Şimdi Ara

ArcaniA (2010) [ANA KONU] (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
678
Cevap
1
Favori
38.596
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Oyun zaten Risen havasında diyebilirim. Tamamen yeşillikler, çiçekler içinde başlıyoruz. Özellikle grafikler ve genel performans için 1-2 görev yaptım ve ScreenShot'lar aldım. Oyun içeriği hakkında daha ayrıntılı oynadığım zaman görüşlerimi yazarım. Ancak ilk izlenimlerim gayet olumlu diyebilirim.

    Oyun mevcut sistemimde (HD5850 değil, GTX460 takılı sadece) tüm ayarlar full'de 1680*1050 çözünürlükte 35 FPS civarında seyrediyor. Oyuniçi ayarlarda Anti-Aliasing seçeneği yoktu. Oyunda biraz eksikliğini hissettiriyor gibi geldi bana (gerçi oyun dışından denemedim, belki açılıyordur).

    Birkaç SS vereyim.

     ArcaniA (2010) [ANA KONU] ArcaniA (2010) [ANA KONU] ArcaniA (2010) [ANA KONU]

     ArcaniA (2010) [ANA KONU] ArcaniA (2010) [ANA KONU] ArcaniA (2010) [ANA KONU]

     ArcaniA (2010) [ANA KONU] ArcaniA (2010) [ANA KONU] ArcaniA (2010) [ANA KONU]




  • beklediğim oyunlardan bir tanesi

    demoya bakalım nasılmış
  • grafikler guzel oyuna daha yeni basladım.. 1440*900 de full kasabanın icinde 300fpsye kdar dustu.. ama cıkınca 55fps.. kart 5850.. işlmcide e6300@3.2
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LAVMAN


    quote:

    Orijinalden alıntı: Teslaman


    quote:

    Orijinalden alıntı: wildlove

    lan lan lan demo çıkmış

    risen kadar tad verse yeter de artar bile..



    Evet ya Risen çok zevkliydi. İnşallah ayrıntısı bol bi oyun gelir.


    benmi yanlıs hatırlıyorum yoksa risende 3 -4 ceşit zırh mı vardı aynı oyundan bahsediyorsak o oyun olmamıstı bence



    evet zırh çeşidi azdı ve skilleri gidip hocasından öğreniyorduk ama sevmiştim oyunu finali haricinde.. ne bileyim hoş müzikleri, yeterli dövüş sistemi felan vardı:) özledim desem yalan olmaz. bir oyunda gördüğüm en güzel manzaralara sahipti. hele akşam üstü güneş tam batarken o ortamın aldığı renk felan müthişti..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wildlove -- 24 Eylül 2010; 2:40:51 >




  • demoyu bitirdim...

    goze batan seyler var gibi..
    oncelikle karakterimiz her yere takılıyor boslukta bile ilerliyorsun gitmiyor..
    suya giremiyoruz.. ilerliyoruz gorunmez duvar var.. tepeye cıkacaz cıkmıyoruz.. evin tavanına cıkıcam cıkıyorum hoplaya zıplaya bir yerden sonra gorunmez duvar oluyor gidemiyoruz, kasabaya kapıdan degil tasların ustunden çiti gecerek ulasamıyoruyz illa kapıyı kullanacagız..

    haritada gorev yerimiz gozukmuyor ama pusulamsı kucuk seyde gozukuyor.. ve haritaya işaret kayabiliyoruz pusulada yonu gosteriliyor..
    kontrol idare ediyor..
    yapay zeka bos yani vuruyorum kacmıyor adamlar easy de oynadım..

    ayrıca diyaloglar bos gibi..
    yani adam magaraya git su bitkiden topla diyor.. gidiyoruz bitkilerin yanında goblinler var.. geri donunce goblinler hakkında uyarmadın ve standar bi ilerleme sıkkı var.. aaa unutmusum diyor geciyor.. 1.yi secsekte hicbişeyt degismiyor muhabbet basa sarıp 2.yi sectirip devam ettiriyor.. boyle durumlarda atar yaparak daha fazla sey kaznamayı beklerdim.. şimlik boyle.. konuda sarmadı tabi yan gorev gibi bişeydi bu

    genel olarak silah ceşitliligi ve zırf vs. tatmin edecek gibi duruyor.. 10 kadar silah ve 2-3 zırh kalkan vs. buldum.. şimdilik boyle bakalım cıkınca nasıl olacak..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LAVMAN -- 24 Eylül 2010; 3:57:17 >




  • Fena değildi bir solukta bende demoyu normalde bitirdim.

    Magic scroll kullanımı iyi olmuş.Dövüşler pek detaylı değil.Saldır düşman atak yaparken yuvarlan şeklinde geçiyor.Yay'ın kullanımı yine gayet güzel.Düşman yapay zekası normalde fena değil gibi ama yinede aptallar.

    Grafiklere gelecek olursak sanırım Risendaki motor kullanılmış ama Risen Arcania'dan çok daha akıcıydı.

    Kapalı alanda 38 fps aldım en yüksek ayarlarda.Açık alanda özellikle köyde 27'ye kadar düştü.Ama akıcı değil tabii ki.Birkaç ayarı tamamen kapatmama rağmen ki ambient occ. fpsye normalde çok etki eder en fazla 5 fps farketti.Yani optimizasyon kötü.Ayrıca AA ve vsync'yi oyun içine dahil etmemişler.AA bi nebze anlaşılır ama vsync olmaması aşırı saçma olmuş.Full'de ekleyeceklerdir gerçi.

    Not:Vsync ve triple buffering açtığım için oyun 35 fps'de fena çalışmadı.Yani özellikle oyunda olmazsa panelden bu sorunlarımızı giderebiliriz.

    AA açtım etkisi olmamış bana oldu gibi gelmişti.Ama açık alanda kırıklar çok fazla.

    Sonuç olarak bir Risen ayarında performans verirse oynanabilir konuma gelecektir.

    İnşallah çıkana kadar düzeltirler bu sorunları.

    Yukarıda @LAVMAN'ın yazdığı şeylere ise aynen katılıyorum.

    Bunlarda SS'ler;

     ArcaniA (2010) [ANA KONU] ArcaniA (2010) [ANA KONU]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tatbkath -- 24 Eylül 2010; 4:59:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeaCulpa_27


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gokyabgu

    Oyunun demosu yayınlandı. 1,8 gb civarındaki demoyu şu linkten indirebilirsiniz:

    http://worthplaying.com/article/2010/9/23/demo/77099/

    Yaw hep iyi haberleri veriyorsun sen üstadım. Yanlız demo biraz erken cıkmadı mı? Halbuki daha oyunun cıkmasına 1 aya yakın zaman var. B.gün arkadaşta olduğumdan indiremiyeceğim ama yarın eve gidince abanırım indirmek icin. Oynayan arkadaşlardan da ilk izlenimleri bekliyorum


    Demo 25 Eylül'de çıkacak diye belirtilmişti. İki gün önce çıktı. İşten vakit bulduğumda ilk izlenimlerimi aktaracağım.




  • Dün oynadığım kadarıyla izlenimlerimi yazayım:

    Öncelikle şunu belirteyim, oyun ekran kartına ve rama çok yüklenmese de CPU'ya yükleniyor. Öyleki benim 2,93 ghz hızında çalışan Core2Duo'nun fan sesi oyun içinde hissedilir bir artış gösterdi. Zaten demo çıkmadan önce bu konuda spekülasyonlar dönüyordu. İlk önce minimum sistem gereksiniminin 3 çekirdekli işlemci olduğu yazılınca kıyamet koptu, ama sonra güncelleme yapılarak oyunun çift çekirdekte de çalışacağı belirtildi. Bana göre bunun nedeni oyunun asıl konsollara göre tasarlanması ve onlarında bolca işlemci çekirdeği olmasından kaynaklanıyor. Oyunda performans sıkıntısı yaşamadım. 1024*768 çözünürlükte (tüplü monitörümü seviyorum. :) ) AA olmadan tüm ayarlar açık (yalnızca shadow ultra değil high seviyesindeydi) rahatça oynadım. Core2Duo 2,93, 4 gb ram, 1 gb geforce gts250, vista sp1 sistemim bu arada. Oyunun yükleme süreleri oldukça kısaydı, ana menüden oyun ekranına geçmem saniyelerimi aldı.

    Spellbound yeni Gothic oyununu geniş bir kitleye sevdirmek için elinden geleni yapmış. Bilen bilir Gothic Alman oyunudur ve Avrupa'da çok tutulsa da Amerika'da bir türlü istenen başarıyı yakalayamamıştır. Bu oyunu nasıl Amerikalılara oynatırım diyen Spellbound bu konuda çareyi bol seçenek sunmakta bulmuş. Amerikalılar daha renkli oyun sever demiş ve oyuna Amerikan ve Avrupa versiyonu olmak üzere iki renk paleti koymuş. Her ne kadar önceki Gothic oyunlarını manyak gibi oynamış olsam da benim Amerika renk paketi daha çok hoşuma gitti. Renkler daha canlı, daha iç açıcı. Sonra daha hardcore oyuncuların isterse kapatabileceği quest mark, minimap özellikleri koymuş. Yeni kitleler kazanırken mümkün olduğunca eskileri kaçırmayayım demiş.

    Oyunu ilk açtığımda oyunu daha geniş kitleye yayma amacı yine göze batıyor. Oyundaki konuşmaların hepsi koca puntolu dana gibi harflerle yazılıyor ki bir kilometre öteden rahatça görülebilir. Görevlerin anlatımı daha basit, RPG klişeleri bolca mevcut. Bu konuda oyun Gothic'ten çok Fable'a benzemiş. Başta klişe görevler veriliyor. Oyuncuyu konuşmalarla sıkmadan aksiyonun ortasına atalım havası mevcut.

    Grafikler güzel. Yani öyle vay anasını havası yok ama güzel. Ancak diyalog ekranında karakterlerin yüzleri ve animasyonları çok yapay duruyor. Yani ben gerçek değilim, beni modellediler diye bağırıyor suratınıza. Aranızda Two Worlds 1'i oynamış olan varsa aklına aynısını getirebilir. Ana karakterimizin yüzü ise daha özenli modellenmiş. Allahtan diyalog animasyonlarındaki bu kütüklük ve yapaylık dövüşlere yansımamış.

    Oyunun dövüş ekranı oldukça basitleştirilmiş. Silahınızı çektiğinizde klasik TPS kamera açısından geniş bir ekranı görebildiğiniz uzak bir kameraya (Divinity 2 gibi) geçiyor. Bu kamera açısı beni biraz rahatsız ediyor ve zoom varsa da bulamadım. Sol tuşla saldırıyor, sağ tuşla yanlara yuvarlanıp kaçıyorsunuz. Oldukça rahat ama bir o kadar da basit. Tecrübeli bir action RPG oyuncusuysanız dövüşler size çok kolay gelecektir. Ama tuşa abanmaktansa vur kaç taktikleri uygulanabiliyor ki bu da birşeydir. Ama Risen'daki gibi gerçekçi, zorlu dövüşler bu oyunda beklemeyin. Zaten baştan beri konsept orjinallere sadıklık değil, oyunu her kesime beğendirmekti.

    Görünmez engeller oyunda bolca bulunduğu gibi, şelaleden aşağı düşme gibi animasyonlar on sene öncesinden kalmış. Hele ki karakterimi şelalenin yanındaki kayadan aşağı doğru kaydırdığımda dik durur pozisyonda durması, sonra da yere vardıktan yarım saniye sonra ölmeye karar vermesi çok komikti.

    Sonuçta demoya sadece bir saat ayırabildim. İlk izlenimlerim bunlar. Şöyle diyeyim: Gothic oyunu istiyorsanız gidin Risen oynayın yada Risen 2'yi bekleyin (duyuruldu bu arada). Gothic "4" diye oyunun başına oturursanız hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz. Ben kendi açıma oyun çıkmadan yayınlanan videolardan kendimi alıştırdığım için bende hayal kırıklığı yaratmadı. Bunu kenara bırakabilirseniz, sizi Gothic-Fable arasında bir yerlerde, kolay ve zevkli bir oynanışa sahip bir action RPG bekliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tatbkath

    Grafiklere gelecek olursak sanırım Risendaki motor kullanılmış ama Risen Arcania'dan çok daha akıcıydı.



    Oyunda farklı bir motor kullanılıyor. Risen ve Gothic 4 tamamen farklı firmalar tarafından yapıldı. Asıl Gothic'lerin yapımcısısı Piranha Bytes dağıtımcı ve oyunun haklarına sahip Jowood ile anlaşamayınca yollarını ayırmıştı. Piranha Bytes geçen sene Risen'ı çıkardı, Jowood ise Gothic 4'ün yapımını daha önce strateji oyunlarından tanıdığımız Spellbound'a vermişti.
  • İşlemciyi aldığımdan beri böyle ses duymamıştım.Oyun çok yavan geldi bana.
  • oyunu kurdum denedim. her şey fullde gölgeler ultra iken kasılma oluyor ama gölgeleri high'a çekince oyun rahatlıyor. ayrıca harbi harbi işlemciyi bağırtıyor bu oyun:) ortam gayet güzel iç açıcı ama müzik-atmosfer yönünden pek bi numarası yok gibi. köyde çalan şarkı pek bi uyuz geldi..

    halbuki witcher'ın o huzurlu anlar şarkısı ne güzeldi değil mi:) buyrun efendim burdan yakın;)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wildlove -- 24 Eylül 2010; 22:38:23 >




  • Çok güzel olmuş oyun. Başta grafiklerde AA seçeneği yoktu. ATI Catalyst'ten açtım kaymak gibi göründü oyun. İçinde AA seçeneği olmayıp, sürücüden AA açılmasına izin veren nadir oyunlardan. Bu özelliği beğenimi kazandı.

    RPG olarak da Risen'a benziyor bence ama tabii onun kadar kasıntı değil. Ne yapmanız gerektiğini söylüyor. Türünde Oblivion'a en yakın oyun olmuş bence ama tabii Oblivion efsanesi kadar olamaz Gothic serileri benim gözümde.

    Dövüş sistemi de hakikaten Fable gibi olmuş. Bence fena değil.

    Sonuç olarak çok kaliteli bir oyun.
  • Biraz önce bitirdim demoyu. Meğerse pek ilerlememişim bile, amma uzun demoymuş yav. Mağara bölümünde oyun hakkında fikirlerim daha da olumlu yönde oldu. Büyü kullanımı, ok kullanımı falan çok zevkli bence. Büyülerin dinamik ışık gölge efektleri de göze çok hoş geliyor. Animasyonlar fena değil, ki genelde böyle RPG lerde animasyonlar rezalet olur. Ama bu oyunda animasyonlara özen göstermişler. Yaratık kesmek zevkli kısaca. Çıktığı an oynanması gereken kaliteli RPG'lerden olmuş kesinlikle. Karşılaştıracak iki oyun geliyor aklıma Oblivion ve Witcher. Oblivion efsanesinin kalitesi belli zaten, karşılaştırmaya pek gerek yok bile, onu kenara çekiyorum. Ama Witcher yerine Gothic 4'ü tercih ederim ben şu haliyle. Ne kadar detaylı olacak bilinmez henüz demoyu oynadık ama oyun yapısı olarak ben daha çok beğendim Gothic 4'ü. Animasyonlarıyla görselliğiyle, oynanış zevkiyle, efektleriyle Gothic 4 daha iyi geldi bana.

    Umarım RPG öğeleri de , pot hazırlama, crafting gibi özellikler de Witcherdan detaylı olur.




  • Oyun gerçekten güzel olumuş vuruş hissi fln.Görüntülerde gayet tatmin edici.Oyunun en kötü bulduğum yanı guard alırken sağa sola dönemiyoruz yuruyemiyoruz bu çok kotu olmuş yada ben beceremedim sağa sola yuvarlanıyor adam.öyle olunca etrafında 3 4 kişi olunca saçma sapan hareket etmiş oluyoruz.yuvarlanmayı 2 sağ 2 sol fln yapsalardı bari risendaki gibi..İnşallah düzelir bu muhabbet..
  • Demoyu haftasonu enine boyuna oynama fırsatım oldu. Oyun bir yandan Gothic, bir yandan da değil gibi. Oyun çok hızlı. Karakterimiz sanki uçuyormuş gibi hareket ediyor. Neredeyse Diablo gibi oyuna hızlı bir oynanış hakim. Ama hoşuma gitti. Sağ tuşa yuvarlanma ve gard almayı koymaları güzel olmuş. Demoya neden Normal'den daha yüksek zorluk seçeneği koymamışlar bilemedim ama Normal acayip kolay geldi. Oyunun tam sürümünde kesin Gothic zorluk seviyesinde oynayacağım. Demonun son kısmının demo için ekleme olduğu bariz belli. Birden oyunun en manyak yaratıkları beliriyor, sandıklardan manyak zırh ve silahlar dökülüyor. Daha çok tam sürümde neler göreceğimizi gösterir gibi. Amerikan versiyonu grafikler daha çok hoşuma gitti. Daha renkli, canlı ve al benili.

    Sonuç olarak oldukça beğendim oyunu. 15 Ekim'de çıkıyor. Shopto'dan preorder yaptım oyunu, 20 sterline satılıyor. Bence orjinalini almayı hak eden bir RPG. Demo da insanın ağzına bir parmak bal çalıyor, neyse bekleyeceğiz artık iki hafta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gokyabgu -- 27 Eylül 2010; 0:23:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gokyabgu

    Demoyu haftasonu enine boyuna oynama fırsatım oldu. Oyun bir yandan Gothic, bir yandan da değil gibi. Oyun çok hızlı. Karakterimiz sanki uçuyormuş gibi hareket ediyor. Neredeyse Diablo gibi oyuna hızlı bir oynanış hakim. Ama hoşuma gitti. Sağ tuşa yuvarlanma ve gard almayı koymaları güzel olmuş. Demoya neden Normal'den daha yüksek zorluk seçeneği koymamışlar bilemedim ama Normal acayip kolay geldi. Oyunun tam sürümünde kesin Gothic zorluk seviyesinde oynayacağım. Demonun son kısmının demo için ekleme olduğu bariz belli. Birden oyunun en manyak yaratıkları beliriyor, sandıklardan manyak zırh ve silahlar dökülüyor. Daha çok tam sürümde neler göreceğimizi gösterir gibi. Amerikan versiyonu grafikler daha çok hoşuma gitti. Daha renkli, canlı ve al benili.

    Sonuç olarak oldukça beğendim oyunu. 15 Ekim'de çıkıyor. Shopto'dan preorder yaptım oyunu, 20 sterline satılıyor. Bence orjinalini almayı hak eden bir RPG. Demo da insanın ağzına bir parmak bal çalıyor, neyse bekleyeceğiz artık iki hafta.


    Gökyabgu da beğendiyse artık sorun yok ama diyalog olayı hiç hoşuma gitmedi demoda tırmanmalarda sorun var müzikler de çok sönük özellikle gothic 3 ten sonra yine de gothic sever olarak oyunu PS3 te oynamayı düşünüyorum ki o da 2011 de çıkacak buglar ve diğer nahoş şeyler düzeltilmiş olur umudundayım




  • valla önümde o kadar çok oyun var ki oynayacak ama kesinlike bir hak vericem benim için grafik falan detaylar hiç önemli degil hikaye güzel olsun , bide oynanabilirlik sorun çıkarmasın.
  • Ayrıca köydeki karakterlerin yürüyüşleri ve tavırları aynı zombi gibi çok ruhsuz
    Orklar çok kötü yapılmış biraz bana ogreleri hatırlattı gothic 3 teki orklar çok daha iyi idi insanın sevesi gelirdi
  • Aklıma gelenler:

    Oyunda yay çok kuvvetli bir silah olmuş, yalnızca oyunun başında mı böyle, yoksa daha iyi kılıçlar alınca düzeliyor mu bilmiyorum ama kılıçla 10 darbede kestiğiniz yaratığı 3 okla indirebiliyorsunuz. İmlecin titremesi güzel olmuş, en azından biraz da olsa dikkat gerektiriyor böylece atışlar. FPS oyununda kurşun atar gibi ok atamıyorsunuz.

    Oyunun genel hızı, silah geçişlerine de yansımış. Büyüden hızlıca yaya oradan da kılıca geçmek, kendi kafanıza göre kombolar çakmak gayet mümkün. Skill ağacını açınca güzel kombolar falan çıkıyor gibi. Karakterin dövüş hareketleri güzel olmuş.

    Gothic oyunlarında halkın arasında bir statümüz olurdu, öyle lönk diye her eve dalamazdık, sandıkları karıştırıp milletin yatağında keyif çatamazdık. Gothic 4'de bu olay yok maalesef. Adamın gözünün önünde sandıklarını karıştırsan da sorun yok.

    Benim anlamadığım oyundaki CPU kullanımının neden yüksek olduğu. Tamam grafikler güzel ama bir oyunda normalde CPU'ya yük bindiren AI, fizik hesaplamaları bu oyunda gayet standart. Ne gelişmiş bir AI ne de gelişmiş bir fizik motoru görebildim. Hatta köyde nişanlım ile konuşurken, kayınpeder yaklaştı, dedim herhalde bir şey diyecek senaryo gereği. Meğerse herif öylece turluyormuş karakterimin içinden (?!!) geçti gitti herif hayalet gibi. Oyunun eksi tarafı bu bence. Karakterimizin nişanlısı olan kızın yüz modellemesi çok komik. Sanki maske takmış gibi, yüzdeki modelleme ben doku kaplamasıyım diye bağırıyor. 2010 yılında, kullandığı üstün teknolojiler ile övünen, bir de yeni yetme oyuncu çekmek isteyen bir oyun için önemli hatalar bence. Benim gibi eski kurt RPGcileri çok etkilemez, biz keyfimize bakarız da dediğim gibi yeni oyuncu çekmek için cila şart. Bu konuda şimdiden incelemeleri görebiliyorum oyunu yerden yere vuran. Yalnız yaratık modellemeleri ve hareketleri güzel olmuş. Ama keşke karakter modellemeleri, kaplamaları konusunda Drakensang'ten, Mass Effect'ten, Witcher'dan örnek alsalarmış.

    Oyunu bir konuda çok takdir ettim, save alırken, oyunu başlatırken, oynarken, load yaparken ne bir kasılma, ne bir yavaşlama, ne de uzun beklemeler var. Artık oyun herşeyi CPU'ya yüklüyor herhalde, belki o yüzden CPU kullanımı yüksektir.

    Bir de küçük ama bence kötü bir ayrıntı. Her sandık açtığımızda, yaratıkların üzerini karıştırdığımızda meşalemiz gidiyor. Her seferinde meşaleyi tekrar çıkar falan. Oyunun genel hızını baltalayan bir unsur.

    Ama oyunda o insanı kendine bağlayan dur şu görevi de yapayım, dur şu yaratığı da keseyim, şu sandığı da açayım klasik hava mevcut. Demonun başına oturdunuz mu bitirmeden kalkamıyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gokyabgu -- 27 Eylül 2010; 16:15:43 >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.