Şimdi Ara

ASTRA J EL FRENİ BOŞALDI (KAZA)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
76
Cevap
0
Favori
11.179
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle merhabalar Dün akşam saatlerinde yokuşa park ettiğim aracımın polisin araması sonucu kendi kendine kazaya karıştığını öğrendim. Aracım 2014 model astra j 0 km olarak almıştım ve daha 40 binde. Aldığımdan 1 yıl sonra ilk bakımında garanti kapsamında el freninin tam olarak tutmadığını belirttim ve yaptılar. Aradan 4 sene geçti ve her zaman aynı şekilde park ettiğim yokuşta vitese falan takmadan bırakıyordum her zaman ve hiç bir sıkıntı olmuyordu. Aracın el freni çekikken aşağıya doğru kaymış (aşağıda ana yol var) , arkasında bulunan araca çarparak hızını kesmiş ve ana yolun ortasında durmuş. Araç yeni bakıma girmişti ve balatalarını değiştireli 1 ay gibi bir zaman oldu ve fren performansı falan gayet iyiydi. Aracımda fotoğrafta eklediğim kadarıyla bir hasar var sizce kasko bozdurmalı mıyım yoksa boyasız göçükle düzelir mi dışarda mı yaptırmalıyım fikirleriniz paylaşırsanız sevinirim . Siz siz olun aracınıza güvenmeyin ve her zaman yokuştayken vitese takın . Aşağıda ana yol var ve geçen bir aracın önüne çıkabilirdi , yandan çarpabilirdi daha büyük sonuçlara yol açabilirdi veya bir yayaya vurabilirdi allah korudu en hafif sonuçla atlattık..
    ASTRA J EL FRENİ BOŞALDI (KAZA)
    ASTRA J EL FRENİ BOŞALDI (KAZA)
    ASTRA J EL FRENİ BOŞALDI (KAZA)
    ASTRA J EL FRENİ BOŞALDI (KAZA)
    ASTRA J EL FRENİ BOŞALDI (KAZA)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Böyle bir ihtimal olamaz.

    El freni aracı her şekilde park halinde tutacak şekilde tasarlanmıştır. Dik yerde aracı bırakma ihtimali varsa bir yerde bir yanlış var demektir.
    Bu olay VAG Grubunun DSG'sini ışıklarda "N" ye alması ile aynı olay.
    Müşteri N ye almak zorunda değil. Aynı şekilde Opel kullanıcısıda sürekli Düz yere park etmek zorunda değil.

    Bir otomobil, Uçak, Gemi vs tasarlanırken her zaman en uç ihtimaller hesaplanır. Opel mühendisleride aracı dik bir yere park edildiğinde el freninin ne kadar dayanım sağladığını hesaplamış olması gerekirdi.

    Opelden bahsediyorsak hoş gerçi her şey mümkün. Böyle rezil otomobil üreten firma görmedim ben.
    Hocam bu yüzden bu tarz olaylara kaza deniyor ve yaşanmasın diye ilave tedbir alınıyor.

    Eğim varsa her daim ağırlığı el frenine aktardıktan sonra eğime göre vitese takarım. Direksiyon bir miktar kaldırıma doğru bakar. Eğim aşırı dikse lastiklere takozda koyuyorum.

    Aracınızın "mühendislik örneği" kullanım klavuzunu okumanızı tavsiye ederim.

    Öncelikle geçmiş olsun.
    Araçlarınızı yokuşa park ederken direksiyonu bir yöne kırın. Araç freni serbest kalsa bile araç geri giderken yönü kaldırıma doğu dönecektir. İkincisi mutlaka viteste bırakın. Bu da elfreni tutmadığı durumlarda işinizi görecektir. Üçüncüsü elfreni çok dik yokuşlarda tutmama ihtimali herzaman vardır. Bunu da aklınızdan çıkarmayın.
  • Balatalar problemli veya hidrolik yağı bitmiş olabilir. Fren lastikleri hidrolik kaçırmış olabilir. Hidrolik kutusuna aynı marka hidrolik konulmalı, yoksa hidroliğin özelliği bozulabilir.

    Not: Araca bir de liftte bakın derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elsa -- 22 Temmuz 2019; 5:34:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • elektronik el frenimi ? geçmiş olsun bende de astra j var güvenemiyorum, park halindeyken el freni + vitesde bırakıyorum genelde
  • cok gecmis olsun Allahtan yaya veya ciddi bir kazaya karismamis yetkili servise gitseniz degisim olur gocukcu belki duzeltebilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle geçmiş olsun.
    Araçlarınızı yokuşa park ederken direksiyonu bir yöne kırın. Araç freni serbest kalsa bile araç geri giderken yönü kaldırıma doğu dönecektir. İkincisi mutlaka viteste bırakın. Bu da elfreni tutmadığı durumlarda işinizi görecektir. Üçüncüsü elfreni çok dik yokuşlarda tutmama ihtimali herzaman vardır. Bunu da aklınızdan çıkarmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertce

    Öncelikle geçmiş olsun.
    Araçlarınızı yokuşa park ederken direksiyonu bir yöne kırın. Araç freni serbest kalsa bile araç geri giderken yönü kaldırıma doğu dönecektir. İkincisi mutlaka viteste bırakın. Bu da elfreni tutmadığı durumlarda işinizi görecektir. Üçüncüsü elfreni çok dik yokuşlarda tutmama ihtimali herzaman vardır. Bunu da aklınızdan çıkarmayın.
    Böyle bir ihtimal olamaz.

    El freni aracı her şekilde park halinde tutacak şekilde tasarlanmıştır. Dik yerde aracı bırakma ihtimali varsa bir yerde bir yanlış var demektir.
    Bu olay VAG Grubunun DSG'sini ışıklarda "N" ye alması ile aynı olay.
    Müşteri N ye almak zorunda değil. Aynı şekilde Opel kullanıcısıda sürekli Düz yere park etmek zorunda değil.

    Bir otomobil, Uçak, Gemi vs tasarlanırken her zaman en uç ihtimaller hesaplanır. Opel mühendisleride aracı dik bir yere park edildiğinde el freninin ne kadar dayanım sağladığını hesaplamış olması gerekirdi.

    Opelden bahsediyorsak hoş gerçi her şey mümkün. Böyle rezil otomobil üreten firma görmedim ben.




  • Söz konusu olan yokuş ise bunun manueli, otomatiği olmaz benim için.

    Hem vitese takarım hem de direksiyonu çevirir aracı kaldırıma doğru yönlendiririm.

    Geçmiş olsun.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • benim bir arkadaşım 2011 model aracında düz yolda bile el freni çekmekle birlikte viteste bırakıyor. eski tipo aracından alışkanlık

    viteste bırakmak sigortadır. hele hele yokuşta viteste bırakmak lazımdır. el frenine dik yokuşta çok güvenmeyin derim.
  • El freni balataları diskin içinde ayrı oluyor. Onlar bitmiş olabilir. Elektronik veya mekanik her türlü balataları kontrol ettirin.

    Kaskonun anlaşması olduğu ve işini iyi yapan özel servise gidin. Yetkili serviste bagaj kapağını, tamponu, tampon demirini değiştirirler. Bu da size kabarık bir fatura çıkarır.

    Satarken de inandır milleti inandırabilirsen bu kadar parçanın el freni yüzünden değiştiğine... Özel serviste hem uygun fiyatlı olur hem de gereksiz parça değişiminin önüne geçilir. Kaskodan yapılmasa da masrafınız var. Cepten ödenebilecek durum varsa cepten yaptırmak daha iyi. bir kere kazaya karışınca gelecek yıl kasko yükseliyor, kimi firmalar teklif vermiyor vs. Zaten sigortanız yükselecek bir de kasko ile boğuşmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Olur Öyle Şeyler

    Böyle bir ihtimal olamaz.

    El freni aracı her şekilde park halinde tutacak şekilde tasarlanmıştır. Dik yerde aracı bırakma ihtimali varsa bir yerde bir yanlış var demektir.
    Bu olay VAG Grubunun DSG'sini ışıklarda "N" ye alması ile aynı olay.
    Müşteri N ye almak zorunda değil. Aynı şekilde Opel kullanıcısıda sürekli Düz yere park etmek zorunda değil.

    Bir otomobil, Uçak, Gemi vs tasarlanırken her zaman en uç ihtimaller hesaplanır. Opel mühendisleride aracı dik bir yere park edildiğinde el freninin ne kadar dayanım sağladığını hesaplamış olması gerekirdi.

    Opelden bahsediyorsak hoş gerçi her şey mümkün. Böyle rezil otomobil üreten firma görmedim ben.

    Alıntıları Göster
    Hocam bu yüzden bu tarz olaylara kaza deniyor ve yaşanmasın diye ilave tedbir alınıyor.

    Eğim varsa her daim ağırlığı el frenine aktardıktan sonra eğime göre vitese takarım. Direksiyon bir miktar kaldırıma doğru bakar. Eğim aşırı dikse lastiklere takozda koyuyorum.

    Aracınızın "mühendislik örneği" kullanım klavuzunu okumanızı tavsiye ederim.

    ASTRA J EL FRENİ BOŞALDI (KAZA)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aynı olay benimde başıma gelmişti. 207 aracım vardı, aynı şekilde el freni tutmamış ve kayıp apartmanın duvarına vurmuştu. Tek tesellim yoldan geçen bir yayaya veya araca çarpmamış olmasıydı. O gün bugün yokuşta mutlaka aracı vitese alır, direksiyonu kaldırıma doğru çeviririm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun ama hayatta yapmayacağım şeydir yokuşta arabayı vitese almadan yalnızca el freninde bırakmak. Diğer araca üzüldüm açıkçası.
  • mr.big kullanıcısına yanıt
    aynı görüşteyim hocam bende arabayı ne zaman yokuş bi yere park etsem direksiyonu çevirir vitese takar el frenini çekerim hatta bi taş bulur tekerin altına yerleştiririm

    elektronik el freni olsada bildiğim kadarıyla kapı yı açtığın anda el frenini çekiyor hatta kapıyı kapatmadan aracı kaldırmıyor bile
  • İşini sağlama alsaydın keşke hocam böyle uğraşmazdın. İzmir’de çok gördüm mahallenin kenarı yokuş tepeye tırmanıyor. Her ay bir arabanın freni boşalır bir şey olur 5-6 arabaya çarpar anca dururdu. Vitesi boşta bırakmamak gerek. Lastiğin altına ne olur ne olmaz bulduğunu koymak gerek...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ben her zaman viteste bırakırım. Arazi araçlarında, ağır büyük araçlarda direksiyon kaldırıma bakar. Evimin hafif inişte olmasından galiba. Opel ve toyotanın otomatik vites araçları boşta kalıyor mesela. Ben yine vitese koyuyorum onları.
  • Anlatamazsın o zihindeki arkadaşlara bunları işte hocam. Sorsan kullanım kitapçığının ve saire yüzüne bakmamıştır zaten. Çünkü kendisi en iyisini bilir...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Aynı olay ben arabadayken başıma geldi.Aracı park ettim,el frenini çektim,vitesi geriye taktım (bu arada arabanın kafası aşağı bakıyordu) ve araba 3-4 metre kızaklayarak kaymaya başladı.Hop noluyor derken tabi frene bastım.

    Götürdüm servise bir yaptılar olmadı 2 yaptılar olmadı 3 yaptılar olmadı bende artık mecburen yokuşa arabayı bırakmıyorum,bırakamıyorum.

    Geçmiş olsun ki benim hala en büyük korkum budur.Aracın el frenine rağmen kayıp gitmesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bay Robot

    Anlatamazsın o zihindeki arkadaşlara bunları işte hocam. Sorsan kullanım kitapçığının ve saire yüzüne bakmamıştır zaten. Çünkü kendisi en iyisini bilir...
    Öyle hocam. Hiç değilse araba Edip sendromuna girmeden önlemleri almakta fayda var. Tamam o el freninin yükü taşıması lazım ama ya yediği tuzlu kar suyundan dolayı hasar aldıysa? Eğimde fazla olunca sistem kendini bırakmış. Markete gittiğimde bile araba hafif eğimde kalınca viteste bırakırım. Bir nevi sigortalamış oluyorsun freni.

    Edip sendromu;


    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..Raptor..

    Hocam bu yüzden bu tarz olaylara kaza deniyor ve yaşanmasın diye ilave tedbir alınıyor.

    Eğim varsa her daim ağırlığı el frenine aktardıktan sonra eğime göre vitese takarım. Direksiyon bir miktar kaldırıma doğru bakar. Eğim aşırı dikse lastiklere takozda koyuyorum.

    Aracınızın "mühendislik örneği" kullanım klavuzunu okumanızı tavsiye ederim.



    Alıntıları Göster
    2019 yılında bir aracın kullanım klavuzunda altına takoz koyun yazıyorsa o firmanın ürününü satın alarak en büyük hatayı biz yapmışız.
    Rezillikten başka bir şey değil bu. Vitese tak kelimesini anlarım ama altına takoz koyun demek nedir ?




  • valla ben bile vitesteyken ne olduğunu bilmediğim halde; her kontak kapatmamda el freninden önce, viteste mi diye kontrol ediyorum

    vitestekeyken akmıyor herhalde bilmiyorum ama yapıyorum

    konuyu okuduktan sonra bundan sonra direksiyonu kaldırıma kıracam

    konuya gelirsek: geçmiş olsun hocam, aracı kendi imkanlarınızla yaptırabiliyorsanız yaptırın zira hasar kaydı olunca TR piyasasında çok değer kaybeder



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kuzgun_ -- 22 Temmuz 2019; 10:53:32 >




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.