Şimdi Ara

ARACINIZIN DEBRİYAJI MAX.KAÇ KİLOMETRE GİTTİ (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
157
Cevap
3
Favori
54.991
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Scirocco 160 lik 160 bindeyim.kalkarken cok az titreme oluyo.ama cekis filan normal.degisimi gelmismidir.geldiyse arabaya zarar verir mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Chevrolet lacetti 2004 114 binde debriyaj bilyesi dağıldı. Ama dağılmasına rağmen hidrolik koya koya 8 saat uzun yol gittik
  • Buradan eski istanbulla ankara da tabi yeni istanbulun farkını dahi anlarsınız. Zayıflatılan şey sadece debriyaj ürün ömrü değil.
    Eskiden aracın sahibinin aklına debriyaj felan gelmez 200 binin üzerinde sattığında ikinci sahibi ancak satsam mı acaba derken debriyaj diye birşeyin varlığını hatırlardı. Eskide sur içi ve ışıkların dışında durmadan hedefe ulaşabilmek diye birşey vardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paul Klee

    quote:

    Orijinalden alıntı: Paul Klee

    Debriyajın yukardan kavraması baskı balatanın bitmeye başladığının mı göstergesi? Bir de balatanın bitmeye başladığını nasıl anlıyorsunuz?

    Kimse sallamamış

    Evet.

    Hızlı kalkışlarda araba titreyerek, sarsılarak kalkar, ileleyen süreçte yavaş kalkışlarda da titreme yapar.
    Yakıt tüketimi artar.
    Devir artmasına rağmen hız fazla artmamaya başlar, özellikle rampalarda çekiş düşüklüğü belli olur.
    Debriyaj pedalı daha yukarıdan kavrar.
    Kavrama daha uzun sürer hemen kısa debriyajı oturtup kalkamazsınız biraz yedirmek ister.
    İlk viteslerin geçişi zorlaşır.
    Yoğun trafikte debriyaj ısındıkça kalkışlar zorlaşır, araç daha fazla titrer.
    Debriyaj pedalı sertleşir.
    Debriyaj pedalına basarken gıyk gıyk ses gelir.
    Debriyaj pedalında hırıltılı bir titreşim hissedersiniz.
    Çok ilerlemişse araç kalkışlarda titreşimden ziyade sarsıcı vuruntularla kalkar. Volant vuruntusudur, volanta zarar vermeye başlamıştır.
    Daha da uzatırsanız ibibik gibi yolda kalırsınız vites değiştiremeden.

    Bunların hepsi biten baskı, aşınan ve sertleşen baskı plakası yayları, rulmanı bozulan debriyaj bilyası, baskı plakasında ve volantta oluşmaya başlayan yanık bölgelerin göstergelerindendir.

    Debriyaj sistemini açmak oldukça meşakkatlı bir işçilik olduğu için, bir kere açıldı mı komple debriyaj sistemi yenilenir, hatta gerekirse volant taşlanır ya da kötüyse değişir ve tüm sorunlardan bir kerede kurtulunmuş olur. Bunun düzeltemeyeceği sorunlar; eğer vitesler fazla zor geçiyorsa, vitesten atıyorsa o zaman büyük ihtimal şanzıman senkromeçleri aşınmıştır mecburen şanzıman iner, aşınan parçaları yenilenip revize edilir. Vites kolu çok sarsılıyorsa şanzıman kulağı yenilenir.




  • Kaç bin km de aracınız?

    Yıldan ziyade km daha önemli.

    Km den sonra ise trafik ve şöförlük giriyor işin içine debriyaj balatası için.

    Neticede bu parça değişmeye mahkum. İyi kullanan biri yüksek kmler görebilir, acemi biri 15.000 de bitirir.

    Trafik olmayan bir şehirde keza çok yüksek km görebilir debriyaj balatası ama istanbul'da 60.000 de değişmesi gerekebilir.

    İnsan dik bir yokuşta kaldırayım derken sıyırabilir debriyajı.

    Mesela benim üniversitede Clio sport 1.6 16V aracım vardı. Tek kapı olanlardan. Meraklı olduğumdan modifiyeliydi de, işte komple açık hava filitresi kiti, yazılım, komple egzoz vs. 65.000 km gibi artık kalkışlarda ve ani hızlanmalarda eski performansı hissetmediğim için değiştirmiştim. Aracı 2000 senesinde sıfır almıştım.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemoki

    volvo s40 ım 164bin kmde hala aynı baskı balatası üzerinde hiç bir sorun yok sükür

    octavia orjinal baskı balata 160 bin km gitmişti.
  • Güzel konu. Geçenlerde cahilin biriyle bu konuda tartışmıştım. 80 binden fazla gitmez yeaaa diyordu. Gelsin de yorumları görsün. Normal kullanımda 150 binden önce bitmez. Deneyimli bir sürücü kullanırsa 250 ye kadar yolu var.
  • 2009 model Renault Symbol 1.4 8v 75 beygirlik aracımızın debriyajı 163.000 kmde sattığımızda hala orjinaldi.

    Şuanda 2014 model, Skoda Octavia 1.6 TDI aracımız 63.500 kmde, debriyajı ilk günkünden farksız.
  • Bizim Kartal'da bir kere değiştik. 20 bin oldu olmadı değiştiğinden beri balata koklamaktan beynim uyuştu. Azıcık yokuş görsün 1-2 ileri geri manevra yapsak bile anında yanıyor. Artık ne kadar adiyse. Bir de orjinal parça güya. Artık asbestler yasaklandığı için mi öyle bilmiyorum.
  • İstanbul'da 10 000 gidiyorsa öp başına koy.

    Pire gibi şerit değiştiren,bulunduğu şeridi,trafiği analiz etmeden gaza,frene basan sözde şoförler olduğu sürece 50 000 km bile baskı balata için fazla bir değer.
  • 2005 model stilo. %90 şehir içi trafikte kullanım.Toplamda 151.000 km. Daha ne kadar gider bilemiyorum ama ömrünün kısaldığını hissediyor gibiyim
  • usta uçmuş. ben ki temiz kullanırım. 90-100 de bitmiştir tüm debriyajlarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nıghtman

    İstanbul'da 10 000 gidiyorsa öp başına koy.

    Pire gibi şerit değiştiren,bulunduğu şeridi,trafiği analiz etmeden gaza,frene basan sözde şoförler olduğu sürece 50 000 km bile baskı balata için fazla bir değer.

    oo naptın öyle... :) yağ değişimi gibi baskı balata değişimi. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: egemena

    Güzel konu. Geçenlerde cahilin biriyle bu konuda tartışmıştım. 80 binden fazla gitmez yeaaa diyordu. Gelsin de yorumları görsün. Normal kullanımda 150 binden önce bitmez. Deneyimli bir sürücü kullanırsa 250 ye kadar yolu var.

    şehirlerarası yolda mümkün. ben full istanbul kullanırım. 90-100'ü geçemedim. ha geçerdim ama ne zaman yolda kalacağımı bilemezdim, saatli bomba gibi. 90-100'de artık beni değiştir demeye başladı tüm marka araçlarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk


    quote:

    Orijinalden alıntı: Paul Klee

    quote:

    Orijinalden alıntı: Paul Klee

    Debriyajın yukardan kavraması baskı balatanın bitmeye başladığının mı göstergesi? Bir de balatanın bitmeye başladığını nasıl anlıyorsunuz?

    Kimse sallamamış

    Evet.

    Hızlı kalkışlarda araba titreyerek, sarsılarak kalkar, ileleyen süreçte yavaş kalkışlarda da titreme yapar.
    Yakıt tüketimi artar.
    Devir artmasına rağmen hız fazla artmamaya başlar, özellikle rampalarda çekiş düşüklüğü belli olur.
    Debriyaj pedalı daha yukarıdan kavrar.
    Kavrama daha uzun sürer hemen kısa debriyajı oturtup kalkamazsınız biraz yedirmek ister.
    İlk viteslerin geçişi zorlaşır.
    Yoğun trafikte debriyaj ısındıkça kalkışlar zorlaşır, araç daha fazla titrer.
    Debriyaj pedalı sertleşir.
    Debriyaj pedalına basarken gıyk gıyk ses gelir.
    Debriyaj pedalında hırıltılı bir titreşim hissedersiniz.
    Çok ilerlemişse araç kalkışlarda titreşimden ziyade sarsıcı vuruntularla kalkar. Volant vuruntusudur, volanta zarar vermeye başlamıştır.
    Daha da uzatırsanız ibibik gibi yolda kalırsınız vites değiştiremeden.

    Bunların hepsi biten baskı, aşınan ve sertleşen baskı plakası yayları, rulmanı bozulan debriyaj bilyası, baskı plakasında ve volantta oluşmaya başlayan yanık bölgelerin göstergelerindendir.

    Debriyaj sistemini açmak oldukça meşakkatlı bir işçilik olduğu için, bir kere açıldı mı komple debriyaj sistemi yenilenir, hatta gerekirse volant taşlanır ya da kötüyse değişir ve tüm sorunlardan bir kerede kurtulunmuş olur. Bunun düzeltemeyeceği sorunlar; eğer vitesler fazla zor geçiyorsa, vitesten atıyorsa o zaman büyük ihtimal şanzıman senkromeçleri aşınmıştır mecburen şanzıman iner, aşınan parçaları yenilenip revize edilir. Vites kolu çok sarsılıyorsa şanzıman kulağı yenilenir.

    debriyaj baskının bittiğini en iyi debriyaja basmadan vites değiştirebildiğinde anlarsın.




  • birinci vitese zor geçmeye başladı fakat debriyajda en ufak bir sertleşme yok. aracı 90binde aldım suan 99 bine geldi. debriyaja basarken arada gıykk diye kısa bir ses geliyor. sizce debriyaj seti değişmeli mi, yolda bırakır mı?
  • Epey olmuş bu başlığa kimse entry gitmeyeli...

    Benim aracım 2018 model hundai elentra. Şuan tam 168 bin ve hala orijinal, fabrika çıkışı debriyaj baskı balatasını kullanıyorum. Aracımı hor kullanmam gerçi fakat özellikle ticari taksi olduğu için, full şehir içi, trafikte, bol bol yokuşlarda yapmıştır bu km nin büyük bir kısmını. Fakat artık debriyaj fark edilir bi ölçüde daha yukarıda kavramaya başladı ve kalkışlarda ufak ufak titremelerde hissedilmeye başladı maalesef. Sanırım önümüzdeki hafta içinde daha da beklemeden değiştirmenin zamanı gelmiş. Yoksa hiç olmadık bir yerde, beklenmedik bir zaman ve şekillerde bırakabilir insanı. Bu da ekstra gider kalemi getirmenin ötesinde, kaldığınız yer ve zamana göre değişkenlik gösterecek sinir krizlerine neden olabilir maalesef 😅

    Bu başlığın altında okuduğum onca entry den ve kendi kişisel tecrübelerimden yaptığım çıkarımsa; debriyaj baskı balatasını şu km de bir değişmesi gerekir gibi kesin bir rakam söz konusu dahi değilmiş. Kendiniz anlıyorsanız, kontrol ederek değişim zamanının geldiğini anlayabilirsiniz. Yok ben anlamam o işten diyorsanız, zaten 10 binde bir bakıma gittiğinizde, en kötü o zaman ustanıza danışıpta öğrenebilirsiniz.

    Fakat bu konuyu ciddiye almayıp, tamamen bittiği yere kadar kullanırım ben diyen dostlarsa, aslında konunun böyle olmadığını çok acı tecrübelerle öğreneceklerdir. Bu yüzden vakti geldiğinde yenilemek her açıdan daha karlı bir harekettir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.