Şimdi Ara

ASSASSIN'S CREED UNITY (PS4) 13 KASIM 2014 (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.535
Cevap
22
Favori
82.648
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ekrana dibinden bakarsanız 900p ile 1080p arasındaki farkı çok rahat görürsünüz. Ancak belirli bir mesafeden farkı anlamanız zor.

    30-60 FPS farkı ise ekrana neresinden bakarsanız bakın çok rahat anlaşılır. Yani çözünürlük farkını tölere edebilirken, FPS farkını her şekilde anlarsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stonesthrow


    quote:

    Orijinalden alıntı: quanch

    Bu oyun artık eskisi gibi kimseyi sarmıyor farkında mısınız?

    Onsiparisini gectigim tek oyun.
    Sarmıyor diye birşey yok.


    Ben konuya gelen mesaj sayısıyla ve kendi düşüncelerimle lafımın örtüştüğünü düşünüyorum. Yoksa bireysel zevklere asla lafım yok.
  • ben oyunu cok begndım tabı bıde oynamk lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackzeros

    bu vatandasin yaptığı açıklamalar ubisoftun basina bela acacak muhtemelen.tartisma olmasın diye konsol surumlerini esit yaptik demek çok buyuk bir olaya yaratir.oyunun 900p olması cpudan ziyade gpu ile alakali bir olay.

    sunuda soyeliyim ps4'yun islemciside xbox'tan guclu muhtemelen ilk basta frekans daha dusuk gorundugu icin xbox'in cpusu daha guclu yorumlari yapildi ama performans testlerinde ps4 cpusu daha guclu cikti , ps4 cpusunun frekansı bilnmiyordu sadece tahmin edilen uzerinden hesap yapıldı , muhtemelen tahmin edilen 1,6 ghz degerinden daha yuksekte calisiyor olabilir.

    -ayrica adamın gpgpu olayından haberi yok gibi bilemiyorum belki kullanılması zor oldugu icin kullanmadılar , konsolların cpular cok guclu olamnayabilir ama bu sorunu gpuyada islem yaptirarak asmak icin ozel sekilde tasarlandı.yani aslında gpu cok guclu , cpu gcusuz ondan enegllendik soylemi bu seviyede yapimcilar icin soylemesi komik kaciyor.

    Konsollar ilk çıktıkları zaman yabancı bir sitede bende buna benzer bir konuya rastlamıştım.PS4'de kullanılan jaguar işlemci daha yeni daha verimli bir versiyondu.Tabi bu gerçeği değiştirmez.
    Bu nesilde olan şu, Microsoft bütün parayı kinect'e yatırdı iyi bir satış grafiği için de maliyetide çok arttıramadıkları için konsol donanım açısından fakir kaldı.Sony'nin ise en başından beri Xbox'ın
    nasıl bir donanımla geleceğini bildiği konusunda muhabbetler var ve büyük ihtimalle bu olay gerçek,doğal olarak onlarda kamera yerine parayı gpu ve ram'e yatırdılar rakibinden donanım olarak
    1-2 tık daha iyi bir cihaz çıkardı ancak günümüz koşullarında pc alıp başını giderken sözde yeni nesil konsollar çok güçsüz ve yetersiz kalıyorlar.

    Ayrıca Ubisoft'tan beklentiniz yüksek olmasın bu nesilde oyunları sırayla bir bir patlıyor.Bu oyunda büyük ihtimalle downgrade yiyip gelecek yine düşmanlar belirli bir sıra ile gelecek,Far Cry 4
    büyük ihtimalle Far Cry 3.5 olarak gelecek. Crew ne olur bilinmez yine Division'da en son motor değişmişti yine ne olur belli olmaz.Şu AC serisini biraz dinlendirip adam akıllı bir POP yapsalar
    güzel olurdu.Gerçi bu nesilde onuda batırırlar gibi geliyor.




  • Oyunu ne kadar multi platform yapmaya çalışırlarsa o derece zorlanırlar geliştirme aşamasında. Yakın zmanda çıkan multi platform oyunlar bence en büyük kanıtı. Üstlerinde çalışacakları platformlara yetecek kadar özelleştirmek için ayrı ayrı zaman ayırmazlar, sonuçta da bunlar oluyor. Oyunların ana altyapıları ortak kuruluyor, sonra hedef platform için uyarlanılıyor. Bunları yaparken de gelştirme için yeterli zman asla olmuyor. Tek tek PC'de Dx için, PS4 için Xbox için nereye kadar özelleştirme yapabilirsek hepsini yaptık diyemezler. Bi konsola göre özelleştirme yapılıyorsa, icabında o konsolun özelliklerine göre ana yapıyı daha iyi işleyebilecek şekilde kurarsın, yeniden yaparsın. Günümüzün multi-platform oyunlarında böyle yürümüyor işler. Platformdan bağımsız yöntemlerin peşine düşülüyor. Sonrada bunları platformun işlem gücü bütçelerine uydurmak için kesintiler yapılıyor. Özelleştirme diye yapılanlar en fazla bu seviyede.

    Bu işler böyle çünkü en çok para bu şekilde kazanılıyor. Bi oyunu sırf PS4'e özel kurmaya kalksanız aynı şekilde PC'ye taşıyamazsınız. Xbox'a da taşıyamazsınız. PS4'deki yöntemlerin PC'de karşılığı yok. Xbox'a uyarlamak için de bütçeyi ve programlanılabilirliğe göre karar verirsiniz. Esasında olması gereken böyle yaklaşımlar. PS4'e özel motor altyapısı kurulacak, Xbox'a özel başka altyapı kurulacak. Anca o şekilde oyunlar daha ileri gider. Varolan durum hiç öyle değil. Ortak bi altyapı kurulup, bunu hedef platformlara göre ölçeklemye çalışıyorlar. Çünkü zaten az olan geliştirme zamanları en fazla buna yetiyor. Oyunu sade Xbox veya PS4'e çıkarsalar bu sefer de olası $$$'dan olacaklar. PC'de zaten hep en yüksek donanımı düşünüp, ona göre ölçeklenebilien seçenekler, ilave özellikler oluyor (belki ilave parçacık efektleri, belki gölge kalitesi için ilave seçenek, farklı AA seçenekleri, daha farklı texturelar belki vs.).

    Ryse'da mesela, adamlar platforma özel olmayan bi yapı kurmak istemişler. Geometri bütçesini XB1'e indirgemek için ölçeklenebilir bi sıkıştırma ve geometri tahmin mekanizması kurmuşlar. Kurdukları yapı konsola özel olmadığından PC için de çok iyi sonuçlar veriyor. Geometri, nesenlerin konumlarının sürekli hesaplanmak yerine harekete göre yerlerinin tahmin edilmesine ve işlem gücünden kazanıp renderı hızlandırmaya yarıyor. Ama konsola özel değil bu.

    Konsola özel kurdukları yapılar var, diskten okuma >> sıkıştırılmış veriyi açma-çözme (decompress-decode) >> buffera yazma >> GPU'nun bunu bufferdan kullanması , XB1'e özel kurdukları yapılardan biri bu. Bunu olduğu gibi PC'ye aktaramıyorlar, çünkü harici kart vs. durumları var(konsoldaki gibi unified yapı değil). Yine de PC için RAM'da tutma, gerekirse karta transfer etme için çok rahatsız etmeyen bi performans sunması lazım.

    Konsolda Ryse için kurdukları bu geometri tahmin mekanizması, CPU çok hızlı olamadığından, CPU'nun yapabileceklerine göre yöntem bulma zorunluluğu getirmiş. Diskten okunan verinin realtime olarak işlenip GPU'ya hazır hale getirilmesi gerekiyor. Ama CPU bunu realtime yapamıyor. Bu yüzden yukarda bahsettiğim bi diskten okuma-çözme-buffera yazma-GPU'nun burdan direk kullanamsı için yöntem geliştirmişler.

    Konu ile alakası şu : Ryse her ne kadar XB1 oyunu olsa da, herşeyi sonuna kadar XB1'e özel tasarlanmış değil. Mimariye platforma bağımlı kalmayacak şekilde genel bi yöntem bulup, bun XB1'e uydurduk diyorlar. Bu şekilde yaklaşım, Oyunu konsol dışına taşımak istediğiniz zaman size kolaylık sunuyor. PS3 oyununu PC'ye taşımaya göre fersah fersah kolaylık sağlıyor. PC'de artık para getirebilen bi platform çünkü.

    Yani oyunu hem multi platform yapmaya kalktıklarında, hemde genel bi yapı kurup platforma göre ölçeklediklerinde kimse memnun olmuyor. Bi tek yapımcı/dağıtıcı cebine giren $$$ ile mutlu mesut köşelerine çekiliyorlar.

    AC'nin AI'ı süper karmaşık ve çok işlem gücü istiyor diyorlarsa, bunu konsollarda konsollara özel kodlama yapmaya çalışarak indirgemeleri lazım (ister asm. ile kodlasınlar, isterlerse GPGPU 'dan yardım almaya çalışsınlar, isterlerse yapay zekaya benzer ama daha basit tanımlı yapılar kullanıp farklı yollar bulsunlar). Yapay zekanın Bahsettikleri seviyede işlem gücü gerektirecek derecede karmaşık, çok çok iyi, insanı zorlayan veya oyun zevkine zevk katacak kadar olması için daha az işlem gücünün de yetebileceği ortaya çıkarsa bi halt beceremedikleri de ortaya çıkar (olumsuz PR/imaj zaten bu yönde, bu yüzden kendilerini aklamaları lazım. Bizim yapay zekamız karakretin çevresindeki herşeyi saniyede bilmem kaç kere tarayıp her tür olası aksiynu hesaplıyor vs. gibisinden detaylı sunum yapmaları lazım. Bahsettikleri şeylerin daha az işlem gücüyle yapılamayacağının da kesinliği lazım. Anca o zamn herkes ikna olabilir, böyle böyle denilebilir). Kafadan çok fazla AI için işlem gücü ayırıp, bununla oyun zevkine ne katıldığını, bunların daha az işlem gücüyle neden yapılamayacağının ortaya çıkması lazım.

    CPU'nun net işlem gücü ile render etmek isteyeceğin çözünürlüğün direk bi alakası yok. CPU yetmedi bu yüzden 1080'den 900'e indirdik demek saçma geliyor, çünkü kurdukları render altyapılarının iyi olmadığını gösterir bu. Diğer taraftan Ryse'da mesela, render için gereken altyapıda tahmin mekanizmasının işlemesi için CPU'nun da dahil edildiği bi sistem var. Daha fazla detay veya çözünürlük için gereken bu mekanizmanın yükü artıyor olabilir. AC'de de benzer şekilde daha yüksek çöz. detay için CPU'nun da içinde olduğu bi mekanizma olabilir.

    Diğer tarafın öbür tarafı, ister Ryse'da ister AC'de, mekanizmalar yöntemler tamamen konsola göre, alt seviyeli kodlama vs. ile kurulmaz ise böyle sorunlar sık sık görülecek gibime geliyor. Yukarda bahsettiğim Ryse'da geometri detayı için tahmin mekanizması kullanıyorlar. Bunun için CPU gücü lazım, ama CPU'nun gücü yetmiyor. Bu sefer yöntemi CPU gücüne göre beliriyorlar. Ama bunu PC'ye aktardıkları zman gül gibi çalışma imkanı oluyor. En başından beri multi-platform göz önünde bulundurlmadan herşeyi ile konsola göre geliştirme yapılırsa bu tür sorunlar olmayabilir gibime geliyor. Killzone'da mesela, Michall Drobot geliştirmede dahil olmasına rağmen GPGPU ile değişik işler olmadı, hibrid render yöntemleri vs. kullanılmadı. PC'de AMD'nin direk donanım komutları ile GPU'ya erişme imkanı yok, AMD'Nin bunun için verdiği bi imkan yok (Keza Nvidia'nın da öyle). Konsollar için böyle imkan sunudu mu hala cevap bulamadım bu soruya (direk GPU assembly ile yani GPU donanım komutları ile).

    Konsol için geliştirme yapılırken bu şekilde bakılırsa hem oyunların ilerleyeceğini hemde bahsedilen tarzda sorunların daha az olacağını düşünüyorum. Şimdilik daha genel yapılar, multi -platforma imkan tanıyan yapılar ile oyunlar kurulduğundan böyle sorunlar çıktığını düşünüyorum. Adamları anlamak mümkün, yeni konsolların sayısı hala eskilerden az. Eski konsolların da bi şekilde gözden çıkartılması zor. PC hem işlem gücü açısından güçlü konumda, hemde para kazandırır konumda artık. Yani oyun olayına pro gözle baktığın zaman daha çok satış için en geniş pazar alanını hedeflemen lazım. Geniş pazar alanını hedeflediğinde de hepsi için ayrı ayrı, en iyi render altyapısını kuramazsın, buna zaman-kaynak yok. Yani bu işin içnden çıkış yok kolay kolay.

    Defalarca tekrarladığım gibi UE4 motoru ucuzluğu, kabul edilebilir seviyede bi stok render altyapısı getirmesi ile bu yukarda bahsettiğim multi-platform ve genel oyun yapılarını körüklüyor. Bu da konsolların bi şekilde baltalanmasına yol açıyor.




  • Değil 900p,isterseler ps1 grafiğinde çıkarsınlar oyunu,yinede alır oynarım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suÇ -- 6 Ekim 2014; 23:56:40 >
  • Hatırladığım kadarıyla AC4:Black Flag için PS4'te sonradan bir güncelleme gelerek 1080p'ye yükseltilmişti.Unity'de sonradan gelen bir yama ile PS4 için 1080p'ye çıkarılabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dwdark -- 7 Ekim 2014; 0:02:22 >
  • Rubisco kullanıcısına yanıt
    Bu güzel cevabın için çok sağol abi.
  • Yaptığı açıklamada Pontbriand, Unity'nin hem PS4'te, hem de Xbox One'da 900p çözünürlükte ve 30 FPS akıcılıkta çalışacağını açıkladı. Pontbriand, "Tartışmalardan kaçınmak için her iki sürümü de eşit seviyede tutmaya özen gösterdik.

    Kaynak:BSC

    XONE Yüzünden multiplatform oyunlarda böyle kısmalara gidilecekse sony buna engel olması lazım.
  • 900p olayına çok takılmayın arkadaşlar adamlar E3'te xbox tarafında gösteri yaptı böyle pazarlamalar olucaktır yapacak birşey yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EXios -- 7 Ekim 2014; 0:31:58 >
  • Ubi sen ne rezil bir firmasın. Zamanında RDR Xbox 360'ta akarken PS3'te sürünüyordu şu oyun her halukarda PS4'te 1080P olacaktı Microsoft'tan yediği paralar tatlı geldi anlaşılan.
  • Son videoda görülüyorki oyun hafiften downgrade yemiş. Bir ubisoft klasiği.
  • Fransız şirketi Ubisoft' un oyunlarını asla oynamam. Fakat, PSN ortağım çok ısrar etti, bu yeni Assassin's Creed da Co-Op var, ben videolarını seyrettim, çok keyifli, beraber oynarız dedi. İyi tamam, bu seferlik, ses ısrar ettin diye alacağım dedim. Fakat, Ubisoft' un PS4 sahiplerini enayi yerine koyduğunu görünce, bırak kalsın, Assassin's Creed ile bir daha işim olmaz dedim.

    Ne lan bu, Xbox One' ın gücü 900p ye yetiyor diye, hayvan gibi güçlü Playstation 4 de ve koskoca 1080p TV de 900p oyun mu oynayacağız. Kör mü Playstation 4 versiyonunu 1080p 60FPS çıkarsınlar. Sony mühendisleri, boşuna mı bu kadar emek harcadı. Ubisoft' un yaptığı resmen ayıptır. Microsoft' un satışlarını iyileştirme çabasından, yalakalıktan başka bir şey değildir.

    Bence bütün PS4 sahipleri, Ubisoft' u protesto edip, oyunlarını almamalı



  • Arkadaşlar almayın oyunu....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aimstein -- 7 Ekim 2014; 5:46:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhanext

    Aynen hocam. Umarım ilerki yıllarda bu tarz oyunlarda cok sıkıntı cekmeyiz. PS4 övünüyor GPU guclu diye ama hersey GPU ilede olmadıgını bu oyunlada anlamış olduk.

    One versiyonu zaten 900p gelicekti. En kotusu PS4 versiyonunda olmuş.

    sen de Trollük yapmaya başlamışsın XBOX Fanboyu...
  • Şahsen çok da takmadım 900p mevzusunu. Assasins Creed'in zaten oyun ruhu olarak bir saygınlığı kalmadı. Çıkınca hepimiz alıcaz ve oyunun değeri düşmeden bir an önce bitirip satıcaz. Son 2-3 oyundur böyle oldu hep. Ama Ubisoft'un bu yaptığı hiç hoş değil. Sony keşke çıksa da "Gelecek sene Ubisoft'un oyunlarını platformumuza çıkarmıyoruz" dese, içimin yağları erir şuan. Ubisoft'u o zaman görün paçası nasıl tutuşuyor. Benim tek saygı duyduğum Fransız Quantic Dream arkadaş, öyle bir oyun firması ki adamlar prensipler gereği yeni ve farklı bi iş yapabilmek adına Heavy Rain 2'yi çıkarmadı. Yoksa Beyond her ne kadar çok başarılı bir oyun olmasa da bir kaç müdahale ile Heavy Rain 2 ismi altında çıkabilirdi ya da Heavy Rain'in devamı gelebilirdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ubisoft UK ana sayfasında işin özeti mevcut. AC Unity'nin altına Xbox One yazmışlar. herşey ortada.

     ASSASSIN'S CREED UNITY (PS4) 13 KASIM 2014
  • Bir şey kalmadı şurada gelsin bekliyoruz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oba 900p cikiyomus oyun yeni gordum. Bu da demek oluyor ki black flag den kotu olacak grafikleri. Yanlis soyluyorsam duzeltin arkadaslar. Ki katiliyorum arkadaslara microsoft parayi vermis 900 p ye cekmisler oyunu. Black flag 60 fps de bile arada sirada takiliyordu bu 30 fps de illaki donar gibime geliyor. Bu kadar guzel bir ortam bu kadar guzel parkur dinamikleri boyle rezil edilebilirdi. Umarim 1080p ye ya da 60 fps e cekerler. Ubisoft ne kadar sevsek de seni cok adi bi firmasin be.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ubisoft UK ana sayfasında işin özeti mevcut. AC Unity'nin altına Xbox One yazmışlar. herşey ortada.

     ASSASSIN'S CREED UNITY (PS4) 13 KASIM 2014
  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.