Şimdi Ara

ARACINIZIN DEBRİYAJI MAX.KAÇ KİLOMETRE GİTTİ (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
157
Cevap
3
Favori
54.992
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 0 kilometre aldığım 2000 model Renault Megane 1.6 RTE'yi 2008 yılında 190 bin kilometrede sattım. Debriyajında bir sorun yoktu.
  • Bir ara bi üye vardı, bu forumda mıydı başka yerde miydi hatırlamıyorum.

    Büyük bir ısrarla Clio'nun debriyajının neredeyse 200 bin km dayandığını ve Clio'nun bu anlamda süper bir araç olduğunu falan söylüyordu.
    Sonradan anlaşıldı ki adam devamlı olarak uzun yolda kullanmış arabayı.
    Kendisine "şehiriçinde dur-kalk trafikte kullansaydın görürdün" dedik. Ama bir türlü anlatamamış, kavga etmiş, sonunda da baktık ki kendisi sabit fikirli, "he he" diyip geçmiştik.

    Anlattığım örnekten anlayacağınız üzere, tamamen kullanım şartlarına göre değişiyor.
    Genelde şehiriçinde kullanılan küçük ve kompakt sınıf araçlar ve bunların sedanları 100bin civarına kadar dayanabiliyor.

    Örneğin İstanbul trafiğine giren bir araçta 100bini aşan debriyaj balatası olabildiğini pek sanmıyorum.

    Bir de eski debriyaj ve fren balatalarında asbest kullanılabiliyordu, bu sayede daha uzun süre dayanabiliyorlardı.
    Kanserojen diye uzunca bir süredir kullanımı yasaklandı ve dikkat ettiniz mi bilmiyorum, son 5-10 senedir falan birçok marka-modelde debriyaj balatası sıkıntısı çıkıyor. Ancak birçok firma-marka, debriyaj konusu biraz da kullanıma bağlı olduğundan, gerçekten sorun olmasına rağmen Türkiye'de "kardeşim sen yarım debriyaj yapıp bozmuşsundur" diyerek değiştirmiyor, sorun olduğu anlaşılamıyor da... Ya kavga edeceksiniz, ya da servis gerçekten kabul edecek.




  • doblo 2005 model ilk sahibiyiz geçen ay 65000km de değişti artık motor yokuşlarda boşuna devir çeviriyordu lastiklere gitmiyordu.

    Acemilik dönemim buna denk geldiği için ömrünü baya bi kısalttım balatanın tam bir balata düşmanıyım ayağım sürekli debriyaja gidiyor bu da pek dayanmıcak sözün özü tamamen kullanıma ve şöföre bağlı.
  • Parça hatası yoksa, 150 000 km gider gibi geliyor ortalama bir kullanıcıda.
  • Önceki Arabam Olan 2008 Mondeo Sattığım ana Kadar aynı Debriyaj seti ile gitti tam tamına 156.000 Km belki benden Sonraki adam bir 10.000 km daha yapmıştır

    Peugeot 306 da 13 yıllık debriyaj seti ile gidiyor 134.000 ama artık her an ben gidiciyim sinyali veriyor. Servis Kayıtlarında Debriyaj değişimi bilgisi yok.

    ilk arabam olan Skoda Favoritte 6.000 Km de debriyajı Baskıyı Halletmiştik
  • 115.000 kangoo 2005 model.eğer araç çoluk çocuğun elinde değilse ve patinaj çektirilmiyorsa 200 .000 km.gider.
  • 2004 getz 1.3 geçen hafta değiştirdik arkadaşımın aracı km 88.000
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    Bir ara bi üye vardı, bu forumda mıydı başka yerde miydi hatırlamıyorum.

    Büyük bir ısrarla Clio'nun debriyajının neredeyse 200 bin km dayandığını ve Clio'nun bu anlamda süper bir araç olduğunu falan söylüyordu.
    Sonradan anlaşıldı ki adam devamlı olarak uzun yolda kullanmış arabayı.
    Kendisine "şehiriçinde dur-kalk trafikte kullansaydın görürdün" dedik. Ama bir türlü anlatamamış, kavga etmiş, sonunda da baktık ki kendisi sabit fikirli, "he he" diyip geçmiştik.

    Anlattığım örnekten anlayacağınız üzere, tamamen kullanım şartlarına göre değişiyor.
    Genelde şehiriçinde kullanılan küçük ve kompakt sınıf araçlar ve bunların sedanları 100bin civarına kadar dayanabiliyor.

    Örneğin İstanbul trafiğine giren bir araçta 100bini aşan debriyaj balatası olabildiğini pek sanmıyorum.

    Bir de eski debriyaj ve fren balatalarında asbest kullanılabiliyordu, bu sayede daha uzun süre dayanabiliyorlardı.
    Kanserojen diye uzunca bir süredir kullanımı yasaklandı ve dikkat ettiniz mi bilmiyorum, son 5-10 senedir falan birçok marka-modelde debriyaj balatası sıkıntısı çıkıyor. Ancak birçok firma-marka, debriyaj konusu biraz da kullanıma bağlı olduğundan, gerçekten sorun olmasına rağmen Türkiye'de "kardeşim sen yarım debriyaj yapıp bozmuşsundur" diyerek değiştirmiyor, sorun olduğu anlaşılamıyor da... Ya kavga edeceksiniz, ya da servis gerçekten kabul edecek.

    2004 Kangoo : 280.000km (satıldı)
    2007 Kangoo : 180.000km (satıldı)
    2009 Kangoo :150.000km (satıldı)
    2008 Kangoo :140.000km (kullanılmakta)

    Yazdığım değerlerin tümü 'İSTANBUL ŞEHİRİÇİ' kullanımdadır.




  • Vay canına, tamam lafımı geri aldım
    Devamlı dur-kalk trafiğe falan girdiyse, çok güzel değerler gerçekten.
    Özellikle 2004 Kangoo hiç zorlanmamış herhalde
  • Bayandan aldığımız Peugeot 306'nın balatası ilk 70bin olmadan değişti. Aracı 210bin kmde sattık hala sağlamdı o debriyaj balatası. Ankara trafiği.

    Peugeot 306 140bin km.
  • 2005 Megan II 95 bin km de değişti...( Satıldı )
  • 2006 corolla hb dizel 89 binde henüz değişmedi
  • Fiat Fiorıno otomatik vites 24.000 km ve 1,5 yılda gittti.Garantiden değişmediler ve 1.850,00 tl masraf çıkardı.Fiata göre aracın otomatik vitesin çok zorlanmış.Müşteri hizmetleride kesinlikle beş para etmez.Hizmet sıfır.
    Sakın fiatlarınızı zorlmayın düz yolda kullanın yoksa aracınız yolda kalır.
  • megane 1 RTE 142.000 Km ilk sahibiyim hala kullanıyorum sorun yok
  • 2004 fiat punto 75.000 km de şu an. usta debriyajında sıkıntı yok diyor, fakat bana sert geldiği için değiştireyim diyorum. hazır trigeri değiştiriyorken baskı balatayı da aradan çıkarayım
  • 91 model broadwayi 94 yılında 25.000km de almıştık. Araç 2008 de satıldı 170.000 km deydi. Alıcı adamın ustası debriyaj istiyo demişti. Bence aracın nasıl kullanıldığı çok önemli.
  • 2008 model Golf, 200000 km yi gecti, daha baski balata degismedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Odysseus348

    quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs

    quote:

    Orijinalden alıntı: Odysseus348

    arkadaslar debriyajin bitmesi pedal sertligini nasil etkiliyor? balata erimiyor mu sadece? pedal neden sertlesiyor?

    balata inceldikçe ,baskıbalatanın konumu da değişiyor
    diafrağm denilen parça daha dik konuma geliyor ve daha fazla güç uygulaması gerektiriyor pedala

    teşekkür ederim, şu diyaframın nasıl çalıştığını gösteren bi video vs. var mı? internette bulamadım doğru düzgün birşey

    bir gif uygulaması vardı da bende bulamadım
     ARACINIZIN DEBRİYAJI MAX.KAÇ KİLOMETRE GİTTİ

    mavi renklı parça diafrağm adlandırılıyor
    not :resim alıntıdır .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pixelbs -- 30 Ocak 2012; 19:14:03 >




  • broadway im vardı 80binde sattım değişmemişti
    clio symbol üm vardı 135 binde degismişti ( benden önceki sahibi sagolsun yoksa daha cok giderdi)
    clio 3 kullanıyorum oda 100bin km de su an daha degismedi.

    yanlız debriyaj kullanandan kullanana degisir. Annemim arkadası var arabası 60 binde 3 kere degistirdi tabi bayan = )
  • Opel Vectra C 2004 Model. 1.6 Benzin+LPG 95000Km'de %70 şehir içi çok dur kalklı trafikte kullanıldı. 100000'i geçince değiştirmeyi düşünüyoruz. Yavaştan kaçırmaya başladı. Bendeki Corsa 112500Km'de benden önceki sahibi 105000Km'de değiştirmiş. Vectra'dan önceki 2001 Astra G 1.6 aracımızınkii 60000'de değişmişti yanlış hatırlamıyorsam.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.