Benim araç da 5000 km ye yaklaştı. Benim de debriyaj gayet sert. Özellikle İstanbul trafiğinde çok zor oluyor. Benim de çoğu zaman sol ayağım ağırıyor. Bunu yumuşatmanın bir yolu yok mudur?
ben de bugün öğlen edirne den dönreken farkettim yüksek yapısı sebebiyle sağa sola kaçıyor biraz rüzgardan okadar. Yol tutuş fazlasıyla iyi bence. Çok fazla hız düşkünü felan değilim sadece anlayamadığım bir olay geldi başıma . Yanlış anlamayın amacım serserilik yapmak değildi. Bugün dönerken otobanda birazcık basıyım dedim yol boştu. 170 180 le gıderken arkamdan bir beyaz güncel kasadan bir önceki toyota corolla yapıştı:) Yol verdim adam tabiri caizse oyle bir uzadıki inanamazsınız yol iyice boşaldı 3 şerit oldu ben de daha da yüklendim 190 195 , adamla aramdaki fark bir türlü kapanmadı kapanmayı bırakın sanki aramızdaki fark daha da arttı. Normalde inanın yol boş olsa geniş olsa bile bukadar hızlı kullanmam ama bikere bastık işte . Ama ben bu beyaz corollayı bi türlü çözemedim. Düşündüm en fazla 110 beygir manuel hadi benım aracımdan 150 200 kilo hafif olsun bukadar mı farkeder?? sonra kafama gereksiz multimode perforansı törpülüyor muhabeti takıldı. Ama törpülediği felan yok spor moda alınca zaten 190 a kadar uçuyor araba.
abi bu arada alakasiz olucak dun bisim komsuya arabayi werdim sagolsun . ford servisinde calisiyor kendisi zibard ile anlasmali koruma yapiyolar . 200usd werdim kendisine . araba geldi sadece ic dis istiyodum arada motoruda temizlettirmis araba ilk aldigim gunki gibi tertemiz cikmis gelmis anahtari teslim etti abimiz. hesabi kestiremedim aksam gec ciktim brias yarin paranin ustunu getiririm dedi . nasil yani abi dedim 150 mln a halletmis sagolsun normalde 450 den assa cikmicak arabayi bi mutlu oldumki sorma arada 2 depo benzin kara gectim :D .
gelelim konuya .
bende 1.4 d-4d mevcut duz vites bugune kadar genelde sehir ici kullandim aslinda hep sehir ici kullandim . yakit 6.7 ile 6.5 arasinda degisiyo bazi arkadaslr 5.5 deger gostermisler saniyorum pek fazla basmiyolar ilk baslarda 700-750 yapiyodum 1 depo ile su anda 650 falan max yapabiliyorum . max hiz olarak 180 ni 1 kere gorebildim haliyle sehir ici oldugu icin .
sorum su simdi bu vites isigi yandiginda genelde 2.300 2.500 devir arasinda oluo araba ama 3.500 de falan degistirdigimde arabada o vites araliginda bariz sekilde performans artisi mevcut hani isik yandiginda yokusta isem degistirdigimde araba devirden dusuyo vites kucult diyo kucultuyorum bu sefer basinca vites yukselt diyo biraz kararsiz gordum o isiklari bendemi problem war yoksa sizdede mevcutmu bu durum .
2. soru arabanin beynini gosterdiler ogun buraya sakin su degmesin dediler 1 damla bile mahveder nasil yani dedim beyni burasi dediler peki madem o kadar onemli neden hicbir koruma olmadan motorun en ustune ve acikta birakmislar dedim . toyotanin bi bildigi wardir dedider. peki siz necisinis dedim toyota servisinde calisiyosunus tamir edip sattginiz arabanin ozelliklerinden bi habersizniz arayip japonyayami sorayim dedim . gerildim 2 dakikada. o beyinin neden ole ulu orta acikta her an bisey olabilicekmis ortalikta oldugunu bilen warmi?
rampada diğerlerini geçerken hızım şöyleydi ben 140 ile giderken beni geçiyorlardı ama rampaya gelince ben aynı hızı korurken onlar koruyamıyordu
quote:
Orjinalden alıntı: kabuto
abi bu arada alakasiz olucak dun bisim komsuya arabayi werdim sagolsun . ford servisinde calisiyor kendisi zibard ile anlasmali koruma yapiyolar . 200usd werdim kendisine . araba geldi sadece ic dis istiyodum arada motoruda temizlettirmis araba ilk aldigim gunki gibi tertemiz cikmis gelmis anahtari teslim etti abimiz. hesabi kestiremedim aksam gec ciktim brias yarin paranin ustunu getiririm dedi . nasil yani abi dedim 150 mln a halletmis sagolsun normalde 450 den assa cikmicak arabayi bi mutlu oldumki sorma arada 2 depo benzin kara gectim :D .
gelelim konuya .
bende 1.4 d-4d mevcut duz vites bugune kadar genelde sehir ici kullandim aslinda hep sehir ici kullandim . yakit 6.7 ile 6.5 arasinda degisiyo bazi arkadaslr 5.5 deger gostermisler saniyorum pek fazla basmiyolar ilk baslarda 700-750 yapiyodum 1 depo ile su anda 650 falan max yapabiliyorum . max hiz olarak 180 ni 1 kere gorebildim haliyle sehir ici oldugu icin .
sorum su simdi bu vites isigi yandiginda genelde 2.300 2.500 devir arasinda oluo araba ama 3.500 de falan degistirdigimde arabada o vites araliginda bariz sekilde performans artisi mevcut hani isik yandiginda yokusta isem degistirdigimde araba devirden dusuyo vites kucult diyo kucultuyorum bu sefer basinca vites yukselt diyo biraz kararsiz gordum o isiklari bendemi problem war yoksa sizdede mevcutmu bu durum .
2. soru arabanin beynini gosterdiler ogun buraya sakin su degmesin dediler 1 damla bile mahveder nasil yani dedim beyni burasi dediler peki madem o kadar onemli neden hicbir koruma olmadan motorun en ustune ve acikta birakmislar dedim . toyotanin bi bildigi wardir dedider. peki siz necisinis dedim toyota servisinde calisiyosunus tamir edip sattginiz arabanin ozelliklerinden bi habersizniz arayip japonyayami sorayim dedim . gerildim 2 dakikada. o beyinin neden ole ulu orta acikta her an bisey olabilicekmis ortalikta oldugunu bilen warmi?
beyin konusunda sallamış onlar.öyle şey olmaz.hatta arac teslim edilmeden önce ;son kontrolleri yapıldıktan sonra motor da suyla yıkanır.beyne değil motorun heryerine su gelir. motor kaputunu acarsanız beynin üstü zaten kirlenmiş olarak görürsünüz.mesela yağmurlu havada su birikintisinden felan geçtiğiniz zaman hep motor ve cevresi pis su olur.kısacası size bunu söyleyen arkadas biraz sallamış.
Bugün aracımı teslim aldım tanıtırlarken beyni ben de sordum ve arkadaşın dediği gibi bir problem söylendi. Beyin öle kabloları felan gözküyordu dedim buna su filan gelirse dedim. Satıcı da dediki dikkat ediceksiniz ona öyle her yerde yıkatmayın motoru servise getirin yıkatın daha sağlıklı olur dediler. ilginç geldi banada.
Birde Arkadaşlar siz cep teleonunuzu nereye koyuyorsunuz :D sol tarafta hiç saklama bölgesi yok sinir oldum buna :) Tabi Yarise alıştım şimdi aurise geçince Saklama bölgeleri olmadan çok sıkıcı oldu :)
cep telefonlarini vitesin tam altinda bi yer war ufak bi goz gibi dikkatini cekmistir belki konsolun altinda kalio oraya koyuyorum.
ne tesadüf bende :D ama alması felan zor oluyor ordan koltuk biraz engel oluyor o boşluğa. Zaten başka da çare yok :D
quote:
Orjinalden alıntı: kabuto
cep telefonlarini vitesin tam altinda bi yer war ufak bi goz gibi dikkatini cekmistir belki konsolun altinda kalio oraya koyuyorum.
aurisin iç hacmi ile yeni corollanın iç hacmi aynımı fark sadece bagaj hacmindemi yoksa iç hacimleride farklımı bilgisi olan veya tahmini olan varsa lütfen cevaplasın
kesin bilgim yok ama hemen hemen aynıdır heralde özellikle arkası baya bi geniş aurisin . Corollanın da içine çok bindim aynı gibi geldi bana ama ön taraf için aynı şeyi söyleyemicem ön taraf vites olduğu bölüm yükseldiği için corolla kadar geniş değil bence bagaj da da corolla doğal olarak üstün tabi
Arkadaşlar, Aşağıdaki linkteki problemime bir çözüm bulabilirseniz sevinirim.
Pisagor ilk önce gecmiş olsun diyorum..Aslında kırık ayagı yapıstırabilirsin,sanayi ye felan gidersen muhakkak sana birini tavsiye ederler.Yok icime sinmiyor dersen ben gecenlerde ikitelli sanayi ye gittim..Oradan cıkma far alıp icine bazı işlemler uygulayacaktım,nitekim buldum farı ama maliyet simdilik bana yüksek geldigi icin farları almadan bıraktım orada.Nasıl düşmüş o farlar oraya bilmiyorum ama kendi arabanın üstündekiler kadar temizdi.Ciftine 600 ytl demişti.(pazarlık yapmamastık ama..)
Maliyetleri karsılastır ona göre hareket et bence cünkü kaskonu bozmaya degecek bişey değil..
Teşekkür ederim, Benim ilk kaskom, %30 indirimim olacak. O da sanırım 450-500 ytl arasında birşey tutuyor. Buna göre değerlendirirsem sanırım 200-250 den fazla bir masraf yapacaksam, cebimden harcamam gereksiz olur diye düşünüyorum. Önümüzdeki hafta uzun yola çıkıcam. Çıkmadan halledebilmek için uğraşıyorum. Auto kinglerde bu işlem yapılıyor ama adamlar en erken 9 temmuz'a gün veriyorlar. Tatil dönüşüne kalacaksa da ağustos'u bekler % 30 indirirmimi alıp, serviste yaptırırım diye düşünüyorum. Pzt. veya salı sanayiye gidip bir bakayım. İnşallah kolayca hallederiz. İkitelli sanayi de yakın bana, bir bakayım oralara ...
quote:
Orjinalden alıntı: yasar53
quote:
Orjinalden alıntı: Pis@gor
Arkadaşlar, Aşağıdaki linkteki problemime bir çözüm bulabilirseniz sevinirim.
Pisagor ilk önce gecmiş olsun diyorum..Aslında kırık ayagı yapıstırabilirsin,sanayi ye felan gidersen muhakkak sana birini tavsiye ederler.Yok icime sinmiyor dersen ben gecenlerde ikitelli sanayi ye gittim..Oradan cıkma far alıp icine bazı işlemler uygulayacaktım,nitekim buldum farı ama maliyet simdilik bana yüksek geldigi icin farları almadan bıraktım orada.Nasıl düşmüş o farlar oraya bilmiyorum ama kendi arabanın üstündekiler kadar temizdi.Ciftine 600 ytl demişti.(pazarlık yapmamastık ama..)
Maliyetleri karsılastır ona göre hareket et bence cünkü kaskonu bozmaya degecek bişey değil..
çok geçmiş olsun fiyat konusunda tam bir bilgim yok ama dedğiniz gibi ikitelli deki sanayi de her türlü parçanın bulunduğunu duydum arkadaş zaten belirtmiş ... kafanıza takmayın hallolur
Çok teşekkürler, halledicez inşallah
Merhaba,
Bu başlığı bir süredir takip ediyorum. Auris Dizel D-4D 1.4 Elegance almayı planlıyorum. Fakat birkaç sorum var. 1) Gerçek sürüş deneyimlerine dayanarak, 100km de ne kadar yakıt tüketiyor? (Şehir içi ve dışı ayrı ayrı) 2) Sunrooflu versiyonu var mı? 3) Cruise Control sanırım bu araçda yok. Takılabiliyor mu? 4) Yol tutuş nasıl? 5) Vites'in durduğu yer insanı rahatsız ediyor mu? Kullanımı kolay mı? Bu vites kolu beni biraz rahatsız etti. 6) İlk viteslerde araba cansız mı?
Yardımlarınız için teşekkürler.
quote:
Orjinalden alıntı: Malachi77
Merhaba,
Bu başlığı bir süredir takip ediyorum. Auris Dizel D-4D 1.4 Elegance almayı planlıyorum. Fakat birkaç sorum var. 1) Gerçek sürüş deneyimlerine dayanarak, 100km de ne kadar yakıt tüketiyor? (Şehir içi ve dışı ayrı ayrı) 2) Sunrooflu versiyonu var mı? 3) Cruise Control sanırım bu araçda yok. Takılabiliyor mu? 4) Yol tutuş nasıl? 5) Vites'in durduğu yer insanı rahatsız ediyor mu? Kullanımı kolay mı? Bu vites kolu beni biraz rahatsız etti. 6) İlk viteslerde araba cansız mı?
Yardımlarınız için teşekkürler.
Aynı aractan aldım gecen mart ayında su anda 6200 kmde sorularına cevap olarak ; 1- sehir ici disi karısık kullnım olanagım oldu hep 5,4-5,3 aracın yol bilgisayarı verileri. cepten cıkan para ve gıden yol verılerı ıse 183 ykr/km oluyor :) 2- bildigim kadarı ile sunroof yok 3- CC yok ama takılıyormu bilmiyorum. Gerek duymadıgım ıcın sormadım hıc 4-yol tutusu gercekten cok ıyı arabanın, arac yuksek ama kedı gıbıde yola yapışıyor ( bence ) 5-vitesin durdugu yer bence rahatsızlık vermıyor bılakıs belkıde daha da rahat , sadece baska bır araba kullanımanız ıcap ettıgınde egılmenız gerekıyormus hıssı doguruyor 6- kullanıma baglı ama ilk vitesde biraz agırlık var ekonomik motor sonucda, ancak kimsenin ummadıgı ıvmelenmeyıde veriyor 2 bin devirden sonra. Sadece rampalarda iken vites degistirmelerde devri yüksek tutarsanız hiç bir sıkıntı olmaz
İyi günler
İlginiz için çok teşekkür ederim. Satın alma kararımda etkili olacak. 2 araç arasında kararsızım. 1) Auris D-4D 2) Astra CDTI
Bu ikisi arasında kaldıysanız hiç dusunmeden auris derdim ben , cunku arabayı almakla bıtmıyor ış, müşteri memnuniyeti cok önemli toyota için onu anladım ve servis anlayışı gerçekten cok iyi
astra cdtı sahibi bir arkadaşım aracın biraz hantal olduğunu ve şehiriçi trafiğinde bu yüzden sıkıntı çektiğini söylüyor