|
Atmosferik benzin vs turbo dizel dik yokuş testi
-
-
Forumda çok tartışılan bir konuya açıklık getirdiğiniz için çok teşekkürler,
kuzeniniz de bu forumda bulunan bolca vag fanatiğinden biri olmalı.
Ayrıca bu olayda asıl şaşılacak durum , kuzeninizin sizinle yarış iddiası konusunda alay edip ve sonuçta oluşan yenilgi durumuna da bozulmuş olması,
çünkü atmosferik benzinli 124 hp güç üreten bir motor, her koşulda (düz yol ya da yokuş farketmeksizin) 105 hp turbodizel bir motoru madara eder.
-
1.6 atmosferik kullanan ben yazıları okuyunca baya bir güldüm. Gerisi sizin arkadaşlar
-
quote:
Orijinalden alıntı: road351.6 atmosferik kullanan ben yazıları okuyunca baya bir güldüm. Gerisi sizin arkadaşlar
Sizin vw nin 1.6 100 hp lik çağdışı atmosferiği ile gülmeniz normal ,
burda bahse konu olan araç 124 hp güç üretebilen güncel sayılabilecek bir atmosferik motor .
-
Bende eskiden dizelciydim. İşte düşük devirde tork vs cezbediyordu beni. Taa ki 1.3 turbo benzin 160 PS Qashqai sürene kadar. Araba resmen yer uçağı. -
quote:
Orijinalden alıntı: blueSKYLINESizin vw nin 1.6 100 hp lik çağdışı atmosferiği ile gülmeniz normal ,
burda bahse konu olan araç 124 hp güç üretebilen güncel sayılabilecek bir atmosferik motor .
Alıntıları GösterEski Vw motolarinda vvti vec sistemler yoktu kac hp uretmesini bekliyorsunuz.Hele o 1.4 75 hp ve 1.6 8v hitler motoru tam bir coptu
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wanpo -- 1 Haziran 2021; 16:11:32 >
-
Teknik bilgisi olmadan herhangi bir markanın aracına sırf para vermiş diye markaya ortak olanların anlamadığı nokta şu;
Maksimum güç sadece tek bir devirde üretilir. Hızlanma ve çekiş gücü sadece o tek devirde ürettiği gücün pik noktasına bağlı değildir. O noktaya gelene kadar her devirde ürettiği güç de etkilidir. Bu noktada Torku yüksek olan araçların maksimum güce gelene kadar ürettikleri toplam güç(toplam iş miktarı) daha fazla olmaktadır. Bu hem hızlanmayı hemde günlük kullanımı ciddi şekilde etkilemektedir. -
farklı 2 araç ve farklı 2 şoförün yaptığı testleri doğru ve gerçekçi bulmuyorum..
corolla 1.33 , 1.6 ve 1.4 d4d olacak aynı kasa aynı paket, kronometreyle tek şoför olacak şekilde ölçülecek.. çünkü herkesin gazı basış şekli, vitesi atış süresi bile farklı..
ayrıca motorların euro normu bile çok etkiliyor bu sebeple model yılı bile aynı olmalı tarafsız bir test için :)
-
Corollayi surekli 5000rpm uzeri tutacaksaniz corolla alir tabii. Sonucta 124hp.
Lakin vites düşürmeden alt devirlerde sessiz sakin cikayim dersen tdi maymun eder. -
quote:
Orijinalden alıntı: ARES007
Teknik bilgisi olmadan herhangi bir markanın aracına sırf para vermiş diye markaya ortak olanların anlamadığı nokta şu;
Maksimum güç sadece tek bir devirde üretilir. Hızlanma ve çekiş gücü sadece o tek devirde ürettiği gücün pik noktasına bağlı değildir. O noktaya gelene kadar her devirde ürettiği güç de etkilidir. Bu noktada Torku yüksek olan araçların maksimum güce gelene kadar ürettikleri toplam güç(toplam iş miktarı) daha fazla olmaktadır. Bu hem hızlanmayı hemde günlük kullanımı ciddi şekilde etkilemektedir.Bahse konu olan iki aracın yani motorun tork beygir grafiklerini incelediğinizde, maksimum hızlanma istendiği durumda, 1.6 124 hp olanın ürettiği toplam gücün, 1.6 105 hp olanın ürettiği toplam güçten daha fazla olduğunu görebilirsiniz .
-
Hocam bir yarıştan bahsediyoruz eğer atmosferiği kullanmayı bilmeyen biri kullanırsa tabiki tdi geçer -
quote:
Orijinalden alıntı: WanpoEski Vw motolarinda vvti vec sistemler yoktu kac hp uretmesini bekliyorsunuz.Hele o 1.4 75 hp ve 1.6 8v hitler motoru tam bir coptu
Alıntıları GösterHocam ben de zaten mesajımda, o arkadaşa her 1.6 atmosferik motorun aynı olmadığını anlatmaya çalıştım .
-
Ikinizde tek kişi miydiniz arabada ? -
corolla 124 beygir değil. Taş çatlasın 115 beygir. Tüplü araç.
-
Evet tek kişiydik -
quote:
Orijinalden alıntı: The Division Bell
Corollayi surekli 5000rpm uzeri tutacaksaniz corolla alir tabii. Sonucta 124hp.
Lakin vites düşürmeden alt devirlerde sessiz sakin cikayim dersen tdi maymun eder.Hocam yarış yapan bir araçtan da, az güç ürettiği devirde kalarak yarış yapmasını beklemezsiniz heralde ,
Mesele yarışsa yani gidebildiği en iyi şekilde gitmekse corolla da golf de ürettiği güçlerin en fazla olduğu üst devir bandını kullanacaktır illaki .
Bu durumda da corollanın atmosferik 1.6 124 hp dual vvti motorunun o devirlerde ürettiği toplam güç, golfün turbo dizel 1.6 105 hp tdi ının o devirlerde ürettiği toplam güçten daha fazla olduğu için, (bu durum ikisinin de tork beygir grafiği incelenerek rahat bir şekilde görülebilir)
Corolla 1.6 124 hp atmosferik benzin dual vvti, golf 1.6 105 hp turbo dizel tdi ı geçecektir .
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blueSKYLINE -- 1 Haziran 2021; 16:45:44 >
-
Yüksek beygirli araç atmosferik de olsa geçer geçmesine ama günlük kullanımda, uzun yolda atmosferiği kullanan kişi motor sesinden ve yüksek anlık tüketimden bıkar ve rampada sağ şeride geçer boşa didişmez.
-
Dizel benzinliden hızlı değildir daha mukavemetlidir kendisine ters yönde uygulanan güçlere karşı bu örnekte de olduğu üzere 100nm birim gücünde daha fazla mukavemet gösterir. Bunun faydası ise daha fazla ağırlık kaldırmak ve devri aşağıda tutup daha az yakıt tüketmektir. İvmelenme ise bambaşka bir konudur.
-
Yav mesele yarışsa her türlü geçer zaten.quote:
Orijinalden alıntı: blueSKYLINEHocam yarış yapan bir araçtan da, az güç ürettiği devirde kalarak yarış yapmasını beklemezsiniz heralde ,
Mesele yarışsa yani gidebildiği en iyi şekilde gitmekse corolla da golf de ürettiği güçlerin en fazla olduğu üst devir bandını kullanacaktır illaki .
Bu durumda da corollanın atmosferik 1.6 124 hp dual vvti motorunun o devirlerde ürettiği toplam güç, golfün turbo dizel 1.6 105 hp tdi ının o devirlerde ürettiği toplam güçten daha fazla olduğu için, (bu durum ikisinin de tork beygir grafiği incelenerek rahat bir şekilde görülebilir)
Corolla 1.6 124 hp atmosferik benzin dual vvti, golf 1.6 105 hp turbo dizel tdi ı geçecektir .
Alıntıları Göster
-
Toyota'nın 1.6 benzinli motorları hep şaşırtmıştır kıyas edenleri. Emrah YILDIRIMyoutubeToyota corolla 1.6 vvt-i vs vw Golf 1.4 tsihttps://www.youtube.com/watch?v=X4g_u65KzE4
132'lik olanını ilk aldığımda "bu ne lan? Lastik patlak ondan mı gitmiyo?" Demiştim. Düşük devir+yüksek torkla gır gır gitmeye alışan acemi bünyelere uymuyor pek. biraz enerji kullanım içgüdüsü gerektiriyor. 3 k devirdeyken kolay da bayılmaz hani.
Balıkesir'den İzmir'e yeni otobandan 150-160 km/h ortalamayla(ilk açıldığı, ceza yazılmayan dönemlerde), 3000 civarı devirde, motor sesiyle kafa ağrıtmadan ve benzinde bile 7.1 litreyle gidebiliyorsun. dizel olsun, benzin olsun Anlık torkla "Uçuyor, kaçıyor" diye anılan çoğu araba yüksek süratte akıp gidemiyor, ya inim inim inliyor ya yakıtı coşturuyor. He asfalt sesi geliyor, nokian d4 kış lastiklerinden bile daha gürültülü turanzalarla can sıkıcı da oluyor. Allah'tan 70, deki sesle 170'deki hemen hemen aynı.
Seneye arabayı degistirmezsem yalıtım düşünüyorum. Kapı tavan direkler dahil 7 bin fiyat verdiler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sancar10 -- 1 Haziran 2021; 20:50:18 >
Biraz daha gerçekçi bir senaryoda test yapın
Mesela otoyolda uzun bir rampa çıktığınızı düşünün (Örn. Ankara-İstanbul yolunda Gerede'ye doğru yaklaşık 15-20 km tırmanış var) Orta şeritten 120'yle gidiyorsunuz (lpg'ciler çok sever böyle orta şeride yapışıp ekonomi yapmayı) Önünüzde bir kamyon diğer kamyonu sollamak için orta şeride çıktı, soldan arkadan hızla gelen selektör yapan bmw'ler var, siz mecburen gaz kestiniz ve 60'a düştünüz. Kamyon sollamayı bitirdi ve sağa geçti, arkanızda iki-üç araba yaklaştı (sol şeritten çok hızlı gelenler geçiyorlar) Şimdi yokuş yukarı 60'tan 120'ye geri çıkmanız kaç saniye alacak. Atmosferik motor burada bayılır. |
Corollayi surekli 5000rpm uzeri tutacaksaniz corolla alir tabii. Sonucta 124hp.
Lakin vites düşürmeden alt devirlerde sessiz sakin cikayim dersen tdi maymun eder. |
Yav arkadaş, Turbolu adam 2000rpm de sessiz sedasiz huşu icerisinde elinde lattesiyle rampayi tirmanirken, sen altındaki atmosferikle bağrış çağrış canhıraş ölum kalım mücadelesi veriyorsun. Arabanin içinde gürültüden durulmuyor.
Yemişim yani atmosferiğin yarış pozisyonundayken geçmesini. Turbonun konforu bile tek basina tercih sebebi. |
Forumda çok tartışılan bir konuya açıklık getirdiğiniz için çok teşekkürler, kuzeniniz de bu forumda bulunan bolca vag fanatiğinden biri olmalı. Ayrıca bu olayda asıl şaşılacak durum , kuzeninizin sizinle yarış iddiası konusunda alay edip ve sonuçta oluşan yenilgi durumuna da bozulmuş olması, çünkü atmosferik benzinli 124 hp güç üreten bir motor, her koşulda (düz yol ya da yokuş farketmeksizin) 105 hp turbodizel bir motoru madara eder. |
1.6 atmosferik kullanan ben yazıları okuyunca baya bir güldüm. Gerisi sizin arkadaşlar |
Mesele dizel benzin degil mesele aslinda turbo meselesi. Herkes yokusta bayilma konusunda bu acidan yaklasmis. Arabayi yuruten beygir gucu. 124luk corollayi 5 sene kullandim. 1.6 dizellerin cogunu gecer ister kabul edin ister etmeyin. Guc olarak cogundan fazla guc uretir, agirlik olarak da 50-100kilo hafiftir. Atmosferikte 2000devirde turbolu gibi hizlanmak isteyen guruh kamyonlarin ardinda da kalir yolusta da hizlanamaz, onlar duz yolda bile hizlanamaz
Devrini vitesini ayarladiktan sonra agirligi benzer olduktan sonra gucu yuksek olup bunu yere en az kayipla aktaran araba alir yurur. At sahibine gore kisner arkadaslar. Onemli olan beygir/agirlik orani ve bunu en az kayipla yere verebilmesidir. Oyle dizel benzin turbo supersarj atmosferik farketmez. Guc her zaman guctur. Guc/agirlik orani ve aktarmasi iyi olan kazanir. Biz cok gorduk atmosferikle aman 3000 deviri gecmeyim deyip yokuslarda bayilani, su kaynatani vs. vs. Azicik arabadan anlayan, lise fizigi bilen adam bu dediklerime katilacaktir. |
Atmosferik bayilmaz, sofor arabayi bayiltir Turbonun 3000 devir cevirip x beygir ureterek ciktigi yokusu atmosferik atiyorum 4500devir cevirip benzer gucu ureterek cikar. Ha ama derseniz ki ben 2 vites degil 1 vites dusururum cok devir ceviremem vs. o zaman yapacak bir sey yok bahilirsiniz. |
Niye böyle bir fantazi yapacaksın ki? Forumda öyle bir yazılıyor ki sanki 2 bin devirin üstüne çıkmak otomobil günahlarının en büyüğü. İki farklı motor, iki farklı karakter ama amaç aynı bunları kapıştırsak ne olur? Hoop oradan birisi çıkıyor ama sen 5000 devirin üstüne çıkıyorsun. Eeeee yani? Forumda çok ciddi Turbo feşisti kişiler var onlara da hak veriyorum hayatında Vtec sürmemiş, Amerikan kullanmamış, Mercedes'in ciğerli araçlarını tatmamış turbo dizel furyası ile en iyi ihtimalle Tofaş veya eski Reno'lardan turbo dizele geçince uçak gibi gelmiş bu arkadaşlara. Tabi dünyayı kendinden ibaret sanan bu arkadaşlar sonra geliyor ki özellikle Corolla 1.6 132 beygir gibi güçlü atmosferikler kendilerini geçince bu turbo feşisti arkadaşları yiyince kimyaları bozuluyor. Beygir beygirdir, atmosferik motor sürücü seçer doğru turbolu araçlar gibi tembel işi değildir, turbom var diye özellikle de dizelse fazla gaza gelmemek lazım. Not, şu anki aracın 2.0 lt turbo benzinli |
Atmosferik motoru sevenler ve yaşatanlar derneğinin toplantısınamı geldik konuya bak Neredeyse Turbolu arabalar zaten çöp, alınması bile hata diye yazında hepten şok olalım , atmosferik kullanmayı bilmiyormuşuzda kültür yokmuşta vay vay vay Bu forumda zaten her atmosferiğe binen 2.0-3.0 motorla 5.000 devir redline takılıyor 1.2-1.3-1.4 75-80 beygir atmosferikleri kimse pek muhattap almıyor galiba... Atmosferik motoru sevebilirsin sorunsuz dersin, lpg uyumlu dersin ama turbolu şöyledir zayıftır, gitmez, torku böyle bandı şöyle yazanlar cidden harcanıyorsunuz arge mühendisi olarak firmalara başvurun.... |
Benzer içerikler
- siyah araba çizik giderme
- 2015 peugeot 2008 dizel otomatik yorumlar
- carbon clean nedir
- araç ticari geçmişi sorgulama
- linea 1.3 multijet yakıt tüketimi
- suzuki swift 2024
- 2025 audi a6
- huawei aito m9 türkiye fiyatı
- renault duo fiyat
- suzuki s-cross fiyat
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X