Şimdi Ara

Atmosferik motorlar dönemi kapandı mı? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
134
Cevap
0
Favori
3.905
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stand Alone

    Accord'u al artık ama Divijıncığım, heyecanla seni bekliyoruz.

    Zamanı var. Aceleye lüzum yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    AB'de kullanılan north european diriving cycle denilen abuk tüketim ve emisyon ölçüm prosedüründe turbo motorların büyük avantajı var, üstüne bir de emisyon bazlı vergilendirme eklenince üreticiler kaçınılmaz olarak tuırboya yöneliyor.

    ABD'de kullanılan prosedüre göre hesaplanan verilere bakınca down sizing'in küçük şasilere yüksek güçlü motorlar sığdırmaktan öte bir faydasının olmadığı net şekilde görülüyor. Üstüne bakım masraflarının yüksekliği ve güvenilirliğinin düşüklüğü de cabası.

    Yarın öbür gün Avrupadaki ölçüm prosedürü değişir de turbo motorlar tarih olursa şaşırmam.



    Yine nokta atışı yapılmış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stand Alone

    Bulunulan ülkenin şartları, kullanıcı modelleri ve coğrafi yapıya göre değişir.

    Türkiye için atmosferik benzinli motorların ömrü bitmez, 10 sene ve bundan da fazla bir süre boyunca kullanılmaya devam edecektir. LPG'ye olan %100 uyumun sağlamış olduğu büyük bir avantaj var, Turbo beslemeli motorlardaki LPG işleminin maliyet etmeni de çok fazla. Ne yazık ki, Türkiye gibi MTV açısından tutsak hale getirilmiş ülkelerde yüksek hacimli atmosferik benzinli motorları elde etmek imkansıza yakın, küçük hacimli Turbo beslemeli motorların yaygınlık kazanmasını yadırgamamak lazım. Turbo motorların da ayrı bir zevki oluyor zaten, atmosferik benzinli motorların yığılması ve mütevazi kullanım modelinin dışında, çok daha sportif bir kullanıma imkan tanıyor.

    2000'li yıllardan itibaren ONAR-KULLAN mantığının yerine KULLAN-AT mantığı da buna bir örnektir. Gelişen dünyada kullanım ömrüne çok fazla değer verilmemeye başlandı, kullanım anındaki zevk ve işlevselliğe odaklanıldı. Sadece otomobilleri de değil, insan ilişkilerinde bile bu durumun somut örneklerini görebilirsiniz.

    Olaya güzel bir açıdan bakmışsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Standart kullanım için, evet.
  • Atmosferik araclar mi cok yakiyor ? Bence bunu bi arastir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.4 tsi motordansa 1.2 corsa daha iyi hızlanıyor sanki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    Bence kapanıyor. Artık devir turbo devri. Turbolu benzinli motorları sürmesi daha keyifli bu bir gerçek.

    Yüksek hacimliler kalacaktır sadece, onun da pazar payı iyice düşer.

    bi de benzin ucuz olaydı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEYZEN61

    Bomba patlatılması bekleniyor

    Atmosferik CVT akar akar akar Hocam patlat bombayı artık

    Herkes gider Mersin'e ben gidiyorum tersine.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: NEYZEN61

    Bomba patlatılması bekleniyor

    Atmosferik CVT akar akar akar Hocam patlat bombayı artık

    Herkes gider Mersin'e ben gidiyorum tersine.

    bir sen değilsin ...

    turbo, allaha yakın bana uzak olsun..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: NEYZEN61

    Bomba patlatılması bekleniyor

    Atmosferik CVT akar akar akar Hocam patlat bombayı artık

    Herkes gider Mersin'e ben gidiyorum tersine.

    bir sen değilsin ...

    turbo, allaha yakın bana uzak olsun..

    Mujdeyi ver hocam


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • avensis42 kullanıcısına yanıt
    Turbo benzinli bana daha keyifli geliyor ama benzin pahalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Corolla cvt bir aksilik olmaz ise 3 güne elimizde olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Turbo benzinli bana daha keyifli geliyor ama benzin pahalı.

    lpg siz bir hayatı düşünemiyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Corolla cvt bir aksilik olmaz ise 3 güne elimizde olacak.

    Hayırlı olsun.
  • Hayırlı olsun hocam

    Belliydi Toyo alacağın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Corolla cvt bir aksilik olmaz ise 3 güne elimizde olacak.

    corolla tercih ettiğine göre yaş 30u geçti galiba
  • Avrupada emisyon kriterleri yüzünden motor hacimleri küçülüyor. turbosu olmayan araç kalmadı. zaten avrupalı aracı en fazla 4-5 sene tutuyor. O bile fazla. o yüzden dayanıklılık problem değil.

    Amerikalı arabayla uzun yollar yapıyor. Amerikan otobanlarına 1.2 tsi, 1.4 tsi falan dayanmaz. Yüksek hacim atmosferik kullanıyorlar. Sıkıntı çekmiyorlar. Uzun süre kullanıldığından sorunsuzluk önemli. Amerikadaki araçların çoğu 4 yaşın üzerinde.

    Ülkemizde lpg çok önemli. Likid lpg sistemleri pahalı. Ayrıca halkımız turbo nedir nasıl kullanılır bilmiyor. Motor çalıştırırken ve stop edilirken 1 dakika bekleyen türk yok gibi birşey. Sonra turbo arızası oluyor. Olur tabi. Zaten turbo narin bir sistem. Hor kullanmaya alışık değil.
  • Teşekkürler. Daha iyisi sizlerin olsun.

    Yas ne 30 u, 33 u geceli 3 ay oldu. Yaslandık be.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Teşekkürler. Daha iyisi sizlerin olsun.

    Yas ne 30 u, 33 u geceli 3 ay oldu. Yaslandık be.

    daha iyisi sizlerin mi olsun altı üstü seninki cvt benimki manuel advance

    o değilde çocuklar amca diyor ya, sinir oluyorum benimde 32,5




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Teşekkürler. Daha iyisi sizlerin olsun.

    Yas ne 30 u, 33 u geceli 3 ay oldu. Yaslandık be.

    Hocam bi bineyim ona vuracam kirbaci
    İain espirisi soyle detayli kapsamli bir test yapariz birde video mis olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.