Şimdi Ara

ARACINIZIN GARANTİSİ İLE İLGİLİ HERŞEY SORU VE CEVAP? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
88
Cevap
0
Favori
38.344
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CouragePapillon

    garantisi devam eden aracıma

    elektrikçide anfi ve subwofer taktırırsam elektronik aksamı garantiden çıkar mı _?


    Evet doğru tahmin etmişsiniz. 2 önceki konuda açıkladığım gibi elektrik aksamı garanti dışında kalır.Ama diğer Motor-Şanzıman-Difransiyel aksamı vb. arızalardaki garanti devam eder.Yinede servisinize danışıp onların nezaretinde ses sistemindeki değişikliklerde sorun olup olmadığını sorabilirsiniz.Ama olumlu olacağını zannetmem.Elek. sistemi garanti dışında kalır. Görüşmek üzere...
  • http://forum.donanimhaber.com/m_13258753/mpage_329/key_/tm.htm

    http://forum.donanimhaber.com/m_13258753/mpage_330/key_/tm.htm


    Yukardaki sayfalarda da göreceğiniz üzere, Ford Connect araçların motorlarının bazı bölümlerinde PAS oluşmuş durumda; eski model (2003 ve sonrası) den günümüze sıfır araçlarda bile var, hatta son sayfalarda da göreceğiniz gibi, showroomda bulunan sıfır araçların bile motorların pas bulunuyor... Servisler, bu durumun normal olduğunu, diğer araçlarda da olabileceğini söylüyorlar...

    1- Bu durum gerçekten normal midir?

    2- Garantiden bu parçalar değiştirilemez mi? ( E tabi takılan parçanın da paslı olma durumu var)

    3- Ford İngiltere, ya da başka bir Ford merkezine bu durum yazılsa herhangi bir netice alınabilir mi?

    4- Sizin düşünceleriniz?

    Teşekkürler...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 42has42

    Merhabaşar Usta ...

    Size 1 Kac Sorum Olacak ....

    Ben Sıfır Arac Almak ÜZeriyim Ve Ford Markası Focus Modeli ÜZerine Yogunlastım ....

    Size Sorum İse ...

    Ford MArkası Her zaman Opetten Yakıt Alındıgı Takdirde Yakıttan Kaynaklanan Arızaları Tamir edecegini Tahhaüt ediyor..

    Diğer Yandan İSe 2 Yıl Mekanik Garanti Sunuyor ...

    Size SorumSu ...
    quote:

    Hani Olurda Ben Motor 50.000 Kmde Öldürürsem (Halk Tabirinde Yatak Sardırır Veya Yıgdırırsam)Dizel Arac İçin ..

    Bu Garanti Kapmsamına Girermi Ve ya Tr'nin Yollar malum Hertaraf Cukur .. Amortisörleri Patlatırsam Garantiye Girermi..
    .

    Değerli arkadaşım seni kutluyorum.O kadar güzel bir soruya değindin ki; Seve seve bu sorularını cevaplıyorum.
    BU KONU DİĞER ARKADAŞLARINDA BİLGİSİNE;
    quote:

    Ford MArkası Her zaman Opetten Yakıt Alındıgı Takdirde Yakıttan Kaynaklanan Arızaları Tamir edecegini Tahhaüt ediyor..

    Arkadaşlar bu tamamiyle ticaret için yapılmış olan bir ön görüdür.Opet ile Ford aralarında yapmış olduğu bir ticari antlaşmadır.Zaten bir yere daha dikkatinizi vereyim.Opetin Sahibi ile Ford otosan ın sahiplerine bakacak olursanız.Anlarsınız :)
    Resmi olarak garanti süresi 2 yıldır.Ama bu firmalara göre değişir tabi... Örneğin bir firma 2 yıl garanti veriyor.Ama 2 yıl sadece mekanik olarak 1 yıl ise elek. aksamına...

    quote:

    Hani Olurda Ben Motor 50.000 Kmde Öldürürsem (Halk Tabirinde Yatak Sardırır Veya Yıgdırırsam)Dizel Arac İçin ..
    Bu Garanti Kapmsamına Girermi Ve ya Tr'nin Yollar malum Hertaraf Cukur .. Amortisörleri Patlatırsam Garantiye Girermi..

    Şimdi öncelikle Garanti dahilindeki araca yani 2 yıl yada 200.000 km dolmamış olan(tabi periyodik muayeneler yetkili servisten yapılması gerekmekte)bu şartlardaki araca eğer kullanıcı hatası olmayacak şekilde arızalanırsa servis bu arızayı garanti kapsamına sokmak durumundadır.Tabi bazı kurallar ve şartlar vardır bunları paylaşıyorum şimdi;
    50.000 km deki aracın öyle kolay kolay yatak saracağını sanmıyorum.Bunun sebepleri araştırılır.İlk yapacakları arıza teşhis için motoru sökmek parçaları incelemek,daha sonra sizden yakıt aldığınız yerden bilgileri almak,yakıt numunesi alıp parçalar ile birlikte servisin bir üst mühendislik böümüne yollarlar.Oradaki incelemede yakıtın kalitesine bakarlar.Sonra parçaları incelerlerki imalat hatası olduğu anlaşılır.Çünkü 50.000 km deki bir aracın hemde dizel kolay kolay yatak saracağını sanmıyorum.Üst mühendislikten onay alındıktan sonra aracınızın işlemi garanti kapsamında değiştirilir.Tabi bu yazışmalar biraz zamn alabilir.Ama şunu söyleyebilirim yakıt aldığınız yeri ve yakıtınızı seçerek alın aldığınız yere dikkat edin ve fişinizi muhakkak alın arızayakıttan kaynaklandığı takdirde tek belgeniz fişinizdir. bide herzaman aynı yerden almaya dikkat edin.
    Tabi neden olmasın Amortisörler garantiye girer.Çünkü Amortisörler imal edilirken türkiye standartlarına göre değil avrupa standartlarına göre imal edildiği için Garantiden değiştirme zorunlulukları var.Ama yinede çukur ve kasislere dikkat ayda bir amortisör patlatırsanız Garantiye girmez tabi....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lukunku

    http://forum.donanimhaber.com/m_13258753/mpage_329/key_/tm.htm

    http://forum.donanimhaber.com/m_13258753/mpage_330/key_/tm.htm


    Yukardaki sayfalarda da göreceğiniz üzere, Ford Connect araçların motorlarının bazı bölümlerinde PAS oluşmuş durumda; eski model (2003 ve sonrası) den günümüze sıfır araçlarda bile var, hatta son sayfalarda da göreceğiniz gibi, showroomda bulunan sıfır araçların bile motorların pas bulunuyor... Servisler, bu durumun normal olduğunu, diğer araçlarda da olabileceğini söylüyorlar...

    1- Bu durum gerçekten normal midir?

    2- Garantiden bu parçalar değiştirilemez mi? ( E tabi takılan parçanın da paslı olma durumu var)

    3- Ford İngiltere, ya da başka bir Ford merkezine bu durum yazılsa herhangi bir netice alınabilir mi?

    4- Sizin düşünceleriniz?

    Teşekkürler...


    Değerli arkadaşım;
    1--Resimleri inceledim, 3-4-5 yaşındaki araçlarda bu paslanmanın olması normaldir.Ama 0-1,2 yıllık araçlarda bu arızanın olmaması gerektiğini düşünüyorum.Resimlerden gördüğüm kadarı ile bu arızanın gerçekleşmekteki 2 sebebini söyleyebilirim.
    Resimlere göre;1. Paslı bölgenin olduğu kısım silindir ceketleri veya silindir kapak contasından kaynaklanabilir.Her iki parçada yada tekinde imalat hatası olduğunu düşünerek böyle bir arızanın (paslanma) gerçekleşebileceğine inanıyorum.
    2.Motor alt koruma sistemlerinin olmadığı varsa yeterli olmayarak aracın altından motora su almış olabilir.
    Arızanın diğer nedenleri;
    a.Motor yağının iyi olmaması yada yanlış motor yağı kullanılması(Benzinli-Dizel)
    b.Yakıtın iyi olmaması su oranının yüksek olması
    vb. diğer nedenler
    Resimler ve verdiğin bilgilere göre bu şekilde arıza teşhisi yapabilirim.
    2--Parçalar garantiden değişir neden olmasın ama,
    Aracının garanti kapsamı dahilinde olması gerekmekte.Periyodik Bakımlarının Yetkili servislerde yapılması ve arıza teşhise uygun raporu tutulması gerekmektedir.Garanti dahilinde değilse uygulamazlar.
    3--Bildiğim kadarı ile ford alman firmasıydı ama yanılıyor olabilirim.Ford firmasının genel merkezinin olduğu ülkeyle temasa geçerseniz netice alınabilir.Kendi Yetkili servisinize talepte bulunursanız daha sağlıklı şekide onlarda bu talep üzerine yazışma yapabilir.
    4--Eğer kendi yetkili servisiniz bu talebe olumlu cvp. vermez yada sizi oyalamaya çalışırsa...Sizde FORD TÜRKİYE GENEL MERKEZİYLE durumunuzu anlatıp arızayıda resimleriyle birlikte gönderir ve yazışırsanız netice alabilirsiniz.Siz aramadn onlar ararlar zaten sizi merak etmeyin.Görüşmek üzere...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: UsTa_


    quote:

    Orjinalden alıntı: Lukunku

    http://forum.donanimhaber.com/m_13258753/mpage_329/key_/tm.htm

    http://forum.donanimhaber.com/m_13258753/mpage_330/key_/tm.htm


    Yukardaki sayfalarda da göreceğiniz üzere, Ford Connect araçların motorlarının bazı bölümlerinde PAS oluşmuş durumda; eski model (2003 ve sonrası) den günümüze sıfır araçlarda bile var, hatta son sayfalarda da göreceğiniz gibi, showroomda bulunan sıfır araçların bile motorların pas bulunuyor... Servisler, bu durumun normal olduğunu, diğer araçlarda da olabileceğini söylüyorlar...

    1- Bu durum gerçekten normal midir?

    2- Garantiden bu parçalar değiştirilemez mi? ( E tabi takılan parçanın da paslı olma durumu var)

    3- Ford İngiltere, ya da başka bir Ford merkezine bu durum yazılsa herhangi bir netice alınabilir mi?

    4- Sizin düşünceleriniz?

    Teşekkürler...


    Değerli arkadaşım;
    1--Resimleri inceledim, 3-4-5 yaşındaki araçlarda bu paslanmanın olması normaldir.Ama 0-1,2 yıllık araçlarda bu arızanın olmaması gerektiğini düşünüyorum.Resimlerden gördüğüm kadarı ile bu arızanın gerçekleşmekteki 2 sebebini söyleyebilirim.
    Resimlere göre;1. Paslı bölgenin olduğu kısım silindir ceketleri veya silindir kapak contasından kaynaklanabilir.Her iki parçada yada tekinde imalat hatası olduğunu düşünerek böyle bir arızanın (paslanma) gerçekleşebileceğine inanıyorum.
    2.Motor alt koruma sistemlerinin olmadığı varsa yeterli olmayarak aracın altından motora su almış olabilir.
    Arızanın diğer nedenleri;
    a.Motor yağının iyi olmaması yada yanlış motor yağı kullanılması(Benzinli-Dizel)
    b.Yakıtın iyi olmaması su oranının yüksek olması
    vb. diğer nedenler
    Resimler ve verdiğin bilgilere göre bu şekilde arıza teşhisi yapabilirim.
    2--Parçalar garantiden değişir neden olmasın ama,
    Aracının garanti kapsamı dahilinde olması gerekmekte.Periyodik Bakımlarının Yetkili servislerde yapılması ve arıza teşhise uygun raporu tutulması gerekmektedir.Garanti dahilinde değilse uygulamazlar.
    3--Bildiğim kadarı ile ford alman firmasıydı ama yanılıyor olabilirim.Ford firmasının genel merkezinin olduğu ülkeyle temasa geçerseniz netice alınabilir.Kendi Yetkili servisinize talepte bulunursanız daha sağlıklı şekide onlarda bu talep üzerine yazışma yapabilir.
    4--Eğer kendi yetkili servisiniz bu talebe olumlu cvp. vermez yada sizi oyalamaya çalışırsa...Sizde FORD TÜRKİYE GENEL MERKEZİYLE durumunuzu anlatıp arızayıda resimleriyle birlikte gönderir ve yazışırsanız netice alabilirsiniz.Siz aramadn onlar ararlar zaten sizi merak etmeyin.Görüşmek üzere...




    İlgilendiğiniz için teşekkür ederim. Ancak bu "pas" meselesi, sizin bahsettiğiniz gibi sonradan olan bir durum değil, aksine hemen hemen bütün Connect'lerde çıkmaya başladı, hatta yukarıda da yazdığım gibi, showroom'da alıcısını bekleyen sıfır km araçlarda bile mevcut. Bunu, yukarda linkini gördüğünüz adresteki arkadaşlar, servisteki yetkililerin bunun normal olduğunun ispatı olarak gösterdikleri araçlarda bizatihi gördüler. Şu anda servisteki kişiler, üzerine "pas giderici sprey" sıkarak işi geçiştiriyorlar... "FORD TÜRKİYE GENEL MERKEZİ" ne konu bir kaç arkadaş tarafından bildirildi, dönecekler ama büyük bir ihtimalle bir şey çıkmayacak, sikayetvar.com'a dahi arkadaşlar yazdılar...

    Peki fotoğraflarını da gördüğünüz yerlerin, daha sonra başka yerlere (mesela silindir içine kadar) sirayet etmesi gibi bir durum sözkonusu olabilir mi? Veya başka zararları var mıdır?




  • benim bir sorum olacaktı ben 2. el bir seat leon düşünüyorum 2008 model civarında garanti kapsamında ve lpg taktırmak istiyorum lpg taktırdığım anda garanti devre dışımı oluyo bu konuda beni aydınlatırsan sevinirim teşekkür ederim
  • slm usta bende 2008 model ford connect 90 hp bir aracım var ve aracımda motor sesi içeridee bunun ilgili bir bilginiz varmı acıklama yaparsanız sewinirimm

    saygıalrımla...
  • @usta
    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler fakat bende bir pas mağduruyum.
    Sorun sizin dediğiniz şekilde değil, showroomdan alınan araçta mevcuttur.Şuan da bugun tam 1 aylık 1300 km deki aracımda mevcuttur.Pas her araçta aynı yerde görülmektedir.Şarj dinamosu ve blok üstlerinde ve servis elemanıın verdiği cevap "
    buyrun showroomdaki araca bakalım, aynı şekilde pas başlangıcı mevcut çünkü fabrika bu parçaları boyamadan gönderiyor.Yüksek sıcaklıkta atmaması için.Ford'da bunu biliyor hiçbir sorun teşkil etmez"
    Ama yinede içimiz rahat değil, sonuçta gözle görülür pas var...
    Not: araçlarda kartel muhafazası bulunmuyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sdrturhan

    benim bir sorum olacaktı ben 2. el bir seat leon düşünüyorum 2008 model civarında garanti kapsamında ve lpg taktırmak istiyorum lpg taktırdığım anda garanti devre dışımı oluyo bu konuda beni aydınlatırsan sevinirim teşekkür ederim


    Değerli arkadaşım;
    Aracın orjinalliğini bozacak şekilde montaj değişim vs. bu gibi etkenlerde garanti dışı kalıyor.Yani evet...
    Ama mesela aracı 0 alırken talebiniz üzere gazlı sistem istiyorum dersenizki bu pek mümkün değil (seat için)
    ozaman gazlı sistem orjinal olacağı için garanti kapsamı devam eder.Görüşmek üzere...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kral_cennect

    slm usta bende 2008 model ford connect 90 hp bir aracım var ve aracımda motor sesi içeridee bunun ilgili bir bilginiz varmı acıklama yaparsanız sewinirimm

    saygıalrımla...

    Daha önceki konularda da belirttiğim gibi...Sadece kendi düşüncem ile bunları söylüyorum.Ford connect ler ilk üretildiğinde hafif ticari araç olarak üretilmiş ve türkiye piyasasına sürülmüştür.Bu nedenden dolayı sürücünü konforu ikinci planda,ticari faktörleri ön planda olarak üretidiği için motor-kaput izlasyonu ve kabin izalasyonları mevcut değildir.Bu nedenden dolayı aracın motor sesini içerden duymakta olabilirsiniz.Aynı şekilde motor alt korumalığıda yoktur.Yani biz buna motor alt bakaliti diyoruz.Hem karteri ve motoru koruyan güzel bir parça... Ford connectler tahminime göre 2006 dan sonra makyajlama çalışması yapılmıştı.2006 modellerden sonrakilerde bu parçalar mevcut olabilir.Tabi bunlar benim kendi düşüncelerimdir. Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.... Görüşmek üzere




  • quote:

    Orjinalden alıntı: shelby_88

    @usta
    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler fakat bende bir pas mağduruyum.
    Sorun sizin dediğiniz şekilde değil, showroomdan alınan araçta mevcuttur.Şuan da bugun tam 1 aylık 1300 km deki aracımda mevcuttur.Pas her araçta aynı yerde görülmektedir.Şarj dinamosu ve blok üstlerinde ve servis elemanıın verdiği cevap "
    buyrun showroomdaki araca bakalım, aynı şekilde pas başlangıcı mevcut çünkü fabrika bu parçaları boyamadan gönderiyor.Yüksek sıcaklıkta atmaması için.Ford'da bunu biliyor hiçbir sorun teşkil etmez"
    Ama yinede içimiz rahat değil, sonuçta gözle görülür pas var...
    Not: araçlarda kartel muhafazası bulunmuyor.



    Değerli arkadaşım madem kafanda hala sorular var. Ozaman konuyu biraz daha derinleştiriyorum...
    1--İlk öncelikle ford'u, ford sevenleri ve ford kullanıcılarını kötülemek istemediğim için fazla derine inmemiştim.
    Daha öncede belirttiğim gibi büyük bir arıza (paslanma) veya arıza belirtisi değildir.Ama ben 0 araç alıyorum benim aracımın motorunda niye pas var kardeşim diye bende serzenişte buluna bilirim tabiki...
    Şunu içtenlikle söyleyebilirim.İmalat ve montaj olarak bakacak olursak Ford bu paslanma şikayeti olan bölgelerdeki parçaların hatalı şekilde ürettiğini düşünüyorum.Bu paraçaları değiştirmesi yada bir AKSİYON yani hatalı parçaları yenileme ve değişim gibi bir sistem uygulaması gerekir.0 Araçta bu paslanma olayının olmaması gerekmektedir.Bunu ben değil tüm teknisyen tekniker Usta lara sorun onlarda aynı şekilde cvp. verirler.

    2--Showroom daki arkadaşlar açıklamalarından yola çıkarak şunu söyleyebilirim.Doğru eğer parça boyanmıyorsa dış etkenlerden dolayı paslanmalar olabilir.Bunlar nedir.Oksitlenmeye yol açan etkenler.Yani NEMLİ HAVA, SU, DARBE vs.
    0 araçlardaki bu paslanmayı şu şekilde açıklaybilirim.ARAÇLAR yada toplu parçalar (Motor-Şanzıman-difransiyel)bütün parçalar genelde tren yolu yada gemi yolu ile ÜLKEMİZE giriş yaptığı için ve gümrükte bir süre bekletildiği için...Yolda gelirken oluşan etkenler bu tip arızalara yani paslanmalara yol açabilir.Örneğin.Deniz havası nemli ve tuzlu bir havadır. Artık geri kalanını anlamışınızdır umarım.
    Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana... Görüşmek üzere...




  • Peki Usta Ben sadece Aküden veya arabanın dinamosunda elektrik kaplosu ceksem besleme icin gene garanti sorunu olabilirmi ses girişi ni mp4 calarımdan yapcam arabanın teybine dokunmucam bilgilendirirsen sevinirim

    Bu arada kusruma bakma sürekli seni meşgul ediyorum.
  • Usta aracın arkasındaki marka ve model yazılarını söksem araç garantiden çıkarmı?


    Saygılar...


    İyi çalışmalar...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ßy RaMcO

    Peki Usta Ben sadece Aküden veya arabanın dinamosunda elektrik kaplosu ceksem besleme icin gene garanti sorunu olabilirmi ses girişi ni mp4 calarımdan yapcam arabanın teybine dokunmucam bilgilendirirsen sevinirim

    Bu arada kusruma bakma sürekli seni meşgul ediyorum.


    Değerli arkadaşım öncelikle rahatsızlık diye bişey olamaz burası paylaşım forumudur.Ne zaman kafana takılan soru düşünce falan olursa istediğn zaman sorabilirsin.Memnuniyetle sorularını cvp larım.
    Şimdi soruna gelelim Madem mp4 ün var bunu aparatla teyibine takabilirsin.Örngin usb kablosuyla :)
    aküden besleme çekmene gerek yok gibi geliyo bana bunun zararı olmaz tesisata ama direk aküden alınan bi akım akünün ömrünü bitirir çabuk biter yani...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: full_speed_89

    Usta aracın arkasındaki marka ve model yazılarını söksem araç garantiden çıkarmı?


    Saygılar...


    İyi çalışmalar...




    Yooo Garanti devam eder ama o yazıları garantiden talep edersen garanti kabul etmez bunu...
    Teknik olarak aracın orjinalliğini bozacak şekildeki arızalar garanti dışıdır.

    Yakında Garanti maddelerini ve Garanti dışı halleri maddeler halinde yayınlayacağım.Görüşmek üzere
  • quote:

    Orjinalden alıntı: UsTa_


    quote:

    Orjinalden alıntı: full_speed_89

    Usta aracın arkasındaki marka ve model yazılarını söksem araç garantiden çıkarmı?


    Saygılar...


    İyi çalışmalar...




    Yooo Garanti devam eder ama o yazıları garantiden talep edersen garanti kabul etmez bunu...
    Teknik olarak aracın orjinalliğini bozacak şekildeki arızalar garanti dışıdır.

    Yakında Garanti maddelerini ve Garanti dışı halleri maddeler halinde yayınlayacağım.Görüşmek üzere



    Çok teşekkür ederim UsTa_ bunu duyduğum çok iyi oldu. Hemen sökme işlemlerine başlıyorum.

    İyi çalışmalar...




  • ARAÇLARIN GARANTİ DIŞI KALDIĞI HALLER
    *Aracın; üst yapı değişikliği
    *Periyodik bakımlarını düzenli olarak yaptırmama
    *Orjinal olmayan Y.parça (yerli parçalar)
    *Orjinal olmayan ek monte edilen parçalar(klima,ek makas vs.)
    *Kullanıcı hatası ile oluşan arızalar
    *Aracın yürüyen aksamı(Fren diski,Balata,Baskı-Balata)vs. .....


    Konuya girelim;Anladım kadarıyla şöför usta birisi aracını götürdüğü servisin tespiti kullanıcı hatasından kaynaklandığı...Eğer usta Baskı-balatanın teknik bir problemden kaynaklanmadığını yani (imalat hatası) tespit etmiş ise Garanti kapsamına girmez.Fakat Baskı-balata imalat hatasından kaynaklanan bir arıza var ise garantiye girer.Ben 5.000 km deki aracın bile Baskı-balatasını garantiye yansıttım.Çünkü imalat hatasıydı.Alt merkezde bir sorun vardı.Alt merkezdeki arıza nedeni ile Baskı-Balata paramparça olmuştu.
    Sonuçta Yetkili servisler işi ücretli yapsalarda kazanıyorlar.Garantiye yansıtsalarda...Onun için bence ustada eğer bir art niyet yoksa kararına saygı duymak lazım...




  • Garanti Nedir ?

    Garanti,teknik seviyeye tekabül eden üreticisinden garanti süresi içersinde meydana gelebilecek arızaların ücretsiz olarak tamirini veya ürünün yenisi ile degiştirilmesini talep eden yasal düzenlemedir.


    Garanti kapsamı dışında kalan Haller;

    * Üretici veya ithalatçı firma yetkilendirmesi olmaksızın yapılan ilaveler…
    Örnek; Aracın üst yapısına aykırı araca ön ilave aks takılması veya ek makas atılması.
    * Kötü ve amaç dışı kullanım
    Örnek;Aracın orjinalliğini bozacak şekilde üst yapı değişikliği
    * MB orijinal parçalarından başka parça kullanılması
    Örnek; Yerli parçalar…
    *Müsaade edilen aks yüklerini geçmesi
    Örnek;Aracın taşıma tonajını geçmesi (Aşırı yük)
    * Cam Hasarları; imalat hatası olamadıkça (Kırık vs. gibi …)
    *Doğa ve çevre etkileri; imalat hatası olmadıkça
    Örnek; Aracın dış yüzeylerinin paslanması (taş,mıcır, gibi maddelerden kaynaklanan maslanmalar)
    * Aracın çalışmasına bağlı doğal aşınmanın söz konusu olduğu aşınan parçalar.
    Örnek;Fren balatası,disk,debriyaj baskı-balatası gibi.
    * Uygun olmayan bakım ve işletme maddesinin kullanımı
    * Bakım malzemeleri garantiye girmez.





  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lukunku


    quote:

    Orjinalden alıntı: UsTa_


    quote:

    Orjinalden alıntı: Lukunku

    http://forum.donanimhaber.com/m_13258753/mpage_329/key_/tm.htm

    http://forum.donanimhaber.com/m_13258753/mpage_330/key_/tm.htm


    Yukardaki sayfalarda da göreceğiniz üzere, Ford Connect araçların motorlarının bazı bölümlerinde PAS oluşmuş durumda; eski model (2003 ve sonrası) den günümüze sıfır araçlarda bile var, hatta son sayfalarda da göreceğiniz gibi, showroomda bulunan sıfır araçların bile motorların pas bulunuyor... Servisler, bu durumun normal olduğunu, diğer araçlarda da olabileceğini söylüyorlar...

    1- Bu durum gerçekten normal midir?

    2- Garantiden bu parçalar değiştirilemez mi? ( E tabi takılan parçanın da paslı olma durumu var)

    3- Ford İngiltere, ya da başka bir Ford merkezine bu durum yazılsa herhangi bir netice alınabilir mi?

    4- Sizin düşünceleriniz?

    Teşekkürler...


    Değerli arkadaşım;
    1--Resimleri inceledim, 3-4-5 yaşındaki araçlarda bu paslanmanın olması normaldir.Ama 0-1,2 yıllık araçlarda bu arızanın olmaması gerektiğini düşünüyorum.Resimlerden gördüğüm kadarı ile bu arızanın gerçekleşmekteki 2 sebebini söyleyebilirim.
    Resimlere göre;1. Paslı bölgenin olduğu kısım silindir ceketleri veya silindir kapak contasından kaynaklanabilir.Her iki parçada yada tekinde imalat hatası olduğunu düşünerek böyle bir arızanın (paslanma) gerçekleşebileceğine inanıyorum.
    2.Motor alt koruma sistemlerinin olmadığı varsa yeterli olmayarak aracın altından motora su almış olabilir.
    Arızanın diğer nedenleri;
    a.Motor yağının iyi olmaması yada yanlış motor yağı kullanılması(Benzinli-Dizel)
    b.Yakıtın iyi olmaması su oranının yüksek olması
    vb. diğer nedenler
    Resimler ve verdiğin bilgilere göre bu şekilde arıza teşhisi yapabilirim.
    2--Parçalar garantiden değişir neden olmasın ama,
    Aracının garanti kapsamı dahilinde olması gerekmekte.Periyodik Bakımlarının Yetkili servislerde yapılması ve arıza teşhise uygun raporu tutulması gerekmektedir.Garanti dahilinde değilse uygulamazlar.
    3--Bildiğim kadarı ile ford alman firmasıydı ama yanılıyor olabilirim.Ford firmasının genel merkezinin olduğu ülkeyle temasa geçerseniz netice alınabilir.Kendi Yetkili servisinize talepte bulunursanız daha sağlıklı şekide onlarda bu talep üzerine yazışma yapabilir.
    4--Eğer kendi yetkili servisiniz bu talebe olumlu cvp. vermez yada sizi oyalamaya çalışırsa...Sizde FORD TÜRKİYE GENEL MERKEZİYLE durumunuzu anlatıp arızayıda resimleriyle birlikte gönderir ve yazışırsanız netice alabilirsiniz.Siz aramadn onlar ararlar zaten sizi merak etmeyin.Görüşmek üzere...




    İlgilendiğiniz için teşekkür ederim. Ancak bu "pas" meselesi, sizin bahsettiğiniz gibi sonradan olan bir durum değil, aksine hemen hemen bütün Connect'lerde çıkmaya başladı, hatta yukarıda da yazdığım gibi, showroom'da alıcısını bekleyen sıfır km araçlarda bile mevcut. Bunu, yukarda linkini gördüğünüz adresteki arkadaşlar, servisteki yetkililerin bunun normal olduğunun ispatı olarak gösterdikleri araçlarda bizatihi gördüler. Şu anda servisteki kişiler, üzerine "pas giderici sprey" sıkarak işi geçiştiriyorlar... "FORD TÜRKİYE GENEL MERKEZİ" ne konu bir kaç arkadaş tarafından bildirildi, dönecekler ama büyük bir ihtimalle bir şey çıkmayacak, sikayetvar.com'a dahi arkadaşlar yazdılar...

    Peki fotoğraflarını da gördüğünüz yerlerin, daha sonra başka yerlere (mesela silindir içine kadar) sirayet etmesi gibi bir durum sözkonusu olabilir mi? Veya başka zararları var mıdır?



    Yoo zannetmiyorum silindirlerin içine kadar ulaşacağını okadar büyük arızaya sebebiyet vermez diye düşünüyorum.Arıza sadece resimlerde görülen yerlerde ise zararı olacağını zannetmem.Sadece görüntü kirliliğine yol açar... :)

    Not: Cvb. geç oldu kusura bakmayın diğer msj. ların arasında görememişim!




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.