Şimdi Ara

Audi, Çin'de dört halkalı logosunu taşımayan yeni elektrikli konsept aracını tanıttı: AUDI E

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
707
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Audi, Çin'de dört halkalı logosunu taşımayan yeni elektrikli konsept aracını tanıttı: AUDI E
    Alman otombil üretici Audi, Çin'de dört halkalı ikonik logosunu içermeyen AUDI markasını duyurdu ve yeni markanın ilk modeli olan AUDI E isimli konsept aracını tanıttı.



    Yeni konsept otomobilin önünde klasik Audi logosu yerine AUDI yazısı yer alıyor. Şirket, SAIC ile ortak olarak geliştirilen markanın %100 Audi DNA'sına sahip olduğunu belirtiyor. Şirketin tanıttığı konsept otomobil, 2025 ortalarında piyasaya sürülmesi beklenen üç modelin önizlemesi niteliğinde.



    AUDI E Konsept özellikleri



    AUDI E, tamamen elektrikli Sportback tipinde bir otomobil. 4.870 mm uzunluğunda, 1.990 mm genişliğinde, 1.460 mm yüksekliğinde ve 2.950 mm dingil mesafesine sahip araç, kabaca Auid A5 boyutlarında. Ancak Çin pazarına yönelik olduğundan tasarım dili tamamen farklı.



    Audi, Çin'de dört halkalı logosunu taşımayan yeni elektrikli konsept aracını tanıttı: AUDI E
    Ön tarafta aydınlatılmış AUDI yazısı, LED farlar ve sensörler, hava girişine benzeyen siyah dikdörtgen bir çerçevenin içerisine yerleştirilmiş. Arka tarafta da benzer tasarıma sahip çerçeve şeklindeki stop lambaları ilginç bir görüntü oluşturuyor. Yan profilden bakıldığında şişkin çamurluklar, arkaya doğru alçalan panaromik cam tavan ile station wagon oranlarına sahip bir araç görüntüsünde.



    İç kısıma baktığımzda, mikrofiber döşemeler, ahşap kaplamalar ve ön konsolu boydan boya kaplayan bilgi-eğlence sistemi ve dijital aynalar göze çarpıyor. Oldukça sade tasarımlı kabinde, direksiyon ve cam düğmeleri hariç fiziksel tuş yer almıyor.



    Audi, Çin'de dört halkalı logosunu taşımayan yeni elektrikli konsept aracını tanıttı: AUDI E
    Konsept araç, Audi ve SAIC tarafından ortaklaşa geliştirilen yeni "Gelişmiş Dijitalleştirilmiş Platform" üzerinde geliştirildi. Her bir aks üzerinde yer alan iki elektrik motoruyla AUDI E, toplamda 764 beygir (570 kW) güç ve 800 Nm tork sunuyor. Otomobilin 0-100 km/s hızlanma değeri ise 3,6 saniye olarak belirtiliyor. AUDI, Çin'e özgü olarak geliştirilen ADAS sistemiyle "gerçek Audi" seviyesinde konfor ve sürüş dinamikleri vadediyor.



    Ayrıca Bkz.BYD Atto 3, Euro NCAP testlerinde en düşük sürücü destek puanını aldı



    800V mimariye sahip 100 kWh kapasiteli büyük bir batarya paketiyle gelen araç, CLTC ölçümlerine göre 700 km gibi yüksek bir menzil değeri sunuyor ve sadece 10 dakika şarj ile 370 km'den fazla menzil elde edebiliyor.



    AUDI'nin ilk üç tamamen elektrikli üretim modeli orta ve üst segmentte yer alacak ve önümüzdeki sene piyasaya çıkacak. Audi'nin Çin'de Q4 e-tron (FAW), Q5 e-tron (SAIC), Q6 e-tron (SAIC) ve e-tron GT gibi birçok elektrikli modelinin yer aldığını belirtelim.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Audi, Çin'de AUDI E isimli elektrikli konsept aracını tanıttı
    Audi, Çin'de AUDI E isimli elektrikli konsept aracını tanıttı
    Audi, Çin'de AUDI E isimli elektrikli konsept aracını tanıttı
    Audi, Çin'de AUDI E isimli elektrikli konsept aracını tanıttı
    Audi, Çin'de AUDI E isimli elektrikli konsept aracını tanıttı
    Audi, Çin'de AUDI E isimli elektrikli konsept aracını tanıttı
    Audi, Çin'de AUDI E isimli elektrikli konsept aracını tanıttı
    Audi, Çin'de AUDI E isimli elektrikli konsept aracını tanıttı
    Audi, Çin'de AUDI E isimli elektrikli konsept aracını tanıttı
    Audi, Çin'de AUDI E isimli elektrikli konsept aracını tanıttı
    Audi, Çin'de AUDI E isimli elektrikli konsept aracını tanıttı
    Audi, Çin'de AUDI E isimli elektrikli konsept aracını tanıttı
    Audi, Çin'de AUDI E isimli elektrikli konsept aracını tanıttı
    Audi, Çin'de AUDI E isimli elektrikli konsept aracını tanıttı
    Audi, Çin'de AUDI E isimli elektrikli konsept aracını tanıttı


     




    Kaynak:https://www.carscoops.com/2024/11/audi-launches-new-audi-brand-in-china-without-the-four-ring-logo/







  • dışı ayrı çirkin, içi ayrı çirkin, çirkinlikte bile bir uyumu yok.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Logo değişikliğin sebebi aklıma takıldı. (Allah başka dert vermesin)

    Neyse bakındım biraz, Çin'deki gençleri etkilemek içinmiş ama pek ikna olmadım. Yapay zekaya sorayım dedim şöyle cevapladı:

    "Çin kültüründe dört sayısı, "ölüm" anlamına gelen kelimeye (Çince: ?, "si") çok benzer şekilde telaffuz edildiği için uğursuz kabul edilir. Bu nedenle dört sayısı, çoğunlukla kaçınılan ve negatif bir anlam taşıyan bir sayı olarak görülür. Dört iç içe geçmiş halka, Çin kültüründe bir endişe kaynağı olabilir çünkü dört sayısının olumsuz çağrışımları halkalar aracılığıyla sembolik hale gelir."

    Ne kadar doğru bilmiyorum ama 4 ile ölüm çağrışımı Çince'de var.

    (İsteyen büyük resim defterine not alsın)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi E_Y_B_H_P_T -- 8 Kasım 2024; 00:30:18 >
  • Halkasız audi, yapraksız ağaca benzer.

    Audi bitmiştir.

  • Adını da ionic 5 yapsaymış

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Olimpiyat logosuz arabaları yarış yapıyormuş hissi veremez olur mu öyle. Trafiği birbirine katmaları lazım o hisle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • değişime ayak uyduramayan hantal VW ve Intel zor bir dönemden geçiyor.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • E_Y_B_H_P_T E kullanıcısına yanıt
    Audi de 4 harften oluşuyor, bunu ne yapıcaz şimdi 😁

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Çin dilleri logografik ve çok homofon bir yapıda yani harfler ve sesler kelimelere karşılık düşüp ilgili kelimeler veya telaffuzları birbirine çok benzeyebiliyor. Bu da dediğiniz gibi Çincede ölüm ile dört kelimesinin neredeyse aynı olduğu bir tesadüfle sonuçlanmış ve bu iki kelime aynı olduğu - sadece tonlaması bir tık farklı olduğu - için Çin'de tetrafobi (dört fobisi) yaygınmış. Toplumlarda böylesi tuhaf yerleşik kültürel algılar olabilir ama bu örneğin linguistik bir tesadüf ürünü olarak Batıl inanç kategorisine düştüğü aşikar. Linguistik tesadüf derken mesela Latincede savaş kelimesi güzel kelimesinin/sıfatının nötr haliyle aynı (bellum) ama bu sadece tesadüfi çakışma. Türkçemizdeki sayı olan yüz ile surat olan yüz gibi. Eş seslilik diye oldukça basit bir dil bilimsel olgu mevcut. Çince gibi tonal ve logografik haliyle homofonluk yoğun bir dil eş sesli kelimelerle dolup taşacaktır, ki öyle olduğu belirtiliyor.


    Peki ama madem logo değişimindeki hedef kitle çağdaş gençler, onların Batıl inançlardan yaşlı nesillere nazarla daha fazla arınmış olması beklenmez mi? Peki ya Audi bu tasarım değişikliği öncesinde Çin pazarında nasıl kendine yer edinebildi? Çok acayip bir uygulama.

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • çok güzel bir araba olmuş :)

  • Buna AUDI'nin ikonik logosunu koymaya utanmaları ve koymamaları gayet doğru bir karar olmuş. Audi olmakla uzak yakın ilgisi olmayan bir ucube yapmışlar.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.