Şimdi Ara

Atmosferik motorlar dönemi kapandı mı? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
134
Cevap
0
Favori
3.905
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    atmosferiğin çok yaktığını kim söyledi...

    şu anda 132hp valvematic toyota motorlarımda şehir içi 7.5- 8 litre benzin yakıyorum ...



    ne oldu hacı

    Valvematic akar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEYZEN61

    quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Küçük motoru biraz sıkıştırınca zaten zıvanadan çıkıyor, geçen ay arkadaşımla Eskihisar feribot iskelesinde buluştuk, Edremit körfezine kadar 110-130 arası hızlarda peşpeşe gittik. İskelede tüketimleri karşılaştıralım diye yol bilgisayarlarını sıfırladık.

    1,2 TSI DSG Yeti 7,7 ortalama çıkardı. Benim 1,6 HDi reyiz 5,4 "dizel kadar yakıyor"culara selam olsun

    Yolda malum uzun rampalar mevcut, sollamalar falan filan derken sonuç böyle çıktı. Tintiri tintiri 90-100 gitsek belki birbirine yakın tüketimler görürdük.

    Küçük motoru az biraz sıkıştırınca içiyor yakıtı.

    Hocam bu sıkıştırılmamış hali bide sıkıştırdın mı 10 litreyi devirir TSI

    Dizel gibi yaktığını kim dedi ya Şöyle olabilir rampa aşağıya stop giderseniz belki az yakar

    Basınca Yeti tam tomatik Kuga gibi hiisediyor kendini bazende tam otomatik 1.6 ix35 e dönüşüyor 13/14 leri görüyorum

    Kim mi dedi, Forumda hayal aleminde yaşayan çok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEYZEN61

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    atmosferiğin çok yaktığını kim söyledi...

    şu anda 132hp valvematic toyota motorlarımda şehir içi 7.5- 8 litre benzin yakıyorum ...



    1.2 tsı ş.içi 7.9 değer mi turbo riskine?? bence değmez

    1.2 TSI'dan anca benim bahçeye tulumba motoru olur.

    Hem belki turbo sayesinde çıkarttığı suyun debisi artabilir. Taktırıp denemek lazım.




  • Bomba patlatılması bekleniyor

    Atmosferik CVT akar akar akar Hocam patlat bombayı artık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..NeyzeN.. -- 9 Ekim 2013; 17:46:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: NEYZEN61

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    atmosferiğin çok yaktığını kim söyledi...

    şu anda 132hp valvematic toyota motorlarımda şehir içi 7.5- 8 litre benzin yakıyorum ...



    1.2 tsı ş.içi 7.9 değer mi turbo riskine?? bence değmez

    1.2 TSI'dan anca benim bahçeye tulumba motoru olur.

    Hem belki turbo sayesinde çıkarttığı suyun debisi artabilir. Taktırıp denemek lazım.

    Bu motorun manueli pancar motor olur DSG siz bu motor ölü kimse kendini kandırmasın gerçi DESEGE de sonradan ölüyo o ayrı




  • Eski Vectra'mızın motoru gibi olsa atmosferikler, 116hp güç üretirken 175nm torku 2600 DEVİRDE veriyordu. Turboda gecikme vs. sorunlar var, atmosferikte güç her zaman sabit, tork her zaman sabit(hava durumu hariç). Daha sorunsuz, daha uzun ömürlü.
    Özellikle o GT'ler(GSi) yok mu.. Onların tadı gerçekten çok güzel. @The Division Bell onların tadını bilir
  • cihan tam banlanacak zamanı buldu

    @neyzen61
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    cihan tam banlanacak zamanı buldu

    @neyzen61

    Şenlenirdi buralar
  • Yeni Type-R bile turbo motorlar geliyorsa o dönem gerçekten bitmiş demektir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxxtolgaxxx1977

    Avrupalı üreticilerin tamamına yakını turbo beslemeli motorlar kullanmaya başladı. Takip edebildiğim kadarıyla sadece uzak doğulu üreticiler atmosferik motorlarla yollarına devam ediyor.

    Turbolu motorlar düşük hacim, yüksek güç, düşük benzin tüketimi vaat ediyor. Bunun karşısında hantal, yüksek tüketimi olan atmosferik motorların pek şansının kalmadığı görülüyor.

    0 araç alacaklar için şu anda atmosferik motorlu bir araç almak mantıklı mıdır, yoksa artık atmosferik motorlara eski teknoloji gözüyle bakılabilir mi?

    Bence asla sona ermez.Turbolu motorlar şuracıkta 5 senedir aramızda.Daha 10 sene falan lazım bence.
  • 2.0 hammallik ayni gucu ve daha fazlasini 1.4t veriyo ama omurluk olurmu orasi malum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atmosferik kullanıyorum, gücüm de yerinde sağlamlığım da...
    1.6 Ecoboost ve Multiar motorlar dışında benim diyen her 0.9 - 1.4 turbo motorla her zaman her yerde görüşürüz.
    Bakımlarını yapıp uzun seneler sıkıntısız binebileceğim güçlü bir motorum var. Seviyorum seni 1.6 GDI
  • Ben şunu yazıyorum...Aşırı güçlendirilmiş iki yumruk büyüklüğünde turbo motarlardan ağzı yanan doğru atmosferik motorlara koşuyor..Çünkü konu sadece yakıt tüketimi değil...SAĞLAMLIK VE SORUNSUZLUK....Jet motorlu uçaklar 1940 ta çıktı....Bu gün hala pervaneli uçaklar yok olmadı....Hem az yakıyorlar hem kısa pistlere, denize, göle inip kalkıyorlar..Asla bu motorlar yok olmaz diyorum...Gelecekte bunların daha gelişmişleri ortaya çıkacak...BAKIN 1970 - 1980 DE 1600 CC atmosferik BENZİNLİ MOTOR 75 HP GÜÇ VERİYORDU....BU GÜN 132 HP VERİYOR...İkinci elde satılık ilanlarına bakın 1200 CC fındık motorlu arabalar, cillop gibi 1 yaşında hemen satışa koyuluyor....Niyeki ?...Çünkü o arabalar kullanıcı değil servis dostu.... Saygılarımla..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 9 Ekim 2013; 18:31:30 >




  • Ucuz arabalarda belki hala atmosferik kalabilir B sinifi 1.2, 1.4ler falan. Ama 1.6 yukarisinda atmosferik motorlar hizla azaliyor. Bmw de atmosferik motor hic kalmadi. Audide hic kalmadi sayilir. Mercedes ayni yolda gidiyor. 5-6 sene sonra belki orta dogu ve Amerikada V6 ve V8 atmosferikler fiyat uygulugundan dolayi hala uretiliyor olabilir. AMa onun haricinde 4 silindirli 2.0L atmosferik uretip C sinifi bir araca takan bence olmayacaktir.
  • Avrupa'da turbo Amerika'da atmosferik. Downsizing öncüsü VW bile atmosferik 2.5 satıyor Amerika'da. Nedeni atmosferin uzun ömürlü olması.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bozulmaz, kıçı-başı oynamaz = Hitler+LPG
    Forever
  • AB'de kullanılan north european diriving cycle denilen abuk tüketim ve emisyon ölçüm prosedüründe turbo motorların büyük avantajı var, üstüne bir de emisyon bazlı vergilendirme eklenince üreticiler kaçınılmaz olarak tuırboya yöneliyor.

    ABD'de kullanılan prosedüre göre hesaplanan verilere bakınca down sizing'in küçük şasilere yüksek güçlü motorlar sığdırmaktan öte bir faydasının olmadığı net şekilde görülüyor. Üstüne bakım masraflarının yüksekliği ve güvenilirliğinin düşüklüğü de cabası.

    Yarın öbür gün Avrupadaki ölçüm prosedürü değişir de turbo motorlar tarih olursa şaşırmam.
  • sanmıyorum

    süperspor araç üreten markalar ne zaman atmosferiği kaldırır o zaman kalktığına inanırım
  • Accord'u al artık ama Divijıncığım, heyecanla seni bekliyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEYZEN61

    quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    cihan tam banlanacak zamanı buldu

    @neyzen61

    Şenlenirdi buralar

    Onla da olmaz, onsuz da olmaz.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.