Şimdi Ara

Atmosferik motorlar dönemi kapandı mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
134
Cevap
0
Favori
3.905
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hala en büyük pazar Amerika, hala orada turbonun esamesi pek okunmuyor. Demek ki daha uzun seneler atmosferik motorlara devam.
  • Bence kolay kolay kapanmaz çünkü hala geliştirilebilen bir motor.. honda ile atmosferiğe devam inşallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben Turbo da seviyorum, hakkını veren atmosferik de seviyorum. Hepsi benim yavrularım gibi.

    20 yıldır Turbo arabalar hayatımda. Düşünüldüğü gibi masraflı değiller. Turbo arıza verene kadar arabanın teknolojisi geride kalmış oluyor. Turbonun açtığı masraf 1000 lira mertebesini geçmiyor. Nadiren çok erken su koyan Turbolar oluyor arabalarda. Bu ya üretim hatası kaynaklı, ya hor kullanım sebepli oluyor. O yüzden buna takılmanın anlamı yok.

    Emisyon değerlerinin önemli olduğu ülkelerde Turbo alıp başını yürümeye devam edecek. Ancak bunun önemli olmadığı ülkelerde atmosferikle elde edilen değerler dudak uçuklatıcı. JDM Subaruların 2.0 motordan atmosferik 190hp alması, Toyota GT86'nın 180 küsür hp olması gibi örnekler var. Ancak hem AB uyum yasaları, hem de otomobil üreticileri tarafından Türkiye'nin Avrupa pazarı olarak görülmesi sebebiyle Türkiye'de işler daha Turbo ağırlıklı yürüyecek gibi duruyor.

    LPG konusunda Turbo'nun söylenegelen potansiyel problemi falan tamamen malzeme kalitesi, parça seçimi ve işçilik ile alakalı. Boxer Turbo veya Tfsi gibi durumlar haricinde Turbo-benzinli aracın LPG uyumu konusunda pek bir sıkıntısı yok.

    Yeni nesil motorlar git gide daha çok alaşım malzeme kullanmaktalar. Bu LPG için bir sorun oluyor. Ancak Atmosferik araçlarda daha da yaygın bir durum bu. O yüzden atmoferik veya turbo bakmadan hangi motor olursa olsun kaliteli LPG kitlerini tercih edin derim.

    Türkiye'de bizler gerek vergi sistemi, gerek yakıt pahalılığı, gerekse konum olarak Avrupaya yakın olmamızdan dolayı Turbo ile daha çok haşır neşir olacağız, orası kesin. Bence sırf vergi sistemini kilitlemek için 1.2 Turbo + supercharger'la 200hp falan alan bir motor üretse biri de eğlensek. Ortalık birbirine girse...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 9 Ekim 2013; 13:50:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Avrupa için kapanıyor ama diğer kıtalarda kapanması beklenmemeli.

    Çok çok doğru bir gözlem
    Elin Amerikalısına 1.3 turbolu aracı verip "bununla Nevada çölünü geç" diyecek kadar uçmuş üretici yok henüz, Atmosferik şart. Turbo sevgisi ile bilinen VW bile amerikada v6'lı turbosuz passat satmaya kalkıyor.
  • atmosferik devam etmeli.özellikle büyük hacimli motorlarda..
  • ihtiyaç meselesi şu an için turbo benim için lüks sayılır ilerde bilmem.. geçen gün benim getzin yanından, turbo astra geçti ya da uçtu anlamadım ama iyi gidiyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    atmosferiğin çok yaktığını kim söyledi...

    şu anda 132hp valvematic toyota motorlarımda şehir içi 7.5- 8 litre benzin yakıyorum ...

  • Atmosferik dizellerin yakında pazar sunulması gerekiyor. Bu sayede motor ömrü 500-600000km'leri çok rahat geçecektir.
  • Bulunulan ülkenin şartları, kullanıcı modelleri ve coğrafi yapıya göre değişir.

    Türkiye için atmosferik benzinli motorların ömrü bitmez, 10 sene ve bundan da fazla bir süre boyunca kullanılmaya devam edecektir. LPG'ye olan %100 uyumun sağlamış olduğu büyük bir avantaj var, Turbo beslemeli motorlardaki LPG işleminin maliyet etmeni de çok fazla. Ne yazık ki, Türkiye gibi MTV açısından tutsak hale getirilmiş ülkelerde yüksek hacimli atmosferik benzinli motorları elde etmek imkansıza yakın, küçük hacimli Turbo beslemeli motorların yaygınlık kazanmasını yadırgamamak lazım. Turbo motorların da ayrı bir zevki oluyor zaten, atmosferik benzinli motorların yığılması ve mütevazi kullanım modelinin dışında, çok daha sportif bir kullanıma imkan tanıyor.

    2000'li yıllardan itibaren ONAR-KULLAN mantığının yerine KULLAN-AT mantığı da buna bir örnektir. Gelişen dünyada kullanım ömrüne çok fazla değer verilmemeye başlandı, kullanım anındaki zevk ve işlevselliğe odaklanıldı. Sadece otomobilleri de değil, insan ilişkilerinde bile bu durumun somut örneklerini görebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    atmosferiğin çok yaktığını kim söyledi...

    şu anda 132hp valvematic toyota motorlarımda şehir içi 7.5- 8 litre benzin yakıyorum ...



    ne oldu hacı
  • japonlar var oldukca kapanmaz

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbo diyince Amerikalıların aklına standart araçlardan ziyade yüksek mod araçlar geliyor, bkz: Fast and the furious vb, supralar, gtr lar ve diğer japonlar adamların turbo kültürü bu kadar. president bu konuları daha iyi bilir. 80 lerde 90 larda bu turbo araçlar çok maliyetliydi, turbo diyince insanın aklına turbo intercooler ford cargo, bmc fatih gibi kamyonlar gelirdi ne olduysa 2000 lerin ortalarında oldu.
  • Daha uzun süre atmosferik devam eder. Hala geliştiriliyorlar. Bakın Mazda yüksek sıkıştırma oranıyla yakıt ekonomisi sağlamayı başardı. Ancak söz konusu performans olduğunda atmosferiklerde çok Yüksek hacimlere çıkmak gerekiyor,ayrıca benzini içiyorlar. Performans anlamında turbolar daha başarılı ancak onların da sağlamlığı tartışılır ve ayağınızı biraz fazla gaza bastığınızda hiç de az yakmıyorlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bayucuz -- 9 Ekim 2013; 15:58:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    atmosferiğin çok yaktığını kim söyledi...

    şu anda 132hp valvematic toyota motorlarımda şehir içi 7.5- 8 litre benzin yakıyorum ...



    1.2 tsı ş.içi 7.9 değer mi turbo riskine?? bence değmez
  • Tüm söylentilere rağmen Ferrari yeni modellerinde turbo koymadıysa demek ki atmosferik hala bitmemiş demektir

    Küçük motorlarda turbo güzel bir şey, ama büyük hacimde atmosferik kolay kolay terkedilmez diye düşünüyorum.
  • Küçük motoru biraz sıkıştırınca zaten zıvanadan çıkıyor, geçen ay arkadaşımla Eskihisar feribot iskelesinde buluştuk, Edremit körfezine kadar 110-130 arası hızlarda peşpeşe gittik. İskelede tüketimleri karşılaştıralım diye yol bilgisayarlarını sıfırladık.

    1,2 TSI DSG Yeti 7,7 ortalama çıkardı. Benim 1,6 HDi reyiz 5,4 "dizel kadar yakıyor"culara selam olsun

    Yolda malum uzun rampalar mevcut, sollamalar falan filan derken sonuç böyle çıktı. Tintiri tintiri 90-100 gitsek belki birbirine yakın tüketimler görürdük.

    Küçük motoru az biraz sıkıştırınca içiyor yakıtı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Küçük motoru biraz sıkıştırınca zaten zıvanadan çıkıyor, geçen ay arkadaşımla Eskihisar feribot iskelesinde buluştuk, Edremit körfezine kadar 110-130 arası hızlarda peşpeşe gittik. İskelede tüketimleri karşılaştıralım diye yol bilgisayarlarını sıfırladık.

    1,2 TSI DSG Yeti 7,7 ortalama çıkardı. Benim 1,6 HDi reyiz 5,4 "dizel kadar yakıyor"culara selam olsun

    Yolda malum uzun rampalar mevcut, sollamalar falan filan derken sonuç böyle çıktı. Tintiri tintiri 90-100 gitsek belki birbirine yakın tüketimler görürdük.

    Küçük motoru az biraz sıkıştırınca içiyor yakıtı.

    Hocam bu sıkıştırılmamış hali bide sıkıştırdın mı 10 litreyi devirir TSI

    Dizel gibi yaktığını kim dedi ya Şöyle olabilir rampa aşağıya stop giderseniz belki az yakar

    Basınca Yeti tam tomatik Kuga gibi hiisediyor kendini bazende tam otomatik 1.6 ix35 e dönüşüyor 13/14 leri görüyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..NeyzeN.. -- 9 Ekim 2013; 16:27:10 >




  • Ya ben de bilmiyorum nasıl oluyor da forumda bir kaç defa denk geldim "dizel kadar yakıyor" gibi söylemlere Onlara istinaden yazdım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 9 Ekim 2013; 16:23:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Ya ben de bilmiyorum nasıl oluyor da forumda bir kaç defa denk geldim "dizel kadar yakıyor" gibi söylemlere Onlara istinaden yazdım

    Sen bakma onlara hocam onlar fabrika değerlerine bakarlar hoş fabrika değeri ş.içi 8.1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Atmosferik dizellerin yakında pazar sunulması gerekiyor. Bu sayede motor ömrü 500-600000km'leri çok rahat geçecektir.

    hocam 700-800bini geçen turbo dizel motorlu araçlar var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dionysos_07 -- 9 Ekim 2013; 17:12:02 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.