Şimdi Ara

Asus'un Rezaletine Karşı Ne Yapmam Lazım ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
1
Favori
596
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle İyi Akşamlar,

    Başıma gelen olayları günü gününe yazacağım.

    2015 Tarihinde ABD'den Asus Rog G751JT Model laptobu satın aldım mağaza özel indirimi ile 1750 USD'den 1250 USD'ye düşmüştü ve o günün kuru ile yaklaşık 3650 TL'ye denk geldi.

    Bilgisayar Mühendisi 3. Sınıf Öğrencisiyim. Konunun yabancısı falan değilim.

    13 Nisan 2018 Cuma günü öğlen sonu laptobumun ekranı çalışmamaya başladı paniklemedim çünkü laptop normal bir şekilde çalışmaya devam ediyordu ve hafta sonu da olduğu için için (Servise gönderemeyeceğim için) sakin davrandım ve laptobu normal bir şekilde kullanmaya devam ettim hafta sonu ve pazartesi dahil.

    Ekranı bozuk nasıl kullanıyorsun dediğinizi duyar gibiyim tabi ki HDMI kablosu ile televizyonu ekran olarak kullanarak kullandım laptobu.

    Arkadaşlarla öylesine şahsi telefonum ile çektiğim görüntüler:

    Asus'un Rezaletine Karşı Ne Yapmam Lazım ?
    Asus'un Rezaletine Karşı Ne Yapmam Lazım ?
    Asus'un Rezaletine Karşı Ne Yapmam Lazım ?
    Asus'un Rezaletine Karşı Ne Yapmam Lazım ?
    ve videolar:




    Buda 2 saatlik oyun sonrası işlemci ve ekran kartına yapmış olduğum 10 dakikalık stres testinin sonucu
    Asus'un Rezaletine Karşı Ne Yapmam Lazım ?

    Resimde ve videolarda da görüldüğü gibi laptobum gayet sağlıklı ve sıkıntısız bir şekilde EKRAN HARİÇ bir şekilde çalışıyor.

    Projelerimi ve Harddiskimi yedeklerken çektiğim resim
    Asus'un Rezaletine Karşı Ne Yapmam Lazım ?

    Günlerden salı günü olunca ben son yedeklemelerimi yaptım ve laptobu servise yollayacağım için dönem projemi hızlı bir şekilde ilerletmeye çalıştım ve laptobun sorununu A4 kağıdına yazdım özellikle not düştüm tamir fiyatı 500-600 TL'yi geçerse gider o fiyata monitör alırım öyle kullanırım laptobu diye. 17.04.2018 günü saat 14:36 Asusun istediği şekilde UPS Kargodan, Gönderici Ödemeli yolladım Takip Kodu: 1ZW44R056846187675

    Asus Laptobumu 18.04.2018 saat 11:44 Teslim aldı ve 20.04.2018 gününde beni Asus Teknik Servis elemanı cep telefonundan aradı
    ve dediki "Öncelikle Laptobunuzun Garantisi yok(tabi biliyorum bunu ben ekran fiyatını öğrenmek için yolladım) ve herhangi bir hayat belirtisi yok, power tuşuna bastığımda açılmıyor ve siz kağıtta belirtmissiniz ekran bozuk HDMI ile kullanıyorum diye, biz HDMI ile denedik görüntü alamadık, Anakartınızın değişmesi lazım 3820 TL ücreti onaylıyor musunuz dedi.

    Ben dedim nasıl çalışmaz daha yollarken çalışıyordu ne yaptınız laptoba diye adam "bilmiyorum beyefendi biz içini açmadık laptobunuz çalışmıyor açıldığına dair bir belirti de yok ışıkları yanmıyor dedi 3820 TL'ye onay vermiyorsanız laptobunuzu geri yollayacağım dedi. Bende yollayın dedim ve akşamında yani 20.4.2018 Tarihinde verdiler :1Z069V2F6800251431

    Konuşmanın hemen ardından Asus'u aradım ellerimde resimler videolar var çalıştığına dair ne yaptınız da laptobumu bozdunuz dedim mail olarak istediler resim ve videoyu. Mail yolu ile ilettikten sonra beni Emine isminde Asus çalışanı aradı ve laptobumu yeniden yollamamı ayrıntılı bakacaklarını söylediler.

    Laptop bana 24.4.2018 saat 13:45 da ulaştı ve gerçekten laptobum bozuktu:
    Asus'un Rezaletine Karşı Ne Yapmam Lazım ?

    Asus'un Rezaletine Karşı Ne Yapmam Lazım ?


    Görüldüğü gibi laptobumu gerçekten bozmuşlar; şarja takınca batarya ışığı yanıyor, power tuşuna basınca sadece güç ışığı yanıyor, klavye, power tuşu ve ekranın arkasındaki ROG logosunun ışığı yanmıyordu. Normalde Power tuşuna basıldığı anda Klavye, Power Tuşunun Işığı ve ekranın arkasında bulunan ROG ışığı direk yanardı, Normalde derken hep yanıyordu ekran bozulduktan sonrada yanıyordu resimlerden de gözüküyor zaten.

    Önceden de belirttiğim gibi bu tarz şeylerin yabancısı olmadığım için laptobumun içini açacaktım, çünkü biliyordum isteyerek veya istemeyerek bir şey yaptıklarını ve sonuç olarak laptobumu bozduklarını ve tam içini açacakken bir de ne göreyim laptobun arkasında vida yerine Garanti Çıkartması Yapıştırmışlar
    Asus'un Rezaletine Karşı Ne Yapmam Lazım ?


    O an anladım kesin bir şey yaptılar ve ben bu garanti çıkartmasını çıkarırsam adamlar direk beni suçlayacaklardı sen açmıssın onu sen bozdun diye. Bende açmadan yolladım Asus'a kendileri istemişti çünkü ben resim ve videoları atınca bende aldığım gün yolladım
    Takip kodu: 1ZW44R056846847943

    25.4.2018 saat 11:36 da teslim aldılar.

    Beni 30 Nisan da aradı aynı kadın aradı ve dedi Onarım Merkezimize giriş videolarına baktık bizlik bir şey yok dedi ve sizinle de email yolu ile o videoları paylaşacağını söyledi.

    Ben sinirlendim ve dedim bana 3 günlük kaydı yollayın ben nereden bileceğim "Kaydın Tekrar Çekilmediğini" bana oynanmamış video yollayın dedim öyle bir imkanımın olmadığını söyledi ve email olarak yolladı.

    VE GELELİM ASIL NOKTAYA ATTIKLARI VİDEOLARI İNCELEDİM VE SİNİRİM 2 KAT ARTTI

    attıkları kadının da telefonda ve emailde belirttiği 18.04.2018 Tarihinde Laptobumu teslim aldıktan sonraki video :


    Bu video yu gördüğüm anda Emine isimli benimle ilgilenen şahsı aradım tekrar ve dedim "Benimle dalga mı geçiyorsunuz ? Laptobum video da çalışıyor dedim ne oldu da iki gün sonra adam arıyor ve laptobunuz bozuk diyor" dedim ve Emine aynen şunu dedi "Ekranınız çalışmıyor" Ben ses tonumu yükselterek "HANIMEFENDİ BEN ZATEN EKRANIM ÇALIŞMADIĞI İÇİN YOLLADIM LAPTOBU" şimdi anlıyorum ben teknik servise ileticem dedi.

    2 Mayısta beni tekrar aradı ve daha saçma bir cümle kurdu "Servis elemanı ile görüştüm klavye ışığının yanıyor olması laptobun çalışmaya başladığı anlamına gelmez" dedi. Ben tekrar söyledim siz beni resmen dolandırmaya çalışıyorsunuz şakamı bu dedim video da benim sadece laptobumun klavye ışığı yanmıyor Laptobumda Bulunan Durum Gösterge Işıkları da yanıyor;
    Resimli anlatım:
    Asus'un Rezaletine Karşı Ne Yapmam Lazım ?


    Laptobu adam kameraya doğru doğrulttuğunda ışıkların yandığı gözükmekte gözükme zamanı Videoda 1:03 de dikkatlice bakın

    Orada yanan soldan ilk ışık Güç Göstergesi Laptop açıldığı zaman yanar,

    İkinci Işık Batarya Göstergesi

    BURADA LAPTOBUN SAĞLIKLI ÇALIŞTIĞINI GÖSTEREN 3. NUMARALI "SÜRÜCÜ AKTİVİTE GÖSTERGESİ" IŞIĞININ YANIYOR OLMASIDIR ! BU NE DEMEK DERSENİZ LAPTOBUN İÇİNDEKİ HARDDİSKTEN BİLGİLERİ OKUMAYA BAŞLADIĞI ANLAMINA GELİR YANİ LAPTOP BOOT EDİLİYOR(WİNDOWS BAŞLATILIYOR)

    4 Numaralı ışık uçak modu göstergesi. Uçak modu aktif olmadığı için yanmıyor doğal olarak.

    5 NUMARALI IŞIK İSE LAPTOP "RAKAM KİLİT GÖSTERGESİ(Numlock)" IŞIĞI LAPTOP KLAVYE BUFFER INDA KALAN DEĞERLERİ OKUYARAK GEREKSE WİNDOWS'DA BULUNAN SON BİLGİLERİ OKUR VE KİLİTLİ İSE YANAR.

    Bütün bu kanıtlara rağmen Asus aradı bugün ve bizden bu kadar haklarınızı aramakla özgürsünüz dedi.

    Şahitlerim de var arkadaşlarım, kuzenim eve geldi ve canlı canlı gördüler beraber oynadık ailemde evde onlarda gördü, kardeşimde gördü.

    Bütün bu kanıtlara Rağmen Asus uzun yolu seçti.

    Şimdi size soruyorum Benim ne yapmam lazım ? Nereye Başvurmalıyım ?

    Editler Resim ve Videolar için Bazılarını Link olarak paylaşmıştım normale çevirdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Halilmentes34 -- 8 Mayıs 2018; 16:4:25 >







  • Savcılığa gidip suç duyurusunda bulunun dolandırmaya çalıştıkları için bence

    Onun haricinde bir avukatla görüşün ve mahkeme aracılığıyla hakkınızı arayın. Burdan göründüğü kadarıyla bariz dolandırıcılık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gkhngkhn -- 8 Mayıs 2018; 13:25:12 >
  • Güncelleme:

    07.05.2018 Asus Genel Merkezi Çalışanı Emine Hanım aramıştı ve demişti bizlik bir şey yok haklarınızı aramakla özgürsünüz ben laptobunuzun tarafınıza gönderilmesini sağlayacağım demişti.

    Bu sabah Tüketici Hakem Heyetine gidip bilgi aldım ne yapmalıyım nasıl başvurmalıyım diye adam dedi Bilir Kişinin laptobunuza bakar ilerleyen süreçte ona göre hazır mı laptop dedi.

    Bende Asus'u aradım tekrar ve dedim nerede kaldı laptop hala çıkışı yapılmadı dedim mahkemeye başvuracağım acele yollayın dedim.
    "Ben hemen ileteceğim servise dedi." dedi telefondaki müşteri hizmetinde çalışan kişi.

    Servis Çalışanı aradı ve aramızda şöyle bir diyalog geçti: SÇ(Servis Çalışanı)

    SÇ-Sizin sıkıntınız ne ? bi' anlatır mısınız yardımcı olmaya çalışayım dedi.

    Ben- Benim sıkıntım laptobu siz 18.04.2018 tarihinde sağlam aldınız her ne yaptıysanız laptobum şuan da çalışmıyor görüntü kaydını da Asus iletti bana orada siz veya bir çalışan videodan da görüldüğü gibi laptobu açıyor ve çalışıyor fakat her ne olduysa iki gün sonra arıyorsunuz ve laptop çalışmıyor diyorsunuz, üstelik bu ACER Garanti Çıkartma olayı ne ? İçini açmadık diyorsunuz çıkartma yapıştırmışsınız.

    SÇ- Öncelikle o bahsettiğiniz videoyu ben izlemedim, Asus biz ne dersek onu yapar, o çıkartma işi olamaz, aynı binadayız ama bölümler departmanlarımız ayrı dedi

    Ben- Dedim nasıl yapıştı o çıkartma o zaman

    SÇ- Kargo departmanımız aynı, masada sizden önce ACER Laptop açıldıysa masada kalan çıkartma yapışmıştır.

    Ben- Öyle bir şey mi olur beyefendi tam vida yerine mi denk geldi ayrıca laptobum özel seri ayakları var ve yerden 2 cm yükseklikte masaya koysanız da yapışma ihtimali yok dedim.

    SÇ- Kargo esnasında belki port falan çıkmıştır. Ben laptobunuzun içini açıp bakıcam, tamamen kendi insiyatifim, size yardımcı olmak için. Size 30 Dk içerisinde geri dönüş yapacağım.

    Dedi ve kapattı. Laptop ellerine sağlam geçiyor videodan görüldüğü gibi fakat adam hala diyor "port falan çıkmıştır"

    ve 1 saat sonra aradı ve:

    SÇ- İyi günler Halil bey, laptobunuz şuanda çalışıyor, yani sizin gönderdiğiniz gibi ekranı çalışmıyor, HDMI ile görüntü alıyoruz şuanda.

    Ben- Ne yaptınız da oldu ?

    SÇ- Bios'u resetledik. Kargolama esnasında bir şey olduğunda veya yüksek voltaj falan geldiğinde yapılır, yaptık ve çalışıyor.

    Ben- Tamam. Ekran Niye çalışmıyor ? ben ekranı çalışmadığı için yolladım.

    SÇ- Karta takarak ölçtük Anakartınız da düşük akım var bundan olabilir ve Elimizde sizin modelinize uygun ekran(LCD) yok test edemiyoruz, Laptobunuzun çıkışını yapıyorum.

    Ben- Tamam da ilerde bir şey olabilir mi ? Akım düşük falan dediniz.

    SÇ- Elektronik eşya beyefendi garanti veremem hiç bozulmaya da bilir, kapıdan çıktığında da bozulabilir bilemiyorum.

    Ben- Tamam.


    Şu anda ne yapmam lazım ? Belli ki adamlar saf olmadığımı anlayıp, yaptıklarını düzelttiler ki belki de geçici düzeltildi, idarelik bir parça değişti belki 10 gün sonra 1 ay sonra bozulacak ?

    Birde benim laptobun uluslararası 1 yıllık garantisi vardı ve bitti fakat bitmeden önce 26.05.2016 tarihinde anakartı değişmişti para karşılığında, o takılan anakartın garantisi vb varmı ? devam edermi laptopdan ayrı bir şekilde ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Halilmentes34 -- 8 Mayıs 2018; 16:15:27 >




  • O kadar çetrefilli işler ki bunlar tüketici mahkemesine gideceksin başka ne yapabilirsin bilinmez orda bilirkişi raporu çıkacak sen bios resetledik dersen ve adamlar parça değişimi yaptıysa o zaman bu senin eşyandır sorulmadan yapılmıştır ve üzerine yanlış bilgi verilmiştir ciddi bir işe dönüşür her türlü mahkemelik yani tavsiyem şimdiden yeni bilgisayar al çünkü tüketici mahkemesi aylar sürecek sonra asus itiraz edecek her şirket yapar caydırıcılık için sonra siz uğraşacaksınız falan filan
    Birde ekran değişimi fiyatını söylememişler arada onu da sorsaydın telefondan laptop modeli söyleyip bu işlem sizde oldu bozuk dediniz şimdi çalışıyor diyorsunuz gizli kusur var yok bir işlem yapıp ilk başta siz bozdunuz diye bildir sonra gerçekten bozulursa mahkemede kullanırsın
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.