Şimdi Ara

Aslında çok önemli olan isim mefhumunun önemsizleştirilmesi imge çağının alametlerindendir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
180
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Evet



  • desene simgelerin 3d yazıcıyla basılıp tapılmasına ak kaldı diye..
  • İsim olarak kişiselleşiyoruz. Ancak bu kişiselleşme öznelleşmiyor oykunuyor.



    Mehmet ile haticeden olma erkek Kayacan kız cilvenaz olsun.



    Aslında me(hmet) ha(tice) erkeğin ha(tice) me(hmet) kızın ismi olmalıydı. Boylece kişinin baba ve annesinin ismi de unutulmaz ve ismen oykunme değil reel durum yansıtılır.



    İlk okulda meha sorun çıkardı veya askerde uyumsuz oldu esasen bu kişinin baba ve annesiyle irtibatı olumlu kesilmediğinden muhataplar hem ismen tanınır hem de ilini olen kadar surer.



    ...........



    İsim denen şeyin kimlik de taşıması bu şekilde sağlanır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 29 Eylül 2018; 20:10:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İmgesel hal onemli olabilir. Yani neyi imgeliyor.



    İlahi kudretin yaratıcı kanadı var ve şoyle diyor. Ben yaratmadım. İmge ise niye açlık var diyor. İlahi yine ben yaratmadım diyor imge ilk insanın yaratılışına neden mani olmadın diyor.



    O da sen aynı zamanda ademsin diyor. Sen anne baba kardeş evlat denen kavramlar daha yaratılmadı. Esasen sen de varken yok olduğunu kabul ediliyor olmalısın ki eşim dediğin kadından doğuruluyor olduğunu da biliyorsun. Esasen ben denen ozne o doğum olacak.



    Şimdi imgenin bu tutumu nedeni ile içine duştuğu çıkmazı açıklarken yaratıcıya oykunmesi olmadığından değil yaratmadığını bildiğindendir.



    Kişi yaratıcının yaratmadığını bildiği bir halde bir destek noktası oluşturup yaratıcıyı otekileştirmek ister ve karşı taraf argumanı oluşturmaya çalışır. Bu destek oldukça çuruk olduğundan kolay yıkılır.



    Zira bana vır vır edecek adama eşin denen esasen seni doğuran kadınla ture diye emir vermiş olabilir miyim diye duşunen bir yaratıcı bence vardır.



    Kişi esasen tureme ye girmeden bir boşluk denemesi yapar yaratıcı varsa (şeyinde bile olmayan afrika açı tecavuz savaş gibi kavramlar neden var) der.



    Neden dolayı bu yola girdiği malum iken kendisini doğurturken kullandığı iradeye de yaratıcının demeyi ihmal etmez. Çok alçakça bir tavır. Kufre gerek yok zira bir kişi eşim dediği şeyi annesi de yapınca bundan buyuk kufur yoktur. Esasen efendi Edebli durmaları da bundan. Yani edebileceği kufur kalmamış(mı)



    Tam bu noktada(kitaptaki) kufur denen şey yani yaratıcıya asılma devresi başlar. Esasen imge kendisini doğuran yani eşim dediği annesi olacak (her zaman olmaz doğum olmalı) şeyle ki bu aynı zamanda yaratıcısıdır ilişki kurmaktan çekinmediği için kendi ilahı ile cinsellik yaşayanın olmayan( ben yaratmadım diyor zaten) yaratıcıya asılması akla aykırı değildir.


    Yaratıcıya takılmayın akıl karı olmayan versiyonu. Her kufur sahibinin yapmadığı yapamayacağı şey bu.



    ..................



    Esasen Kufrun en kesif hali annesi ile yaşanandır ve imgesel hal bunu bilir. Şoyle diyelim. Annesi ile ilişki kuranın babamsısına da aynı şeyi yapması yadsınamaz. Zira anne bu başka bir ust değer yok.

    Ama yaratıcı da var. Bayağı bir azgınlık denebilir.



    Yaratıcıya da inanmıyor inansa turemeye girse de bunu yaratıcının yapmadığını biliyor. Nefis mucadelesini soygun yapma katil olma falan filanla ahlak denen şeyle anlatıyor ve deneme var diyor.



    Nefs mucadelesi denen şeyin de cılkı yani imgesi ayan beyan oluyor. İlahın ateşe attığı şeyle mucadele ederken hırsızlık katil yalan gibi hususları din diye anlatma gayreti doğuyor.



    Bu durumda imge yaratıcılık konusunda ebeveyne yol alan başka bir hale verilebilir ki buna yokluğun varlık karşısındaki anlamı denebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 29 Eylül 2018; 19:54:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İnançsızlıkta bir handikap var. Madem yok diyorsun ne diye yaratıcıya laf atıyorsun hikayesi. Esasen kendi yaratıcısı ile aile hayatı kuran kişinin sorunu kendi yaratıcısı yani eşi olan annesiyle.



    Burada onemli olan şey bu değil. Kendi yaratıcısıya olan ilişkisi alemleri Yaradana asılmaya neden olacak kadar çarpık olma hali ilginç.



    Eşi denen annesi yani aile ahlak denen şeyi kuracakken resmen yıkıma neden olmuş. Bu neviden inkarlarda yıkımın şiddetine gore yaratıcıya karşı gelişler olur.



    Kısaca aile kurmak her şartta ahlakı one surmez.



    İmge bize bunu der.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.