Şimdi Ara

Audi a4 mü ? Honda Accord mu? (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
214
Cevap
1
Favori
13.439
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy
    ...Yerinizde olsam 90-100 bin TL'lik bir bütçe ile LPG'li araç işine hiç girmezdim. Ayrıca bir çok markanın (buna Toyota, Honda dahil) benzinli motorları LPG'deki yüksek sıcaklıktan ve kuruluktan ötürü uzun vadede problem çıkartıyor.
    ...


    Barışcım merhaba,


    3 yıl kadar önce arkadaşıma aldığımız 180 küsur bindeki 2000 model Accord üzerinde adını bile duymadığım bir lpg kiti vardı.


    Araç bu:

     Audi a4 mü ? Honda Accord mu?

     Audi a4 mü ? Honda Accord mu?

     Audi a4 mü ? Honda Accord mu?

    Aracın diğer fotoları da linkte mevcut:

    http://forum.donanimhaber.com/m_31176365/mpage_2/key_/tm.htm


    Şimdi araç 250 bin km civarında.

    Motorda şüphesiz aşınma vardır ama kullanıcı açısından henüz hiçbir sıkıntısı yok.

    Yeni alınacak Accordda Teleflex ya da Prins, belki de garantili BRC takılırsa bundan daha uzun kilometreleri sorunsuzca çıkartacaktır diye düşünüyorum.


    Selamlar.


    Benim 88.000 km'dir LPG takılı Focus'um var ve son 20.000 km'dir 5000 km'de 1 lt civarı yağ yakıyor.

    LPG'nin motora etkileri üzerinde yurt dışı forum siteleri dahil olmak üzere çok fazla araştırma yaptım. Yaptığım araştırmalardan edindiğim sonuç şuydu :

    Genellikle eski araçların motorlarında, silindir kapakları, süsbap yuvaları gibi parçaları direk demir veya çelikten üretilirken, yeni teknoloji araçlarda arabanın ağırlığını düşürme adına motorlarda mümkün olduğunca alüminyum alaşımı veya başka alaşımlar bolca kullanılıyor. Tabiki bu alaşımlar benzinle çalışmaya dayanıklılık konusunda test ediliyorlar.

    Mesela eski Ford Taunus'lar da LPG'ye gayet dayanıklı motora sahipler ama Focus'lardaki yeni teknoloji motorlarda alüminyum alaşım bolca kullanıldığı için LPG'de uzun vadede sorun çıkarıyor. Sadece kendim değil, bir çok LPG'li Focus sahibi uzun vadede yaşıyor benzer sorunları.

    Bu araştırmaları yaparken Honda, Toyota gibi forumlarını da dolaştım baya. Mevcut kasa Civic(en son yeni gelen değil) ve 1.6VTEC olan Civic'lerde falan LPG montajından uzun km'ler sonra benzer şikayetleri okumuştum.

    Mesajındaki Accord sanırım 92-93'lü yıllara ait bir model sanırım ve anladığım kadarı ile LPG'ye oldukça dayanıklı bir motora sahip. Son kasa Accord'un LPG'ye dayanıklılığı konusunda bilgim yok, belki LPG'ye çok dayanıklıdır, çok uzun yıllar sorunsuz binilebilir. Belki alüminyum veya hafif metal alaşımlar kullanılmıştır ve LPG'de uzun vadede problem çıkarabilir, bilemiyorum.

    Ben olası bir ihtimali arkadaşa hatırlatmak istedim. 20.000 TL gibi bir bütçe ile araba alınsa bunlar çok önemli olmayabilir, "bu paraya yakıt ekonomisi böyle oluyor" denebilir ama burada bütçe de baya fazla sayılır.

    Gerçi, bu arada arkadaş araba almaktan vazgeçmiş görünüyor .




  • A4 un son kasalari oldukca cekici ama Honda diyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy
    ...
    Mesajındaki Accord sanırım 92-93'lü yıllara ait bir model sanırım ve anladığım kadarı ile LPG'ye oldukça dayanıklı bir motora sahip. ..


    Mesajdaki Accord 2000 model.


    Bir de şimdi benim Ustayı aradım ve de 1987'den beri üretilmiş Accordların motorlarının pik demir olmadığını, alaşımlı olduğunu bilgisini aldım.


    Yani mesajımdaki 2000 model 250 bindeki Accord bunun en az 150 bin km'sini ilk çıkan sıralı sistem lpg'lerden biri ile yapmış ve hala sorunsuz ilerliyorsa benzer bir motor bloğuna sahip olan yeni Accord da daha kaliteli lpg sistemleriyle daha uzun km'ler sorunsuz ilerleyecektir diye düşünüyorum.


    Selamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy
    ...
    Mesajındaki Accord sanırım 92-93'lü yıllara ait bir model sanırım ve anladığım kadarı ile LPG'ye oldukça dayanıklı bir motora sahip. ..


    Mesajdaki Accord 2000 model.


    Bir de şimdi benim Ustayı aradım ve de 1987'den beri üretilmiş Accordların motorlarının pik demir olmadığını, alaşımlı olduğunu bilgisini aldım.


    Yani mesajımdaki 2000 model 250 bindeki Accord bunun en az 150 bin km'sini ilk çıkan sıralı sistem lpg'lerden biri ile yapmış ve hala sorunsuz ilerliyorsa benzer bir motor bloğuna sahip olan yeni Accord da daha kaliteli lpg sistemleriyle daha uzun km'ler sorunsuz ilerleyecektir diye düşünüyorum.


    Selamlar.

    2000 yılında Accord bu kasa değil miydi ? Ben mi yanlış hatırlıyorum?



     Audi a4 mü ? Honda Accord mu?




  • Arkadaşım bu İngiliz kasa diye tabir edilen model. Diğer linkteki Amerikan kasa ex modeli. Aynı yıllarda farklı kıtalarda satışa sunuldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    2000 yılında Accord bu kasa değil miydi ? Ben mi yanlış hatırlıyorum?

     Audi a4 mü ? Honda Accord mu?


    Doğru hatırlıyorsun ama bir eksik var:)

    Birkaç yıl boyunca hem Avrupa Accord, hem de Amerikan ya da Japon denilen benim yukarıda gösterdiğim Accord geldi o yıllarda.

    Avrupa olan Rover 600 serisine benzeyen daha bir sportif sürüş karakteri sunarken Amerikan olanı daha bir konforlu, gemi gibi yaylana yaylana götürüyordu. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alfredo

    a4 yüzünü değiştiriyor, accord nispeten daha sıcak ama s60 t4 1.6 180ps olan modeli de düşünülmeli.

    örnektir!

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-2011-sadece-6-000-kmde-geri-gorus-kamerasi-dvd-buyuk-ekran-70488237/detay

    çok güzel araba beyazda çok yakışıyor gerçekten şuan en beğendiğim d sınıfı araç ama bunuda değer kaybı bir hayli fazla olur

    çok satılmama sebebi bence bu

    genelde kısa süreli kullandığımız için dediğin gibi bir vw gibi ikinci eli kıymetli değil. ancak 100,150bin km yapmak veya 4,5 yıl kullanmak için alınıyorsa diğerlerinden çok farkı olmaz. Ki 4,5 sene kullandığın arabadan da zaten kar elde edemezsin.

    diye düşünüyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Hahahahahaha VAG müridleri Accord ile A4 kıyaslanıp, çoğu kişi de Accord'tan yana olunca sanki namuslarina laf gelmiş gibi VAG'ı savunmaya geçmişler.

    Bu forumu seviyorum.



    Yukarıda biyerde passatı öneren arkadaşa gelince,

    Passat bu arabalarin yaninda parayı sonradan bulmuş ortaokul mezunu KRO arabası olarak kalıyor maalesef... Hele rengi siyahsa dadından yinmez.




    Süpersin Hocam

    Özellikle Passat yorumuna hayran kaldım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.Düzen

    selam,
    artık 2006 a3ümün miyadı doluyor. yakın bir zamanda sedan bir araç ile değiştirmeyi planlıyorum.
    bmw 3 serisi ve mercedes c sınıfı pek düşünmedim ve hoşuma gitmiyorlar (arkalarının dar olması sebebiyle ve fiyatlarıda çok pahalı)

    opel insignia otomatik vites sunmaması sebebiyle ve arkasının da dar olması yüzünden
    ford mondeo forda karşı önyargılarım yüzünden ayrıca eskidi bu araç
    renault latitude kalitesiz bulduğum için genelde renault deyince akla küçük ve orta sınıf geliyor

    geride sadece a4 ve honda accord kaldı. avensin tipi hoşuma gitmediği için düşünmedim.

    accord 90 bin tl peşine ısıtmalı deri elektrikli koltuklu, navigasyonlu, cam tavanlı, katlanır aynalı, 18 jantlı, ledli bixenon farlı wooferlı yani sözün kısası ful +ful bir araç veriyor. üstelik bekleme yapmadan istediğiniz iç ve dış rengi hemen alabiliyorsunuz. 2.0 motor 150 bg ve ortalama yakıt tüketimi 8.4 litre. tek eksik yönü 5 ileri olan klasik tip otomatik şanzıman. ancak tip olarak çok çekici. üstelik bu motoru lpg ilede uyum sağlamaktadır.

    a4 ise 1.8 tsi ancak 120 bg. 8 ileri dsg. baz donanımda 16 jantlar var. kumaş koltuklar. sadece ledli bi-xenonlar var. başka bir aksesuar yok. katlanır ayna bile yok. bu donanım fiyatı indirim pazarlık yapılmış hali ile 110 bin tl. sunroof, deri koltuk, 17 jant eklenmiş versiyonda fiyat 120 bin tl. tüketim ortalama 7,7 litre. ama performans kötü. eğer yukarda sayılan accorda donanımı isterseniz fiyat 130 bin tlyi geçiyor üstüne üstlük en az 3 ay bekliyorsunuz. lpgyede uyumlu değil.

    soru basit ve net?

    hangisi alınır?

    ***not=benzin parası sıkıntı olmamaktadır. ancak lpg ile de kullanımda bir önyargım yoktur. düzgün bir montaja hayır demeyebilirim.
    ***not2=doğuş otodan fazlasıyla nefret etmekteyimdir.
    ***not3=kesinlikle bir marka model ve ülkeye sempatim yada agresifliğim yoktur.




    Bu konuya bir bak istersen.
    http://forum.donanimhaber.com/m_39649014/mpage_1/f_/key_//tm.htm#39649014
    A4 1.8 120 hp için dediğin rakam çok uçuk.
    Ben A4 den sonra 320d aldım,dediğin gibi arkası ve bagajı dar ama aman aman değil.Boyum 1.90 nın üzerinde önde gayet rahat ediyorum.184 hp motor ile 120 hp yi kıyaslamak adil değil ama sürüş olsun,performans olsun,yakıt tüketimi olsun inanılmaz fark var.Araba sürmeyi seven biri bütçesi müsaitse 3 serisini mutlaka kullanmalı derim.
    Honda dışarıdan güzel ama tam bilemiyorum. 1.6 dizel geleceğinden bahsediyorlardı bu konuyu bir araştır istersen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    Hayırlı olsun arkadaşım.


    Umarım istediğin aracı bulursun.







    Not: 1 sn kararını ne kadar etkiler bilemem ama Accord'un 0-100 hızlanması 12 sn değil 11 sn.

    (Ekleme: İnternet sitesinde eski versiyon var herhalde zira 12.2 sn yazıyor.

    Ben elimdeki broşürden yazıyorum.

    İngiltere sitesinde de 62.5 mil hızlanmasını 11.1 sn olarak vermiş.)




    Turbo benzinli A4'ün hızlanması da 10.5 sn.


    BMW 1.16i 9.1 sn.


    Haluk abi 116i'nin 0-100'ü 8.5 saniye değil mi?

    *'yı pure donanım için kullanmışlar. Manuel otomatik farkı değil. ''Teknik veriler hakkındaki bilgiler'' kısmında da yazıyor zaten.

    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lady GarGara

    Haluk abi 116i'nin 0-100'ü 8.5 saniye değil mi?

    *'yı pure donanım için kullanmışlar. Manuel otomatik farkı değil. ''Teknik veriler hakkındaki bilgiler'' kısmında da yazıyor zaten.

    Saygılar.

    İnternet sitesi yanıltıcı olabiliyor diye Broşüre göre öyle yazdım arkadaşım. :)


    Parantez içindeki değerler 8 ileri steptronik şanzıman değerleridir diyor broşürde.


    0.6 sn için kimseleri kırmam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lady GarGara

    Haluk abi 116i'nin 0-100'ü 8.5 saniye değil mi?

    *'yı pure donanım için kullanmışlar. Manuel otomatik farkı değil. ''Teknik veriler hakkındaki bilgiler'' kısmında da yazıyor zaten.

    Saygılar.

    İnternet sitesi yanıltıcı olabiliyor diye Broşüre göre öyle yazdım arkadaşım. :)


    Parantez içindeki değerler 8 ileri steptronik şanzıman değerleridir diyor broşürde.


    0.6 sn için kimseleri kırmam.

    Yok abi kırmak kırmamak mesele değil, yanlışım varsa öğrenmek isterim ben de.

    Bu testte'de 8.5 saniye'ye yakın değerler bulmuşlar. Ama broşüre de yanlış yazmazlar herhalde.





  • Hocam PASSAT'ın kalitesinde geriye gidiş söz konusu değil. Kalite konusunda geriye gitmiş olan araç benimde kullandığım JETTA'dır. PASSAT 1.4 TSI 160-DSG kombinasyonuyla sınıfındaki tek araç. Vergi avantajı da cabası. Kesinlikle PASSAT'ı hafife almayın gidin bir bayiye iyice inceleyin, bir test sürüşü yapın kararınızı öyle verin. Saygılar.
  • Multıtronıc sanzıman dunyanın en kotu sanzımanı olmaya aday bır sanzımandır sırf o yuzden bıle alınmaz ben 2 ay kullandım bana yettı deneyın sızde gorun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    2000 motor benzinli arabami

    2000 motor dizel dsg li a4 mu

    Honda ve audi kiyaslaniyor
    Honda accord alin deniliyor
    Accord alin diyenler passat mi accordmu diye anlamis karistirmis olmali


    Cevap gayet net
    Kesinlikle a4

    konu anlaşılmamış mı yoksa direk marka fantikliği mi yapıyorsunuz ? anlayamadım.
    burda kıyaslanan 2.0 tdı stronic audi a4 değil.

    accord 2.0 full artı ful bir araçla- audi a4 1.8 tfsi multitronic boş bir aracı kıyasmışlar hem fiyat hem donanım hemde performans açısından mantıklı olanı önermişler.

    sizde konuya lap diye atlayarak yok 2.0 tdı yok dsg, falan karıştırmışsınız ortalığı. tamam audi ye idyecek lafımız yok. dolu dizel bir a4 olsa kimse hondaya bakmaz heralde ama aradaki fiyat farkı muhtemelen 2 katı olur. her neyse ...

    marka sevdanız olabilir ama bunu yorumlarınıza yada tarafsızlığınıza yansıtmamanız gerekir sonuçta sadece üyeler değil bilgi sahibi olmak isteyen herkes girip bu forumda yazılanları okuyor ve doğru yada yanlış olduğunu bilmeden bir fikir sahibi oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lady GarGara
    ...
    Yok abi kırmak kırmamak mesele değil, yanlışım varsa öğrenmek isterim ben de.
    ...

    Buyur bu da İngiltere sitesinden bir ekran görüntüsü:

     Audi a4 mü ? Honda Accord mu?


    Bu da link:

    http://bmw.co.uk/bmwuk/pricesandspecifications/0,,1156___bs-MQ%3D%3D%40bb-RjIw,00.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.Düzen

    passat cc nasıl acaba?
    fiyatlar a4 ten aşağı değil

    hocam anladığım kadarıyla istediğiniz kriterlerde bir araç bulamadınız. eğer zaman sıkıntınız ve aceleniz yoksa yeni 3 serisini bekleyin. yeni 3.18 tam sizin isteklerinize cevap verebilecek bir araç gibi duruyor. yeni ve agresif tasarım, arttırılmış kalite ve iç donanım, 1.6 170 hp motor, 8 ileri şanzıman, eski kasaya oranla geniş iç mekan, vs. sizin bütçenize alınabilecek bir araç. bide bunun yanında yeni s60 a da bakabilirsiniz istediğiniz kriterlere uyuyor.

    passat cc ye gelince güzel araç ama bence gereğinden fazla pahalı o fiyata çok daha iyi seçenekler var ayrıca önümüzdeki sene kasa yenilenecek.
  • bu vereceğiniz fiyatlara volvo s60 t4 r design sunrooflu full+full 1.6 180 beygir powershift (dsg ye denk) otomatik alınıyor. Yakıt tuketimi de ortalama 7.5.

    başka araba düşünmem.. bmw nin 318 yeni f30 kasasi gelirse ancak o rakip olur.

     Audi a4 mü ? Honda Accord mu?
  • Bu iki araç içinden kesinlikle Accord tercih edilmeli.

    Aradaki fark gerçekten çok. 30 bin bir araba parası.

    Karar tabi ki sizin. Kolay gelsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.Düzen

    accord en son makyaj yiyen model. aracı gördüm ancak pazarlık yapmadım. sanki 3-4 bin tl inerler gibi geldiler banada

    mazda 6 açıkçası güzel olmasına güzel ama yedek parça ve servis konusunda sıkıntı olabilir diye bakmadım. birde mazda fordun bir iştiraki. açıkçası ford biraz uzak bana. bu yuzden jaguara da bakmıyorum.

    a4 2.0 tdi motor sorunlu bir motor. hem beygir gücüde düşük kaldı. 143 hp ve 100 bin km olmadan turboyu yiyor. pek az da yaktığı söylenmiyor.
    ayrıca donanım çok düşük ve pahalı.

    audinin prestiji haricinde bir artısı yok anlayacağınız. honda çok çekici gerçekten.






    Ford'a önyargınızdan dolayı Jaguar almıyorsanız, tekrar düşünün, çünkü Ford Jaguar'ı 2008 yılında Tata'ya sattı.




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.