Şimdi Ara

ARACINIZIN DEBRİYAJI MAX.KAÇ KİLOMETRE GİTTİ (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
157
Cevap
3
Favori
54.675
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: safa_oyuncu

    Transporter 1999 model 2.5 TDI 420.000 km'de değişti





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Evo9

    quote:

    Orijinalden alıntı: safa_oyuncu

    Transporter 1999 model 2.5 TDI 420.000 km'de değişti



    Ne zaman yazdım bunu ben ya hatırlamıyorum

    420.000 km bir debriyaj değişimi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: safa_oyuncu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Evo9

    quote:

    Orijinalden alıntı: safa_oyuncu

    Transporter 1999 model 2.5 TDI 420.000 km'de değişti



    Ne zaman yazdım bunu ben ya hatırlamıyorum

    420.000 km bir debriyaj değişimi

    Alıntıları Göster
    aracı şu şekilde kullanıyorum,

    gittiğim güzergahta neredeyse her 500-600 metrede ışık var. 50 ya da 60 km hıza çıkıp hemen boşa atıyorum ışığa kadar hız yetiyor.

    bazen boşa atmadan ayağım debriyajda kalıyor. ayağım debriyajda basılı duruyor.

    kullanma stilimde yanlışlık var mı acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cLk

    aracı şu şekilde kullanıyorum,

    gittiğim güzergahta neredeyse her 500-600 metrede ışık var. 50 ya da 60 km hıza çıkıp hemen boşa atıyorum ışığa kadar hız yetiyor.

    bazen boşa atmadan ayağım debriyajda kalıyor. ayağım debriyajda basılı duruyor.

    kullanma stilimde yanlışlık var mı acaba?

    tecrübeli arkadaşlar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cLk

    aracı şu şekilde kullanıyorum,

    gittiğim güzergahta neredeyse her 500-600 metrede ışık var. 50 ya da 60 km hıza çıkıp hemen boşa atıyorum ışığa kadar hız yetiyor.

    bazen boşa atmadan ayağım debriyajda kalıyor. ayağım debriyajda basılı duruyor.

    kullanma stilimde yanlışlık var mı acaba?

    boşa atmakta, debriyajda basılı tutmakta yanlış. en doğrusu viteste gitmektir hem aracınız cutoff'a girer.
    boşa sadece ışıklarda beklerken atın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D.berkay

    Opel Vectra C 2004 Model. 1.6 Benzin+LPG 95000Km'de %70 şehir içi çok dur kalklı trafikte kullanıldı. 100000'i geçince değiştirmeyi düşünüyoruz. Yavaştan kaçırmaya başladı. Bendeki Corsa 112500Km'de benden önceki sahibi 105000Km'de değiştirmiş. Vectra'dan önceki 2001 Astra G 1.6 aracımızınkii 60000'de değişmişti yanlış hatırlamıyorsam.

    Alıntıları Göster
    yeni aldığım 14 yaşında broadway 'im 200 km gidemeden baskı balata değiştirdim 194 binde. masrafı 250 tl.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mythicall

    yeni aldığım 14 yaşında broadway 'im 200 km gidemeden baskı balata değiştirdim 194 binde. masrafı 250 tl.

    Alıntıları Göster
    1997 model corsa b gsi , 2011 de satarken 135 binde orjinal baskı balatası vardı. Ama yavaş yavaş değişim ihtiyacı gelmişti , o kadarda olsun gsi bu yavaş kullanılan bir araba değildi Takdir etmiştim opeli

    2008 model jetta 1.4 tsi 122 hp comfortline aracımız 152 binde orjinal baskı-balatası üzerindeyken 2011 Aralıkta değiştirmiştik. Durumu iyiydi 200 bine kadar değişmezdi bizde olsaydı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vet147

    1997 model corsa b gsi , 2011 de satarken 135 binde orjinal baskı balatası vardı. Ama yavaş yavaş değişim ihtiyacı gelmişti , o kadarda olsun gsi bu yavaş kullanılan bir araba değildi Takdir etmiştim opeli

    2008 model jetta 1.4 tsi 122 hp comfortline aracımız 152 binde orjinal baskı-balatası üzerindeyken 2011 Aralıkta değiştirmiştik. Durumu iyiydi 200 bine kadar değişmezdi bizde olsaydı.

    Alıntıları Göster
    Öncelikle düz vites arabanın allah cezasını versin demek isterim

    40.000 km de değiştirmiştim sakinde kullanan bir insanım ama nasıl becerdiysem yada araba dandik (logan dci) çabuk yıprandı

    o yüzden düz vites bundan sonra kesinlikle tercih etmiyeceğim.

    bir artısıda yok yani geri kayar stop eder boğulur vites geçişlerinde yığılma yapar vs.vs.vs. bildiğimiz hamallık başka bir şey değil




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NİTROUS666

    Öncelikle düz vites arabanın allah cezasını versin demek isterim

    40.000 km de değiştirmiştim sakinde kullanan bir insanım ama nasıl becerdiysem yada araba dandik (logan dci) çabuk yıprandı

    o yüzden düz vites bundan sonra kesinlikle tercih etmiyeceğim.

    bir artısıda yok yani geri kayar stop eder boğulur vites geçişlerinde yığılma yapar vs.vs.vs. bildiğimiz hamallık başka bir şey değil





    aynı aracın debriyajını yakın akrabam 160000 km de değiştirmişti kaçırma yapıyordu.




  • Balatanın bittiğini nerden anlıyorsunuz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D.berkay

    Opel Vectra C 2004 Model. 1.6 Benzin+LPG 95000Km'de %70 şehir içi çok dur kalklı trafikte kullanıldı. 100000'i geçince değiştirmeyi düşünüyoruz. Yavaştan kaçırmaya başladı. Bendeki Corsa 112500Km'de benden önceki sahibi 105000Km'de değiştirmiş. Vectra'dan önceki 2001 Astra G 1.6 aracımızınkii 60000'de değişmişti yanlış hatırlamıyorsam.

    Alıntıları Göster
    Skoda Superb TSİ 90.000km daha ilk günki gibi tahmin ediyorum 150.000km'yi rahat rahat görücez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34Brs34

    Skoda Superb TSİ 90.000km daha ilk günki gibi tahmin ediyorum 150.000km'yi rahat rahat görücez.

    Alıntıları Göster
    hyundai accent 2005 1.6 110 binde değiştirdik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D.berkay

    Opel Vectra C 2004 Model. 1.6 Benzin+LPG 95000Km'de %70 şehir içi çok dur kalklı trafikte kullanıldı. 100000'i geçince değiştirmeyi düşünüyoruz. Yavaştan kaçırmaya başladı. Bendeki Corsa 112500Km'de benden önceki sahibi 105000Km'de değiştirmiş. Vectra'dan önceki 2001 Astra G 1.6 aracımızınkii 60000'de değişmişti yanlış hatırlamıyorsam.

    Alıntıları Göster
    aracım otomatik olduğundan debriyaj seti rekorlarına katılamayacağım :)
    eskiden balatanın bitip bitmediğini anlamak için rampa yukarı aracı kavramada tutup frenden ayağını çekerlerdi,araç geri kaçmıyorsa balata iyidir denirdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: D.berkay

    Opel Vectra C 2004 Model. 1.6 Benzin+LPG 95000Km'de %70 şehir içi çok dur kalklı trafikte kullanıldı. 100000'i geçince değiştirmeyi düşünüyoruz. Yavaştan kaçırmaya başladı. Bendeki Corsa 112500Km'de benden önceki sahibi 105000Km'de değiştirmiş. Vectra'dan önceki 2001 Astra G 1.6 aracımızınkii 60000'de değişmişti yanlış hatırlamıyorsam.

    Alıntıları Göster
    peugeot 307. 130bin km'de değişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D.berkay

    Opel Vectra C 2004 Model. 1.6 Benzin+LPG 95000Km'de %70 şehir içi çok dur kalklı trafikte kullanıldı. 100000'i geçince değiştirmeyi düşünüyoruz. Yavaştan kaçırmaya başladı. Bendeki Corsa 112500Km'de benden önceki sahibi 105000Km'de değiştirmiş. Vectra'dan önceki 2001 Astra G 1.6 aracımızınkii 60000'de değişmişti yanlış hatırlamıyorsam.

    Alıntıları Göster
    aracım megane 2 2008 model
    alırken 142500 kmdeydi.eniştem baktı etti 145binde değişelim bitmiş dedi.araç 173 bin kmde şu an hala değişmedim.ama bu ay değişeceğim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sys3434

    aracım megane 2 2008 model
    alırken 142500 kmdeydi.eniştem baktı etti 145binde değişelim bitmiş dedi.araç 173 bin kmde şu an hala değişmedim.ama bu ay değişeceğim.

    Alıntıları Göster
    Bu güne kadar hiç bir aracımı baskı balatayı değiştirecek kadar kullanmadım.

    En uzun tecrüben , Şirket aracımı Opel Corsa 1,3 EcoFlex 195.00 Km de kiralama süresi bittiği için İade ettim.

    En zun kişisel tecrübem budur.

    Ema kullanım şartları ve aracın teknik özellikleri bu değerlerde çok etkili ve farklılık gösterir.

    En kısa yoldan öğrendiğim ve uyguladığım ise , mümkün mertebe yarım debriyaj yapılmaz , ve sol ayak asla pedal üzerinde bırakılmaz.

    Bunun üzerine detaylarda var ama sanırım sonuca en fazla %5 etki eder.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cavalier79 -- 21 Ekim 2013; 19:13:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cavalier79

    Bu güne kadar hiç bir aracımı baskı balatayı değiştirecek kadar kullanmadım.

    En uzun tecrüben , Şirket aracımı Opel Corsa 1,3 EcoFlex 195.00 Km de kiralama süresi bittiği için İade ettim.

    En zun kişisel tecrübem budur.

    Ema kullanım şartları ve aracın teknik özellikleri bu değerlerde çok etkili ve farklılık gösterir.

    En kısa yoldan öğrendiğim ve uyguladığım ise , mümkün mertebe yarım debriyaj yapılmaz , ve sol ayak asla pedal üzerinde bırakılmaz.

    Bunun üzerine detaylarda var ama sanırım sonuca en fazla %5 etki eder.

    Alıntıları Göster
    Ben 2001 model clio yu 60binden 170bine kadar sürdüm debriyajla ilgili sorun yaşamadım. (Sorunsuz sattım)
    Uzun gitmesini istiyorsanız aracı birinci vitesteyken az gazla yumuşak kaldırın. (Az gaz verdiğiniz de yarı debriyaj süreniz düşüyor zaten)
    **Vites değiştirirken önce gazdan çekin sonra debriyaja basın, asla birinci vites dışında debriyaja basarken gaz vermeyin. Turbo dizel araçlarda gazdan çeker çekmez debriyaja basarsanız devri artıyor, turbo açıksa gazdan çektikten sonra 1 sn bekleyin.
    Arabayı geriye kaçırırmayın, gerekirse el freni ile kalkın.
    Işıklarda pati çekerek kalkmayın.
    Boşa salıp, tekrar vitese geçmek, zırt pırt vites değiştirmek, vitesten debriyaja basmaktan kaçın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcadirci

    Ben 2001 model clio yu 60binden 170bine kadar sürdüm debriyajla ilgili sorun yaşamadım. (Sorunsuz sattım)
    Uzun gitmesini istiyorsanız aracı birinci vitesteyken az gazla yumuşak kaldırın. (Az gaz verdiğiniz de yarı debriyaj süreniz düşüyor zaten)
    **Vites değiştirirken önce gazdan çekin sonra debriyaja basın, asla birinci vites dışında debriyaja basarken gaz vermeyin. Turbo dizel araçlarda gazdan çeker çekmez debriyaja basarsanız devri artıyor, turbo açıksa gazdan çektikten sonra 1 sn bekleyin.
    Arabayı geriye kaçırırmayın, gerekirse el freni ile kalkın.
    Işıklarda pati çekerek kalkmayın.
    Boşa salıp, tekrar vitese geçmek, zırt pırt vites değiştirmek, vitesten debriyaja basmaktan kaçın

    Alıntıları Göster
    bayan arkadaşlar neyi yanlış yaptıkları için balata daha çabuk tükeniyor sizce.. ben de muhtemelen bayanların yaptığı hataları yapıyorum.. öğrenmek için soruyorum.. açıklarsanız sevinirim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: helfgott

    bayan arkadaşlar neyi yanlış yaptıkları için balata daha çabuk tükeniyor sizce.. ben de muhtemelen bayanların yaptığı hataları yapıyorum.. öğrenmek için soruyorum.. açıklarsanız sevinirim..

    Alıntıları Göster
    dacia logan 300.000de değişti, araç ticari taksi. şoför faktörü çok önemli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: helfgott

    bayan arkadaşlar neyi yanlış yaptıkları için balata daha çabuk tükeniyor sizce.. ben de muhtemelen bayanların yaptığı hataları yapıyorum.. öğrenmek için soruyorum.. açıklarsanız sevinirim..

    kalkışta bütün yükü debriyaja bindirmek, vites geçişlerinde debriyaja tam basmadan değiştirmek yada debriyajdan ayağını tam çekmeden gaza basmak gibi.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.