Şimdi Ara

Arka koltuk havalandirmasi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
63
Cevap
0
Favori
8.154
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar merhaba,

    Cocugum olmaisndan dolayi sedan bir arac arayisindayim.

    Bazi modellerde arka koltuk havalandirma kanallari yok( mesela honda civic in en ust paketinde bile yok)

    Esim de arkada cocukla oturacagindan dolayi sanki bunun olmasi onemli gibi geliyor.

    Sizce bu benim tahmin ettigim kadar onemli olur mu?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



  • Amma cımbızcı varmış forumda ya. Tiponun üst donanımlı modellerinde olabilir bilemem, benim bindiğim birçok araçta yoktu. E87 BMW'de bile yok, eski A serisinde yok, Focusta, Astra da yok. Münferit bir kaç araçta vardı, ne zaman ki 2004'te Golfe geldi sonra insanlar buna bakar oldu, eli kolunu oraya atıp ızgara arar oldu kimsenin umru değildi demek istediğim bu kadar. "VW'nin yaymaya kastığı" dedim, icat ettiler demedim yahu.

    Ayrıca Stilo'dan önce 147'de de vardı. Stilo'yu pek alan olmadığı, 147'de de kimse buna bakmadığı için, ufacık delik gibi birşey olduğu için umursandığını hatırlamıyorum.
    Ben ızgaradan önce klima kompresörünün daha önemli olduğunu düşünüyorum. Kaliteli bir kompresör ve 4 tane büyük ve 360 derece ayarlanabilir havalandırma çıkışıyla bırakın arka koltuğu bagajı dahi dakikalar içinde soğutabilirsiniz. Ancak kompresör tırtsa arkayı bırak öne anca yetiyor. Mevzu kaputun altındaki donanımda. Kompresör dandikse arka koltuktakileri bunaltmamak için ön tarafı bypass edip serin havayı doğrudan arkaya gönderirsin.

    Kısaca normal otomobilde kompresör var kompresör var. Premium sınıfta (gerçeklerinden bahsediyorum) otomobil sağ arka koltuğa endeksli zaten.

    Isıtma için atmosferik benzine geçin, kamp ateşinden sonra en iyisi. Ne koltuk ısıtma ne birşey. Motorun verimsizliği yeterde artar bile.
  • 4 yıl arka koltuk havalandırması olmayan bir araba kullandım. Eşim hiç eksikliğini hissetmedi. Hatta önde ben tam ısınamamışken arkada çocuk ter içinde kalıyordu. Olursa illa ki daha iyi olur (daha denemedim ).
  • Genelde orta boylu araçlara kadar iç mekanda öndeki hava arkaya kısa sürede ulaşıyor, zaten hepsinde ayak havalandırması var. Yani şimdiye kadar arkada ızgara olmayan araçlarda millet donuyordu da gelince ısındı değil, üst sınıf araçlarda olan bir donanımın VW grubun alt sınıflara yaymaya kastığı, insanda "özenilmiş araba" hissi yaratan ancak aslında küçük otomobillerde şımarıkça denecek bir donanım. Arkaya ayrı derece ayarı olsa iş değişir tabiki, orada ızgaraların tam olarak bir anlamı oluyor. Hatta ön-arka ayrı ayarlanabilen kabin ısı ayarı bence çift yönlü klimadan çok daha önemli.

    Birde böyle bir detaya gireceksen, bunu Volvo'nun yaptığı gibi tam olarak maliyetine katlanıp B sütununa koymak işin doğrusudur. Diz kapağımın altına orta konsolun altından bir hava çarpmasa da olur yani.
  • Bende bu donanımın yarar ve zararını çok düşündüm. Arkada çocuklar uyurken çok terliyor soğutmak için klimanın derecesini biraz düşürünce içerisi buz gibi oluyor eşim hemen müdahale edip çocuklar hasta olmasın diye ısıyı yükseltmemi istiyor. Hatta klimanın rüzgarı çocuklara direk çarpmasın diye rüzgarı ön cama verdiğim oluyor.

    Bu açıdan bakınca benim aracımda böyle bir donanım olsa bile kullanmam mümkün olmazdı.

    Ancak arkada yetişkinler yolculuk edecekse işe yarayabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Malasef insan böyle bi seçenek varsa aracımda olsun diye istiyor. Lakin..
    Mevcut aracımda var ve bazen arkada da yolculuk yapıyorum. Ön tarafta 4 tane havalandırma kanalı varken arkaya bir tane gösteriş maksatlı havalandırma kanalı koymak pek bi işe yaramıyor aslında. Ben çoğu zaman arkada yolculuk esnasında kapatıyorum çünkü hem çok yakından vuruyor hem de düzgün bi yere değik bacağınuza bel bölgenize vs oralara geliyor hava en fazla. Mesafe yakın olduğundan hava homojen dağılımından değil direkt vücüdunuza çarparak serinliyorsunuz uzun süreden sonra rahatsız ediyor insanı.

    Youtube da otomobil kanallarının diline dolanmamak için konulan bir donanım bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Genelde şikayet edilmiş ama Fluence aracımda arkada 2 tane var ve arkadaki yolcular kendi isteklerine göre kendi taraflarindakini açıp, tamamen kapatıp yada kısabiliyorlar. Ayrıca araç çift bölgeli dijital klimaya sahip oldugu icin otomatik ayar yapabiliyorum kimseye dokunmuyor sıcak veya soğuk. Bence gayet makul bir seçenek arka hava kanallarının olması.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • havalandırmayı genelde cam ve ayaklara veriyorum, kimseye direk gelmeden araç soğuyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Arabamda ön koltukta isofix var
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Arabadan arabaya soğutma değişiyor

    Önceden kullandığım laguna 2 de de arka soğutma yoktu ama klimayı açınca arkanın soğuması veya ısınması zaman almıyordu eksikliğini yaşamıyordum.
    Şuan kullandığım rapid araçta mesela biraz geç soğuyor geç ısınıyor arkalar eksikliğini yaşıyorum

    Yeni corolla da baz donanımda dahi arka havalandırma mevcut

    Fiyatları fena değil 103.000 TL liste fiyatı 101.000 TL kadar bırakıyorlar baz donanımları



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 19 Mart 2019; 9:27:38 >
  • Bence gayet gerekli bir donanım, alacağım araçlarda da özellikle ararım. Yaz kış , sevdiklerim arkada otururken sıcak-soğuk hemen etki etsin rahat etsinler keza ben de arkaya oturunca özellikle yazın klimanın soğuk hemen gelsin istiyorum. Zaten istemeyen kapatabiliyor. Varsa kapatabiliyosunuz ama yoksa yapıcak bişey yok.
  • Ben 6 sene boyunca arka havalandırması olmayan araba kullandım (Toyota corolla 2008) hala da kullanmaktayım arka havalandırma gereksiz denebilir olsa işe yararmı ben pek bi etkisini görmedim aksine sizin çocuğunuz varsa yaz aylarında soğutmayı açtığınızda çocukları hasta eder bunu kafanıza takmanıza gerek yok

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Arkadaşlar 60-70,sene öncesine kadar insanlar at eşşek sırtında gidiyordu abartmayın şu bebek olaylarını insan bünyesi düşündüğünüzden daha dayanıklı çocuklarınızı doğadan kopuk büyütmeyin size tavsiyem
    araç arka havalandırma e segmentinde işe yarıyor.
    olsa iyi olur ama aman aman Bi faydasıda yok zaten debisi havanın arkaya gelene kadar azalıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Genelde orta boylu araçlara kadar iç mekanda öndeki hava arkaya kısa sürede ulaşıyor, zaten hepsinde ayak havalandırması var. Yani şimdiye kadar arkada ızgara olmayan araçlarda millet donuyordu da gelince ısındı değil, üst sınıf araçlarda olan bir donanımın VW grubun alt sınıflara yaymaya kastığı, insanda "özenilmiş araba" hissi yaratan ancak aslında küçük otomobillerde şımarıkça denecek bir donanım. Arkaya ayrı derece ayarı olsa iş değişir tabiki, orada ızgaraların tam olarak bir anlamı oluyor. Hatta ön-arka ayrı ayarlanabilen kabin ısı ayarı bence çift yönlü klimadan çok daha önemli.

    Birde böyle bir detaya gireceksen, bunu Volvo'nun yaptığı gibi tam olarak maliyetine katlanıp B sütununa koymak işin doğrusudur. Diz kapağımın altına orta konsolun altından bir hava çarpmasa da olur yani.
    Arka tarafta havalandırma ızgarasını ilk defa Vw mi yaptı??? Güldürmeyin insanı 1991 Model Fiat Tempralarda bile var bu sistem.




  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Tempra'dan Croma'dan önce de başka araçlarda vardı, ancak hiçbir kompakt araçta yoktu, Tempra'nın hb'i Tipodada yoktu. Kompakt sınıfta Golf 5 ile yaygınlaşmış bir donanım, kimse olmayan birşeyi icat etti demedik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Tempra'dan Croma'dan önce de başka araçlarda vardı, ancak hiçbir kompakt araçta yoktu, Tempra'nın hb'i Tipodada yoktu. Kompakt sınıfta Golf 5 ile yaygınlaşmış bir donanım, kimse olmayan birşeyi icat etti demedik.
    Kim demiş Tipo larda yok diye???? Bakınız Tipo SLX

    Arka koltuk havalandirmasi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Tempra'dan Croma'dan önce de başka araçlarda vardı, ancak hiçbir kompakt araçta yoktu, Tempra'nın hb'i Tipodada yoktu. Kompakt sınıfta Golf 5 ile yaygınlaşmış bir donanım, kimse olmayan birşeyi icat etti demedik.
    2001 Yılında piyasaya çıkmış Fiat Stilo da vardı. C sınıfı HB bir modeldir kendisi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Bende bi müteahitin arasına binmiştim. 2004 Tourang mi neydi sanırım. B sütünlerındaki ve ortadaki havalandırma falan taa 2004 araçta görmek şaşırtmıştı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Uza -00- -- 19 Mart 2019; 16:38:59 >
  • Amma cımbızcı varmış forumda ya. Tiponun üst donanımlı modellerinde olabilir bilemem, benim bindiğim birçok araçta yoktu. E87 BMW'de bile yok, eski A serisinde yok, Focusta, Astra da yok. Münferit bir kaç araçta vardı, ne zaman ki 2004'te Golfe geldi sonra insanlar buna bakar oldu, eli kolunu oraya atıp ızgara arar oldu kimsenin umru değildi demek istediğim bu kadar. "VW'nin yaymaya kastığı" dedim, icat ettiler demedim yahu.

    Ayrıca Stilo'dan önce 147'de de vardı. Stilo'yu pek alan olmadığı, 147'de de kimse buna bakmadığı için, ufacık delik gibi birşey olduğu için umursandığını hatırlamıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Arkadaşlar 60-70,sene öncesine kadar insanlar at eşşek sırtında gidiyordu abartmayın şu bebek olaylarını insan bünyesi düşündüğünüzden daha dayanıklı çocuklarınızı doğadan kopuk büyütmeyin size tavsiyem
    araç arka havalandırma e segmentinde işe yarıyor.
    olsa iyi olur ama aman aman Bi faydasıda yok zaten debisi havanın arkaya gelene kadar azalıyor
    Sizin doğa anlayışınız terli çocuğun üzerine 30 cm mesafede 4-5 derecelik soğuk hava üflemek mi oluyor?
  • Hocam arabanin boyutuna gore degisir ama C sinifi sedan/hb de cok sorun olmaz. Ondekini ustunuze degil koltuk aralarina ve yanlara dogru verirseniz biraz arkaya ulasir hava.
    Olsa guzel olur ama olmazsa da dert degil
    Bizim Scenic vardi mesela onda sorun oluyordu biraz. O yuzden SUV/MPV tarzi araclarda sorun olabilecegini dusunuyorum. Eger o boyut bir sey bakiyorsaniz bence olmali.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Sizin doğa anlayışınız terli çocuğun üzerine 30 cm mesafede 4-5 derecelik soğuk hava üflemek mi oluyor?

    Alıntıları Göster
    Her şeye muhalefet olmak zorundamısın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.