Avrupalı üreticilerin tamamına yakını turbo beslemeli motorlar kullanmaya başladı. Takip edebildiğim kadarıyla sadece uzak doğulu üreticiler atmosferik motorlarla yollarına devam ediyor.
Turbolu motorlar düşük hacim, yüksek güç, düşük benzin tüketimi vaat ediyor. Bunun karşısında hantal, yüksek tüketimi olan atmosferik motorların pek şansının kalmadığı görülüyor.
0 araç alacaklar için şu anda atmosferik motorlu bir araç almak mantıklı mıdır, yoksa artık atmosferik motorlara eski teknoloji gözüyle bakılabilir mi?
Bence kapanmamalı. tabi 3.nesil lpg kitleri 2500 seviyesine inene kadar.
quote:
Orijinalden alıntı: SevketXR
Bence kapanmamalı. tabi 3.nesil lpg kitleri 2500 seviyesine inene kadar.
5 seneye kalmadan artık atmosferikler piyasada pek kalmayacak gibi şu gidişat onu gösteriyor
quote:
Orijinalden alıntı: UNF0RGIVEN
5 seneye kalmadan artık atmosferikler piyasada pek kalmayacak gibi şu gidişat onu gösteriyor
Alıntıları Göster
lpg olayı olmasa çoktan kalkardı ama lpg atmosferiği ayakta tutuyor örnek olarak fabrika çıkışı lpg ile 5 yıl garanti veren honda var
Avrupa için kapanıyor ama diğer kıtalarda kapanması beklenmemeli.
quote:
Orijinalden alıntı: UNF0RGIVEN
5 seneye kalmadan artık atmosferikler piyasada pek kalmayacak gibi şu gidişat onu gösteriyor
Alıntıları Göster
Eskileri çok özledim. Atmosferık gıbı motor olabilirmi şu hayatta bastınmı zıplayan beklemeden ivmelenen aaahh 90 lar arabaların motorların tasarımların ne güzeldi beee
quote:
Orijinalden alıntı: UNF0RGIVEN
5 seneye kalmadan artık atmosferikler piyasada pek kalmayacak gibi şu gidişat onu gösteriyor
Alıntıları Göster
atmosferik motorlar lpg uyumu konusunda oldukça başarılı bu da ülkemiz gibi benzin fiyatlarının anormal yüksek olduğu ülkelerde atmosferik moturun lpg artısıyla daha uzun yıllar satılabileceğini gösteriyor
Kesinlikle yürütme açısından en iyi notorlardir.
Bence kapanıyor. Artık devir turbo devri. Turbolu benzinli motorları sürmesi daha keyifli bu bir gerçek.
Yüksek hacimliler kalacaktır sadece, onun da pazar payı iyice düşer.
Turbo demek ilerde masraf demek.2.el Araç alırken baskı balataya lastige boyaya bakılırdı.Artık bunlara bir de turbosu temiz mi olayı eklenecek.Atmosferikte böyle bir mesele yok.çalıştır ve gaza bas.Turboda 1 dakika kadar bekletmenn gerek yoksa turbo yağlanmıyor, dururkende 1 dakika bekliyorsun.Hoş buna dikkat eden azdır heralde.
quote:
Orijinalden alıntı: deserthawk
Bence kapanıyor. Artık devir turbo devri. Turbolu benzinli motorları sürmesi daha keyifli bu bir gerçek.
Yüksek hacimliler kalacaktır sadece, onun da pazar payı iyice düşer.
valla toyota ve honda dışında diğer markalar uzaklaşıyorlar atmosferikten , ama honda ile toyota eminim 10 sene sonra da satacaktır turbosuz araçları
quote:
Orijinalden alıntı: Tacox
valla toyota ve honda dışında diğer markalar uzaklaşıyorlar atmosferikten , ama honda ile toyota eminim 10 sene sonra da satacaktır turbosuz araçları
Alıntıları Göster
Ülkemizde kesinlikle kapanmaz,benzin fiyatları böyle olduğu sürece değerlenecek bile,Sorunsuzluğu artısı.
quote:
Orijinalden alıntı: aykut467
atmosferik motorlar lpg uyumu konusunda oldukça başarılı bu da ülkemiz gibi benzin fiyatlarının anormal yüksek olduğu ülkelerde atmosferik moturun lpg artısıyla daha uzun yıllar satılabileceğini gösteriyor
Alıntıları Göster
Konuyu kullanıcılar açısından inceleyecek olursak düşük hacimli ve aşırı beslemeli motorlar daha çok tercih edilmeye devam edecekler. Fakat iş daha derine indiğinde N/A motorların hala aşırı beslemeli motorlar ile kıyaslandıklarında avantaj ve dez avantajları var. Örneğin aşırı beslemeli motorlar N/A motorlar kadar sorunsuz olamayabiliyorlar. N/A motorlar alt devirlerden üst devirlere kadar homojen bir güç artışı sağladığından bu gücü yola aktarırken aracın kontrol edilebilirliği daha stabil. Aşırı beslemeli motorlarda boost lag dediğimiz olaydan dolayı alt devirler ölü iken boost ile aniden gelen bir güç artışı olması aracın stabilitesine ve kontrol edilebilmesine olumsuz olarak etki ediyor. Özellikle pist gibi virajlı bir yolda performanslı kullanım için aşırı beslemeli motorlu araçların daha iyi bir pilotaj gerektirdiği aşikar.
N/A motorları seven birisi olmama rağmen günümüzde aşırı beslemeli motorların daha çok revaşta olacağını söylemem gerek. Bu yüzden N/A olan motorumu Turbo beslemeli olarak modifiye ettim. Her iki motor tipini de kullandığımda birbirinde olmayan ayrı birer haz yaşadığımı da belirtmek isterim. Özellikle N/A motorların gaz pedalına olan tepkisi gerçekten çok iyi. Bu yüzden favorim alt devirleri N/A üst devirleri aşırı beslemeli gibi davranan modifiye edilmiş "kuduruk" motorlar. Fakat N/A performansını alabilmek için sıkıştırma yüksek yapıldığından boost altında çok uzun ömürlü olmuyorlar.
Kapanmasın ben 2.0lt 140hp ile istikrarlı bir şekilde yolum devam ediyorum, tsi alacak param olmadığı için değil sırf sevdiğim den. Inandırıcı değil evet kabul :D
quote:
Orijinalden alıntı: DcD-Semih
Kapanmasın ben 2.0lt 140hp ile istikrarlı bir şekilde yolum devam ediyorum, tsi alacak param olmadığı için değil sırf sevdiğim den. Inandırıcı değil evet kabul :D
Daha ekonomik, daha kırpılmış, daha çevreci, daha küçük daha xxx. bu furya elbetteki motor teknolojisinde de geçerli sinekten ne kadar yağ çıkarsa olayı, buna alışmak gerek.
Şahsen kullanabildiğim sürece atmosferik ve ferah kırmızım ile devam zira turbo filan dinlemiyor bastımı atmosferini kendi yaratıyor meret
ozellikle atmosferik motorlu arac aldim ben mesela lpg uyumu yuzunden
Bence kapanmamalı ama bu gidişle kapanacak atmosferik ayrı bir lezzet
Kapanacagini sanmam hem uretim maliyetleri daha ucuz,hem kompleks degiller boylece sorunsuzlar,hem de uzun omurluler.
Avrupa gibi yilda nispeten az yol yapan kitada kapanabilir ama Amerikada sanmam.
Thomassee
kullanıcısına yanıt
1 hafta önce honda civic aldım. atmosferik olsunda turbosu bozulumasın yolda kalmayayım diye. 2 kez turbo arızası yaşayınca yemişim performansını diyorum. ekonomi işinide lpg le hallettim. dizelden az yakıyor sorun yok, kafa rahat. az tork var ama yüksek devirle sorun yok
quote:
Orijinalden alıntı: beyaz-siyah
1 hafta önce honda civic aldım. atmosferik olsunda turbosu bozulumasın yolda kalmayayım diye. 2 kez turbo arızası yaşayınca yemişim performansını diyorum. ekonomi işinide lpg le hallettim. dizelden az yakıyor sorun yok, kafa rahat. az tork var ama yüksek devirle sorun yok
atmosferiğin çok yaktığını kim söyledi...
şu anda 132hp valvematic toyota motorlarımda şehir içi 7.5- 8 litre benzin yakıyorum ...