Şimdi Ara

Astra 1.6 115 Hp, Astra 1.3 90 hp cdti Arasında tercih???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
0
Favori
2.970
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu iki araba arasında kararsız kaldım. İkiside enjoy spor paket, metalik renk vs vs... Yani opsiyonları eşit. Aradaki fiyat farkı 1.200 ytl. Dizelin bakımı ve parçalarının pahalı olasından çekiniorum. Senede 15 bin km den fazla yapıcağımı da tahmin etmiorum. Ama fiyat farkını duyan herkes dizel al diyor. Dizelin kısa yol kullanımda problem çıkartabiliceğini duydum. Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim. Araba fazla masraf çıkartsın istemiorum...



  • yok mu bu konuda bilgisi olan dizel arabanın masrafları ne kadar fln benzinliyle farkları nelerdir yardımcı olursanız sevinirim...
  • Senelik 15.000'i geçmeyene pek dizel önermezler ama aradaki fark çok uygun. Şahsen dizel tercih ederdim.

    Düşük devirlerde performans sıkıntısı yaşatabilir 1.3 motor. Devir yükseldikçe hızlandıkça herhangi bir sorun olmuyor.
  • 2006 Modelini 22.000 YTL'ye aldılar, araç sanırım full donanımdı. Üzerinde GM/Fiat 1.3 16V DOHC 90 HP motor var, 6 vites ev geniş taban lastik, büyük ve hafif alaşımlı jantlar, gayet de kuvvetli ve hızlıydı, vergisi de, yakıt tüketimi de düşük. Benzinliye LPG taktırmayacaksanız bence CDTI iyi bir seçenek. 90 HP sizi yanıltmasın. 200 NM (veya daha fazla) tork var o motorda.
  • beni korkutan performans deil de daha çok dizelin masrafı motor zor ısınır markete bi şey almaya arabayla gitmemen lazım vs vs şeyler duydum. kısa mesafe kullanılınca arıza çıkartabilme ihtimali korkutuyor.

    BU arada yazdığım 2 arabayı da sıfır almayı düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PiQ -- 25 Aralık 2008; 23:15:12 >
  • dizel olması her zaman avantajdır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emregulec_1905

    dizel olması her zaman avantajdır


    Mesela ne gibi? Biraz açar mısınız?

    Bana göre de avantajlı değildir, sürüş zevki yok bir kere. İstediği kadar yalıtımı iyi olsun dışarı traktör sesi veren arabayla gezmek istemem. Hele ki çok yol yapmıyorsam hiç bulaşmam dizele. Ki 1,3 cdti motor performans açısından hiç de iyi değil.

    Kolay gelsin.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • arabayı ne kadar kulanmayı düşünüyorsunuz? yılda 15bin bile apsanız yılda 1 milyar karınız olur zatenki dizel olunca 20bini bulur bu rakam ayrıca yıllık vergisindende senede 200ira kar edersiniz aradaki fark 1200 lira ise kaçmaz derim
  • taner abi bu dohc u ısrarla neden belirtiyon
    dohc tan başka motor alternatifimide var

    dizel daha mantıklı duruyor
    arada uçurum düzeyde Hp farkı yok ve çokta bakım masrafında vs de fark olacağını sanmıyorum
    sanayide bir dukkan benzinci ise yanındaki komşu dukkanda dizelci olmuş artık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ice-cruiser -- 26 Aralık 2008; 0:19:15 >
  • yıllık 20 bin i bulmaz buna eminim. dizelin bu fiyata daha avantajlı olduğu biliyorum zaten aklımı kurcalıyan dizel arabanın bakım ve parçalarının pahalı oluşu arabayı sürekli kısa mesafede kullanıcağım için sorun çıkarmasından korkuyorum.
  • arada 1200 liralık varsa şiddetle dizel almanızı öneririm.çünkü bu fark hemen kapanır ayrıca 1.3 ün vergiside az.yani maksat ekonomi ise kesinlikle dizel ama bu araçtanda performans beklemeyin.isterse 500 nm tork olsun araba yere en fazla 90 hp verdikten sonra gerisi hikaye (gerçi 500 nm olsa o hp yi daha uzun süre verirde neyse)....yani arabada beygir olacakki torkta bi işe yarasın.yinede normal ve ekonomik kulanım için 90hp dizel yeter
  • Peki dizel arabanın masrafları hakkında biraz bilgi verirmisin bunu sürekli yazdım ama bu konuda bilgi yazan yok. Enjektörlerinin aşırı pahalı olması en ufak bi arızada benzinliye göre daha pahalı olması ve sürekli kısa mesafede kullanmanın bi kötülüğü var mı bu konularda bi bilgi verirseniz sevinirim...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    2006 Modelini 22.000 YTL'ye aldılar, araç sanırım full donanımdı. Üzerinde GM/Fiat 1.3 16V DOHC 90 HP motor var, 6 vites ev geniş taban lastik, büyük ve hafif alaşımlı jantlar, gayet de kuvvetli ve hızlıydı, vergisi de, yakıt tüketimi de düşük. Benzinliye LPG taktırmayacaksanız bence CDTI iyi bir seçenek. 90 HP sizi yanıltmasın. 200 NM (veya daha fazla) tork var o motorda.

    90 hp lik motorun performansi o tork a ragmen cok kotudur. zaten tork da pek bir işe yaramaz. kamyon cekmiyor alt tarafı 1200 kg. zaten 1.4 90 hp benzinli ve 1.3 90 hp dizel in 0-100 u de tamamen ayni. biri 200nm tork biri 125 nm tork. yani o tork sizi aldatmasin.zaten dizel daha iyi olsa spor arabalar dizel uretilirdi

    ayrica 1200 ytl lik fark icin kesinlikle dizel oneriyorum. vergı avantajınıda unutmayın cok daha ekonomik olur . tuketimide daha az dizelin sehir ici 6.3-8.7 90 hp dizel ve 115 hp benzinli arası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exxcrea -- 26 Aralık 2008; 0:08:41 >




  • İki Motorda Ölü gibi kacar sol seritte bos oldumu zor ayak uydurursun al CEtta TSI kendine gelirsin
  • Herkes tutturmuş bi vergi gidiyor 150 ytl nin hesabını yapsam o kadar para verip sıfır araç almam zaten şu dizelin arızaları,bakımı, sürekli kısa yol yapılırsa oluşacak problem bunlardan bahseden yok benim asıl bilmek istediğim konu bu...
  • astra olması şart değilse mazda3 öneririm.çılgın indirim var.6 ay önce 40000 liraya sattıkları arabayı 31000'bırakıyorlar,touring donanımı.esp,sunroof gibi donanımlar standart.astradan daha dolu.
  • astrayı tercih etmemin sebebi kolay satılan bi araç olması... Dizelin problemleri ile ilgili bilgi verebilcek var mı yukarıda yazdığım sorulara ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: PiQ

    Herkes tutturmuş bi vergi gidiyor 150 ytl nin hesabını yapsam o kadar para verip sıfır araç almam zaten şu dizelin arızaları,bakımı, sürekli kısa yol yapılırsa oluşacak problem bunlardan bahseden yok benim asıl bilmek istediğim konu bu...

    Kısa mesafede ne sorunu ya. He dersen ki tuvalete bile arabayla gidecem e bu da bi araba sürekli çalıştır kapat çalıştır kapat bi yere kadar derim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: PiQ

    astrayı tercih etmemin sebebi kolay satılan bi araç olması... Dizelin problemleri ile ilgili bilgi verebilcek var mı yukarıda yazdığım sorulara ?


    Hocam siz de popüler olan otomobil genel forumuna sorunuzu sormuşsunuz, teknik cevap bekliyorsunuz...

    Dizel araç geç ısınır. Bloğun alaşımından dolayı, daha yüksek şiddette patlamalara dayanıklı olması için daha yoğun bir malzemeden üretilir. Bu da motorun geç ısınmasına sebep olur. Bu da kısa mesafelerde gideceğiniz yere varsanız bile ısınmamasına sebep olur. Sürekli soğuk motorla stop edersiniz.

    Dizel motorda enjektör sistemi arızaları oldukça pahalıdır. Ancak ülkemizde en yaygın dizel motor 1.3 multijet/cdti motordur. Parçaları yaygındır.

    Aracı sıfır alacaksanız, düzenli bakımlarını yaptırırsanız, temiz yakıt kullanırsanız, turboşarlı araçları doğru kullanma prensiblerine(imzamda) riayet ederseniz pek bir sorunla karşılaşacağınızı sanmıyorum.

    Ekonomi önplanda ise dizel araç daha mantıklı bir tercih olabilir.

    Şimdiden hayırlı olsun...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 26 Aralık 2008; 0:36:46 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: PiQ

    astrayı tercih etmemin sebebi kolay satılan bi araç olması... Dizelin problemleri ile ilgili bilgi verebilcek var mı yukarıda yazdığım sorulara ?


    Hocam siz de popüler olan otomobil genel forumuna sorunuzu sormuşsunuz, teknik cevap bekliyorsunuz...

    Dizel araç geç ısınır. Bloğun alaşımından dolayı, daha yüksek şiddette patlamalara dayanıklı olması için daha yoğun bir malzemeden üretilir. Bu da motorun geç ısınmasına sebep olur. Bu da kısa mesafelerde gideceğiniz yere varsanız bile ısınmamasına sebep olur. Sürekli soğuk motorla stop edersiniz.

    Dizel motorda enjektör sistemi arızaları oldukça pahalıdır. Ancak ülkemizde en yaygın dizel motor 1.3 multijet/cdti motordur. Parçaları yaygındır.

    Aracı sıfır alacaksanız, düzenli bakımlarını yaptırırsanız, temiz yakıt kullanırsanız, turboşarlı araçları doğru kullanma prensiblerine(imzamda) riayet ederseniz pek bir sorunla karşılaşacağınızı sanmıyorum.

    Ekonomi önplanda ise dizel araç daha mantıklı bir tercih olabilir.

    Şimdiden hayırlı olsun...




    Çok teşşekkür ederim açıklamanız için...




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.