Şimdi Ara

Auris vs Egea vs Megane (Benzinli otomatik 2.el 1.6 motor) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
52
Cevap
0
Favori
2.023
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: getoutofmyship

    Hocam çok güzel diyorsunuz da fiyatlar çok yüksek, alamayacağız onu galiba. Toyota'da bir çalışan şunu söylemişti, Auris'in bu kadar yüksek fiyatlı olma sebebi ithal olması. Hemen hemen aynı aracın sedanı gibi olan Corolla çok daha ucuzdu mesela, sırf Türkiye üretim olduğu için.
    Hocam sizin gönlünüzden egea geçiyor gibi, ilkokul arkadaşımın aracı 2017 temmuz istanbul dolu yağışında pert oldu. Tavan düzeltilemeyecek haldeydi, ne olursa olsun önceliğiniz güvenlik olsun. Tövbe etti egea almaya o gün...

    Ama zevkler renkler tartışılmaz, gönlünüze göre olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PSN_vs_XBOXLive P kullanıcısına yanıt
    Yorum için teşekkürler, bir konuda daha bilgilenmiş oldum.

    Evet gönlümden Egea geçiyor gerçekten. Ancak mantık da Auris diyor sanki. Egea ile ilgili biraz araştırınca saçma sapan arızalardan şikayetler okuyorum. Su alma meselesi örneğin, biraz rahatsız edici. Olmayabilir tabi ama olursa can sıkacak türden bir sıkıntı. Sadece su alma değil, araç saçma bir sebepten nem de yapıyormuş içerde. Kış aylarında çok sorun olabilecek bir konu (Ankara'da eski aracımda bu olmaya başlamıştı, camda içerden buz kazıyordum)
  • getoutofmyship G kullanıcısına yanıt
    Yine ilk mesajımın arkasındayım, bütçem müsaitse Egea yerine Auris alırdım. Ancak Egea inanın kötü araç değil, Egea HB sahibiyim, 16 aydır kullanıyorum. Hiç bir sorunu yok maşallah, saat gibi çalışıyor. Geçenlerde bir konuya yazmıştım, Egea'yı tarif et deseler, "Parasının hakkını sonuna kadar veren araç" derdim. İnanın şu piyasada hiç bir araç verdiğimiz parayı hak etmiyor, içlerinde yine fiyat fayda oranı en iyi araç Egealar.
  • getoutofmyship G kullanıcısına yanıt
    Güzel özetlemiş durumu...

    https://forum.donanimhaber.com/fb.asp?fromMobile=yes&fromZero=yes&m=138943389

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • rock steady kullanıcısına yanıt
    Mobil linki koymuşsunuz açamadım hocam.
  • getoutofmyship G kullanıcısına yanıt
    Galiba mesajı kaldırmışlar :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ben olsam düşük km bütçem e uyan aracı alırım. Egea hb 1.6 benzin otomatik tavsiye ederim. Auris de güzeldir. Bütçeye bağlı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 2014 CVT Advance Auris sahibiyim.

    Aracı 27.000 Km.de aldım. Şu an 37.000 Km.de

    LPG'yi BRC Seq32 kiti ile kendim taktırdım.

    Arabayı aldıktan sonra Kocaeli - İzmir, İzmir ve bölgesinde geziler ve dönüş İzmir - Kocaeli olarak ilk uzun yolumu yaptım. Km. olarak 1000 Km.nin biraz üzeri gezmişim.

    100 Km.de 6.8 Lt. LPG yaktı. (Depo ölçümü)

    41 dereceye varan sıcaklıklarda klimasının performansına hayran kaldım. Ayrıca eski aracımda 1999 model Toyota'ydı. Ancak onun kliması manuel olduğu için araç çok soğuyor, klimayı kapatıyor, ısınmaya başlayınca tekrar açıyorduk. Bu aracımın otomatik klima olması çok güzel oldu. 22 dereceye ayarladım ve bir daha dokunmadım.

    Anahtarsız giriş ve çalıştırmadan bu aracı almadan önce gereksiz bulduğum donanımdı. Ancak yaz nedeniyle taşıdığım el çantasına araba anahtarını koyup, arabaya binmek için çantanın fermuarını aç, anahtarı ara vb. işlerle uğraşmamak gerçekten çok konforluymuş. Keza inerken de aynı. Otomatik katlanır yan aynalar da güzel bir özellik. Ayrıca otomatik kararan dikiz aynasının da uzun yolda çok faydalı olduğunu anladım.

    Hız sabitleyici var ancak ben bu donanımla bir türlü anlaşamadım. Psikolojik te olabilir. Kontrolün benden alınması rahatsız ediyor. Hız sabitleyici de giderken dahi sağ ayağım fren pedalına basmaya hazır bir şekilde bekliyor. Amaç ayağı dinlendirmek ama ben bunu yapamıyorum işte.

    Eşimin boyu 1.54 cm. Aracın sürücü koltuğunda yükseklik ayarı var. Ancak buna rağmen şehir içinde bir miktar görüş sıkıntısı yaşıyor. Araba kullanmaya ilk bu araçla başladı ve bu sorunu yaşayacağımızı alırken düşünmemiştim. Galerilerde eşimi her model otomatik araba koltuğuna oturtarak deneme yaptığımda en iyi çevre görüşünün 2002-2008 Honda Jazz, Opel Corsa G ve Suzuki Sx4'te olduğunu tespit ettik.

    Eşiniz kısa boylu ise güncel araçlardan sürücü koltuğuna oturtarak test etmenizi tavsiye ederim. (Uzun yolda Karacabey- Akhisar arasını eşim götürdü. Herhangi bir olumsuzluk yaşamadı. Belirttiğim sorun şehir içinin dar yollarında ve keskin dönüşlerinde gerçekleşiyor. Ayrıca medeniyet göstergemiz olan Bizans surları gibi yüksek kaldırımları da es geçmeyeyim.)

    Aracın multimedya sisteminde Navigasyon yok. Bu araçta Toyota'yı en çok ayıpladığım nokta bu oldu. Ekletilebiliyor ancak muazzam pahalı. Sanıyorum güncel döviz kurlarıyla 6-7 bin TL. olmuştur. Bunun yerine 2 bin TL.ye Androidli multimedya alıp taktırmak ve orjinal olanını ikinci el olarak satmak daha mantıklı. Ben de Navigasyon cihazı olduğu için gerek duymadım.

    132 Bg. atmosferik motor beni oldukça tatmin etti. Performans sıkıntısı yaşamadım. Yalova - Orhangazi arası virajlarda tam bağımsız arka süspansiyon da yol tutuş konusunda oldukça güven verdi.

    Eğer bütçe sıkıntın yoksa kesinlikle Auris al. Ama kredi çekeceğim veya bu fark parası ile başka ihtiyacımı gidermem gerekli diyorsan Egea'da mantıklı bir tercih olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mehmet Serdar K.

    2014 CVT Advance Auris sahibiyim.

    Aracı 27.000 Km.de aldım. Şu an 37.000 Km.de

    LPG'yi BRC Seq32 kiti ile kendim taktırdım.

    Arabayı aldıktan sonra Kocaeli - İzmir, İzmir ve bölgesinde geziler ve dönüş İzmir - Kocaeli olarak ilk uzun yolumu yaptım. Km. olarak 1000 Km.nin biraz üzeri gezmişim.

    100 Km.de 6.8 Lt. LPG yaktı. (Depo ölçümü)

    41 dereceye varan sıcaklıklarda klimasının performansına hayran kaldım. Ayrıca eski aracımda 1999 model Toyota'ydı. Ancak onun kliması manuel olduğu için araç çok soğuyor, klimayı kapatıyor, ısınmaya başlayınca tekrar açıyorduk. Bu aracımın otomatik klima olması çok güzel oldu. 22 dereceye ayarladım ve bir daha dokunmadım.

    Anahtarsız giriş ve çalıştırmadan bu aracı almadan önce gereksiz bulduğum donanımdı. Ancak yaz nedeniyle taşıdığım el çantasına araba anahtarını koyup, arabaya binmek için çantanın fermuarını aç, anahtarı ara vb. işlerle uğraşmamak gerçekten çok konforluymuş. Keza inerken de aynı. Otomatik katlanır yan aynalar da güzel bir özellik. Ayrıca otomatik kararan dikiz aynasının da uzun yolda çok faydalı olduğunu anladım.

    Hız sabitleyici var ancak ben bu donanımla bir türlü anlaşamadım. Psikolojik te olabilir. Kontrolün benden alınması rahatsız ediyor. Hız sabitleyici de giderken dahi sağ ayağım fren pedalına basmaya hazır bir şekilde bekliyor. Amaç ayağı dinlendirmek ama ben bunu yapamıyorum işte.

    Eşimin boyu 1.54 cm. Aracın sürücü koltuğunda yükseklik ayarı var. Ancak buna rağmen şehir içinde bir miktar görüş sıkıntısı yaşıyor. Araba kullanmaya ilk bu araçla başladı ve bu sorunu yaşayacağımızı alırken düşünmemiştim. Galerilerde eşimi her model otomatik araba koltuğuna oturtarak deneme yaptığımda en iyi çevre görüşünün 2002-2008 Honda Jazz, Opel Corsa G ve Suzuki Sx4'te olduğunu tespit ettik.

    Eşiniz kısa boylu ise güncel araçlardan sürücü koltuğuna oturtarak test etmenizi tavsiye ederim. (Uzun yolda Karacabey- Akhisar arasını eşim götürdü. Herhangi bir olumsuzluk yaşamadı. Belirttiğim sorun şehir içinin dar yollarında ve keskin dönüşlerinde gerçekleşiyor. Ayrıca medeniyet göstergemiz olan Bizans surları gibi yüksek kaldırımları da es geçmeyeyim.)

    Aracın multimedya sisteminde Navigasyon yok. Bu araçta Toyota'yı en çok ayıpladığım nokta bu oldu. Ekletilebiliyor ancak muazzam pahalı. Sanıyorum güncel döviz kurlarıyla 6-7 bin TL. olmuştur. Bunun yerine 2 bin TL.ye Androidli multimedya alıp taktırmak ve orjinal olanını ikinci el olarak satmak daha mantıklı. Ben de Navigasyon cihazı olduğu için gerek duymadım.

    132 Bg. atmosferik motor beni oldukça tatmin etti. Performans sıkıntısı yaşamadım. Yalova - Orhangazi arası virajlarda tam bağımsız arka süspansiyon da yol tutuş konusunda oldukça güven verdi.

    Eğer bütçe sıkıntın yoksa kesinlikle Auris al. Ama kredi çekeceğim veya bu fark parası ile başka ihtiyacımı gidermem gerekli diyorsan Egea'da mantıklı bir tercih olabilir.
    "Eşimin boyu 1.54 cm. Aracın sürücü koltuğunda yükseklik ayarı var. Ancak buna rağmen şehir içinde bir miktar görüş sıkıntısı yaşıyor. Araba kullanmaya ilk bu araçla başladı ve bu sorunu yaşayacağımızı alırken düşünmemiştim."

    Hocam bizde de bire bir aynı durum var. Auris için burdan da bir çekincem vardı, bu verdiğiniz bilgi çok faydalı oldu.

    Bu arada Honda Jazz'a da bir bakalım dedik, küçük sınıf olmasına rağmen geniş iç hacmi ve bgajı düşünerek çok heveslenmiştik. Ancak CVT şanzımanı hiç beğenmedim. Kalkışta çok aşırı hantal. Yaris sürdüm böyle gelmemişti. Şehir içinde çok sıkıntı yaratır bu hantallık gibi geldi. Toyota'nın Multidrive şanzımanı biraz daha farklı sanırım.




  • getoutofmyship G kullanıcısına yanıt
    Yaris'in 1.5'lik motoru ve CVT uyumu gerçekten çok atak bir sürüş karakteri sergiliyor.

    Jazz'da o his yok. Honda Jazz, 2002-2008 kasada yakaladığı başarının mirasını yiyor. Her yeni kasada daha da karakterinden uzaklaşıyor.

    Opel Corsa E kasa 2015 model aracı şu an ablam kullanıyor. 1.4 benzinli ve sanıyorum 5 ileri Active Select kodlu tam otomatik şanzımanlı bir araç. Kısa boylu eşim bu araçta çok rahat etti. Ancak motoru 1.4 olmasına rağmen benim aracımdan fazla yakıyor.

    Bu aracı uzun yolda ağırlıklı olarak eniştem kullanıyor. Yormadığından bahsetmişti. Alternatiflerinize eklenebilir.
  • Bunların yanında....Megane 1.2 test ederseniz yol tutuş, yalıtım, performans, vergi avantajı , konfor, yakıt farkını anlarsnız
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.