Şimdi Ara

Yağ lambası geç sönmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
27.863
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • S.a arkadaşlar araçta kontağı çevirdiğimiz zaman yağ pompası kaç saniye içinde sönmesi gerekiyor benim aracımda 4 saniye sonra sönüyor diye yağ pompası arızası teşhisi koydular



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Treadent -- 27 Ocak 2018; 23:47:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Yağ Lambası Geç Sönmesi: Nedenleri ve Çözümleri

    Bir araçta yağ lambası, yağ basıncının izlenmesine yardımcı olan önemli bir göstergedir. Motor çalıştırıldığında normalde birkaç saniye içinde sönmelidir. Ancak bazı durumlarda, yağ lambası geç sönebilir, bu da potansiyel bir sorun olduğunu gösterir.

    Yağ Lambası Neden Geç Söner?

    Yağ lambasının geç sönmesinin birkaç nedeni olabilir:

    • Düşük Yağ Basıncı: Motor çalıştığında, yağ pompası yağ basıncını oluşturarak motoru yağlar. Düşük yağ basıncı, yağın motora yeterince akmadığını ve yağ lambasının geç sönmesine neden olduğunu gösterir.
    • Kirli Yağ Filtresi: Kirli bir yağ filtresi, yağın motorda düzgün bir şekilde akmasını engelleyebilir ve bu da yağ basıncını düşürerek yağ lambasının geç sönmesine neden olabilir.
    • Yıpranmış Yağ Pompası: Yıpranmış bir yağ pompası, motorun ihtiyaç duyduğu yağ basıncını sağlayamayabilir ve bu da yağ lambasının geç sönmesine yol açabilir.
    • Motor Soğukluğu: Motor soğukken yağ daha viskozdur ve daha yavaş akar. Bu, yağ basıncını düşürebilir ve yağ lambasının geç sönmesine neden olabilir.

    Yağ Lambasının Geç Sönmesi Sorununu Çözme

    Yağ lambası geç sönmesi sorunu çözülmezse, ciddi motor hasarına yol açabilir. Sorunu çözmek için alınabilecek önlemler şunlardır:

    • Yağ Basıncını Kontrol Et: Bir yağ basıncı göstergesi kullanarak yağ basıncını kontrol et. Düşükse, yağ pompası veya yağ filtresi gibi potansiyel sorunları araştır.
    • Yağ Filtresini Değiştir: Yağ filtresinin düzenli olarak değiştirilmesi, yağın temiz kalmasını ve düzgün bir şekilde akmasını sağlar.
    • Yağ Pompasını Değiştir: Yıpranmış veya arızalı bir yağ pompası, yağ basıncının düşmesine ve yağ lambasının geç sönmesine neden olabilir.
    • Motoru Isıt: Motoru çalıştırmadan önce, motorun ısınmasını sağlamak yağın viskozitesini azaltır ve yağ basıncını artırır.

    Yağ lambası geç sönmeye devam ediyorsa, daha fazla araştırma ve onarım için bir oto tamircisine başvurulması önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Kaç sn sonrasını bilmem ama benimkinde hepsi aynı anda sönüyor.Yağ pompası ciddi bişey motoru ele almadan sinyal verdiğine şükretmelisin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben arabayı çalıştırdıktan sonra hala yanarsa sorun olur diye biliyordum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fell on Black Days -- 27 Ocak 2018; 20:59:53 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önce karter içindeki yağ süzgecini temizle ya da değiştir. Yine de 4 saniye geç sönüyorsa yağ pompası yorgundur, acil olmasa da değiştirmekte fayda var.
  • Aracı çalıştırdığım zaman yanmıyor zaten kontağı bir tık çevirdiğimizde lambalar yanıyorya o sırada yağ lambası 4 saniye sonra sönüyor çalıştırdığımda yanma yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önce yağ muşirini bir değiştirin. Sonra motor iç temizleyici atarsınız. Bu şekilde bir deneyin .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor yağı değişiminde würt marka motor içi temizleyici katkısından alın faydası olur pompaya pislik vs gitmiş olabilir,motor yağı değiştirmeden önce eski yağınıza döküyorsunuz araba 10 15 dk rölantide çalışıyor sonra yeni yağ değişimi yapılıyor.Gaz yağı gibi kokusu var motor yağını inceltiyor yağın dolaştığı yerdeki,karteri falan temizliyor ben her yağ değişiminde alırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tietze kullanıcısına yanıt
    Size katilmiyorum. Yag temizleyici urunler tiner gibi cozucu ve detearjanlardan ibarettir.



    Her yag degisiminde kullanmanizin sakincali oldugu kanisindayim.



    Normal sartlar altinda hic bir otomobil ureticisi veya yag ureticisi kendi mamulu bile olsa her yag degisiminde onermez.



    Motor blogundaki tum yag blogu sokmediginiz takdirde yag degisimi de bosalmaz. Yaklasik 750cc ile 1litre civarinda yag her zaman motorda evvelki yag degisiminden kalir.



    Bu deterjan ve inceltici urunu kullanarak bir sonraki koymus oldugunuz yavi da inceltiyorsunuz.



    Zaten motor ureticisi onaylarinin alinmasi icin gereken katki oranlari deterjan, köpüklenmeme(defoam), donma noktasini etkileyen antifriz katkilari motor yagi ureticileri tarafindan baz yagin SAE degerlerinin uzerine konulur ve onay alinir.





    Siz aslinda bu urunu her yag degisiminde kullanarak bir sonra koydugunuz yagi da bozuyorsunuz.



    Bu gibi urunlerin dogru kullanimi arastirmalarima gore uzun sure bakim yapmamis(sentetik2-3yi , mineral 6ay-1yil), su(antifriz) veya bilinmeyen bir katkiya maruz kalmis(bor katkisi vs) yag ya da yag bakim kilometresinden 10-15bin km gecmis (sanayide balciklasmis denilen) yaglarda kullanilir



    Bu urun kullanildiktan sonra yine kisa bir sure yeni ve ekonomik yag kullanilir ve hicbir katki konulmadan yag tekrar bosaltilir ve tekrar degisim yapilir



    Gerekmedikce bu urunleri kullanmayin, zaten sentetik yaglarda en dogru katkilar var ve otomobil ureticisi onayindan geciyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Calistiktan sonra yanmaya devam ediyordu benim aractada 3-4 saniye boyunca ustalarla konustum oyle bisey olnaz abi dediler ama yagbasincini olcturecek bi yerde bulamadim sonucu bilen varsa bizi aydinlatsinlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yani o kadar irdelemeye gerek varmı onuda düşünmek lazım, motor belli ısıya ulaşınca her yağ incelir,yağ değişiminde filtreyide söktükten sonra karterden süzülmesini beklemek gerek.Sonuçta würth,liqimoly gibi ürünler argesi testi yapıldıktan sonra piyasaya sürülüyor amaç yağı inceltip pisliğin eski yağ ile akıp gitmesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tietze kullanıcısına yanıt
    Herkesin Mali Kendine elbet.



    Ister irdeleriz, istersek gozumuzu kulaginizi kapatip alip kullaniriz.



    Ben sadece ayrintidaki şeytani yazmak istedim.

    Her markanin her urunune o kadar da guvenmeyin.
    Ne demisler el alemin bilmem nesiyle, ... girilmez.

    Ben kendi tecrubemi aktarayim. Siz o urunu kullansaniz da temizlenir kullanmasanizda merak etmeyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 28 Ocak 2018; 0:32:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yahu göstergeleri açınca yanması normal.araba çalıştıktan en geç 3 saniye sonra sönmesi lazım.daha fazlası pompanın eskidiğine de,kirlendiğine de hatta bozulduğuna da işaret olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kış aylarında biraz daha ince yağ değişimi yapılarak gözlemlenebilir.Yağ flitresinde sorunda olabilir.
  • Hocam aynı şeyi sıcak motorda da yapıyorsa sorun vardır. Soğuk motorda kalın yağ ışığı geç söndürür. Eğer araç dizelse 0-30 yağ koyun kış için fakat yazın bu yağ sıkıntı çıkarır tavsiye etmem

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Dohc motorlarda (üstten çift egzantirikli) yağ müşürü yukarıdadır oradan ölçüm yapar yağ pompasının debisinde azalma olursa yağ lambası geç sönebilir hatta triger zinciri seside gelebilir yağlamaya bağlı ilk çalıştırmada.

    Motor içi temizleyici ürünlerde burda devreye girer ilk yöntem budur bu ürünlerle geçmezse pompa süzgeç vs değişime gidilir. Başınıza gelirse böyle bir durum tecrübe edinirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tietze -- 28 Ocak 2018; 1:43:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba çalışmıyorken önemli değil çalışınca sönmüyorsa problem var demektir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.