Şimdi Ara

ARACINIZIN DEBRİYAJI MAX.KAÇ KİLOMETRE GİTTİ (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
157
Cevap
3
Favori
54.675
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj

    quote:

    Orijinalden alıntı: helfgott

    bayan arkadaşlar neyi yanlış yaptıkları için balata daha çabuk tükeniyor sizce.. ben de muhtemelen bayanların yaptığı hataları yapıyorum.. öğrenmek için soruyorum.. açıklarsanız sevinirim..

    kalkışta bütün yükü debriyaja bindirmek, vites geçişlerinde debriyaja tam basmadan değiştirmek yada debriyajdan ayağını tam çekmeden gaza basmak gibi.

    öncelikle cevap için teşekkür ederim.. saydığınız 3 şeyin ikisini yapmıyorum.. ama kalkışlarda zannediyorum ben de tüm yükü debriyaja bindiriyorum.. yokuşta kalkarken yarım debriyaj ile aracı tutuyorum(arkaya kaymasını engelliyorum) sonra gaza basıyorum.. bu hatalı bir kalkış mı oluyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: helfgott

    quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj

    quote:

    Orijinalden alıntı: helfgott

    bayan arkadaşlar neyi yanlış yaptıkları için balata daha çabuk tükeniyor sizce.. ben de muhtemelen bayanların yaptığı hataları yapıyorum.. öğrenmek için soruyorum.. açıklarsanız sevinirim..

    kalkışta bütün yükü debriyaja bindirmek, vites geçişlerinde debriyaja tam basmadan değiştirmek yada debriyajdan ayağını tam çekmeden gaza basmak gibi.

    öncelikle cevap için teşekkür ederim.. saydığınız 3 şeyin ikisini yapmıyorum.. ama kalkışlarda zannediyorum ben de tüm yükü debriyaja bindiriyorum.. yokuşta kalkarken yarım debriyaj ile aracı tutuyorum(arkaya kaymasını engelliyorum) sonra gaza basıyorum.. bu hatalı bir kalkış mı oluyor?

    evet hatalı, debriyaja yük bindirmeden hafif gazla kalkılmalı, birde mümkün olduğunca aracı viteste debriyaja basılı bekletmemelisiniz kırmızı ışıkta durdunuz direk boşa alın ayağınızı debriyajdan çekin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj

    quote:

    Orijinalden alıntı: helfgott

    quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj

    quote:

    Orijinalden alıntı: helfgott

    bayan arkadaşlar neyi yanlış yaptıkları için balata daha çabuk tükeniyor sizce.. ben de muhtemelen bayanların yaptığı hataları yapıyorum.. öğrenmek için soruyorum.. açıklarsanız sevinirim..

    kalkışta bütün yükü debriyaja bindirmek, vites geçişlerinde debriyaja tam basmadan değiştirmek yada debriyajdan ayağını tam çekmeden gaza basmak gibi.

    öncelikle cevap için teşekkür ederim.. saydığınız 3 şeyin ikisini yapmıyorum.. ama kalkışlarda zannediyorum ben de tüm yükü debriyaja bindiriyorum.. yokuşta kalkarken yarım debriyaj ile aracı tutuyorum(arkaya kaymasını engelliyorum) sonra gaza basıyorum.. bu hatalı bir kalkış mı oluyor?

    evet hatalı, debriyaja yük bindirmeden hafif gazla kalkılmalı, birde mümkün olduğunca aracı viteste debriyaja basılı bekletmemelisiniz kırmızı ışıkta durdunuz direk boşa alın ayağınızı debriyajdan çekin.

    evet o hatayı da yapıyorum.. debriyaja sonuna kadar basıp (ama gerçekten sonuna kadar) beklediğim ara ara oluyor.. bilgi için teşekkür ederim..




  • konu eskimiş ama yeni konu açmaktansa buraya yazayım dedim.
    baskı balata değişim maaliyetleri yüksek. aracımı değiştirmeyi düşünüyorum hangi araç markaları baskı balata konusunda daha dayanıklıdır.tecrübesi olanlar, özellikle mitsubishi, honda, toyota sahipleri bilgi verirlerse sevinirim.
    şimdiki aracım clio 100 bin kmde, 50 bin kmdir ben kullanıyorum debriyajda biraz yıpranma hissediyorum ama sorun yok. bazen yarım debriyaj yaptığım oluyor. gereksiz yere debriyaj kullanmam, debriyajda ayağımı fazla tutmam. koku gelecek kadar hiç zorladığım olmadı. yaşadığım yer küçük bir ilçe trafikte dur kalk sık olmuyor. yollar rampa.
    bu bilgileri baskı balatanın erken bitmesi kullanıma bağlı olduğu için verdim. özellikle ilgilendiğim araçlar asx ve civic
  • artemisak kullanıcısına yanıt
    debriyaj balatası fabrika hatası hariç olmak üzere %100 şöför ve kullanımla ilgilidir.Devamlı debriyaj üzerinde ayak tutulursa o balatanın ömrü çok kısa olur.Acemi şöför balatayı yer.Kaldırırken çok yarım debriyaj yapar, farkında olmadan ayağı debriyaj üstünde gider vs.Sol ayağın yeri vites değişimi ve kalkış dışında tabandır.Spring 110.000 km de sattığımızda orjinaldi.
  • toyota corolla 1.6 HB 2007 model 114 bin de araç. dik yokuşlarda kaçırma falan yok çok şükür ama bayağı yukarda kavrıyo. gittiği yere kadar artık

    not: arabayı daha önceden bayan kullanıcının da sürdüğü düşünülürse sağlam balataymış cidden



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aragorn -- 6 Haziran 2014; 11:37:17 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: artemisak

    konu eskimiş ama yeni konu açmaktansa buraya yazayım dedim.
    baskı balata değişim maaliyetleri yüksek. aracımı değiştirmeyi düşünüyorum hangi araç markaları baskı balata konusunda daha dayanıklıdır.tecrübesi olanlar, özellikle mitsubishi, honda, toyota sahipleri bilgi verirlerse sevinirim.
    şimdiki aracım clio 100 bin kmde, 50 bin kmdir ben kullanıyorum debriyajda biraz yıpranma hissediyorum ama sorun yok. bazen yarım debriyaj yaptığım oluyor. gereksiz yere debriyaj kullanmam, debriyajda ayağımı fazla tutmam. koku gelecek kadar hiç zorladığım olmadı. yaşadığım yer küçük bir ilçe trafikte dur kalk sık olmuyor. yollar rampa.
    bu bilgileri baskı balatanın erken bitmesi kullanıma bağlı olduğu için verdim. özellikle ilgilendiğim araçlar asx ve civic

    Araç olarak değil de kullanıma göre değişir bu durum.Yani aracın markası çok da önemli değil.Zaten hemen hemen bütün araçlarda kullanılan baskı balatalar Valeo,Luk ve Sachs markadır.Aracım astra 170.000 km de kaçırmaya başladı artık değiştireceğim.




  • 2011 model MK6 VW Jetta 1.6 TDI aracım var..sıfırlığından bu yana biniyorum araç şu an 189.000 km de ve daha yeni yeni kalkışlar da titretmeye ve vitese;özellikle de geri vitese geçerken zorlamaya başladı..benim tahminim en az bi 10.000-20.000km daha rahat yapar gibi geliyor...bundan önce yine VW marka caddy 2006 1.9 TDI vardı 2. el almıştık 71 bin de balatayı komple yedi yolda kalmış idik...demem o ki:balatanın ömrü %95 i kullanıcıya %5 i de diğer etkenlere bakar...halep oradaysa arşın burada Tecrübe ile sabittir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adsert -- 17 Haziran 2014; 12:59:51 >




  • 20000 km de baskı balata bitermi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CAD34

    Arabam 2005 model 1.4 benzinli Renault Clio Symbol. Arabamı 2004 Ekim ayında sıfır km. aldım ve şu an 91 bin küsür km. deyim. Halen aynı debriyaj balatam ve çok şükür bir sorunum yok.



    139600 km deyim ve aynı baskı balatamla devam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CAD34

    quote:

    Orijinalden alıntı: CAD34

    Arabam 2005 model 1.4 benzinli Renault Clio Symbol. Arabamı 2004 Ekim ayında sıfır km. aldım ve şu an 91 bin küsür km. deyim. Halen aynı debriyaj balatam ve çok şükür bir sorunum yok.



    139600 km deyim ve aynı baskı balatamla devam.

    logan 1,2 yokuşta geri gitmem gerekti bir yanık kokusu geldi o gunden beri vitesler zor geçiyo debriyaj sertleşti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok aptalca bir konu, debriyaj ömrü kullanıcıdan öte güzergaha aracın gücüne bakar, burada kıyaslamanın hiçbir anlamı da yok araçları ya da usta! şoförlüğünüzü, hergün rampa yukarı 1. vites dur kalk trafiğe km lerce trafiğe hiçbir aracın debriyajı uzun süre dayanmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    çok aptalca bir konu, debriyaj ömrü kullanıcıdan öte güzergaha aracın gücüne bakar, burada kıyaslamanın hiçbir anlamı da yok araçları ya da usta! şoförlüğünüzü, hergün rampa yukarı 1. vites dur kalk trafiğe km lerce trafiğe hiçbir aracın debriyajı uzun süre dayanmaz

    bencede zayıf motorlu bi araç yokuşlu yollarda dur kalk fazla yapıyorsa erken balata bitebilir otoyol gibi düz yollarda zaten uzun yıllar sıkıntı olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • daha önceden 20000 km de aldığım 2005 clio vardı 83 000 km sattım ve debriyajı uzun yıllar gidecek konumdaydı. 2005 model 72000 km toyota corolla aldım bakımlarını yaptırırken bi wosvagen ustası arabanın debriyajı azalmış dedi. daha sonra sanayide bulduğum bi toyota ustasına debriyajı azalmış diye götürdüm. adam arabayı test etti ve bunun debriyajında sorun yok 150 000 km ye kadar gider dedi. hatta debriyaj pedalının oradan bi ayar yaptı ve debriyaj daha aşağıdan kavrar oldu. iyi günler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    çok aptalca bir konu, debriyaj ömrü kullanıcıdan öte güzergaha aracın gücüne bakar, burada kıyaslamanın hiçbir anlamı da yok araçları ya da usta! şoförlüğünüzü, hergün rampa yukarı 1. vites dur kalk trafiğe km lerce trafiğe hiçbir aracın debriyajı uzun süre dayanmaz

    2004 Model Opel Corsa 1.2 otomatik aracımda 10 yaşını geçmesine ve 149.000 KM olmasına rağmen üzerinde orjinal baskı-balata var. Yaşadığım yer ise son 3 4 senedir köprüden beter trafiği olan Bahçeşehir.

    Küçük motorlu olduğu için araç sadece İstanbul içerisinde kullanıldı.




  • Debriyajın yukardan kavraması baskı balatanın bitmeye başladığının mı göstergesi? Bir de balatanın bitmeye başladığını nasıl anlıyorsunuz?
  • Aracım 1998 opel vectra cd 2.000 cc
    Km'si 243 bin ..aracın ön takımı ve debriyaj sistemi tamamen orjinal ve el sürülmedi...
    Ayrıca otomatik (dsg) tdi jettamız var 34 bin km de vites geçişlerinde vuruntu yapiyor bazen...debriyaji daha kaç km gider bilmiyorum...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paul Klee

    Debriyajın yukardan kavraması baskı balatanın bitmeye başladığının mı göstergesi? Bir de balatanın bitmeye başladığını nasıl anlıyorsunuz?

    Kimse sallamamış
  • Bende fiat albea var müthiş bi araç yedek parça olsun işçilik olsun cebe fazla zarar vermeyen bi araç geçen gün debriyaj bastığımda ince bi ses geliyordu ustaya gösterdim debriyaj bilyası yapar ama korkma daha çok gidersin dedi ben köye gideceğinden zaten 120000 oldu boşver değiştir dedim 375 tl değiştirdim.şİmdi uçak gibi gidiyorum içim dahada rahat herkese saygılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Babamın 2004 model Lada'sı geçen yaz 160.000'de değiştirdi
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.