Şimdi Ara

artık internetten soğudum lütfen biri yardım etsin zyxel modem sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
6.607
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar bundan yaklaşık 2 ay önce falan zyxel p-660N T1A modem aldım , kurulum ayarlarını falan yaptıktan sonra internete bağlandı, yaklaşık 5-10 dk sonra internetin gittiğini gördüm ve artık her 5-10 dakikada internetin kesilmeleri devam etti , ama birşeyler indirirken,video izlerken(kota dolduran işlemler yapılırken) bu kesilme süreleri 2-3 dk ya indi ve artık sinirlenmeye başladım , bu durum 1-2 hafta tekrarlandı ve bende ttneti aradım bana her zaman ki gibi hattınız kontrol edilecek , santralde sorun olabilir gibi şeyler söylediler( bu arada 8mbs e kadara aboneyim ama hız ölçtüğümde 0,8 mbs çıkıyordu) hala kesinti devam edince tekrar ttneti aradım aynı şeyleri söylediler bana , artık hergün aramaya başladım yaklaşık 15 kere aradıktan sonra eve geldiler hattı kontrol ettiler ve bağlı olduğumuz vericiyi daha yakına aldılar(hızımız 4-5 mbs oldu) ve problem olmadığını söylediler tabi nafile ... kontrol etmek için bir video açtım ve 3. dk sinde falan internet gitti. Bu kesilmeler sırasında modemin ışıklarını gözlemlediğimde ; power ışığı kısa bir süreliğine sönüyor ,yaklaşık 10 sn kırmızı oluyor, sonra power dsl ve wlan ışıkları yeşil yanıp sönüyordu bunlar sabitlendikten sonra sönük olan internet ışığı 30 saniye kadar kırmızı yanıyor ve o da sabitleniyor ve internet 3-5 dk liğine geliyordu . Modemin müşteri hizmetlerini aradım bana sorunun %90 ttnetten kaynaklandığını söylediler ama birde modeminizi başka bir hatta deneyin dediler ( bu imkanım yoktu ama komşumuz dün internet bağladı yarın orada denerim)

    denediğim çözümleri de yazayım;
    -splitteri kontrol ettim sorun yok
    -kabloları değiştirdim sorun yok
    -modem güncellemesini otomatik yapıyor ve sürümünü kontrol ettiğimde en son sürümün olduğunu gördüm
    -evde ,modeminin yanında sinyale engel olabilecek telsiz telefon vb aletler yok
    -eğer internet hızını hatlarınız kaldırmıyor diyosanız aşırı yüksek sayılmaz ( zaten 0,8mbs ikende gidiyordu 4-5mbs civarı da gidiyor)
    -bilgisayarda herhangi virüs olması imkansız gibi birşey çünkü modemler beraber kendime yeni bir laptop aldım ve onda kesilmeler oluyor.

    Eğer bana çözüm önerecek biri varsa lütfen yazsın artık internetten soğudum , interneti kullanamaz oldum



    NOT:Eğer internet hızınız düşükse ve ttneti aradığınız halde bir değişiklik olmuyorsa ( ttnetin hazır bahaneleri hattınız kaldırmıyor , santral uzak vb) benim tavsiyem yılmadan arayın, hergün sorununuzu söyleyin o gün aradığınızda daha öncede aradım ama sorun düzelmedi falan diyin gerekirse az olsada sesinizi yükseltin o zaman daha çok dikkate alıyorlar.

    biraz uzun oldu kusura bakmayın.







  • Zyxel Türkiye destek birimini arayın yada mail ile iletişime geçin.Yardımcı olacaklardır.Komşunuzda denediğinizde baktınız sorunların aynısını yapıyor kopmalar filan devam ediyorsa modeminizi zyxel türkiye (istanbul merkez) kargo ile sizden alıp inceleyeceklerdir.Size tavsiyem birde DSL Parametlerinin olduğu (modem web arayüzünde araçlarda) hattınızın kazanç ve kayıp (db) değerlerine bakınız. 6-7db arasında ise kopmalar olması adsl hattınızdan.Eğer ara yüzde dsl hat değerleri 15-20+db arası ile kopma sorunu hiç yaşamamanız ve 8mbit hızı net alabilecek kadar sağlıklı bağlantı şartlarını hattınız kaldırıyor diyebilirim.Malesef Zyxel çok sağlam ve kaliteli ürünler üretiyor olsada bazı yönleri zayıf.Özellikle internet aleminde forumlarda söylenen şeyler arasında bağlantı kopma,cihazın kendi kendini restart yapması ve kablosuz veriminin zaman için düşmesi veya çeşitli kablosuz ağ sorunları vs.Birşey sorucam; kullandığınız spliter zyxel modem ile kutudan çıkanı kullanıyorsunuz sanırım.Benim bir arkadaşımın başına geldi buna benzer bağlantı sorunları.Bizim çözümümüz yeni (iyi kaliteli) spliter alarak çözdük.Hat değerleri bir anda 20 db kadar çıktı hat kayıpları 8db gösterdi modem.Benim şuan sana nacizene fikrim budur.Senin yaşadığın hisleri çok iyi biliyor ve anlıyorum internetten soğumak demendeki amacı Kolay gelsin ;)




  • cevap verdiğiniz için teşekkürler ,
    hat bağlantısını ilk olarak eski spliterimle yaptım sorun oldu, modemin içinden çıkan ile yaptım tekrar oldu ayrıca ttneti arayıncada bizden hat kablosunu direk olarak modemin arkasındaki bölümüne takmamız isteniyor onu da yaptım sorun oldu keşke sorun spliterde olsa o zaman kolay

    Bakalım 4-5 saat sonra komşumda denerim modemi ona göre iletişime geçerim artık zyxelle , birde yazdığınız db değerleri hakkında fazla bir bilgim yok fırsat bulunca araştırırım

    Birde ilk yazımda yazmayı unuttum eski everese modemim var onu splitterle bağlayınca internet kesilmeleri 30-40 dk de bir oluyor , kabloyu direk arkasına takınca hiç olmuyor kesinti
    zyxel modemimiz her iki türlüde kesiliyor
    3-4 hafta önce akrabadan airtes modem aldım onlarda çalışıyordu bizde 2 türlüde çalışmıyor kopmalar zyxelin kadar sık olmasa da 15-20 dk de bir gidiyor ama modemi resetlemedikten sonra bir daha gelmiyor(ama şöyle birşey var airtles modemi alırken adaptörünü unutmuşum ve zyxelin adaptörüyle bağlıyorum bu da kesilmeye neden olur mu ? )
    işin garibide bu zaten;
    eğer sorun hattımda ise evere modem kesintisiz internete bağlı
    eğer sorun airtes modemde ise neden akrabamızda çalışıyor herhalde komşumda denedikten sonra herşey belli olur. Benim düşüncem büyük ihtimalle modemde sorun var.





    quote:

    Orijinalden alıntı: SkyLord4u

    Zyxel Türkiye destek birimini arayın yada mail ile iletişime geçin.Yardımcı olacaklardır.Komşunuzda denediğinizde baktınız sorunların aynısını yapıyor kopmalar filan devam ediyorsa modeminizi zyxel türkiye (istanbul merkez) kargo ile sizden alıp inceleyeceklerdir.Size tavsiyem birde DSL Parametlerinin olduğu (modem web arayüzünde araçlarda) hattınızın kazanç ve kayıp (db) değerlerine bakınız. 6-7db arasında ise kopmalar olması adsl hattınızdan.Eğer ara yüzde dsl hat değerleri 15-20+db arası ile kopma sorunu hiç yaşamamanız ve 8mbit hızı net alabilecek kadar sağlıklı bağlantı şartlarını hattınız kaldırıyor diyebilirim.Malesef Zyxel çok sağlam ve kaliteli ürünler üretiyor olsada bazı yönleri zayıf.Özellikle internet aleminde forumlarda söylenen şeyler arasında bağlantı kopma,cihazın kendi kendini restart yapması ve kablosuz veriminin zaman için düşmesi veya çeşitli kablosuz ağ sorunları vs.Birşey sorucam; kullandığınız spliter zyxel modem ile kutudan çıkanı kullanıyorsunuz sanırım.Benim bir arkadaşımın başına geldi buna benzer bağlantı sorunları.Bizim çözümümüz yeni (iyi kaliteli) spliter alarak çözdük.Hat değerleri bir anda 20 db kadar çıktı hat kayıpları 8db gösterdi modem.Benim şuan sana nacizene fikrim budur.Senin yaşadığın hisleri çok iyi biliyor ve anlıyorum internetten soğumak demendeki amacı Kolay gelsin ;)




  • Bakım > Hata bulma > DSL Hattı

    relative capacity occupation: 100%
    noise margin upstream: 15.0 db
    output power downstream: 19.3 dbm
    attenuation upstream: 15.9 db
    carrier load: number of bits per symbol(tone)
    tone 0- 31: 00 00 00 04 67 89 aa aa ab ab aa aa a9 99 87 65
    tone 32- 63: 03 56 66 78 79 8a a8 aa bb aa bb bb bb bb bb bb
    tone 64- 95: bb bb ab a0 bb aa a9 aa a9 a9 aa a9 9a aa aa aa
    tone 96-127: aa aa aa aa 9a 89 89 8a 89 99 99 89 99 9a 89 99
    tone 128-159: 99 89 98 99 89 89 99 99 99 89 99 88 98 87 88 88
    tone 160-191: 88 87 88 88 88 87 78 88 87 87 87 78 88 78 78 88
    tone 192-223: 68 88 88 88 68 88 78 88 87 77 77 76 67 77 77 77
    tone 224-255: 77 77 66 76 77 76 77 77 67 76 66 77 75 77 77 57
    relative capacity occupation: 100%
    noise margin downstream: 12.3 db
    output power upstream: 11.3 dbm
    attenuation downstream: 31.0 db
    carrier load: number of bits per symbol(tone)
    tone 0- 31: 00 00 00 04 67 89 aa aa ab ab aa aa a9 99 87 65
    tone 32- 63: 03 56 66 78 79 8a a8 aa bb aa bb bb bb bb bb bb
    tone 64- 95: bb bb ab a0 bb aa a9 aa a9 a9 aa a9 9a aa aa aa
    tone 96-127: aa aa aa aa 9a 89 89 8a 89 99 99 89 99 9a 89 99
    tone 128-159: 99 89 98 99 89 89 99 99 99 89 99 88 98 87 88 88
    tone 160-191: 88 87 88 88 88 87 78 88 87 87 87 78 88 78 78 88
    tone 192-223: 68 88 88 88 68 88 78 88 87 77 77 76 67 77 77 77
    tone 224-255: 77 77 66 76 77 76 77 77 67 76 66 77 75 77 77 57
    tone 256-287: 74 66 77 77 76 63 76 77 75 76 55 56 66 77 67 77
    tone 288-319: 75 76 67 77 76 66 37 65 56 75 65 65 63 65 75 53
    tone 320-351: 34 14 56 65 62 56 60 53 43 25 46 56 54 33 55 40
    tone 352-383: 52 33 36 46 55 66 65 53 44 35 51 54 15 65 55 56
    tone 384-415: 66 55 36 53 13 53 20 00 00 00 00 00 00 00 00 00
    tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
    tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
    tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00


    bahsettiğiniz db hangisi oluyor sorun gözüküyor mu acaba ?




  • yardım eden yok mu ?
  • Merhaba,

    "herhalde komşumda denedikten sonra herşey belli olur." demişsin ya, komşunda zyxel modemi denedin mi? Çünkü şu an senin evdeki hatta, komşunda çalışan airties modem de çalışmıyor, everest çalışıyor diyeceksin ama orasını ben de anlamadım.
    zyxel modem komşuda çalışıyorsa sorun hatta, çalışmmıyorsa modemde diyebilirsin.
  • Banada yardım.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • everest ve airtles sorunsuz çalışıyor şimdi(airtlesten bağlıyım) sorun %99.99 modemden sadece zyxel kesiliyor komşumda deneyemedim internetlerini iptal etmişer

    quote:

    Orijinalden alıntı: pineke

    Merhaba,

    "herhalde komşumda denedikten sonra herşey belli olur." demişsin ya, komşunda zyxel modemi denedin mi? Çünkü şu an senin evdeki hatta, komşunda çalışan airties modem de çalışmıyor, everest çalışıyor diyeceksin ama orasını ben de anlamadım.
    zyxel modem komşuda çalışıyorsa sorun hatta, çalışmmıyorsa modemde diyebilirsin.




  • Merhaba arkadaşlar. Ben Azerbaycan Bakuden yazıyorum.
    Yaklaşık 2 ay önce İstanbul Beylikdüzü Migrosda Teknosandan aynı modemi aldım. 7 gün sonra calışmadı. Power işı durmadan yanıp sönüyordu. Geri götürdüm bana en fazla 30 iş günü icerisinde arızayı aradan kaldırmalarını söylediler.
    yaklaşık bir hafta sonra arıza aradan kalkdı.
    Ben şimdi Bakudeyim ve dün aynı arıza oldu ve direk CÖPLÜYE atdım bu lanetlii modemi
    Eski modemi kurdum 2 yıldır durmadan calışıyor. Linksys...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _GodOfWar_ -- 20 Haziran 2011; 23:32:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _GodOfWar_

    Merhaba arkadaşlar. Ben Azerbaycan Bakuden yazıyorum.
    Yaklaşık 2 ay önce İstanbul Beylikdüzü Migrosda Teknosandan aynı modemi aldım. 7 gün sonra calışmadı. Power işı durmadan yanıp sönüyordu. Geri götürdüm bana en fazla 30 iş günü icerisinde arızayı aradan kaldırmalarını söylediler.
    yaklaşık bir hafta sonra arıza aradan kalkdı.
    Ben şimdi Bakudeyim ve dün aynı arıza oldu ve direk CÖPLÜYE atdım bu lanetlii modemi
    Eski modemi kurdum 2 yıldır durmadan calışıyor. Linksys...


    Kardesim power yanıp sönüyorsa cihaza yeterli düzeyde elektrik gelmiyor olabilir. Cihazın adaptörünü elektrikçiye götürüp ölçümünü yaptırabilirsin, adaptörde yeterli akım yoksa aynı akım derecelerine sahip adaptör alarak sorunu çözebilirsin. Eğer adaptör normal bir şekilde çalışıyorsa ürünün garantisi devam ediyorsa garantiye göndermen gerekiyor.




  • amann arkadaslar bo zyxel uzak durun bende de elimde 2 ayrı modem var farklı serllerde ikiside aynı net kopuyor tp link modem 4 yıllık tık yok devam ediyor. tavsiyem bir tek modem ayarlarından
    sürekli baglantıyı secin yada istege göre baglantı varsa menude onu 9999 yap olmuyorsa at cöpe.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oysho

    amann arkadaslar bo zyxel uzak durun bende de elimde 2 ayrı modem var farklı serllerde ikiside aynı net kopuyor tp link modem 4 yıllık tık yok devam ediyor. tavsiyem bir tek modem ayarlarından
    sürekli baglantıyı secin yada istege göre baglantı varsa menude onu 9999 yap olmuyorsa at cöpe.

    Bunun ZyXEL ile bir ilgisi yok. Konu yapılandırmadan geçiyor. Cihazın yazılımı eski olabilir, yapılandırma yanlış yapılmış olabilir, kanal seçimleri yanlış olabilir vs. En önemlisi de yazılım. ftp.zyxel.com.tr sitesinden modemin modeline göre en güncel yazılımı indirip yüklemek gerekiyor. Yazılımlar bu tür sorunların giderilmesi amaçlı çıkarılıyor. Modeme hemen suç atmamak gerekir. Sonuç olarak ZyXEL 7/24 teknik destek veren bir firma. Her türlü sorunda kullanıcıya destek oluyor, çözülmeyen bir problem kalmıyor böylelikle.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.