Şimdi Ara

Arkadan gelen küt pat lokurtu sesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
65
Cevap
1
Favori
99.270
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.
    2010 vw jetta (km 52.000) aracımın arkasından yaklaşık 6 aydır bi ses geliyor.
    Parke yollarda, toprak yollarda, hafif bozuk yollarda, çukurumsu yerlerde, asfalt yamalarında ve özellikle altını çizerek söylüyorum yollardaki asfaltın birleşme yerlerinde bile kısaca kaymak asfalt dışı çoğu yerde içeriye sanki arabanın şasesine küt küt vurma şeklinde ses geliyor özellikle soğuk havalarda daha belirgin.

    Önceden normal diye düşünüyordum ama arkadaşımın "clio" sunda bile bu geçişlerde ve bozuk yollarda bu vurma sesi gelmeyince aklımda soru işareti oluştu.
    Forumda ve internette araştırdım ama tam net bilgi bulamadım.
    Sanayide özel servise gittim alt takımı kontrol etti ama herhangi bi gevşeme veya oynama yok.
    Amortisor takozları olabilir mi diye sordum ama jettaların kolay kolay takoz bozmayacağını takozdan önce amortisörü bozacağını söyledi, birazda başından savdı açıkçası.
    Bagajdan gelebilirmi diye yedek lastik, kriko, ilk yardım çantası vb herşeyi tamamen çıkardım denedim değişmedi.
    Lastiklerden kaynaklanır dedim 0 michelin primacy 3 aldım yine aynı. Bu arada araçta hiç bir modifikasyon yok.
    Servise götürmeyi düşünüyorum ama kafasına göre sağlam parçayı değişip üstüne ses kesilmezse boş yere masrafa girmekte istemiyorum; açıkçası arabayı deneme tahtası yapıp orasını burasını sökmelerini de istemiyorum servis ücretleride malum zaten.

    Arkadaşlar sizce bu sorun neyden kaynaklanıyor olabilir.
    Aracın esnemesinde veya yol tutuşunda herhangi bir kayıp yok.
    Bu ses bildiğin sanki amortisor yokmuşta arabada en ufak yol bozukluğunu pat küt kabine zırıltılı iletiyormuş gibi.
    Dip not olarak 100km/h dan sonra ses duymuyorum belkide rüzgar sesinden kaynaklı bilmiyorum.( kulaklarım iyi işitir )
    Gerçekten arabayı sürmekten nefret eder hale geldim ki çok seviyorum aslında sert kullanmam çukurlara tümseklere çok dikkat ederim.
    Arkadaşlar yardımcı olursanız çok sevinirim. Teşekkür ederim.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Bence yine de ses için amortisör takozlarına yuğunlaşın. Benim araçta da var bu ses, sebebi takozlar; biliyorum. Ama ustalar pek uğraşmak istemiyorlar çünkü işçiliği meşakkatli, sadece sesin kaynağını bulabilmek için tekerin ve amortisörün sökülmesi ustalara gereksiz geliyor malesef.

    Alıntıları Göster
    Yalnız başlık çok fena, sabah sabah iyi güldüm
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Arkadan Gelen Küt Pat ve Lokurtu Sesleri: Nedenleri ve Çözümleri

    Arkadan gelen küt pat, tak tak veya lokurtulu sesler, araç kullanırken karşılaşabileceğiniz can sıkıcı sorunlardır. Bu sesler, araç sürüşünüzü olumsuz etkileyebilir ve potansiyel olarak daha ciddi sorunların habercisi olabilir.

    Nedenleri

    Arkadan gelen küt pat veya lokurtulu seslerin çeşitli nedenleri vardır, bunlar şunları içerir:

    • Arka Amortisör Takozları: Aşınmış veya hasarlı arka amortisör takozları, kasisten geçerken veya engebeli yollarda sürerken küt pat seslerine neden olabilir.
    • Arka Teykerden Gelen Tak Tak Sesleri: Arka tekerlerde gevşek somunlar veya hasarlı jantlar, araç hareket halindeyken tak tak seslerine neden olabilir.
    • Arka Amortisörden Gelen Lok Sesleri: Aşınmış veya hasarlı arka amortisörler, özellikle kasisten geçerken lokurtulu sesler çıkarabilir.

    Çözümleri

    Arkadan gelen küt pat veya lokurtulu sesleri gidermek için aşağıdaki adımları uygulayabilirsiniz:

    • Arka Amortisör Takozlarını Kontrol Edin: Amortisör takozlarını düzenli olarak kontrol edin ve aşınma veya hasar belirtileri varsa değiştirin.
    • Arka Teyker Teker Somunlarını Sıkın: Arka tekerlerin somunlarını uygun torkla sıkın ve herhangi bir gevşeklik olup olmadığını kontrol edin.
    • Arka Amortisörleri İnceleyin: Arka amortisörleri aşınma veya hasar açısından inceleyin ve gerekirse değiştirin.
    • Uzman Bir Mekanikten Yardım Alın: Arka süspansiyon sorunlarını teşhis etmek ve onarmak için güvenilir bir oto tamircisine veya mekaniğe başvurun.

    Bu adımları takip ederek, arkadan gelen küt pat veya lokurtulu sesleri gidererek daha güvenli ve konforlu bir sürüş deneyimi sağlayabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • POLATON kullanıcısına yanıt
    Lastik basınçlarınız nasıl?Eğer sadece amortisörlerde problem olsaydı sadece çukur kasis gibi yerlerde ses yapardı.

    Ek olarak yetkili servise giderseniz parça değişiminden sonra sorun düzelmezse eski parçayı takıp parça parası almıyorlar.
  • Ruling_S kullanıcısına yanıt
    Lastik basınçları depo kapağında yazan değerlerde; her ay periyodik kontrol ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: POLATON

    Lastik basınçları depo kapağında yazan değerlerde; her ay periyodik kontrol ederim.
    Bence yine de ses için amortisör takozlarına yuğunlaşın. Benim araçta da var bu ses, sebebi takozlar; biliyorum. Ama ustalar pek uğraşmak istemiyorlar çünkü işçiliği meşakkatli, sadece sesin kaynağını bulabilmek için tekerin ve amortisörün sökülmesi ustalara gereksiz geliyor malesef.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Bence yine de ses için amortisör takozlarına yuğunlaşın. Benim araçta da var bu ses, sebebi takozlar; biliyorum. Ama ustalar pek uğraşmak istemiyorlar çünkü işçiliği meşakkatli, sadece sesin kaynağını bulabilmek için tekerin ve amortisörün sökülmesi ustalara gereksiz geliyor malesef.

    Alıntıları Göster
    Yalnız başlık çok fena, sabah sabah iyi güldüm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Bence yine de ses için amortisör takozlarına yuğunlaşın. Benim araçta da var bu ses, sebebi takozlar; biliyorum. Ama ustalar pek uğraşmak istemiyorlar çünkü işçiliği meşakkatli, sadece sesin kaynağını bulabilmek için tekerin ve amortisörün sökülmesi ustalara gereksiz geliyor malesef.

    Alıntıları Göster
    Muhtemelen amortisörün biri veya ikisi birden arızalıdır.

    Bu amortisörlerin kontrolü için bir yöntem var ama anlaşılırmı ayırt edilirmi biraz zor.
    Elle aracın bagaj kısmından aracı yere bastırıp bırakın. 1'den fazla yaylanmaması gerekir.
    Veya tam tersi, şüphelendiğiniz tekerleğin çamurluğundan elinizle aracı kaldırıp bırakın.
    Yaylanmayı gözlemeniz lazım aynı anda.




  • POLATON kullanıcısına yanıt
    En iyisi servise gitmeniz ve değişecek parçanın neden değişeceğini ustaya bizzat sorup öyle değiştirilmesini sağlamanız

    amortisör patlak olsa araba amerikan arabaları gibi yaylanır biri patlaksa dengesiz yaylanır gene anlarsınız
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • C4_1400 C kullanıcısına yanıt
    Hocam o yöntemi kendimde denedim ustada denedi salınım hareketi yok. Levye ile tüm bağlantıları kontrol etti sorun yok. Bakılmayan tek yer takozlar, onun içinde arka suspansiyon takozları önler gibi değil basit bişe ondan olmaz dedi. Kısaca görünürde hiçbir yerde sorun yok. Buna egzos depo vb arkada bulunan yerlerde dahil. Ekstra olarak araca yük binince ve sıcak havalarda ses azalıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi POLATON -- 23 Eylül 2016; 17:47:54 >
  • Hocam vw servisleri artık benim gözümde tek amacı nasıl daha fazla para koparırım derdinde olan yerler. Gereksiz parça değişimi ve şişirilmiş işçilik ücretlerinden dolayı mümkünse en az maliyetle bu sesten kurtulmak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: POLATON

    Hocam vw servisleri artık benim gözümde tek amacı nasıl daha fazla para koparırım derdinde olan yerler. Gereksiz parça değişimi ve şişirilmiş işçilik ücretlerinden dolayı mümkünse en az maliyetle bu sesten kurtulmak
    Her türlü yol bozukluğunda "lob lob" gibi sanki bir futbol ya da basketbol topuna elinzle vurduğunuzda çıkan sese benzer bir ses mi?
    Eğer aynı sesten bahsediyorsak sorun amortisör takozu ya da viraj demir lastiği denilse de olmayabiliyor.
    Direk amortisörün kendisi oluyor sorun. Benim araçta da var aynı ses ama ben kilometreden dolayı artık amortisörlerin değişme zamanı gelmiş diye düşünüyordum (Çalışmasında herhangi bir problem yok, sadece lop lop vurma sesi geliyor).
    Sizin araç daha 52 bin kilometrede ve sadece arka taraftan mı geliyor?




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Hocam dediğiniz seste çıkıyor ama bu ses daha çok demir demire vuruyormuş gibi bi karakterde. Sadece arkadan geliyor. Önde soğuk havalarda atlatmalarda gıcırtı sesi geliyor o zaten vw lerde kronik olduğu için önemsemiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi POLATON -- 24 Eylül 2016; 12:54:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: POLATON

    Hocam dediğiniz seste çıkıyor ama bu ses daha çok demir demire vuruyormuş gibi bi karakterde. Sadece arkadan geliyor. Önde soğuk havalarda atlatmalarda gıcırtı sesi geliyor o zaten vw lerde kronik olduğu için önemsemiyorum.
    Hocam o yolda giderken bir iki diş el frenini çekin. Ses kesiliyorsa arka kaliper pimlerinde boşluk vardır. Sanayide hallederler.
  • oguzhanc64 kullanıcısına yanıt
    Onuda denedim farkeden bişe olmadı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: POLATON

    Onuda denedim farkeden bişe olmadı

    Hocam bizde 2007 Jetta var. 2008'de 20 binde iken almıştık. O zaman hatırlıyorum da yağ gibi arabaydı. Tık ses olmazdı parkede, demir yolundan geçerken hiçbir şey yokmuş gibi olurdu.

    Ama şimdi araba 160bine dayandı. Sizin de fark ettiğiniz üzere arkada bir lokurtu var. Bizim arka kaliperlerden ses geliyordu. Onu hallettirince lok lok sesi azaldı ama hala devam ediyor. Tabi insan Clio'da, Fluence'te, Punto ve Linea gibi araçlarda o sesi duymayınca işkilleniyor.

    Muhtemelen amortisör takozlarındandır ama bence söktürmeye değmez. Aynı dönemlerden ben de geçtim. Şimdi oluruna bıraktım. Jettalar bozuk yol arabası olmadığı için normal karşılıyorum




  • oguzhanc64 kullanıcısına yanıt
    Hocam haklısınız bende takmamaya çalışıyorum ama duymamak elde değil. Erzurumda düzgün ustada olmadığı için gösterecek kimsede yok. Adamlara takoz olabilirmi diyorum yok olmaz diyor neye göre diyosun gözlerinde xray mi var nasıl karar verdin. Çok yobaz insan doldu vesselam
  • POLATON kullanıcısına yanıt
    Sizi çok iyi anlıyorum. Ben de Muş'tayım. Sırf ustası yok diye Passat'ı sattım ve Fluence aldım Vantilatör kayışı için bile bir hafta parça bekledik. Neymiş 5 kanal yokmuş.

    Eee diyorum ne yapacaz? Diyo ki Ben size 6 kanal vereyim siz bi kanal kesin bir şey olmaz. Mantığa bakar mısın? V kayışı yani şakaya gelmez. Diyorum adama öyle olsa adamlar yapar 10 kanallı kayışı. İstediğin gibi kes der.


    Bi iş yaptırmak için 40 naz çekersin. İşi yapınca da işçiliği 2 kat ister. En iyisi takım taklavatı kendin alacaksın. Kendi işini kendin göreceksin.
  • Güncel...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Bence yine de ses için amortisör takozlarına yuğunlaşın. Benim araçta da var bu ses, sebebi takozlar; biliyorum. Ama ustalar pek uğraşmak istemiyorlar çünkü işçiliği meşakkatli, sadece sesin kaynağını bulabilmek için tekerin ve amortisörün sökülmesi ustalara gereksiz geliyor malesef.

    Babamın Citroen' in önünde var bu sesler. Geçen hafta sanayiye aracı götürmüş, usta z rotlarını değiştirip tamamdır deyip göndermiş ama sesler devam ediyor. Acaba başından mı savdı diye düşünüyordum, mesajınızı okuyunca emin oldum. Bizim araçtaki seslerin sebebi de amortisör takozları olabilir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekir21

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Bence yine de ses için amortisör takozlarına yuğunlaşın. Benim araçta da var bu ses, sebebi takozlar; biliyorum. Ama ustalar pek uğraşmak istemiyorlar çünkü işçiliği meşakkatli, sadece sesin kaynağını bulabilmek için tekerin ve amortisörün sökülmesi ustalara gereksiz geliyor malesef.

    Babamın Citroen' in önünde var bu sesler. Geçen hafta sanayiye aracı götürmüş, usta z rotlarını değiştirip tamamdır deyip göndermiş ama sesler devam ediyor. Acaba başından mı savdı diye düşünüyordum, mesajınızı okuyunca emin oldum. Bizim araçtaki seslerin sebebi de amortisör takozları olabilir mi?

    Alıntıları Göster
    sorun %99 amortisor takozlarından.




  • arkadaşlar 2014 1.2 jettamda, bu yaya geçitlerine ya da okull geçitlerine yaklaşırken beyaz şeritler halindeki uyarı şeyleri (işte anladınız onu siz)nden geçerken arka sağdan özellikle çok ses geliyor. 3 ustaya baktırdım yok bişey denildi. en son bi tavsiye üzere gittiğim arkadaş 3 kere inceledi. takozları söküp yenisini taktı yine olmadı ses hala var. amortisörleri inceledi sağlam. vallaha arabadan soğuttu neredeyse. çıldırtıyor bre.
    kendimce en son şüphe ettiğim şey kaliperler. herhalde az bi boşluk var o da beyaz şeritten geçerken tak tak tak vuruyor . sorunun kaynağını bulan olduysa yazarsa sevinirim. yoksa ustaya gidip onları da söktüreceğim. böyle yakışıklı arabaya bu üretim hatası olur mu bea
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.