat ettim.

    bu araçlardan birini 180.000'de birini 80.000'de birini de 66.000'de sattım.

    hepsi de şehiriçinde 30-35bin km kullanılmış araçlardan fersah fersah temizdi. benim yetkili servis bakımlı araçlarımda mesela fren balatası 105.000km gider.. bakın disk demiyorum, balata..

    böyle yuksek km arac cok rahatlikla alinabilir. ama sahibini iyi tanımanız lazım aracın.

    Aynen oyle.
    2011 de alinan akrabamin sifir 206+ i
    Her 15binde bir balata degistiriyor su ana kadar 4 5 kere degisti arac 90bin km de ayrica 1 kere de disk degistirdi.
    Yine 2011 de sifir alinan bizim astra h arac ise 99bin km de ve orijinal balata ve disk ile su anda vr kontrolunu aksatmiyorum hala gider var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bizim işyerinde 2015 logan dizel var,sürekli yoğun trafikte üstelikte kâmilin biri kullanınca sanırsın 10 yıllık arabadaha 40 binde, 2 kere fren balatası değişti yakında yine değişir

    bu arada ayçiçek yağı kullanırsan çabuk yıpranır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor ömrü devir sayısı ile ölçülür. Kilometre ile değil. daha az devir çevirip daha fazla kilometre yapan araç daha az yıpranAcaktır. Yani yaptıkları kilometre eşitse bu kilometreyi yaparken hangisi daha az devir çevirdiyse o daha az yıpranmıştır. Şehir içinde bol bol rölantide bekleyen, saat 20 km ortalama hız yapan yani ortalama bir saatte 90000 devir çeviren motor, şehir dışında saate 120000 devir çevirip saate 100 km gidebilir. Birinde 90000 devir çevirip 20 km giderken, diğerinde 120000 devir çevirip 100 km gitmektedir. yaptıkları kilometreyi eşitlersek şehir içindeki araç 100 km yapabilmek için 450000 devir çevirmesi gerekir. yani şehir içi 4 kat daha fazla aşınma demektir.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.