Şimdi Ara

Atmosferik motorlar dönemi kapandı mı? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
134
Cevap
0
Favori
3.905
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Dostum güzel ve akıcı yazmışsın.

    Ellerine sağlık.

    Keyifle okudum.
  • Mitrid6tes M kullanıcısına yanıt
    Aldi basini gidiyor derken eskiye gore demek istedim. Atmosferigi gecmemistir daha.

    Cadillac Escalade gibi asiri buyuk araclarda tabiiki hala kullanilan motorlar V8.

    Audinin neredeyse satilan tum modelleri turbo.
    Bmw satilan tum modelleri turbo
    Mercedes yeni cikan CLA sadece turbo motor ile satiliyor.

    Ford 1.6 ve 2.0 Ecoboost motorlu araclari satiyor. Koskoca explorerda bile 2.0L ecoboost motor var.
    Cadillac yine sedanlarinda turbo motorlar kullaniyor.

    Cruze`de 1.4L turbo motor secenegi var.

    Dart`da 1.4L Turbo secenegi var motor var.


    Bunlar ilk seferde aklima gelenler. Bundan bir 15 sene onceye giderseniz. Turbo motor kullanan modeller parmakla gosterilecek kadar azdi. Simdi Avruplai araclarin cogu turbo, Amerikali ureticiler pespese turbo motor kullanan araclarini tanitiyorlar. Cok buyuk bir degisim var.

    Bu konuda daha once de yazmistim zaten bence atmosferikler ufak motorlar 1.2, 1.4L ve V8lerde kalicak. Aradaki her sey turboya dogru kayiyor.


    Not: Bu arada dikkar ederseniz degisimin sebebi Amerikalilarin turbo tervih etmeye baslamasi degil. Degisim Avrupadaki pazar kosullarinin turboya goturmesi sonucu ortaya cikiyor. Amerikali ureticilerden Avrupada en yaygin olan Ford 3 Amerikali icinde en cok turbo motor oneren firma.




  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Tum Amerikadaki ikinci el TTlere baktim. 150 tane satilik V6 varken 900 tane satilik 4 silindir turbo var.
    Zaten daha once TT almaya niyetlenmistim tek tuk v6 bulunuyordu cogu 4 silindirdi. Sonra Z4 almistim. Satis rakamlari buna benzer bir sonuc gosteriyor.

    Subaru eyaletten eyalete degisiyor diyelim. Kisin sert gectigi yerlerde iyidir degeri ama kis olmayan yerlerde kimse donup bakmaz. 2 kere Subaru ikinci el aldim sattim biliyorum.

    Ben turboya karsi degilim. Daha once beetle aldim, 2.0 atmosferik yerine 1.8L turbosunu aldim. Hem de 80 bin mildeki araci aldim.

    F30 kasa Bmw 328i`m var. Cok memnunum acikcasi gunluk kullanim icin cok guzel tork guc dagilimi sunuyor. hic bir zaman 4 bin devire cikma ihtiyaci hissetmiyorum. 2000-3000 devirde bile cok iyi hizlaniyor. Ha dezavantaji ne 5000 devire ciksam da 3000dekinden pek farkli bir sey olmuyor, bir o I6`in sesi yok. yani arac her devirde iyi ama atmosferikde devir arttikca guc geliyor, bu da devirli kullananlar icin ekstra keyif. Eskiden boyle degildi turbolar, alt devirlerde cansiz olurdu, sonradan bir anda guc gelirdi, turbo lag vardi vs. Yeni turbolarda bu sorunlarin hic biri yok.

    Amerikan pazari son yillarda cok degisti. Ici b.k gibi luks sadece deri koltuktan ibarettir donemi kapanmak uzere.




  • elbette turbo olacak anlamak bu kadar zor değil 2 yıl sonrasının dev yatırımı sanmayın ki o turbolar ömürlük asla yakında ellerinde patlayacak kullanıcıların ve yapacak bişeyi kalmayacak ki en kötüsü 3 bin tl neymiş yakıt tasarrufu sağlıyormuş nerde hani...

    ayrıca turbo yüzünden benzinle binmek gerekiyor lpg uyumu zor ve çok aşırı pahalı 5-7 bin tl arasında fiyatları var...

    her türlü atmosferik olsun turbosu bozulacakmı diye düşünmeyim 1.5 tl ye lpg taktırayım en kral dizelden az yaksın daha ne olsun...

    bu tıpkı bozuk dsg nin değişmemesi ısrarla üretilmesi gibi çünkü satarken kazanmak başka sattıktan sonra bambaşka parçası el emeği işçilik oooo uzar gider...
  • O değilde atmosferik V8 kullanmak vardı şimdi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    Bence kolay kolay kapanmaz çünkü hala geliştirilebilen bir motor.. honda ile atmosferiğe devam inşallah

    devam inşaallah
  • BİDE ANALAMAM TURBO AZ YAKIYORMUŞ TAM AKSİNE BİRAZ DAHA İVMELİ DİYE BASIYOR İNSAN VE DAHA DA ÇOK YAKIYOR KULLANMIŞ BİRİ OLARAK Bİ DAHA ASLA DERİM HER TÜRLÜ ATMSFERİK 1.4 ARAÇ EN MANTIKLISIDIR..
  • 9 milyar dolarlık yatırımla varını yoğunu ‘Skyactiv’ isimli yeni bir motor teknolojisine yatıran Japon Mazda..... hocam bu konudaki yorumlarınızı nedir?
  • Skyactiv, Şu anda bundan ötesi yok mesala CX5 2.0 atmosferik benzinli, birçok 2.0 turbo dizel rakibinden litre olarak az yakıyor buda bir atmosferik motorun ne kadar verimli olabileceğini gösteriyor atmosferik motorda daha gidilecek çok yol var. Ve kesinlikle eski teknoloji sayılamaz ülkelerin vergi sistemine ve insanların tercihine kalmış.
  • Aynen öyle atmosferiğin daha çok yolu var

    Direkt enjeksiyon çıktı ondan önce variable valve timing çıktı.

    Şimdi kompresyon oranıyla oynuyorlar bloklar hafifliyor.

    Çok daha iyileri bile gelicek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica

    O değilde atmosferik V8 kullanmak vardı şimdi

     Atmosferik motorlar dönemi kapandı mı?


    hocam senin ilacin m62




  • Atmosferik v6 kullanıyorum turbo olmasa da olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Tum Amerikadaki ikinci el TTlere baktim. 150 tane satilik V6 varken 900 tane satilik 4 silindir turbo var.
    Zaten daha once TT almaya niyetlenmistim tek tuk v6 bulunuyordu cogu 4 silindirdi. Sonra Z4 almistim. Satis rakamlari buna benzer bir sonuc gosteriyor.

    Subaru eyaletten eyalete degisiyor diyelim. Kisin sert gectigi yerlerde iyidir degeri ama kis olmayan yerlerde kimse donup bakmaz. 2 kere Subaru ikinci el aldim sattim biliyorum.

    Ben turboya karsi degilim. Daha once beetle aldim, 2.0 atmosferik yerine 1.8L turbosunu aldim. Hem de 80 bin mildeki araci aldim.

    F30 kasa Bmw 328i`m var. Cok memnunum acikcasi gunluk kullanim icin cok guzel tork guc dagilimi sunuyor. hic bir zaman 4 bin devire cikma ihtiyaci hissetmiyorum. 2000-3000 devirde bile cok iyi hizlaniyor. Ha dezavantaji ne 5000 devire ciksam da 3000dekinden pek farkli bir sey olmuyor, bir o I6`in sesi yok. yani arac her devirde iyi ama atmosferikde devir arttikca guc geliyor, bu da devirli kullananlar icin ekstra keyif. Eskiden boyle degildi turbolar, alt devirlerde cansiz olurdu, sonradan bir anda guc gelirdi, turbo lag vardi vs. Yeni turbolarda bu sorunlarin hic biri yok.

    Amerikan pazari son yillarda cok degisti. Ici b.k gibi luks sadece deri koltuktan ibarettir donemi kapanmak uzere.

    Durumu güzel özetlemişsiniz. Üç aşağı beş yukarı aynı şeylerden bahsediyoruz. Özetle ABD'li turboya vakıf, ağırlıkla atmosferik kullanıyor. 80bin mil çok yüksek bir km değil. Sorunsuzca binmiş olduğunuzu tahmin ediyorum. Kaç bin milde gitti araç?

    Arabaların içi konusunda umarım gelişme dediğiniz gibi olur; ancak Camaro'dan falan gördüğüm kadarıyla azalmakla birlikte hala devam ediyor aynı sorun. Gerçi Cadillac'lara bakmak lazım. Ondaki gelişme piyasayı belirler.




  • Atmosferik motorlar zayıftırlar ancak turbo beslemeliler gibi genç yaşta dökülmezler...
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.