Şimdi Ara

ASUS, BIOS faciası hakkında açıklama yaptı: “Garanti kapsamında sayılacak”

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
1
Favori
2.383
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ASUS, BIOS faciası hakkında açıklama yaptı: “Garanti kapsamında sayılacak”
    Birkaç gün önce sizlere aktardığımız haberimizde ASUS’un AM5 anakartlarına verdiği BIOS güncellemesi ve sorunlarından bahsetmiştik. ASUS, garip bir şekilde bu BIOS sürümünü yapan müşterilerini garanti kapsamının dışında sayabileceğini belirtiyordu. Şimdi ASUS tarafında bize yapılan resmi bir açıklamada konuya açıklık getirildi.



    Konuyu takip edebilmeniz aşısından hemen alttaki haberimizi okumanızı tavsiye ederiz.



    Ayrıca Bkz.ASUS çıldırmış olmalı: BIOS güncellemesi yapanlar garanti dışında sayılabilir!



    ASUS’un açıklaması



    ASUS’un yapmış olduğu açıklamada BIOS indirme sayfaları üzerinde anakartların garanti kapsamında sayılmayabileceği yönünde böyle bir ibarenin artık bulunmadığı belirtildi. Firmadan gelen açıklama şu şekilde:



    “BIOS indirme sayfaları üzerinde artık bu şekilde bir ibare bulunmuyor ve anakartlar garanti kapsamında olacak. Bahsedildiği gibi ASUS, yeni BIOS güncellemeleri için yeni kurallar belirlemek üzere AMD ile birlikte çalışıyor. Bu güncellemeler gerekli oldukça yayınlanmaya devam edecektir. BIOS güncellemeleri, AMD'nin en son kılavuzunu takip ederek Ryzen™ 7000 serisi işlemcileri AM5 anakartlarımızla kullanırken oluşabilecek olası hasarlarla ilgili endişeleri gideriyor. Bu güncelleme, 1,3 V'ta SOC voltajına bir sınır getiriyor.



    Lütfen asus.com/support adresinden BIOS güncellemelerinin en son sürümünü indirin. Anakartınızın bu sorundan etkilenmiş olabileceğinden endişeleniyorsanız veya lütfen bölgenizdeki ASUS destek ekibimizle iletişime geçin. Bir sorun tespit edilirse, ana kartınız garantimiz kapsamında olacaktır.”



    ASUS asıl noktayı yine kaçırıyor



    Açıkçası ASUS’un atmış olduğu bu adımı olumlu karşıladığımızı belirtmek isteriz. Bununla birlikte ASUS'un asıl sorunu yine ıskaladığını görüyoruz. Evet, ASUS mevcut BIOS sürüm 1410 güncellemesinin AMD’nin AGESA 1.0.0.7 kılavuzunu içerdiğini ve sorunlu voltaj değerlerini 1.3V ile sınırlandırdığını belirtiyor.



    ASUS, BIOS faciası hakkında açıklama yaptı: “Garanti kapsamında sayılacak”
    Ancak yapılan testlerde bu BIOS sürümünün düzgün çalışmadığı ve voltajların halen 1.41V gibi yüksek değerlere çıktığı görülüyor. Gamers Nexus tarafından yapılan birinci el testlerde ROG Crosshair X670E Extreme anakartına takılı Ryzen 7000 serisi işlemciye 1.41V'u aşan seviyelerde voltaj verildiği ve işlemcinin 200°C'yi aşan sıcaklıklara ulaşana kadar da anakartın sokete voltaj vermeye devam ettiği belirtiliyor. Bunun sonucunda da işlemci ve anakart kullanılamaz hale geldi.



    Bu spesifik bir sorun olsa da herhangi bir kullanıcının bundan etkilenme olasılığı bulunuyor. Yaşanan voltaj sorunu işlemcinin hız aşırtılması veya belleklerin hız aşırtılması durumunda açığa çıkıyor. Yani işlemcinizde bir değişiklik yapmasınız bile anakartta bulunan EXPO profillerini aktifleştirdiğinizde bu sorunu yaşamanız söz konusu. EXPO tek tıkla bellekleri hız aşırtmanıza yarıyor ve tüm teknoloji dünyası EXPO aktif edildiğinde Ryzen 7000 işlemcilerinde ciddi performans artışı sağlandığını söylüyor.



    Bu arada ASUS dışında diğer anakart üreticileri de AMD’nin yayınladığı kılavuz ve 1.3V sınırlamasına sahip BIOS’ları yayınladı. Diğer markaların 1.3V sınırına uyduğu raporlanıyor.









  • Teşekkür falan beklemiyorlardır umarım. Özür mahiyetinde bir kupon vs de beklerdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Armo_ -- 15 Mayıs 2023; 16:54:01 >
  • Yılların firması bir saçmalık uğruna insanların gözünde itibarını beş paralık ediyor. Bu aptallığı kim yaptı ise direkt işine son verilmeli.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ulan hem hatayı kendin yapiyorsun hemde son kullaniciyi tehdit ediyorsunuz bios yaparsan garanti kapsamı dışında bir firma anca kendini bu kadar düşürür neyse geri fitesini yaptırırlar adama

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yurt dışı youtuberlara teşekkür ederiz. Onların eleştiri ve protestosu sayesinde bu geri adım geldi.

    Bizimkilerden çıt çıkmadı maalesef.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Olur böyle vakalar 😃

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bu segment anakart i alanlar direk iade etsin bence kazara işlemci vs yansa bir çok parça da pert olacak yazık günah

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ASUS dünyada en çok motherboard ile tanınıyor, o yanlış kararıyla madıfakı olarak anılacaktı. Faciadan dönülmüş. Marka böyle kolay çöpe atılamaz, gerekirse göbeğini kesersin, ama itibarını da korursun.

  • Metin Bilgin kullanıcısına yanıt

    Çıkmaz yoksa Asus tr ürün göndermez sponsor olmaz mama kesilir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorunlu işlemci'ler için anakart üreticiletileri neden sorumlu oluyor, biri bana açıklayabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bloody Roar -- 15 Mayıs 2023; 20:05:45 >
  • Eski diye yazdığınız görselde uygunluk, kullanışlılık ve uyumluluk hakkında garanti veremeyeceğini, ancak ürünün yasal garantisinin etkilenmeyeceğini yazmışlar.
    Zaten beta bios indiriyorsan uyumluluk gibi şeylerde garanti bekleme. Firma uygunluk garantisi verseydi o bios beta olmazdı zaten.
    Bir bardak suda fırtına koparılmış.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bloody Roar B kullanıcısına yanıt
    Sorun işlemcilerde değil yazılımda. Hatırlarsanız nvidia gpular yazılım güncellemesi sonrası yanmıştı. Aynı sorun ve asus hariç hepsi yazılımla düzeltti.

  • bu tarz olaylar hep asusta oluyor tesadüf müş...

  • Asus teknik servisi, ülkemizde ne yazık ki çok kötü hizmet veriyor. Ürünlerin kalitesi de malumunuz... Sattığımız Asus markalı anakart, notebook, ekran karti gibi ürünlerin buyuk cogunlugu ilk 2 sene (garanti süresi) icinde arizalanip teknik servise gönderilme ihtiyacı duyuyor ki bu diger markalara gore cok yüksek bir oran. Bununla birlikte teknik servise gönderdiğimiz 10 üründen 9 u da ne yazik ki "kullanıcı hatası" ibaresi ile garanti dışı bırakılıyor. Mecbur kalmadıkça veya musteri tarafindan ozellikle istenmedikçe Asus markalı herhangi bir urun satmamaya özen gösteriyoruz.

  • Asus daha önce de benzer birşey yaptı. X570lerin Crosshair serisinde (Hero, Formula Dark) ecn yongası bios güncellemesi yüzünden bozuluyordu.
    Anakart başlatmak istediğinizde bazen tepki vermiyordu. Bende dahil yüzlerce insan bu sorunu belirtip tepki koyunca ücretsiz değişim veya onarım hizmeti verdiler.

    Asusun kalite sürecinde sıkıntı var. Bariz belli bu.
    İnsanları mağdur etmesinler önemli olan o.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Metin Bilgin kullanıcısına yanıt

    Yurtdışındakiler izleyiciler tarafından destekleniyor. Türkiye'de ise öyle bir şey yok. Sponsorsuz yaşaman imkansız.

  • Özellikle ASUS deyince ilk akla gelen Teknoloji kanalı TECHNOPAT.

    Hemen her videosunda ASUS ürünlerine yer veriyor. Fakat böyle önemli bir olayda açıklama yapma gereği dahi duymamışlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GenqhisKhaan89 -- 16 Mayıs 2023; 16:30:44 >
  • sniper23 kullanıcısına yanıt
    Alakası yok toplu bi şekilde belirtilip tepki gösterilebilirdi. Herhangi bir şey yapamazlardı.

    Bizimkilerin de katılı açık aşağı yukarı aynı. Mesele her şey de olduğu gibi zihniyet meselesi.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • adam ol asus

  • GenqhisKhaan89 kullanıcısına yanıt
    Bende şaşırdım.

    Lafa gelince çok teknolojik takılırlar. Neyse uzun zaman önce zevk açısından Türk youtube kanallarını birkaçı hariç bıraktım.

    Sadece alacağım bir ürün olursa bakmak için açıyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.