Merhaba arkadaşlar, 2011 model fiat bravo 1.6 mjet aracımda aşağıdaki videodaki range rover dan gelen ses (araç pati çektip durduktan sonra gelen cuf--cuf-cuf sesi) ile birebir aynı şekilde ses gelmekte ve bu ses ile birlikte 1500-2200 devir arasında normal giderken hafif silkeleme yapmakta, ama sürekli olan bir şey değil, 10 seferin 2-3 ünde oluyor ve genelde yokuş çıkıyorken oluyor. Sanayiye ve yetkli servise götürdüm ama bir hata kodu olmadığı için ve sürekli olmadığı için bir şey diyemediler. Neden olduğunu bilen varsa ve yardımcı olabilirse çok makbule geçer. FXX-Kyoutube Mitica Panda contro Range Rover #pandino #panda #SUVfail https://www.youtube.com/watch?v=Dc0x4sQkxxM&ab_channel=FXX-K |
Araçtan gelen garip ses
-
-
Yok mu başına gelen ya da yorum yapabilecek birisi
-
çekiş kontrol sistemi devreye giriyor
ASR - TCS devreye girdiğinde bunu yaşarsın... araç lastikleri tutunamaz ve tahrik gücün etkisi ile fazla dönmeye başlar motor ve frenler devreye girerek tutunma sağlarlar...
ASR (Anti Patinaj Sistemi) nasıl çalışır? - YouTube
Otomotiv sektöründe ASR veya TCS olarak farklılık gösterir ama görevleri aynıdır; aracın patinaj yapmasını önlemek. “Anti Schlupf Regelung” kısaltması olan ASR Türkçe’de Anti Patinaj Sistemi olarak bilinir. TCS ise “Traction Control System” kısaltmasıdır.
Öncelikle şunu belirtmek gerekir ki patinaj yaparak kalkış yapan araç, patinajsız kalkış yapan araca göre daha yavaş bir kalkış gerçekleştirir.
Diyelim ki yoğun trafikte çok hızlı bir şekilde karşıya geçmeniz gerekiyor, o panikle gaz pedalına fazla yüklendiğinizde araç patinaj yapmaya başlar ve lastikler olduğu yerde bir süre döner. Bu nedenle ASR genellikle güçlü ve arkadan itişli araçlarda kullanılır.
-
Benzer sıkıntı yaşayanlar için; araştırmalarım sonucunda galiba sorunu buldum, turbo surge veya compressor surge olarak adlandırılan, özetle turbonun normalden fazla çalışması sonucu oluşan bir durum.
Anladığım kadarıyla bu durum genellikle wastegate in sağlıklı çalışmamasından dolayı ortaya çıkıyormuş.
Soruna neden olan wastegate, n75 valfi, ecu, ... gibi turbo sistemindeki basıncı kontrol eden parçalarda oluşan arıza veya sıkıntılardan kaynaklanabiliyormuş.
Servise götürüp çözmeye çalışacağım, yardımcı olması açısından, sonucunu yine yazarım.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X