ha aklıma gelmişken söyleyeyim bu astra nın en sevmediğim şeyi kütük gibi direksiyonu. bildiğin kütük yani
quote:
Orjinalden alıntı: Little F.K
quote:
Orjinalden alıntı: warrior sako
quote:
Orjinalden alıntı: Little F.K
Sollamada dizelle özellikle rampadaysanız emin olun benzinliden daha rahat sollama yaparsınız.
benzinlidede vites ufaltıp sollama yaparsın
Ben yapamazsınız demedim ki herkes atlamış maşallah,benzini lıkır lıkır götürmeye niyetliyseniz yaparsınız.Birininin bi tarafı çıkar bağarmaktan birisi gayet rahat devrini alır yürür bunu anlatmaya çalıştım.Yani çok fazla vites değişmine gerek olmaz dizelle.
2 dakika gazı köklemeyle lıkır lıkır içmez merak etmeyin bu kadar ya.
Kendi aracım için diyorum gazın dibini gördüğümde en son arkamda Combo vardı selektör yapan. Sonra aynada göremedim.
Dizel kendini vites küçültmeden topluyor ama toplayana kadar benzinliyle vites düşürmüşüm aynı şey.
quote:
Orjinalden alıntı: Emerald Dolphin
zanmanında bende aynı ikileme düşmüştüm, noşrmal şartlarda senelik yapacağım yol taş çatlasın 10 bin olacak, dizelle benzinli arasındaki fark diğer markalardaki gibi 5bin ytl civarında olsaydı ben de almazdım ama ramazandaki kampanyada fiyatları eşitleyince dizel aldım...
şimdi şöyle düşünelim;
mazot ve benzin fiyatları aynı olsa bile, tüketimde litre bazındaki fark bile yeterli bir etken dizel tercihi için, uzun yol 5lt, istanbul şehir içi 6-6,5lt, benzinli 1,6lt bir motor ist.şehir içi trafikte 10 lt civarında yakar...
Bende benzinli Astra var şehir içi trafikte 8 lt yakıyor. Dizel şehir içinde dediğiniz gibi 6,5 lt yakıyorsa arada çok da bir fark yokmuş. Hele de yılda yılda 10000 km bile yapmayan biri için bence çok etkilemez.
1,3 olan motor 1300 cc nin üzerinde olduğu için 1,6 vergisi ödersiniz. küçük bir ilave yapalım.
quote:
Orjinalden alıntı: odrin34
1,3 olan motor 1300 cc nin üzerinde olduğu için 1,6 vergisi ödersiniz. küçük bir ilave yapalım.
1248cc olması lazım o motorun hacminin
quote:
Orjinalden alıntı: odrin34
1,3 olan motor 1300 cc nin üzerinde olduğu için 1,6 vergisi ödersiniz. küçük bir ilave yapalım.
Yoo. 1248 CC bir motordur kendileri. 2008 Palio ile aynı vergi dilimindedir.
Zaten hiç bir motor söylendiği CC'de değildir. 1.3 denir 1248 çıkar. 1.6 denir 1580 çıkar. 2.0 denir 1998 çıkar vs. vs.
taam arkadaşlar bi taş attık herkez çıkarmaya çalışmasın yanlış biliyomuşuz
quote:
Orjinalden alıntı: optiboy
quote:
Orjinalden alıntı: Emerald Dolphin
zanmanında bende aynı ikileme düşmüştüm, noşrmal şartlarda senelik yapacağım yol taş çatlasın 10 bin olacak, dizelle benzinli arasındaki fark diğer markalardaki gibi 5bin ytl civarında olsaydı ben de almazdım ama ramazandaki kampanyada fiyatları eşitleyince dizel aldım...
şimdi şöyle düşünelim;
mazot ve benzin fiyatları aynı olsa bile, tüketimde litre bazındaki fark bile yeterli bir etken dizel tercihi için, uzun yol 5lt, istanbul şehir içi 6-6,5lt, benzinli 1,6lt bir motor ist.şehir içi trafikte 10 lt civarında yakar...
Bende benzinli Astra var şehir içi trafikte 8 lt yakıyor. Dizel şehir içinde dediğiniz gibi 6,5 lt yakıyorsa arada çok da bir fark yokmuş. Hele de yılda yılda 10000 km bile yapmayan biri için bence çok etkilemez.
dostum dur-kalk trafikten bahsediyorum ben, ona bakarsan sürekli sahil yolunu kullanırsın yada temden gider gelirsin, şehir dışı verilerini de tutturursun, Ankarada durum nasıldır bilmem ama istanbul şehir içi dediğin zaman çok çeşitli veriler yakalaman mümkün...
Benim önceliğim ekonomidir, benzinlinin arkasından gideyim gocunmam, ama depomu doldurduktan sonra şehir içinde 800-900 km yol yapmak bence muhteşem bir olay, senede 200ytl vergi farkı, senedeki 50 ytl lik servis bakımını zaten unutturur...
dizelin rampadaki gücüne kayseride şahit oldum, bilenleriniz vardır, kayseri- develi arasını erciyesten giderseniz, çok dik rampalar ve ani virajlar görürsünüz, benzinli arabanın devrini tuttursanız bile önünüze çıkan ani bir virajda ayağınızı gazdan çekerseniz bir daha toplamaz, vitesi 3-4 arasında sürekli değiştirirsiniz ama 5 i hiç göremezsiniz, oysa astramın o küçük motor hiç çekiş problemi göstermedi bana, aynı şekilde elmadağ ve bolu dağında da test edebilirsiniz
quote:
Orjinalden alıntı: PALERMO ®
quote:
Orjinalden alıntı: Little F.K
Sollamada dizelle özellikle rampadaysanız emin olun benzinliden daha rahat sollama yaparsınız.
Düzgün devir aralığında kullandıktan sonra benzinli araçla da rahat sollama yapılır. Dizel motorlar gücünü ve torkunu alt devirde üretiyor o yüzden kullanımı daha rahat.
Max gücünü 6500 devirde, max torkunu 4500 devirde veren bir benzinli araçla 4000 devirde vites büyütürseniz tabii ki zorlanırsınız.
su geyik beni baydı artık. yokusta daha iyi sollama romanı. vites değiştirmeyi bilmeyen biri için sıkıntı olabilir . benzinli arac herzaman daha performanslıdır. tabiki perofrmans anlasıyınız 2000 2500 devir aralığında arac kullanmaksa dizel daha performanslıdır:)
Amaç ekonomiyse tabiki dizel ama performans ise hertürlü benzinli bence.Hiçbir dizel Astra 2.viteste 90,3.viteste 140 yapamaz.Ama benzinli 105'lik dahi olsa yapar.Bknz. İmzam.
sen rallicimisin dostum ki bırak sen kendi arabanda böyle zorluyormusun merak ettim açıkçası sonra dikkat bir yerleri kucaklama saniye geç olsun güç olmasın
quote:
Orjinalden alıntı: selim82
quote:
Orjinalden alıntı: PALERMO ®
quote:
Orjinalden alıntı: Little F.K
Sollamada dizelle özellikle rampadaysanız emin olun benzinliden daha rahat sollama yaparsınız.
Düzgün devir aralığında kullandıktan sonra benzinli araçla da rahat sollama yapılır. Dizel motorlar gücünü ve torkunu alt devirde üretiyor o yüzden kullanımı daha rahat.
Max gücünü 6500 devirde, max torkunu 4500 devirde veren bir benzinli araçla 4000 devirde vites büyütürseniz tabii ki zorlanırsınız.
su geyik beni baydı artık. yokusta daha iyi sollama romanı. vites değiştirmeyi bilmeyen biri için sıkıntı olabilir . benzinli arac herzaman daha performanslıdır. tabiki perofrmans anlasıyınız 2000 2500 devir aralığında arac kullanmaksa dizel daha performanslıdır:)
Neyin performanslı olduğunun tartışmalı olduğundan ziyade minumum yakıt tüketimi maksimum performans tartışmasını yapıyoruz.Bunu benzinli bir araçla yakalayabiliyormuyuz sıkılgan arkadaşımız.Bunu ancak dizel araçlarla yakalayabiliyoruz.Varsa böyle bir benzinli araç bizide aydınlatın,sürekli aynı geyiği yapmayalım sizide sıkmayalım.
Ya 2.viteste 90 3.viteste 140 yapsa nolur arada 15 bg fark var bana vereceği total 10 km hız farkı,rolling te 2 sn hız farkı olsun.Yapmayın gözünüzü seviyim ya.Arka arkaya olalım dizel ve benzinli,mutlakaki benzinli daha iyi gidecektir fakat aynamda kaybolacak vs geyiklerini bırakınız lutfen,ben 90 bg astra ile en fazla 190 görmüştüm, 2008 easytronic astramızlada 190 görebildim hadi daha yeni motor açılınca 200 basar desek aradaki 10 km beni aynada kaybedicek.Geçiniz...1.6 Turbo Astrayla geliniz
Yahu yapmayın şimdi düşük hacimlerde dizel sollamalarda ne olursa olsun daha avantajlı.Mesela Afyon-Sandıklı'ya yaklaşırken yol tek şeride düşüyor,kamyonlar yokuş tırmanamıyor.Haliyle 2-3 kişilik kuyruk oluyor genelde.Bizim 1.3 Corolla ile istersen devir çevirmeye 6000'de başla yine 1.3D gibi gitmez.Fakat motor hacmi yükseldikçe benzinli,dizel ile yarışacak hale gelecektir.
Ya anlaşılmayan nedir onu anlamadım cdti hacmine göre ve astra nın kasa sına göre oldukça ii performans veriyor amaaa 1.6 benzinli astra yı anca düşük devirde rampa yolda yakalarsa gecebilir olay budur İddaa ediyorm benim 2008 sedan easytronic 1.6 yı spor moddayken düz yolda hiç bir 1.3 veya 1.4 dizel gecemezz denemek isteyenler üzülür.....
quote:
Orjinalden alıntı: serty23
Ya anlaşılmayan nedir onu anlamadım cdti hacmine göre ve astra nın kasa sına göre oldukça ii performans veriyor amaaa 1.6 benzinli astra yı anca düşük devirde rampa yolda yakalarsa gecebilir olay budur İddaa ediyorm benim 2008 sedan easytronic 1.6 yı spor moddayken düz yolda hiç bir 1.3 veya 1.4 dizel gecemezz denemek isteyenler üzülür.....
Katılmaktayım. A4 çıldırttım diyebilirim.
quote:
Orjinalden alıntı: emregulec_1905
sen rallicimisin dostum ki bırak sen kendi arabanda böyle zorluyormusun merak ettim açıkçası sonra dikkat bir yerleri kucaklama saniye geç olsun güç olmasın
Yok hocam öğrenciyiz ama rallici olmak isterdim aslında.Bu zorlama olayını da sürekli yapmıyorum tabi ki,sadece birkaç kez aracı denedim.
@Little F.K Olaya sadece hp. gücü olarak bakma kardeş,dizel 3500-4000 devirde kesilip vites değiştirmekle uğraşırken benzinli 6000 devirlere kadar uzamaya devam eder,dizel kavramaya çalışırken benzinli çoktan uzamış olur,aradaki fark çok fazla olmayacaktır tabi ki ama performansta benzinli kesinlikle daha üstündür.Ancak ekonomi/performans eğrisi olarak bakarsak dizel yine avantajlıdır.Ama sürüş keyfi diyosak benzinli yine öne geçer.Yani olay tercih meselesi aslında.
quote:
Orjinalden alıntı: enoman
quote:
Orjinalden alıntı: emregulec_1905
sen rallicimisin dostum ki bırak sen kendi arabanda böyle zorluyormusun merak ettim açıkçası sonra dikkat bir yerleri kucaklama saniye geç olsun güç olmasın
Yok hocam öğrenciyiz ama rallici olmak isterdim aslında.Bu zorlama olayını da sürekli yapmıyorum tabi ki,sadece birkaç kez aracı denedim.
@Little F.K Olaya sadece hp. gücü olarak bakma kardeş,dizel 3500-4000 devirde kesilip vites değiştirmekle uğraşırken benzinli 6000 devirlere kadar uzamaya devam eder,dizel kavramaya çalışırken benzinli çoktan uzamış olur,aradaki fark çok fazla olmayacaktır tabi ki ama performansta benzinli kesinlikle daha üstündür.Ancak ekonomi/performans eğrisi olarak bakarsak dizel yine avantajlıdır.Ama sürüş keyfi diyosak benzinli yine öne geçer.Yani olay tercih meselesi aslında.
Hocam zaten kabul etmiyor değilim benzinlinin özelliklede sport modunda çok daha iyi daha atak ve iyi olduğunu fakat üzerinde durduğum nokta,bi kaç kişi çıkıpta öldürdüm geberttim,performansa boğdum diyince deli oluyorum yapamassın kardeşim.Göz var nizam var altımızdaki arabalar belli.Yani sende benzinli bende dizel olduğu sürece birbirimize kuracağımız üstünlük alanlarımız sınırlı.Tam olarak Anlatmak istemek istediğim buydu hocam.
quote:
Orjinalden alıntı: kadango
Yahu yapmayın şimdi düşük hacimlerde dizel sollamalarda ne olursa olsun daha avantajlı.Mesela Afyon-Sandıklı'ya yaklaşırken yol tek şeride düşüyor,kamyonlar yokuş tırmanamıyor.Haliyle 2-3 kişilik kuyruk oluyor genelde.Bizim 1.3 Corolla ile istersen devir çevirmeye 6000'de başla yine 1.3D gibi gitmez.Fakat motor hacmi yükseldikçe benzinli,dizel ile yarışacak hale gelecektir.
Ayrıca dizellerin vites oranları benzinlilere göre baya kısa...
Şahsen dizeli alırım ...
bugun gazetede opel astra sedan cdti enjoy spor paketli aracı 34.500 verdiğini gördüm ve fiyat diğer sınıf araçlara göre çok ucuz kasa değiştirmesi sorun değilse alacak kişiye çok büyük bir avantaj