ADAC, zannediyorum ki VW Caddy'den ve Doğuş Oto'dan bahsediyorsun. Doğuş oto sağolsun, koyduğu bilgisiz elemanları insanları çileden çıkartmakta birebir. Bizim araç şu anda 21.000km'ye yaklaştı ve çok şükür baskı balata vb. sorunlarla karşılaşmadık. Bence üretim hatası.
Benim de bir sorunum var.
VW Caddy aracımız yanlış hatırlamıyorsam 14.000km civarındayken vites kolunun üzerinde vites yollarının basılı olduğu yuvarlak şekilndeki kapak yerinden çıktı. Aracı sadece babam ve ben kullanıyoruz. Olabildiğince titiz ve yumuşak kullanmamıza rağmen o kapağın tırnaklarından birisi veya birkaçı kırılarak yerinden çıktı. 16.000km civarında biraz da gecikmeyle aracı Bakırköy Tamaş'a, servise soktuk. Sol arka kapı kilidi arada sırada tutukluk yapıyordu, babam servise aracı bırakırken doldurduğu formda ona bakılmasını talep etmiş. Ancak vites kolunun kapağını yazmayı unutmuş, ve kör değillerdir mantığıyla da bir daha uğraşıp formu değiştirmemiş.
Aracı servisten aldık, bir de ne görelim kol eski halinde duruyor. Hemen bizimle ilgilenen bayana gittim ve buna niçin bakılmadığını sordum. O da formda talep edilmedi dedi. Dedim o kapaktan verin biz takalım. Bayan da o parça vites körüğüyle birlikte takım halinde satılıyor dedi. Kullanıcı hatasından dolayı yapılan birşey dedi.
VW Florya Mez'de çalışan birisiyle tanıştım, o da bana o parçanın tek olarak satılabildiğini söyledi. Tamaş'ın müşterisine geçirmesini seven bir firma olduğundan bahsetti. Açıkçası şaşkınlıkla karşıladım. Vites kolunun üzerindeki ufak kapak nasıl olur da kullanıcı hatasıyla yerinden çıkar? Tornavidayla kurcalasak yerinden çıkmaz.
Merhabalar; Kardeş sorununu okudum.İlk önce şuradan başlayalım.Yetkili servislerde atölye düzeni ve işleyişi denen bir sistem vardır.Sizden gelen şikayetler doğrultusunda müşteri danışmanı arkadaş bunları iş emrine aktarır ve çıktısını alır ustaya teslim eder.İş emri bilg. çıktısı olduğu için direk ne şikayetiniz var ise onu yazarlar.Ama siz eğer bazı şikayetleri yazdırmaz iseniz.Bunun dışına çıkılamaz çünkü iş emrine resmi bir şekilde manual olarak elle şikayet yazmak yasaktır.İstisnalar dışında Atölye şefi yada usta başı onaylar ise iş değişir.Buraya kadar ok galiba...
Vites kolu direkt şöförun kullandığı bir parça olduğu ve kırılmış olduğu için her zaman hatayı kullanıcıda bulurlar.Nitekimde öyledir.Fakat parçayı tam olarak görmediğim için yorum yapmam yanlış olur.Ama yetkili servis bunu müşteri memnuniyeti için garantiye yansıtıp değiştirebilirdi... Örnek verecek olursak;Mercedes-Benz Sprinter tipi 7864 km deki bir aracın sol kalorifer muzulları yani ızgaralarının yönlendirme parçası kırılmış e bu kimin hatasıdır.Doğru söylemek gerekirse kullanıcının(imalat hatası değilse tabi)Ama aracı yeni olduğu için müşteri memnuniyeti açısından garantiden parçayı değiştirdik. W Doğuş,Tamaş,Mez de işler nasıl yürüyor bilmiyorum ama biz Mercedes-Benz Has Otomotiv olarak bunu uyguluyoruz.
quote:
toyota corolla aracım var sağ ön çamurluk az bir şey çizildi(bazı şerefsizler çizdi) iyi bir pasta cila yapan bir yer çiziği giderebilir diye düşünüyorum çünkü çizik pek derin değil acaba bunu kaskoya ya da servis e yaptırtmamız mümkünmü
Gayet tabiki mümkündür.Kaskodanda yaptırabilirsin Servistede... Pasta cila okadar büyütülecek bir konu değil.Yani fazla masrafı yoktur.Tabi kısmi olarak sadece çizikler için eğer aracını aldığın yetkili bayii ye gidersen Müşteri memnuniyeti açısından kısmi olarak yani çizik yerlere pasta cila ücretsiz olarak yapılabilir. Tabi bu onlara kalmış bişey.Biz şayet bunu uyguluyoruz...
ihtimali varmış.bunu servise sordugumda servisten servise degişebilir gibi bir yorum aldım.bu konuda genel kaide nedir???
firmadan firmaya degişirmi??? teşekkürler....
Güzel bir soru kutlarım
Garanti Nedir ?
Garanti,teknik seviyeye tekabül eden üreticisinden garanti süresi içersinde meydana gelebilecek arızaların ücretsiz olarak tamirini veya ürünün yenisi ile degiştirilmesini talep eden yasal düzenlemedir.
Garanti kapsamı dışında kalan Haller;
* Üretici veya ithalatçı firma yetkilendirmesi olmaksızın yapılan ilaveler… Örnek; Aracın üst yapısına aykırı araca ön ilave aks takılması veya ek makas atılması. * Kötü ve amaç dışı kullanım Örnek;Aracın orjinalliğini bozacak şekilde üst yapı değişikliği * MB orijinal parçalarından başka parça kullanılması Örnek; Yerli parçalar… *Müsaade edilen aks yüklerini geçmesi Örnek;Aracın taşıma tonajını geçmesi (Aşırı yük) * Cam Hasarları; imalat hatası olamadıkça (Kırık vs. gibi …) *Doğa ve çevre etkileri; imalat hatası olmadıkça Örnek; Aracın dış yüzeylerinin paslanması (taş,mıcır, gibi maddelerden kaynaklanan maslanmalar) * Aracın çalışmasına bağlı doğal aşınmanın söz konusu olduğu aşınan parçalar. Örnek;Fren balatası,disk,debriyaj baskı-balatası gibi. * Uygun olmayan bakım ve işletme maddesinin kullanımı * Bakım malzemeleri garantiye girmez.
Kardeş sana şöyle söyleyebilirim.Yürüyüş takımlarında(amortisör,rot kolları,rotiller,bugı kolu,viraj demiri vs. ) oluşan arızaların garanti kapsamı dışında kalır.Diğer motor,şanzıman,difransiyel vs. gibi arızalarda garanti süren devam eder.He bide yukarıdaki şartları okumanı tavsiye ederim...
usta verdiğin bu hizmet için teşekkür ederim. ben,im sorum şu. benim dizel aracım var 1.5 yıldır kullanıyorum ama duyduklarım sebebiyle biraz korkuyorum. dizellerdki turbo sorunu ne kadar garantiye giriyor deselerde bazen kullanıcı hatası gibi bahanelerle garantiye sokmama gibi durumlar olabiliyormuş, kullanıcı hatası nasıl olurki anlamadım yani insan turboyu nasıl bozabilir , yakıtımı güvence sisteminden belgeliyerek alıyorum ,insan motoru müsade edilen limitler dahilinde kullanabilir zaten.haa baskı balata olayında hatalı olsun olmasın hatayı sürücüye yükleyebilirler anlarım ,ama turboda nasıl bir bahane buluyorlar acaba , çünkü bu tür parçalar çokpahalı. tekrar teşekkürler.
quote:
Orjinalden alıntı: UsTa_
Merhaba arkadaşlar;
Aracınızın Garantisi ile ilgili bimek istediğiniz kafanıza takılan sorular var ise bilgilerime dayanarak sizlere yardımcı olmak isterim.Sorun cevaplayayım.
Saygılarımla;
Fırat GÜRKAN
Garanti Sorumlusu/Formen
Arkadaşların yazdıklarında benim dikkatimi çeken esas olarak bazı otomobil firması servislerinin kalitesizliğinin artık kanıksanmış olması. Her otomobilde çıkabilecek sorunlarda ,servisin tavrı ve talep edilebilen fahiş fiyat hiç de mantıklı değil.
Şahsen 2007'de yürürlüğe girecek olan dikey oto servis ile ilgili kanunu dört gözle bekleyenlerdenim.otomobil üreticilerinin servisine sırf garanti bozulmasın diye (Bu arada ailem 2007 model golf FSı sahibi) boyun eğme zorunluluğu katlanılır gibi değil.
Renault Tofaş gibi nicelik bakımından daha fazla sevise sahip otomobillerin servislerinin rekabet yüzünden daha uygun olanaklar sunduğu göz önüne alınırsa yeni kanunla beraber özellikle bizim gibi konfor öncelikli VW kullanıcılarının servis kabusu sona erecek.
quote:
emremuslu 20 Ekim 2006; 11:25:37
------------------------------------------------------------------------------ usta verdiğin bu hizmet için teşekkür ederim. ben,im sorum şu. benim dizel aracım var 1.5 yıldır kullanıyorum ama duyduklarım sebebiyle biraz korkuyorum. dizellerdki turbo sorunu ne kadar garantiye giriyor deselerde bazen kullanıcı hatası gibi bahanelerle garantiye sokmama gibi durumlar olabiliyormuş, kullanıcı hatası nasıl olurki anlamadım yani insan turboyu nasıl bozabilir , yakıtımı güvence sisteminden belgeliyerek alıyorum ,insan motoru müsade edilen limitler dahilinde kullanabilir zaten.haa baskı balata olayında hatalı olsun olmasın hatayı sürücüye yükleyebilirler anlarım ,ama turboda nasıl bir bahane buluyorlar acaba , çünkü bu tür parçalar çokpahalı. tekrar teşekkürler.
Rica ederim nedemek ben teşekkür ederim.Size arkadaşlara yardımcı olabildiysem ne mutlu bana! Sevgili arkadaşım.Şunu söyleyebilirim.Seninde tespit etmiş olduğun gibi Turbonun kullanıcı ile hiç bir alakası olamaz.Arızalı ise tamamen Teknik bir problemdir.(imalat hatası)Turbo arızalarının bir numaralı belirtisi.Çekiş düşüklüğüdür.Daha sonra ses gelmesi vs. gibi arızalar... Eğer kullanıcı hatası tespitinde bulunan bir servis yada ustalar var ise bunda art niyet ararım.
quote:
Arkadaşların yazdıklarında benim dikkatimi çeken esas olarak bazı otomobil firması servislerinin kalitesizliğinin artık kanıksanmış olması. Her otomobilde çıkabilecek sorunlarda ,servisin tavrı ve talep edilebilen fahiş fiyat hiç de mantıklı değil.
Şahsen 2007'de yürürlüğe girecek olan dikey oto servis ile ilgili kanunu dört gözle bekleyenlerdenim.otomobil üreticilerinin servisine sırf garanti bozulmasın diye (Bu arada ailem 2007 model golf FSı sahibi) boyun eğme zorunluluğu katlanılır gibi değil.
Renault Tofaş gibi nicelik bakımından daha fazla sevise sahip otomobillerin servislerinin rekabet yüzünden daha uygun olanaklar sunduğu göz önüne alınırsa yeni kanunla beraber özellikle bizim gibi konfor öncelikli VW kullanıcılarının servis kabusu sona erecek.
Bi bakıma katılıyorum.Fakat şunu söyleyebilirim.Önceliği müşteri memnuniyetine veren firmalar var.Yani Her firmaya göre değişiyor.Mesela Mercedes-Benz ustasından tut,müşteri danışmanına,araç kabulune,y.parçacısına kadar kendisi eğitim veriyor ve elemanını sertifikalı olarak çalıştırıyor.
Bir avuç dua, bir kucak sevgi, sıcak bir mesaj kapatır mesafeleri, birleştirir gönülleri, bir sıcak gülümseme, bir ufak hediye daha da yaklaştırır bizi birbirimize...
Her ilkbaharda gelinciklerin en güzel başlangıçları müjdelemesi gibi, bu bayramın da sana ve ailene mutluluk ve neşe getirmesi dileğimle. Kardeşliğin doğduğu, sevgilerin birleştiği, belki durgun, belki yorgun, yine de mutlu, yine de umutlu, yine de sevgi dolu nice bayramlara.
Bayramlar, dargınlıkların unutulduğu, insanların barıştığı, kardeşçe kucaklaştığı günlerdir. Bayramlar, milli ve dini duyguların, inançların, örf ve adetlerin uygulandığı bir toplumda millet olma şuurunun şekillendiği, kuvvetlendiği günlerdir. Sevgi dolu ve huzurlu nice bayramlar geçirmek dileğiyle...
Her ilkbaharda gelinciklerin en güzel başlangıçları müjdelemesi gibi, bu bayramın da sana ve ailene mutluluk ve neşe getirmesini diliyorum... İyi bayramlar!
Kardeşliğin doğduğu, sevgilerin birleştiği, belki durgun, belki yorgun, yinede mutlu, yine de umutlu, yine de sevgi dolu nice bayramlara...
Bir bayram gülüşü savur göklere, eski zamanlara gülücükler getirsin, öyle içten öyle samimi, gözyaşlarını bile tebessüme çevirsin. İyi bayramlar!
Damağınızı, ruhunuzu ve çevrenizi tadlandıran, gerçekten güzel ve bereketli bir bayram dileriz?
teşekkür ederim, keske hep böyle topicler açılsa.
quote:
Orjinalden alıntı: UsTa_
quote:
emremuslu 20 Ekim 2006; 11:25:37
------------------------------------------------------------------------------ usta verdiğin bu hizmet için teşekkür ederim. ben,im sorum şu. benim dizel aracım var 1.5 yıldır kullanıyorum ama duyduklarım sebebiyle biraz korkuyorum. dizellerdki turbo sorunu ne kadar garantiye giriyor deselerde bazen kullanıcı hatası gibi bahanelerle garantiye sokmama gibi durumlar olabiliyormuş, kullanıcı hatası nasıl olurki anlamadım yani insan turboyu nasıl bozabilir , yakıtımı güvence sisteminden belgeliyerek alıyorum ,insan motoru müsade edilen limitler dahilinde kullanabilir zaten.haa baskı balata olayında hatalı olsun olmasın hatayı sürücüye yükleyebilirler anlarım ,ama turboda nasıl bir bahane buluyorlar acaba , çünkü bu tür parçalar çokpahalı. tekrar teşekkürler.
Rica ederim nedemek ben teşekkür ederim.Size arkadaşlara yardımcı olabildiysem ne mutlu bana! Sevgili arkadaşım.Şunu söyleyebilirim.Seninde tespit etmiş olduğun gibi Turbonun kullanıcı ile hiç bir alakası olamaz.Arızalı ise tamamen Teknik bir problemdir.(imalat hatası)Turbo arızalarının bir numaralı belirtisi.Çekiş düşüklüğüdür.Daha sonra ses gelmesi vs. gibi arızalar... Eğer kullanıcı hatası tespitinde bulunan bir servis yada ustalar var ise bunda art niyet ararım.
Arkadaşlar 22.10.2006 tarihinden itibaren Bayram Tatilinde olucağımdan sorularınıza hemen cevap veremeyebilirim.Ama siz yinede sorularınızı sorun en kısa zamanda bütün sorulara cavap verilecektir. Şimdiden anlayışınıza sığınırım.Sorularınızı bekliyorum... Saygılarımla;
İYİ BAYRAMLAR
Bir avuç dua, bir kucak sevgi, sıcak bir mesaj kapatır mesafeleri, birleştirir gönülleri, bir sıcak gülümseme, bir ufak hediye daha da yaklaştırır bizi birbirimize...
Her ilkbaharda gelinciklerin en güzel başlangıçları müjdelemesi gibi, bu bayramın da sana ve ailene mutluluk ve neşe getirmesi dileğimle. Kardeşliğin doğduğu, sevgilerin birleştiği, belki durgun, belki yorgun, yine de mutlu, yine de umutlu, yine de sevgi dolu nice bayramlara.
Bayramlar, dargınlıkların unutulduğu, insanların barıştığı, kardeşçe kucaklaştığı günlerdir. Bayramlar, milli ve dini duyguların, inançların, örf ve adetlerin uygulandığı bir toplumda millet olma şuurunun şekillendiği, kuvvetlendiği günlerdir. Sevgi dolu ve huzurlu nice bayramlar geçirmek dileğiyle...
Her ilkbaharda gelinciklerin en güzel başlangıçları müjdelemesi gibi, bu bayramın da sana ve ailene mutluluk ve neşe getirmesini diliyorum... İyi bayramlar!
Kardeşliğin doğduğu, sevgilerin birleştiği, belki durgun, belki yorgun, yinede mutlu, yine de umutlu, yine de sevgi dolu nice bayramlara...
Bir bayram gülüşü savur göklere, eski zamanlara gülücükler getirsin, öyle içten öyle samimi, gözyaşlarını bile tebessüme çevirsin. İyi bayramlar!
Damağınızı, ruhunuzu ve çevrenizi tadlandıran, gerçekten güzel ve bereketli bir bayram dileriz?
quote:
Orjinalden alıntı: UsTa_
quote:
toyota corolla aracım var sağ ön çamurluk az bir şey çizildi(bazı şerefsizler çizdi) iyi bir pasta cila yapan bir yer çiziği giderebilir diye düşünüyorum çünkü çizik pek derin değil acaba bunu kaskoya ya da servis e yaptırtmamız mümkünmü
Gayet tabiki mümkündür.Kaskodanda yaptırabilirsin Servistede... Pasta cila okadar büyütülecek bir konu değil.Yani fazla masrafı yoktur.Tabi kısmi olarak sadece çizikler için eğer aracını aldığın yetkili bayii ye gidersen Müşteri memnuniyeti açısından kısmi olarak yani çizik yerlere pasta cila ücretsiz olarak yapılabilir. Tabi bu onlara kalmış bişey.Biz şayet bunu uyguluyoruz...
dostum cevap için teşekkürler peki aracım toyot corlla istanbul avrupada oturuyorum kaskom isviçre sigorta full ne gibi girişimlerde bulunabilirim ki çizik giderilsin yanıtlarsan sevnirim kolay gelsin.
MUTLU OLABİLECEKLERİNİZLE MUTLU BİR BAYRAM GEÇİRMENİZ DİLEĞİYLE!!!
quote:
Orjinalden alıntı: dicey_celo
quote:
Orjinalden alıntı: UsTa_
quote:
toyota corolla aracım var sağ ön çamurluk az bir şey çizildi(bazı şerefsizler çizdi) iyi bir pasta cila yapan bir yer çiziği giderebilir diye düşünüyorum çünkü çizik pek derin değil acaba bunu kaskoya ya da servis e yaptırtmamız mümkünmü
Gayet tabiki mümkündür.Kaskodanda yaptırabilirsin Servistede... Pasta cila okadar büyütülecek bir konu değil.Yani fazla masrafı yoktur.Tabi kısmi olarak sadece çizikler için eğer aracını aldığın yetkili bayii ye gidersen Müşteri memnuniyeti açısından kısmi olarak yani çizik yerlere pasta cila ücretsiz olarak yapılabilir. Tabi bu onlara kalmış bişey.Biz şayet bunu uyguluyoruz...
dostum cevap için teşekkürler peki aracım toyot corlla istanbul avrupada oturuyorum kaskom isviçre sigorta full ne gibi girişimlerde bulunabilirim ki çizik giderilsin yanıtlarsan sevnirim kolay gelsin.
MUTLU OLABİLECEKLERİNİZLE MUTLU BİR BAYRAM GEÇİRMENİZ DİLEĞİYLE!!!
Merhabalar kardeşim! Şirkette ben kaskoyla ilgilenmiyorum ama yinede ilgilenen arkadaşlardan aldığım bilgiler doğrultusunda sana yardımcı olmaya çalışıcam. Şimdi kaskodan işlem yaptırmak istiyosan ilk önce rapor tutturman gerekiyor daha sonra isviçre sigortayla anlaşmalı olan bir servise gidip aracını ekspertize göstermen gerekir.Servise gittiğin zamanseni yönlendirirler zaten.Buraya kadar ok. Eğer aracının çamurluklarını komple boyatmak istersen ki ben tavsiye etmem.Nedenine gelince aracının orjinalliği bozulur bi çizik için komple boyatırsın ama ilerde aracını satıcağın zaman kazalı zannedebilirler.Degeri düşer onlarbilemez tabi çizikten dolayı boyattığını hem kaskonada yazık günah. En doğrusu yine rapor tutturup, çizik yerlere rutuş yaparak pasta cila yapman.Yardımcı olduysam ne mutlu bana... Saygılarınla;
joushkun .... Bende de eskiden caddy vardı aynı km lerde seninki gibi vites topuz kapağı elimdekalınca serviste ne gelebileceğini başıma tahmin edip vites topuzunu spor bir model ile değiştirmiştim....
ARKADAŞLAR SORULARINIZI BEKLİYORUM
Saygılarımla;
aracım garantideyken, periyodik bakıma sokulduğunda servisteki elemanlara başka bir marka yağ koymalarını sağlayabilir miyiz? diyelim farkı ödeyerek koydurduk, garantiye birşey olur mu?
quote:
Orjinalden alıntı: msurucu
aracım garantideyken, periyodik bakıma sokulduğunda servisteki elemanlara başka bir marka yağ koymalarını sağlayabilir miyiz? diyelim farkı ödeyerek koydurduk, garantiye birşey olur mu?
Merhabalar cevap biraz geç oldu özür dilerim...
Servis yetkililerine kendi motor yağımı koyun diye talebiniz olursa aracınıza motor yağını koyarlar garanti ile ilgili bir probleminiz olmaz fakat; Kendi motor yağınızı araca koymadan önce size "kalite raporu" denen bir belge imzalatırlar ve yağ dan kaynaklanan herhangi bir arızada mesuliyet kabul edilmeyeceğini bildirirler.
Saygılarımla;
Sorularınızı bekliyorum
Slm Arkadaşlar Aracınızın garantisi ile ilgili sorularınızı bekliyorum
Aracımız Hyundai Accent Era 2007 model arabaya lpg taktırırsak garanti kapsamından çıkar mı?