Şimdi Ara

ARACINIZIN GARANTİSİ İLE İLGİLİ HERŞEY SORU VE CEVAP? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
88
Cevap
0
Favori
38.344
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Slm arkadaşım.Araçların garantisi ile ilgili geniş ve ayrıntılı bilgi msj ların başın yer almakta ama ban yinede sana yardımcı olayım.Aracınızın orjinalliğini bozacak şekilde her türlü montaj aracın kızmi olarak garanti kapsamında kalmasını sağlar.Örneğin aracınıza elektrik aksamından bir parça (orjinal olmayan) takarsanız.Elektrik aksamı garanti dışında kalır.Siz LPG takdırdığınız için motor aksamında kızmi olarak garnti kapsamı dışında kalır.Yine Hundai yetkili bayii lerine danışabilirsiniz.Cevap geç oldu bunun için kusura bakmayın
  • Aracınızın Garantisi ile ilgili soru larınızı bekliyorum arkadaşlar?
  • arakdaşım benim 2007 model motoriseltim sabah altıda kendi kendine muhtemelen kontaktan yandı ve kul oldu garantiside daha bitmedi hiç bir modifiyede yapılmadı bunu HONDA teknik arıza oldugu için karşılarmı :?
    yada terör olayı ise kundaklama valilik motorsikletimin ücretini karşılar mı:?

    acil cvp yazınız tşk ederim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: iyireklam10

    arakdaşım benim 2007 model motoriseltim sabah altıda kendi kendine muhtemelen kontaktan yandı ve kul oldu garantiside daha bitmedi hiç bir modifiyede yapılmadı bunu HONDA teknik arıza oldugu için karşılarmı :?
    yada terör olayı ise kundaklama valilik motorsikletimin ücretini karşılar mı:?

    acil cvp yazınız tşk ederim


    Merhaba Arkadaşım biraz geç oldu ama ben yinede seni bilgilendirmek amaçlı bikaç bilgi vereyim.Şimdi olaya şurdan girelim şöyle bi düşün senin bu olayla ilgili bi hatan varmı? Yani acaba kontak anahtarını ters çevirmiş yada kısa devre yaptıracak şekilde bir hatan varmı?Eğer böyle bişey varsa bu senin hatandır.Yani kullanıcı hatası ve garantiye girmez ama yinede teknik bir problem varsa elektrik tesisatında bu incelemede ortaya çıkar.O zaman da sen aldığın firmaya bırak "0" motor geri almayı tazminat davası bile açma hakkın doğuyo.Ya bu olay olduğunda sen yanında yada üstünde olsaydın tedbirsizlikten ve maddi manevi dava açma hakkın olurdu.Yani arkadaşım motorunun incelenmesi gerekli sonuca varılması için...
    Motorunun sigortası yada kaskosu falan varsa bi miktar para alabilirsinde motor pert olduğu için....
    Terör olayı yada kundaklamaysa olay onunla ilgili bir bilgim olmadığı için sana yardımcı olamayacam.KENDİNE İYİ BAK...




  • aracı sert kullanan birisi değilim, 3000 deviri çok nadir geçerim. vitesi 5'ten 1e ya da giderken geriye de atmadım. 2007 model leon 14000 km de şanzımanı patlattı, garantiden değişim için fotoları doğuşa gönderildi. bu problemin üretim hatası mı yoksa kullanıcı hatası mı olduğu nasıl anlaşılır ya da anlaşılabilir mi fotolardan?
  • Değerli arkadaşım; sana daha sağlıklı ve güvenli yardımcı olmam için arızayı daha ayrıntılı şekilde bana anlatmanı ve servisin sana nasıl bir tanım yaptığını birde 2-3 arıza resmini bana yollarsan sana daha iyi yardımcı olacağımı düşünüyorum...Kendine iyi bak...resimleri firatgurkan@mynet.com adresinede atabilirsin
    forumdanda gönderebilirsin...Teşekkür ederim...
  • ilginiz için teşekkür ederim. bugün yetkili sevis almar'dan aradılar ve doğuşun hasarı %100 olarak garantiden karşılayacağını bildirdi. Bununla birlikte ne doğuşun ne de servislerin stoğunda şanzıman olmadığı için ithal edileceğini ve bununda 10 gün alacağını söylediler. Tamam şanzıman çok sık arıza çıkaran bir parça olmayabilir ama bütün türkiye'de de ilaç için bir tane bile olmaması ilginç.
  • Merhab Usta
    Bakımlarını düzenli olarak yaptırdığım Passat aracımda garanti süresinin dolmasından kısa bir zaman sonra fren merkezi bozuldu. Kullanım hatası ile bozmanın mümkün olmadığı söylenmesine rağmen garantiden değiştirilmedi. Bu konuda düşünceleriniz nedir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: doganyilmaz1

    ilginiz için teşekkür ederim. bugün yetkili sevis almar'dan aradılar ve doğuşun hasarı %100 olarak garantiden karşılayacağını bildirdi. Bununla birlikte ne doğuşun ne de servislerin stoğunda şanzıman olmadığı için ithal edileceğini ve bununda 10 gün alacağını söylediler. Tamam şanzıman çok sık arıza çıkaran bir parça olmayabilir ama bütün türkiye'de de ilaç için bir tane bile olmaması ilginç.



    Değerli arkadaşım öncelikle ben tşk ederim. Şanzıman kutusu(Yani içindeki parçalar) arızaları genellikle imalat hatasından kaynaklıdır.Zaten kullanıcının(şöför) Şanzıman kutusunu açıpta içindeki parçaları bozacak hali yok heralde :) Doğuş hasarı kabul etmesi ve garantiden değişimini sağlaması güzel bi olay tabi...Ama yetkili servislerede hak vermek lazım.Onlar bu tip arızalarda yani; Motor-Şanzıman-difransiyel gibi yürüyüş aksamında kaynaklanan büyük arızaları garantiden hemen onay veremezler.Bağlı oldukları birim ile yazışma ve inceleme sonucunda Üst birimden onay çıktıktan ihtibaren müşteriye yani size dönüp ona göre bilgi verirler.Karar doğru ve çok iyi bir karardır.Tabi işçiliğide kabul ettiler mi bakalım onuda göz ardı etmeyelim.
    Şanzıman-Motor gibi büyük ve önemli parçalar (genel olarak toplu şekilde) hiç bir serviste stoklarda bulunmaz bu doğal bi konudur.ithal değilde; WV Almanya kökenli bir firmadır.Almanya Genel Merkez ile yapılan yazışma sonucu şanzıman komple sipariş verilir ve Almanya dan servise gelmektedir.Tüm servis işleyiş tarzları bu şekildedir. Yardımcı olabildiysek ne mutlu... see later




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yutuna

    Merhab Usta
    Bakımlarını düzenli olarak yaptırdığım Passat aracımda garanti süresinin dolmasından kısa bir zaman sonra fren merkezi bozuldu. Kullanım hatası ile bozmanın mümkün olmadığı söylenmesine rağmen garantiden değiştirilmedi. Bu konuda düşünceleriniz nedir.


    Merhaba arkadaşım, Öncelikle aracının km ve trafiğe çıkış bilgilerini iletirsen sana daha ayrıntılı bilgi verebilirim.
    Ama kısaca şu şekilde tanımlaya bilirim. Aracının 2 yıllık Garanti süresi doldu diyelim.Senin dediğin gibi aradan kısa bir süre geçti.Fren merkezi arızalandı.Periyodik muayenelerde tam.Ama km 200.000 geçmiş bu şartlarda garanti bu arızayı ve parçayı karşılamaz.He ama garanti süresi doldu diyelim,km düşük 100.000 de yada 120.000 binde periyodik muayenelerde tam o zaman servisin insiyatifine göre parçayı garantiden değiştirebilir.Periyodik muayenelerde Yetkili serviste olması gerekli tabi...




  • Merhaba kafama takılan bi konu var 0 araba aldık ve arabaya ses sistemi yapmak istiyom. Bir arkadasımda garantisi bozulabilir dedi acaba böle bir durum olabilirim.
  • hee bide ses sistemi dediğim bir anfi ve kutusuyla wofer arabanın comp. değiştirmicem aydınlatırsam cok sevinirim
  • Usta benim sorunum hem küçük hem de çok büyük!

    Aracımın trafik muayenesinde kısa farlar ve sis lambaları ayarsız çıktı. Garanti kapsamında olduğu için direkt servise gittim. Farlarda ve sis lambalarında herhangi bir ayarsızlık bulamadılar. Tekrar muayene istasyonuna gittim, onlarda ayarsızlıkta ısrar ettiler. Sırf teyit almak için bu kez piyasadaki bir oto elektrikçisine gösterdim o da herhangi bir ayarsızlık bulamadı.

    Ancak muayene istasyonu inat ediyor, farların ve sis lambaların ayarsız diyor. Farlar için çare yok ama sis lambalarını söküp çıkarmak istiyorum. Bu durumda aracın orjinalliği ile oynamış olur muyum? Elektrik tesisatında değişiklik yapılmış gibi bir durum ortaya çıkabilir mi?

    Servis bunu kabul etmedi, bir de size sorayım dedim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ßy RaMcO

    Merhaba kafama takılan bi konu var 0 araba aldık ve arabaya ses sistemi yapmak istiyom. Bir arkadasımda garantisi bozulabilir dedi acaba böle bir durum olabilirim.


    Değerli arkadaşım.Konu başındaki ilk mesaj lara bakacak olursanız oradada belirttiğim gibi
    aracın orjinalliğini bozacak şekilde araç üzerinde parçayı değiştirecek olursanız.Araç Garanti dışı kalır.
    Senin en tabiki hakkın bende olsam bende aracıma ses tesisatı kurmak isterim ama işte Maddelere dikkat etmek gerekir.Bu istediğini yaptığın taktirde aracının sadece elektrik ile ilgili olan bütün parçaları otamatikman garanti dışı kalıyor.Servisin açıklaması da takmış olduğunuz parça diğer parçalara zarar verdiği için garantiden değiştiremiyoruz derler.Ama diğer motor - şanzıman- difransiyel gibi diğer aksamların garanti süresi devam eder tabiki...Görüşmek üzere...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Erzurum lu

    Usta benim sorunum hem küçük hem de çok büyük!

    Aracımın trafik muayenesinde kısa farlar ve sis lambaları ayarsız çıktı. Garanti kapsamında olduğu için direkt servise gittim. Farlarda ve sis lambalarında herhangi bir ayarsızlık bulamadılar. Tekrar muayene istasyonuna gittim, onlarda ayarsızlıkta ısrar ettiler. Sırf teyit almak için bu kez piyasadaki bir oto elektrikçisine gösterdim o da herhangi bir ayarsızlık bulamadı.

    Ancak muayene istasyonu inat ediyor, farların ve sis lambaların ayarsız diyor. Farlar için çare yok ama sis lambalarını söküp çıkarmak istiyorum. Bu durumda aracın orjinalliği ile oynamış olur muyum? Elektrik tesisatında değişiklik yapılmış gibi bir durum ortaya çıkabilir mi?

    Servis bunu kabul etmedi, bir de size sorayım dedim.

    Değerli arkadaşım;
    Çok ilginç bi konuya değinmişin ama hemen sana yardımcı olayım.İlk öncelikle Arac Muayene istasyonlarında pek fazla farlara bakmazlar.Yani anlayacağın sana gerçekten kıllık yapmışlar.Şimdi 2 tane seçenek 1. Serviste yaptırdığın ayarın bir dökümanını muayene istasyonuna götürebilirsin. Yine kıllık yaparlarsa ; 2. Sende Muayene istasyonundakilere deki standart ayar ölçülerini bana yazılı şekilde verin de.Bak ozaman sap gibi kalacaklar ortada, :) He verdi diyelim.O ölçülere göre serviste ayarlat o zaman sorun kalacağını zannetmiyorum
    Zaten artık son model araçlarda kendinden ayarlama sistemi var otomotik veya manuel...
    Görüşmek üzere




  • Ben de bir soru sorayım. Aracımın plastik jant kapağında soyulma olmuştu ama servise garantinin bitme tarihinden 2 hafta sonra filan gittim çünkü başka şehirde oturuyorum. Servis görevlisi bakınca bu soyulmanın çok daha önce olduğunu kabul etti ama garanti tarihi geçtiği için değiştiremeyeceklerini söyledi. Ben 50 TL lik bir kapak için 250km yol mu gidecektim? Bu tür durumlarda ne yapıyorsunuz?

    ( Bu arada aynı durum garanti süresi içinde de olmuştu ve anında değiştirmişlerdi. Aslında hayret etmiştim çünkü jant kapağı sonuçta, taş sıçrar, kaldırıma sürtersin.Yukarıda anlattığım olayda ise servis görevlisi çıkma ama gıcır gıcır bir kapak bulup ücretsiz olarak benimkiyle değiştirip gönlümü almıştı. (Ankara Toyan servisi)
  • garantisi devam eden aracıma

    elektrikçide anfi ve subwofer taktırırsam elektronik aksamı garantiden çıkar mı _?
  • Merhabaşar Usta ...

    Size 1 Kac Sorum Olacak ....

    Ben Sıfır Arac Almak ÜZeriyim Ve Ford Markası Focus Modeli ÜZerine Yogunlastım ....

    Size Sorum İse ...

    Ford MArkası Her zaman Opetten Yakıt Alındıgı Takdirde Yakıttan Kaynaklanan Arızaları Tamir edecegini Tahhaüt ediyor..

    Diğer Yandan İSe 2 Yıl Mekanik Garanti Sunuyor ...

    Size SorumSu ... Hani Olurda Ben Motor 50.000 Kmde Öldürürsem (Halk Tabirinde Yatak Sardırır Veya Yıgdırırsam)Dizel Arac İçin ..

    Bu Garanti Kapmsamına Girermi Ve ya Tr'nin Yollar malum Hertaraf Cukur .. Amortisörleri Patlatırsam Garantiye Girermi...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ilker67

    Ben de bir soru sorayım. Aracımın plastik jant kapağında soyulma olmuştu ama servise garantinin bitme tarihinden 2 hafta sonra filan gittim çünkü başka şehirde oturuyorum. Servis görevlisi bakınca bu soyulmanın çok daha önce olduğunu kabul etti ama garanti tarihi geçtiği için değiştiremeyeceklerini söyledi. Ben 50 TL lik bir kapak için 250km yol mu gidecektim? Bu tür durumlarda ne yapıyorsunuz?

    ( Bu arada aynı durum garanti süresi içinde de olmuştu ve anında değiştirmişlerdi. Aslında hayret etmiştim çünkü jant kapağı sonuçta, taş sıçrar, kaldırıma sürtersin.Yukarıda anlattığım olayda ise servis görevlisi çıkma ama gıcır gıcır bir kapak bulup ücretsiz olarak benimkiyle değiştirip gönlümü almıştı. (Ankara Toyan servisi)

    Değerli arkadaşım ; Öncelikle şunu iyi bil sen çok şanslı bir müşteriymişin.Genelleme olarak düşünecek olursak jant , jant kapağı bunlar kesinlikle garantiye girmez.(İmalat hatası değilse)Çünkü bu çizilmeler,darbeler vb. arızalar genellikle kullanıcı hatası dır, ve garanti bunları karşılamaz.Ama plastik jant kapağı falan bunlar fazla maliyetli değildir.Servisteki arkdaşlar müşteri memnuniyeti için seninde dediğin gibi bi şekilde çıkma bulup senin aracına takmış.Ama Kesinlikle garantiye girmez böyle arızalar ve parçalar.
    Görüşmek üzere...




  • Orjinalden alıntı: ilker67

    Ben de bir soru sorayım. Aracımın plastik jant kapağında soyulma olmuştu ama servise garantinin bitme tarihinden 2 hafta sonra filan gittim çünkü başka şehirde oturuyorum. Servis görevlisi bakınca bu soyulmanın çok daha önce olduğunu kabul etti ama garanti tarihi geçtiği için değiştiremeyeceklerini söyledi. Ben 50 TL lik bir kapak için 250km yol mu gidecektim? Bu tür durumlarda ne yapıyorsunuz?

    Soruna cvp. unutmuşum. ; Bu gibi durumlarda servisi arayıp jant kapağınızı kargoyla yollatabilirsiniz.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.