Şimdi Ara

Arka koltuk havalandirmasi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
0
Favori
8.162
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2000 model mareamızda vardı, o zamandan beri alışkanlık mıdır bilmem benim için önemli bu konu. istendiği zaman kapatılabiliyor. şu an bravomda var, arka taraftakiler kışın elini ısıtmak için kullanıyor genellikle. arkada yolcu olmadığı zaman arka camı rezistansa ihtiyaç duymadan açıyor. sağ ve sol koltuğun altından da havalandırma olduğu için daha homojen bir ısınma sağlıyor. punto da yok, ön taraf soğurken arka taraftaki bunaldım diyebiliyor. olmazsa olmaz değil ama olursa iyi olur bir donanım.

    zamanında arkadaşın doğana orjinal havalandırma ızgarası alıp eklemiştik, fena olmamıştı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Amma cımbızcı varmış forumda ya. Tiponun üst donanımlı modellerinde olabilir bilemem, benim bindiğim birçok araçta yoktu. E87 BMW'de bile yok, eski A serisinde yok, Focusta, Astra da yok. Münferit bir kaç araçta vardı, ne zaman ki 2004'te Golfe geldi sonra insanlar buna bakar oldu, eli kolunu oraya atıp ızgara arar oldu kimsenin umru değildi demek istediğim bu kadar. "VW'nin yaymaya kastığı" dedim, icat ettiler demedim yahu.

    Ayrıca Stilo'dan önce 147'de de vardı. Stilo'yu pek alan olmadığı, 147'de de kimse buna bakmadığı için, ufacık delik gibi birşey olduğu için umursandığını hatırlamıyorum.
    Cımbızlamak la ne alakası var? " Arka ızgara ne zaman ki 2004'te Golfe geldi sonra insanlar buna bakar oldu" hem bunu diyorsun, "97 Tipo da bile var dı bu donanım" denilince de "Amma cımbızcı varmış forumda ya" diye yorum yapıyorsunuz. Neredeyse otomobili Volkswagen icat etti diyeceksiniz.




  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Boş yapacağına türkçe öğren. "İlk Golf buldu, Golf icat etti" deseydim haklıydın. Tipo Stilo 147 gibi otomobiller Golf Astra Focus gibi araçların 5'te 1'i kadar satmadığından yaptıkları farklılıkları genele yayabilme gibi bir lüksleri yoktu. Ne zaman Golf V ile bu kullanılmaya başlandı, yani avrupanın en çok satan otomobiline bu donanım geldi, ondan sonra herkes bu donanımı aramaya başladı, arkada ızgara olup olmadığına bakmaya başladı demek istedim. Bunu da 3. kere yazıyorum.

    Bir örnek daha vereyim hala jetonun düşmediyse, 1998 Focustan önce de bağımsız arka süspansiyonlu kompakt araçlar vardı. Ancak hemen hiç lafı geçmez veya hiçbir üretici arka süspansiyon tercihi yüzünden yargılanmazdı. Ne zaman ki Ford tam bağımsız tip bir arka süspansiyon geçip başarı yakaladı, sırayla bir çok üretici bu sisteme geçmeye başladı, hatta Ford'dan patent alıp yaptılar bunu. Yani bunu icat etmese de yaygınlaştıran üretici Ford'du.

    "Neredeyse otomobili VW icat etti diyeceksiniz". Kim bu, biz kimiz anlamadım?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Boş yapacağına türkçe öğren. "İlk Golf buldu, Golf icat etti" deseydim haklıydın. Tipo Stilo 147 gibi otomobiller Golf Astra Focus gibi araçların 5'te 1'i kadar satmadığından yaptıkları farklılıkları genele yayabilme gibi bir lüksleri yoktu. Ne zaman Golf V ile bu kullanılmaya başlandı, yani avrupanın en çok satan otomobiline bu donanım geldi, ondan sonra herkes bu donanımı aramaya başladı, arkada ızgara olup olmadığına bakmaya başladı demek istedim. Bunu da 3. kere yazıyorum.

    Bir örnek daha vereyim hala jetonun düşmediyse, 1998 Focustan önce de bağımsız arka süspansiyonlu kompakt araçlar vardı. Ancak hemen hiç lafı geçmez veya hiçbir üretici arka süspansiyon tercihi yüzünden yargılanmazdı. Ne zaman ki Ford tam bağımsız tip bir arka süspansiyon geçip başarı yakaladı, sırayla bir çok üretici bu sisteme geçmeye başladı, hatta Ford'dan patent alıp yaptılar bunu. Yani bunu icat etmese de yaygınlaştıran üretici Ford'du.

    "Neredeyse otomobili VW icat etti diyeceksiniz". Kim bu, biz kimiz anlamadım?
    " üst sınıf araçlarda olan bir donanımın vw grubun alt sınıflara yaymaya kastığı" kurduğun ilk cümle bu, hadi ben bunu "İlk defa Vw grubu yaptı" diye yanlış anladım ve "91 Model Tempra da bile var" diye cevap verdim. Sonraki mesajında "Tempra'dan Croma'dan önce de başka araçlarda vardı, ancak hiçbir kompakt araçta yoktu, Tempra'nın hb'i Tipodada yoktu." Diye iddia eden kim???? Kompakt sınıf Tipo da olduğunu ispat edince "Amma cımbızcı varmış forumda ya." diye Demagoji yapan kim??? Sen önce kendi çok iyi bildiğini düşündüğün Türkçene bak, ondan sonra "Boş yapacağına Türkçe öğren" diye ahkam kes




  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Hiçbir kompakt araçta yoktu cümlesi yanlış, hızlı yazdığım için yazıp geçtim onu. Böyle olmasa ilk mesajımda ilk Golf kullandı derdim, "Golf yaygınlaştırdı" demezdim. 147'de de olduğunu biliyordum çünkü.

    Ancak senin cımbızcı olduğun doğru, bir tane araba bulup (ki eski Tipo'larda da ızgara falan yoktur), güldürme beni Tipo'da vardı diyorsun. Bu ne biçim üslup, bir detayı düzelteceksen efendi gibi yanlışın var dersin, Tiponun şu modelini atlamışsın dersin, güldürme ne demek? Ayrıca o ızgara kıyıda köşede kalmış bir sürü modelde olabilir, belki eski Morrislerde vardır, Renault 4'lerde 21'lerde vardır nereden bilecez biz bunu tek tek araçları mı bulalım?

    Bu işi aranan, kompakt sınıfta bakılan bir donanım haline getiren yani "yaygınlaştıran" Golf 5 ile VW'dir. Nokta.
  • Bekarken gençlik yıllarımda, İlk defa evet Tempra ve Tipo'da görüp heves ediyordum. Ben de ise, 93 Model Toyata vardı. Arka koltuk kullanılmamasına rağmen, orada onun bulunması büyük değer katıp çok hoş görünüyordu. (hani gırtlağına kadar dolu araba hevesiyle zaten o gırtlak seviyesi 4 camın otomatik olmasından ibaret o yıllar)
    Sonraları evlendik çoluk çocuğa karıştık Golf V aracımda vardı ama, bu defa da çocuklar küçük diye arkada ki havalandırma ızgarası hep kapalıydı kullanamıyorduk. Üstelik hanımdan sürekli ikaz "Klimanın şiddetini azalt arkaya kadar geliyor, hasta edeceksin çocukları" diye:)Sonra ki tüm araçalarımda vardı hiç kullanmadık. Şimdi ki aracım ise Tiguan, 3 bölgeli klima sistemi var. Yine kullanmayız ama belki hafif havalandırma tarzı 25-26 derece olarak deneyebiliriz uzun yaz seyahatlerinde.

    Öz cümle, çok da heves etmeyin kullanmazsınız.




  • bence faydalı bir donanım. eski şirket aracından örnek vereyim; honda civic'de arkada havalandırma yoktur. klimayı açtığımızda öndeki donuyordu, arkadaki pişiyordu. arka ve ön arasında malesef muazzam bir ısı farkı oluyordu. son üç aracımda arkada da havalandırma var ve gerçekten hızlı-eşit soğuma sağlıyor. arkada üç kişi varsa sıkıntı ama iki kişi varsa sıkıntı yok, kimsenin üzerine vurmaz havalandırma. ama üç kişi varsa da bir şekilde yukarı çevirir, biraz kısarsın, aksi takdirde temmuz ayında beş kişiye cehennem olur o araba.
  • görüntüsü hariç pek faydası yok, zaten arka koltuk altlarında neredeyse tüm araçlarda var , ızgaraları kırılır yedek parçasını arar durursun, olmasada olur yani, önceki aracımda vardı ,şimdikinde yok,
  • 1994 - 2006 arasında kullandığım Tempra'da da vardı, 2006'dan günümüze kadar kullandığım 407'de de var. Şahsi fikrimi sorarsanız pek bir işe yaradığını düşünmüyorum. Gösteriş amaçlı koyulduğu kanısındayım.

    İnanın aracın ısınmasında ya da soğumasındaki katkısı binek araçlarda hissedilebilir düzeyde değil.
  • Merhaba ,
    4 cocuk babasi olarak diyebilirim ki olmamasi daha evla.
    acip hasta oluyorlar , arkaya zaten gidiyor onden hava. Ayrica arkada ortadaki hava kanali ne kadar faydali o da tartisilir.
  • Ya arkadaş bu arka kanalların ayarlanabilir olduğunun farkındasınız di mi?

    Düzgün şekilde köşelere veya tam yukarı ya da aşağı verirsiniz çocuğa gelmez ön arka sıcaklık farkı da olmaz.

    Son derece gerekli bir donanımdır bu arada.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    Ya arkadaş bu arka kanalların ayarlanabilir olduğunun farkındasınız di mi?

    Düzgün şekilde köşelere veya tam yukarı ya da aşağı verirsiniz çocuğa gelmez ön arka sıcaklık farkı da olmaz.

    Son derece gerekli bir donanımdır bu arada.
    Mercedes vito, sprinter falan kullanmiyorsaniz gereksiz bir teferruat. Kapanip acilma ozelligi varda arkada iki tane sıpa oturunca ayarini birakin, ayar dugmesini bile bulamazsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 21 Mart 2019; 18:42:11 >
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Kullandığım araç kuga, b sınıfı için gerekmeyebilir ama c'den sonra şart.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Arkadaşlar 60-70,sene öncesine kadar insanlar at eşşek sırtında gidiyordu abartmayın şu bebek olaylarını insan bünyesi düşündüğünüzden daha dayanıklı çocuklarınızı doğadan kopuk büyütmeyin size tavsiyem
    araç arka havalandırma e segmentinde işe yarıyor.
    olsa iyi olur ama aman aman Bi faydasıda yok zaten debisi havanın arkaya gelene kadar azalıyor
    +1

    Ön taraftaki klima sistemi arka taraf için yeterli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    Aracın modeli nedir? Çok kaliteli değilmiş havalandırması.
  • Yazın sürekli uzun yoldayız gece yol yapmayı da güvenli bulamadığından sürekli güneş altında seyahat ediyoruz ve 4 kişilik bir aile olduğumuzdan sürekli arka koltuklarda yolcular oluyor bu yüzden bu donanımın eksikliğini hep hissetmiştik. Bazen kiraladığımız araçlarda bulunurdu ve çok hoşumuza giderdi tabi o zaman çocuklar daha küçük olduğundan eşimde aralarına otururdu (ayarlarıyla oynayıp kendilerini hasta etmesinler diye .
    Bu sefer ki arabada 4 bölgeli otomatik klima var ve ön taraftan açılıp kapatılabiliyor.
    Sadece sıcak havalar içinde düşünmemek lazım soğuk tada arka tarafı ısıtma anlamında çok işe yarayacaktır.
    Uzun lafın kısası biz araba bakarken buna önem veriyoruz ve hatta aldığımız modelde opsiyon olarak sunulan bu donanımı almamış araçlara hiç bakmadım bile yani. Bizim için olmazsa olmazdı ( bu opsiyonla birlikte arka cam perdeleride standarttı)
  • Peugeot 508 kullanıyorum, bırakın ızgarayı arkada ayar bile yapılıyor. Arkadakiler o kadar gerekli değil diyorlar.
  • Ben ızgaradan önce klima kompresörünün daha önemli olduğunu düşünüyorum. Kaliteli bir kompresör ve 4 tane büyük ve 360 derece ayarlanabilir havalandırma çıkışıyla bırakın arka koltuğu bagajı dahi dakikalar içinde soğutabilirsiniz. Ancak kompresör tırtsa arkayı bırak öne anca yetiyor. Mevzu kaputun altındaki donanımda. Kompresör dandikse arka koltuktakileri bunaltmamak için ön tarafı bypass edip serin havayı doğrudan arkaya gönderirsin.

    Kısaca normal otomobilde kompresör var kompresör var. Premium sınıfta (gerçeklerinden bahsediyorum) otomobil sağ arka koltuğa endeksli zaten.

    Isıtma için atmosferik benzine geçin, kamp ateşinden sonra en iyisi. Ne koltuk ısıtma ne birşey. Motorun verimsizliği yeterde artar bile.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.