|
Artık körfezi dolaşmak mantıksız mı oldu
-
-
Körfez devam.. Yalova’ya giderim. Topçulardan feribot 45 dk. Ben sıkılıyorum öyle, köprü Yalova için çok para -
Hocam daha 2 gün once bu yolu yaptım...
Ben tercihimi topçular / eskihisar arabalı vapuru olarak kullandım.
115 TL gidiş dönüş alırsan 110 TL...
İskeleyi büyütüp sanırım gemi sayısını artırmışlar gidişte de dönüşte de pek beklemedim. Hızlıydı...
Ancak eskihisar tarafında 2 sıra oluyor. Sol taraf başka feribotun genelde kamyon tırlar için... Sağdan gitmek lazım... -
körfez tam 100 km. süre kısıtlamanız yoksa ve aracınız km de 1 lira yakmıyorsa devam edebilirsiniz kullanmaya.
ha burada da sizi bıktırmak için 20 yıldır bitmeyen bir yol yapımı var. onu da dikkate alın derim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erka1907 -- 12 Aralık 2021; 16:24:37 > -
Yenikapı yalova en mantıklısı bence 127 lira köprü trafk derdi yok 1 sa 15 dk sürüyor -
Bence körfezi dolanmak en mantıklısı. Hem gölcükte yakıt ucuz, oradan ikmal yapıp yola devam edilebilir. Karamürsel içindeki yol çalışması da bitti, çok güzel oldu orası. Bursada zaten çevreyolu var. Sadece başiskele ve gölcük içindeki ışıklarda belki sorun olur, geri kalan yerlerde trafik gibi bir sorun olmaz. -
Hangi yol yapımı hocam? -
başiskeleden başlayıp altınovaya kadar envai çeşit yol yapımı var, nerede karşınıza çıkacağı belli olmaz.
-
O güzergah üzerinde en uzun süreni sanırım karamürselde idi, o da biteli epey oldu. En son ağustos sonu geçtiğimde herhangi bir yol çalışmasına denk gelmemiştim, ondan sordum. Şuan ne durumda bilmiyorum. -
Kocaeli'nin İstanbul çıkışında yol çalışması vardı en son 1-1.5 ay önce gittiğimde. O da pek sıkıntılı değildi. Diğer yerlerde yol çalışmasına dikkat etmedim. Karamürsel'deki bitti, güzel de oldu yol. Aslında transit için daha da uzatıp üstünü kapatarak park-bahçe vs yapsalar çok daha iyi olur. Girişten çıkışa kadar transit geçilir. Keza Gölcük de öyle.
-
Körfez dolaşması ortalama 100 km. Şu andaki yakıt fiyatlarıyla benzinde 6-7 lt/100 km yaksa tek seferlik feribot ücretinin ortalama yarısına yakın maliyet çıkıyor.
Avrupa yakasına gidilecekse veya dönülecekse Yenikapı feribotu daha mantıklı olabilir. Eskihisar feribotuna ve körfezi dolaşmaya göre 60 km daha fazla mesafe var + köprü parasıyla hesap edilirse şu andaki yakıt fiyatıyla toplam maliyet 115-125 TL(trafik yoksa) civarı çıkıyor. Trafik varsa daha da artar maliyet. Feribot 143 TL sanırım. Fark çok ufak kalıyor.
-
bende geçen hafta Bursa-Sabiha Gökçen yaptım, bi arkadaşla beraber gittik mazotu arkadaş attı. köprüye bakıyoruz tek yön 147 lira, Yalovadaki feribot desen yine tek yön 115 diyor. ee biz zaten İznik tarafına yakındık dedim arkadaşa boşver köprüyü falan, İznik->Karamürsel ordan körfezi dolaşıp Sabihaya ulaştık. Karamürsel ile köprünün çıkışı arası körfezi dolaşınca 80km çıkıyor yani 4 litre mazot (40lira) yakar en fazla. 40 lira nerde 147köprü - 115feribot nerde, hee tabi bide bunun dönüşü var yani x2 yapacaksin o aradaki farkı.
sözün özü eğer Avrupa yakasından geliyorsanız körfezi dolaşmak çok mantıklı değil, bu noktada hava şartları müsaitse yenikapı-mudanya feribota atlayıp geçilir. ancak Anadolu tarafından geliyorsanız körfezi dolaşmak hala çok çok daha ekonomik, eğer zaman sorunu yoksa körfezden gelinir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 12 Aralık 2021; 19:13:50 >
-
Ben İzmir’den Avrupa’ya geçtim körfezi dolaşarak pişman oldum çok yordu yol. En mantıklı olan şu an için Yenikapı Mudanya seferi onun da saati çok yok. Ama parası neyse verip sadece köprü kullanmak bana daha mantıklı geliyor artık. -
Şuan Osmangazi köprüsü çok ucuz, güncel döviz kurundan oradan geçişin bedeli 500 lira falan olması gerekiyor. -
Gölcük iş giriş-çıkış saatleri zorluyor ama karamürsel bu haliyle gerçekten güzel oldu. İstanbul-körfez arası çalışma olmaması anormal durum zaten. Bursa'dan sonrası çok keyifli geçiyor. Balıkesirden sonra sanırım yollar biraz takır tukur. -
Ben neredeyse her haftasonu gidiyorum ve şu an mantıksız seçenek Eskihisar'dan kalkan vapur'lar. Hiçbir getirisi yok, sadece masraf. Ya köprüden geçmek, ya da körfezi dolaşmak en mantıklısı.
-Otoyol'dan ayrılıp Eskihisar'a ulaşmanız en az 15 dk, o da hiç trafik yoksa ve basarsanız.
-Feribot'ta şanslı iseniz sıra beklemezsiniz, şansız iseniz 15-30dk sıra beklersiniz.
-Feribota arabayla binilmesi nereden baksan 10 dk
-Rüzgarsız sakin bir günde feribotun yolculuk süresi 40 dk
-Vardığında 10 dk. araçların inmesi
-İskele'den otoyıla ulaşılması en az 10 dk.
-Tem'den köprü istikametine girip köprüyü geçmeniz toplamda 5 dk.!!!!!
Feribot 120 TL, köprü otoyol dahil 149 TL, 120 TL'yi verdikten sonra 30 TL daha veririm, 5 dk'da geçerim karşıya... ne anlamı var yoksa?
Feribot ile geçmek en iyi ihtimal 1 saat, o zaman anlamı nedir? Körfez tam 100 km, hiç yolumu değiştirmem, 120 TL'de feribota vermem, dolaşırım... aynı sürede dolaşabilirsiniz körfezi...,
Yani feribot'un ne maddi olarak, ne de zaman olarak herhangi bir avantajı bulunmuyor...
Derseniz ki feribot yolculuğunu seviyorum, martılara simit atıyorum, o başka...
-
Şayet mümkünse gece 12-1 den sonra yola çıkılırsa mantıklı olabilir. Işık vs takılmazsınız. -
Sürekli İstanbul - bursa gidip geliyorum.
En son dün gittim geceleri çıkıyorum bu sayede çoğu ışık dikkatli geçe dönüyor ve trafik sorunu olmuyor.
Körfezi dolaşıyorum Osmangazi halen çok pahalı özellikle gece yolculuk yapmayı tercih ederseniz dur kalk minimum seviyede olacağı için yakıt ve zaman olarak ciddi zaman kazanırsınız.
Zaman kısıtlamanız varsa ve tek seferlik geçiyorsanız körfezi dolaşmayıp direk köprüden geçebilirsiniz sağladığı katkı büyük.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 13 Aralık 2021; 13:11:30 > -
Gölcük tarafında veya Gemlik tarafında da pek sıkıntılı trafiğe rastlamadım. Bir tek Karamürsel'deki yol çalışması zamanı trafik yoğunluğu oluyordu, onun dışında yol akıcı oluyor genelde.
Balıkesir'den sonra da pek bir sıkıntı yok aslında. Belki ben alıştığım için de olabilir. Akhisar trafiği oluyordu onu da çevreyolu ile çözdüler. Artık Akhisar'a girmeden direkt geçebiliyoruz.
Manisa girişinde duruma bağlı bazen sıkıcı bir trafik oluyor.
Ben tatil zamanlarında ters istikamette kaldığımdan karşı şeritte hep trafik olurken genelde rahat rahat gidip geliyorum. Bütün İstanbul Ege'ye doğru giderken biz tam tersi İstanbul'a gidiyoruz. :)
-
İşte bu harika bir his
Balıkesir'de ikamet ediyorum. Buradan İstanbul'a giderken bunu çok yaşıyorum. Tabi dönüşte aynı şeyi biz de yaşıyoruz ama yapacak bir şey yok.
Rota genel olarak keyifli. Sadece yalova-bursa arası o virajlı rampalar sıkıcı. Ne hız yapıp radara girecek kadar boş oluyor, ne de nefret ettirecek bir yoğunluk.
Bu arada, Gemlikdeki Köfteci Yusuf gerçekten işini güzel yapıyor. Diğerlerinde o tadı alamıyorum. Müşteriye karşı ayrı bir ilgililer.
Ben neredeyse her haftasonu gidiyorum ve şu an mantıksız seçenek Eskihisar'dan kalkan vapur'lar. Hiçbir getirisi yok, sadece masraf. Ya köprüden geçmek, ya da körfezi dolaşmak en mantıklısı. -Otoyol'dan ayrılıp Eskihisar'a ulaşmanız en az 15 dk, o da hiç trafik yoksa ve basarsanız. -Feribot'ta şanslı iseniz sıra beklemezsiniz, şansız iseniz 15-30dk sıra beklersiniz. -Feribota arabayla binilmesi nereden baksan 10 dk -Rüzgarsız sakin bir günde feribotun yolculuk süresi 40 dk -Vardığında 10 dk. araçların inmesi -İskele'den otoyıla ulaşılması en az 10 dk. -Tem'den köprü istikametine girip köprüyü geçmeniz toplamda 5 dk.!!!!! Feribot 120 TL, köprü otoyol dahil 149 TL, 120 TL'yi verdikten sonra 30 TL daha veririm, 5 dk'da geçerim karşıya... ne anlamı var yoksa? Feribot ile geçmek en iyi ihtimal 1 saat, o zaman anlamı nedir? Körfez tam 100 km, hiç yolumu değiştirmem, 120 TL'de feribota vermem, dolaşırım... aynı sürede dolaşabilirsiniz körfezi..., Yani feribot'un ne maddi olarak, ne de zaman olarak herhangi bir avantajı bulunmuyor... Derseniz ki feribot yolculuğunu seviyorum, martılara simit atıyorum, o başka... |
körfez tam 100 km. süre kısıtlamanız yoksa ve aracınız km de 1 lira yakmıyorsa devam edebilirsiniz kullanmaya. ha burada da sizi bıktırmak için 20 yıldır bitmeyen bir yol yapımı var. onu da dikkate alın derim. |
Bence körfezi dolanmak en mantıklısı. Hem gölcükte yakıt ucuz, oradan ikmal yapıp yola devam edilebilir. Karamürsel içindeki yol çalışması da bitti, çok güzel oldu orası. Bursada zaten çevreyolu var. Sadece başiskele ve gölcük içindeki ışıklarda belki sorun olur, geri kalan yerlerde trafik gibi bir sorun olmaz.
|
Yenikapı yalova en mantıklısı bence 127 lira köprü trafk derdi yok 1 sa 15 dk sürüyor
|
Benzer içerikler
- marşpiyel düzeltme
- zabıta duba cezası
- sarı ışıkta geçmenin cezası 2024
- dizel rölanti dalgalanması çözümü
- toyota yaris 1.5 hybrid yorum
- nissan qashqai e-power teknik özellikleri
- mercedes 2024 fiyat listesi
- yeni renault 5
- telegram indirim kanalları
- mercedes-maybach s600 fiyat
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X