Şimdi Ara

ASTRA J EL FRENİ BOŞALDI (KAZA) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
0
Favori
11.187
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçmiş olsun kardeşim.
    Şimdiye kadar bir şey olmadı şimdi oldu. İşt hayat böyledir. O yüzden her zaman sanki tedbir almazsan olacakmış gibi davranmak gerekir. Çünkü ne zaman olacağını asla bilemezsin. İlk yanlışta hemen birşey olsa sokakta bi tane makasçı olmazdı. Kimse 160-170 yolculuk yapmazdı.
    O yüzden münkünse yokuşa parketme, herzaman viteste bıran ve direksiyon açısı kaçarsa kaldırıma filn dayanıp duracağı şekilde olsun. Araba nedir ki yaptırıp biraz para verirsin o kadar. Allah korusun birine bişey olsa ne onu ne vicdanını tamir edemezsin.
    Bunla geçmiş olsun. Allah hepimizi kazadn beladan korusun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elsa kullanıcısına yanıt
    Peugeot tam çekin direksiyonu çevirin falan demiş, zaten manevra yaparken direksiyon yanda bırakırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertce

    Öncelikle geçmiş olsun.
    Araçlarınızı yokuşa park ederken direksiyonu bir yöne kırın. Araç freni serbest kalsa bile araç geri giderken yönü kaldırıma doğu dönecektir. İkincisi mutlaka viteste bırakın. Bu da elfreni tutmadığı durumlarda işinizi görecektir. Üçüncüsü elfreni çok dik yokuşlarda tutmama ihtimali herzaman vardır. Bunu da aklınızdan çıkarmayın.
    Bir de kazık kadar fren çekilmeyecek mutlaka az çekilecek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Olur Öyle Şeyler

    Böyle bir ihtimal olamaz.

    El freni aracı her şekilde park halinde tutacak şekilde tasarlanmıştır. Dik yerde aracı bırakma ihtimali varsa bir yerde bir yanlış var demektir.
    Bu olay VAG Grubunun DSG'sini ışıklarda "N" ye alması ile aynı olay.
    Müşteri N ye almak zorunda değil. Aynı şekilde Opel kullanıcısıda sürekli Düz yere park etmek zorunda değil.

    Bir otomobil, Uçak, Gemi vs tasarlanırken her zaman en uç ihtimaller hesaplanır. Opel mühendisleride aracı dik bir yere park edildiğinde el freninin ne kadar dayanım sağladığını hesaplamış olması gerekirdi.

    Opelden bahsediyorsak hoş gerçi her şey mümkün. Böyle rezil otomobil üreten firma görmedim ben.

    Alıntıları Göster
    Öncelikle dediklerinize tamamen katılıyorum hocam , aracım bu arada normal el freni tuşlu değil. Benim bildiğim el freni bir aracın yokuşta veya düzde durdurmak için tasarlanmış bir araçtır , he diğer yandan aracın direksiyonun kırılması veya vitese takılması bunlar doğrudur veya yapılması gerekendir ancak bana göre bunlar bir opsiyon veya 2. Ve 3. tedbirlerdir. Bunu yapman gerekiyor böyle yapmazsan kayar diye bir kaide yok diye düşünüyorum ve aracın böyle tasarlandığını tutması için yapıldığı kanaatindeyim. Sonuçta 21. Yüzyılda yaşıyoruz ve söz konusu araç da “ yeni nesil “ sayılabilecek bir araç , aynı model yıllarında sürücüsüz gidebilen araçlar varken el kitapçığında yazan yok direksiyonu kıvır arkasına taş koy vitese tak gibi önergeler bence şart değil ve bunları yapmazsak kayar kayarsa sen suçlusun diye bir zorunluluk olamaz . Bu araçları 200 le giderken durduran mühendisliğin ortalama bir yokuşta el frenini tutturamayacak kadar aciz olmadığını düşünüyorum . Sonuç olarak en az 6-7 yeri gezdim bugün boyasız göçük düzeltme olmayacak boya şart dendi , kaskomdan yaptıracağım hesaplarıma göre daha uygun geldi parça değişimi de olmayacak . Gezdiğim 3 tane kaportacıda bana herkes astra j aracın el freniyle kaydırmasıyla ilgili kazalar anlattılar ve bir usta kendi astra j aracıyla aynı tip bir kaza yaptığını anlattı , yorumlarda yazan bir arkadaşın dediği de galiba doğru el freni telinde kronik bir problemi var astra j kasaların . Çevrenizde eğer astra j sahipleri varsa uyarın derim , sıkıntılı bir durum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ve tüm geçmiş olsun dilekleriniz için teşekkür ederim arkadaşlar sağolun , mala gelsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4Yankee 4 kullanıcısına yanıt
    Her parçaya değişim dediler hocam 15-20 bin hasar deyince kaçtım

    Edit: Sakarya evet



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FlexRide -- 22 Temmuz 2019; 12:56:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olur Öyle Şeyler kullanıcısına yanıt
    Hocam Opel i bu kadar gömmek nedir. El freni dediğin sürtünme esasına dayalı bir sistem soğuktan sıcaktan etkilenir kol yeterince germe yapmaz yavaş yavaş kaçırır her araçta olur bu.
  • Olur Öyle Şeyler kullanıcısına yanıt
    Tedbir almak yine de iyidir. Tedbir alınmamış ve sonuç bu maalesef. İyi ki bir cana bir şey olmamış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mertce kullanıcısına yanıt
    Fikrime tercuman oldunuz.Szin yorumunuz disinda baska bi yorumu okumaya gerek yok.Sayenizde oemli bilgi daha edindim.Bende yokus duz farketmez.Ters yonde vitesde brakirim hep.El frenimde ayni sekil duz yokl bile olsa hem el freni ceker hem vitesde brakirim.ay soyle tasarlanmis vay boyle tasarlanmis sozlerine bakmayin.Altimizdaki aracin bir kul yapimi bir makineden ibraret.extra onlemler almaliyiz.El frenin gorevi o deyip sadece o sekil brakirsak hata bizde.

    Bu arada arkadasa gecmis olsun gercekden ucuz atlatmis.Gerisine girmek istemiyorum.Rabbim cumlemizi korusun iNŞALLAH

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Olur Öyle Şeyler

    2019 yılında bir aracın kullanım klavuzunda altına takoz koyun yazıyorsa o firmanın ürününü satın alarak en büyük hatayı biz yapmışız.
    Rezillikten başka bir şey değil bu. Vitese tak kelimesini anlarım ama altına takoz koyun demek nedir ?

    Alıntıları Göster
    Sıvama aşamasına geçmişiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun hocam.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • yokuşta el freni tutmuyorsa vites hiç tutmaz o araç yine gider. bolca örneği mevcut açın bakın tekleye tekleye yokuşta kayıp gidiyor arabalar :d

    tek çare dik yokuşta kaldırama tekerleri döndürmek sonrasında arabayı tekrar yerinde görmek için allaha dua etmek
  • geçmiş olsun
  • Geçmiş olsun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • El freni dediğin tutacak kardeşim. Bunun otomatiği var, benim hanım gibi vitesi kontrol etmeden marş basma problemlisi var... korkudan viteste bırakamıyoruz. Koç başı gibi gibi bi yere gömecek diye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu durum yıllardır gördüğümüz durum, yokuşlarda el freni herzaman tutmayabiliyor, mutlaka vitese takmak gerekir, hatta 6-7 sene önce başımada geldi abim eğimli yerlerde hiç vitese takmazdı, bende bunu bildiğim için arkasına kaldığım yerlerde hep dibine kadar girerdim kayarsa hızlı çarpmasın diye, ve öylede oldu bir gün kaydı ve benim arbaya çarptı, dibine kadar girdiğim için bişey olmadı ama benim araba olmasaydı büyük kaza olurdu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sancar10

    El freni dediğin tutacak kardeşim. Bunun otomatiği var, benim hanım gibi vitesi kontrol etmeden marş basma problemlisi var... korkudan viteste bırakamıyoruz. Koç başı gibi gibi bi yere gömecek diye.
    Korkudan viteste bırakamıyoruz ne ya? Sonra arabanin freni tutmadı niye yayayi ezdi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Düz yolda bile vitese takıyorum,
    Yokuşlarda tekeri kaldırıma dogru kırıyorum, vitese taktıgım halde.

    Tüm ihtimaller düşünülmeli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabalara güven olmaz, içine cin kaçar, abdestsiz sürülmüş olur, rampa yerde oturanlara takoz koymalıdır!
    https://i.hizliresim.com/GZ3dDN.jpg
    https://i.hizliresim.com/GZ3dDN.jpg
    urun.n11.com
    Plastik Katlanır Çivili Araba Takozu - n11.com
    https://urun.n11.com/takoz/plastik-katlanir-civili-araba-takozu-P318754783

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Olur Öyle Şeyler kullanıcısına yanıt
    Evim dimdik bir yokuşta. önden çeker araçların ya çok zor yada hiç çıkamadığı bir yer. ve el freni hiçbir aracı durduramıyor. çünkü el freni sadece arka tekerlere etki ediyor. aracın ağırlığı yokuşta öne binince arka tekerlerin yerle teması az olduğu için araç kızaklıyarak aşağı kaymaya başlıyor. yani el freni dik yokuşta tutmak zorunda diye bir olay yok. viteste de bıraksan vitesten atar. hepsi tecrübe ile sabit. bizim yokuşta durmayan komşu araçları ; mercedes, auris, 208, palio, tempra, corsa, 500l, fiesta.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.