Şimdi Ara

Atmosferik benzin vs turbo dizel dik yokuş testi (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
985
Cevap
2
Favori
37.016
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • MuammA_ kullanıcısına yanıt

    Niye csb olsun. Benzinli araç daha güçlü, ağırlıklar da benzer. Rampa yukarı da olsa tam gaz hızlandığınızda dizelin daha hızlı çıkmasının mümkünatı yok. Güç değerleri ortada.

    Ayrıca eğer şimdiki aracınız ile focus'un ağırlıkları benzerse ve LPG yoksa, dizel focus daha rahat hissettirir, benzinli ise bağırmak zorunda kalır ama aşağı yukarı aynı gidersiniz. Aynı gitmenizin sebebi de rakımdan dolayı atmosferik bir miktar güç kaybına uğruyor. Daha alçak bir yerde focus'dan daha hızlı tırmanırsınız.

  • Kuzenin aracının lastiklerini şişirsin.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: f 22 raptor

    Hocam aslında sistem burdakinden çok daha karmaşık, tork ve devir oranları şanzımanda değişiyor, diferansiyelde değişiyor yola o şekilde aktarılıyor
    http://https://youtu.be/xxmbz5kFMA8

    https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/149327601


    burada bir kaç ingilizce makale buldum. videoyu izlemek için not ettim. iyi geceler!


    @f 22 raptor evet, söylediğin gibidir. otomobilin aksam isimlerine aşinayım. yakından nasıl çalıştığına dair pek bir fikrim yok! bilgi için teşekkürler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berce -- 2 Haziran 2021; 0:37:14 >




  • O kadar gereksiz bir konu ki. Dizelleri sevmem ama rampada benzinin eline verir. Dizelin 5. Vitesle çıktığını atmosferik benzin kaçla çıkacak? Onu da geçtim kendi bireysel yarışınızın sonucuna göre dizel benzin kıyası yapıyorsunuz. Ne bilelim dizelin motorunun veya turbosunun bakımsız kaldığını. Onu da geçtim bir arabada şöfor +20 hp eder. Nokta.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Rampanın ortasında iki araç da durup sıfırdan kalktığında, dizel golf bir anlık öne atılır. Fakat benzinli corolla 3000-3500 devire ulaştıktan sonra öne geçer ve önde bitirir. Bu yokuş aşağı da olsun değişmez.


    Sizin yolculuğunuzda da agresif corolla'nın rampada gidememesi için bir çok sebep olabilir. Kullanıcısı yeteri kadar vites küçültmüyordur. Araçta LPG varsa o performanstan yer vs.

    Hocam gerçekten elinize sağlık Atmosferik benzin vs turbo dizel dik yokuş testi 

    benim cevap yazmak isteyip de yetişemediğim birçok kişiye benim düşündüklerimin aynısını yazıp cevap vermişsinizAtmosferik benzin vs turbo dizel dik yokuş testi 


    Tekrardan teşekkür ediyorum, forumda sizin gibi bu konulardan anlayan birini görmek gerçekten sevindirici Atmosferik benzin vs turbo dizel dik yokuş testi  .


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • berce B kullanıcısına yanıt
    Yok estağfurullah, gönderdiğiniz videoyu konuyu çok basite indirgediği için yorum yaptım

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Burada zaten kazanacak olan baştan belliymiş, sizin arabanızın beygiri daha yüksek. Altına dizel alanlarda düşük devirde rampa çıkınca altlarında güçlü araba var zannediyorlar ama dipgaz hızlanmada doğru viteste gidildiği sürece beygiri fazla olan alır.

  • Hocam yanlış anlamayın ama benim bu foruma girmem tamamen alışkanlıktan. Yoksa burada yeni birşey 1 yıl içinde yani bir ya iki tane anca öğreniyorum. Otomobil bilgimde, kültürümde fazlası ile bana yetiyor. Bu dakikadan sonra şu araba gider bu araba gitmez diye akıla pek ihtiyacım yok çünkü çoğu arabayı kullandım tecrübe ettim. En basitinden 4x4 dünyasına başlamadan öncede aylarca kafamız ütülenmişti yok AT lastik şöyle, yok MT böyle, yok Land şöyle vs vs ama gel gör ki tecrübe etmeye başladıkça kelli felli zannettiğimiz çoğu kişi aslında atıp sıkıp tutuyormuş. Neyse özeti şu, hangi arabaya niye CVT koyulduğunu da biliyorum hangisinde niye çift kavrama olduğunu da turboyu da. Bunlar artık benim için basit şeyler, bunları ukalalık olsun diye yazmıyorum yani bildiğim ettiğim şeyler, nasıl ki herkesin mesleği vardır benim de bu, okuldan yeni mezun olup yazmıyorum foruma. Her yeni olan şey iyidir diye birşey yok otomobil sektöründe, bu sektörü kanunlar ve müşteri talepleri belirler. Kanun derse ki uzun ömürlü değil kısa ömürlü araçlar üret ( tabi bunu direk demez ama o kanun oraya çıkar) üretirsin sonra araca bir otomatik şanzıman yağ soğutucusu bile koyamazsın. Sonra ben derim, buna bu gerekli tabi ukala ukala fabrika niye koymamış, şu olmamış diyen çıkar sonra sanayide kendisi ile selamlaşırız ayrı konu.


    Tekrar konuya gelirsek, daha yanıma atmosferik gitmiyor diye gelip sonra ben sürdükten sonra itiraz eden kimse olmadı. Ama 1.33 100 beygir Corolla anca 100 beygirlik gider, tutup bunu farklı araçlar ile karşılaştırmak mantıklı olmaz. Ama bu motorunda zaten amacı da farklı. Örneğin geçenlerde bir abimiz 500 bin km de bu hem de taksi çıkması bu aracı aldı. Niye çünkü altından kalkarsın, LPG ile su parasına gezersin, daha bu kmlerde çoğunun triger zinciri bile çoğunun değişmemiştir oradan hesap edin sağlamlığını vs vs. Japonun merak etme 1.2 lt turbosu da hatta 0.6 lt turbo 140-150 beygir araçları da var. Ve bu araçlar aktif olarak üretiliyor hala. Onları sen görmüyorsun diye üretilmediğini mi zannediyorsun?


    Amaç depar atmak ise de yani gelip burada yok Astra J, yok Corolla demeye gerek yok zaten. Alacaksın minimum 2.0 atmosferik veya turbo aracı gücün farkına varacaksın. 2.5 dizel üniteler de olur. Ben ikinci el almaktan korkmam alır binerim korkan için birşey diyemem tabi vergiler malum. Ama 100 beygir,150 beygir araçlar ile bir de motor hacmi düşük ise performans bir yere kadar. Ben güçlü araç kullanırım ama basmayı sevmem ayrı konu, kolay kolay 120 km hızı bile geçen birisi değilim, sadece güçlü araçları seviyorum diyelim. Kapışma, makas zaten yapmam anca deneme amaçlı birisi derse uygun bir yerde o da 80-120km gibi ara hızlanma yaparım, zaten esas performans ara hızlanmada belli olur araçların.


    DSG tamam hızlı vites değiştiriyor ama zorla bakalım, şanzıman başlıyor kaçırmaya, bir süre sonra sanayiye seni çekmeye, 10 dk aracını sıkıştıran kendini formula 1 şöförü zannediyor forumlarda. Sonra saçma makaslar, bir bakmışsın sosyal medyada bulmuş kendini.


    136 beygir Astra ile Corolla atışması bile mantıksız. Ben boy boy yerim diyen Astra kullanıcısı anca kendini kandırır. Zaten bu segment Opeller ağır araçlardır, gücünü tam veremiyor, vites aralıkları da pek performansa yönelikte değiller. Yani fabrika verileri birisi 80-120 8 sn ise diğeri 9 sn en fazla. Şöföre göre bu 1 sn önemsiz bile vs vs.


    Fakat dediğim gibi otomobil kültürümüz ekonomik sebeplerden dolayı da çok kötü. Dizel araçlarda öğrendi çoğu kişi şöförlüğü. VW'ne binen kendini Mercedes'te zannediyor. DSG'de DSG adam görmemiş ki başka şanzıman, 4 ileri 2000 yılının teknolojisi olup şimşek gibi vites değiştiren ve aldığı VW yarı fiyatından ucuz araçlar var. Ama geçtim sürmeyi öyle bir araç olduğunun bile farkında değil. Ona kalırsa tek araba VW, tek şanzıman DSG. Biz de eyvallah sen haklısın deyip geçiyoruz, aynen burada olduğu gibi sen haklısın. Sürekli benden alıntı yapıyorsun bu tür konularda dediğim gibi bu konularda alacak dersim maalesef yok. Bu atmosferik vs turbo hakkında son yazışım, bir daha benden alıntı yapmazsanız sevinirim.


    @texjrwillerjr





  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Benzer bir durum viraj dönme olayında da var. Ben şöyle iyi böyle hızlı dönerim diyenler profesyonel sürücülerin yanına oturup bir piste çıkınca korkudan süt dökmüş kediye dönüyormuş, denk geldiğim bir kaç programda bahsi geçiyordu 

    Bizim arazi araçlarından ağlayarak inen kişiler biliyorum. Hesapta Kartal ile gittiğimiz yere giderim diyen adamlar bunlar. Tabi ondan biz eşşek yükü ile para verip dişli lastikler, kilitler alıyorduk Atmosferik benzin vs turbo dizel dik yokuş testi Ben Mitsubishi Evo'ya bindim bir ara, bir insan araçtan korkar mı korkar. Araba ile viraja ne kadar hızlı girersen gir alıyor. Öyle değişik bir araç, yol tutuşu çok üst düzeyde. Haliyle şu aklına geliyor peki girdik hadi diyelim bu virajı alamadık nasıl toplayacaksın? Çok tecrüben yoksa yaş iş, toplayamazsın. Sonra birisi geliyor ne var ki diyor, sür bakalım diyorsun daha viraj çıkışı topuğu ile ara gaz bile vermekten aciz sorsan sürüyor. Otobanda Linea'ya makas atmanın adı araç sürme olmuş. Neyse hocam boşver gitsin, sen süpersin deyip geçeceksin.





  • 124>105 hala öğrenememiş mi?... tipik vagbot...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: zerenerhan

    O kadar gereksiz bir konu ki. Dizelleri sevmem ama rampada benzinin eline verir. Dizelin 5. Vitesle çıktığını atmosferik benzin kaçla çıkacak? Onu da geçtim kendi bireysel yarışınızın sonucuna göre dizel benzin kıyası yapıyorsunuz. Ne bilelim dizelin motorunun veya turbosunun bakımsız kaldığını. Onu da geçtim bir arabada şöfor +20 hp eder. Nokta.

    😃 nerden bilelim corollanın motorunun bakımsız olup olmadığını? Belki de dizeli kullanan aracın şoförü daha iyidir? Şoförler tam tersi olsaydı, corolla belki açık ara önde bitirecekti? Olamaz mı?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yokuşun başında ikinizde aynı anda 0 kmden kalkıp yokuşun tepesine önce hanginiz ulaşıyor?


    edit birde vag dizeli geçin onların ne olduğu belli değil. 1.5 dci veya 1.6 multijetle deneyin birde.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dr20mouse -- 2 Haziran 2021; 2:40:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dfk24 kullanıcısına yanıt

    Turboları küçültüyorlar genelde.

  • 0-100 değerleri herkese açık. hala bunun ötesinde bir veri arayanları görmek bana garip geliyor.

    toyota 1.6 motoru ile iyi bir fiyat/performans oranı sunuyordu. son kasa 1.6 corollalar arka süspansiyon bağımsız da geldi.

    otobanda veya virajlı yollarda aynı fiyattaki bir çok araçtan daha iyi performans verdi.


    fakak tüm bunlar önemsiz çünkü bu araçlar öncelikli olarak aile kullanımı için tasarlanıyor.

    sürekli spor kullanımda bu araçların çok daha kısa sürede yıpranacağı da ortada.

    dolayısıyla bu araçları performans açısından karşılaştırıp tartışmak çok da mantıklı değil.


    corolla ayarındaki araçlar sollamada üzmüyorsa bence yeterlidir.

  • Atmosferik devir sever
    Bıyıklı dayı tirboculara ayar verir!

    GKY YYyoutube
    nissan ile porsche ayar veren biyikli dayi reyiz
    https://www.youtube.com/watch?v=H_WES06ntcg

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konu çok defa tartışıldı hatta forumdan birisi baya emek verip yıllar önce detaylıca anlattı. Hatırladığım kadarıyla anlatmaya çalışacağım.İçten yanmalı motorda Motorun oluşturduğu güç ya da tork hiçbir zaman doğrudan denkleme eklenmez. Çünkü içten yanmalı motor hiçbir zaman gücünü doğrudan tekere aktaramaz. Bunun için aktarma organlarına ihtiyaç duyar. Eğer düşündüyseniz araba neden birinci viteste kalkar altıncı viteste kalkmaz diye cevabı burada. Çünkü birinci viteste altıncı vitese göre tekerleklerde çok daha fazla tahrik kuvveti oluşur.Bu kuvvette arabanın ivmelenmesini sağlar. Fizikte her zaman anlatılır temel kuraldır: Kuvvetten kazanç varsa yoldan kayıp vardır yoldan kazanç varsa kuvvetten kayıp vardır. Viteslerin yaptığı da temelde budur. Şimdi yokuşa gelirsek:

    Atmosferik benzin vs turbo dizel dik yokuş testi


    Arabanın hareket haline devam edebilmesi için Tekerde oluşacak kuvvet mgsinα dan büyük olmalıdır. Yani sizi hızlandıracak bir net kuvvete sahip olmanız gerekmektedir.Peki tekerlekteki tahrik kuvveti nasıl hesaplayabiliriz derseniz

    Atmosferik benzin vs turbo dizel dik yokuş testi

    aracınızın bu şekildeki verilerine sahip olmanız gerekmektedir.


    Basit bir hesap yaparsak

    1400 kg kütleli araç 10 derecelik açıya sahip eğimde yolda tırmanırsa yenmesi gereken kuvvet;

    yaklaşık 2380N kadardır. Yukarıdaki grafik bizim aracımıza ait olsa bu yokuşu 5 ve 6 ncı viteslerde çıkamayız. 4.vites 3000 devirden sonra aracımız artık hızlanamayacaktır. Bu da yokuştaki son hızımız demektir.

    Yukarıdaki tablo dizel bir araca ait, atmosferik araçlar tekerleklerde daha az tahrik kuvveti oluşturur. Dolayısıyla 3.vites 5000 beygir çevirseniz bile 4.vitese geçince oluşan kuvvet azalacak ve hızlanmanız gittikçe yavaşlayacaktır.





  • pixelbs kullanıcısına yanıt
    dogru cevap krankta olacakti.
    kranktaki 320nm torkun sana faydasi nedir?
    tekerdeki tork kac hesaplamayi biliyormusun? aks milindeki daha dogrusu?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • curry_30 kullanıcısına yanıt
    benzinli arac tekerde daha az tahrik olusturur diyene kadar iyi gelmistinizde o olmadi. yahu benzinli 130 hp, dizel 110. benzinli nasil daha az tahrik olusturuyor. kendiniz dediniz sanziman tork konvertoru iste. allahin tekerinde bi tork bi devir var. hangisi artarsa toplam guc artar.P=E x I. hp=tork x rpm. benzinlinin sanzimani dizel ile ayni mi? torku dusuk devri yuksek yahu.tekerde ayni veya daha yuksek torku var cunki sanzimani kendine ozel,cunki motor milinde evet 100nm dusuk tork var amma dizel bi kere donerken o o dusuk nm yi iki tur verebiliuor yani x2 olabiliyor ve sanzimani(trafosu gibi dusunun) bunu teker miline cevirebiliyor....
    ya allah askina bir kere tekerdeki torku hesaplayin sok olacaksiniz tum forum tartismasi bitecekkk

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şimdi atıfta bulunulan araştırma birde alıntı grafik koyacağım atmosferik aşığı Toyota fanboylari rezil olacak ama hiç uğraşamam kaldiki erzurumda senin 124 hp lik aracın 96 hp lere kadar düşer 105 hp dizel yine aynı güçleri üretir söylemlerin inandırıcı olmasada aradaki 20 hp farka rağmen birde üstüne hayli hafif olmasina rağmen kiyaslaniyorsa dizelle galip dizeldir ayrica neyi geçiyorsun kimi geçiyorsun birakin kendinizi avutmayi 2.0 altı atmosferikler cöptur günümüz teknolojisi ile kiyaslarsak

    evet atmosferik gider ama nasıl gider onuda ona sormak lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    benzinli arac tekerde daha az tahrik olusturur diyene kadar iyi gelmistinizde o olmadi. yahu benzinli 130 hp, dizel 110. benzinli nasil daha az tahrik olusturuyor. kendiniz dediniz sanziman tork konvertoru iste. allahin tekerinde bi tork bi devir var. hangisi artarsa toplam guc artar.P=E x I. hp=tork x rpm. benzinlinin sanzimani dizel ile ayni mi? torku dusuk devri yuksek yahu.tekerde ayni veya daha yuksek torku var cunki sanzimani kendine ozel,cunki motor milinde evet 100nm dusuk tork var amma dizel bi kere donerken o o dusuk nm yi iki tur verebiliuor yani x2 olabiliyor ve sanzimani(trafosu gibi dusunun) bunu teker miline cevirebiliyor....
    ya allah askina bir kere tekerdeki torku hesaplayin sok olacaksiniz tum forum tartismasi bitecekkk

    Bu formülle alakali kaynak gösterir misin


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.