4 adet aktif telefon, 2 adet de aktif data (internet) hattı sahibi olarak bana 2 günde yaşattıklarını anlatayım avea'nın.
önceki gün sahip olduğum bir telefon hattı bir de internet hattı boşa çıkmış olduğu için bir bayisine (avm içerisinde gıcır gıcır avea merkezi) gidip bu hatların paketlerini azaltmak istedim (iptal filan değil). bu işlemlerin sadece müşteri hizmetlerinden yapılabildiğini söylediler. anlam veremedim ama neyse deyip çıktım; dün de müşteri hizmetlerini aradım. (normalde bu adamların müşteri hizmetleri hattında bazı hileleri bilmiyorsanız canlı insanla müşerref olamazsınız; daha önce bir çalışanından öğrendiğim taktikle artık fazla beklemeden insan sesi duyabiliyorum.)
telefondaki arkadaş telefon hattımla ilgili işlemi taahhütten dolayı ödeyeceğim cezaları sayarak gerçekleştirdi. ancak data hattının -bakın burası önemli- paketini 15gb'den 5gb'ye düşürme işlemini sadece bayilerden yaptırabileceğimi söyledi. dedim ki bakım hattı kapattırmıyorum, sadece tarife değiştireceğim öbürünü yaptınız, bunu neden yapmıyorsunuz diye sordumsa da dinletemedim, yok data hattıysa illa avea bayisine.
sabırlı adamımdır tekrar başka bir avmde başka bir gıcır avea bayisine uğradım bugün. derdimi anlattım, önce yok biz yapmıyoruz müşteri hizmetlerini arayacaksınız dedi telefon almayacağımı anlayınca zaten yüzü asılan görevli arkadaş. ben direnip aldığım bilgiyi söyleyince arkaya gitti birilerine birşeyler sordu, geri geldi, bilgisayarın başına oturdu, bir iki tıkladı, birşeyler okudu filan, derken bana dönüp ''yalnız bu işlem için 10tl işlem ücreti ödemeniz gerekiyor'' dedi.
dedim ya sabırlı adamımdır diye, ''olur mu öyle şey canım, bir tarifenin kotasını değiştireceksiniz, ne parası?'' dediğimde gördüğüm yüz ifadesinden şaka yapmadığını anladım ve teşekkür edip çıktım ve müşteri hizmetlerini durumu anlatmak için tekrar aradım.
telefondaki arkadaşa yine sakin sakin durumu izah ettim ve sordum bu ne iştir diye; sağolsun beklemeye aldı beni birilerine birşeyler sordu herhalde, geri döndü ve dedi ki ''efendim bayilerimizin bu işlemler için 10 tl'ye kadar ücret talep etme hakkı var'' dedi.
işte ben orada sinirlenmişim biraz. ama küfür etmedim çocuğa vallahi.
1. avea'da kimsenin birbirinden ve prosedürlerden haberi yok. 2. bayilerde kalitesiz, sıfatsız, eğitimden geçmemişelemanlar çalışıyor, avea'nın merkezi personeli yok. 3. avea bayilere hat tahsisi v.b. karlı işlemler hariç işlem ödemesi yapmıyor, bayi de bu işlerden kaçmak için topu müşteri hizmetlerine atıp sizi koca bayiden postalıyor. 4. avea bu durumu azaltmak için sanırım ''10tl'ye kadar'' diye bir opsiyon vermış bayiye, kurumsal bir firmada tarife değişikliği için pazarlık yapma durumuna düşüyorsunuz yirmi yaşındaki telefoncu çocuklarla. 5. bunda senedir turkcell ve vodafone'un da müşterisiyim, bir kez bile para talebiyle karşılaşmadım hat işlemleri için.
düzeltin bunları filan demeyeceğim; mümkün değil bu kafayla.
yazık çok yazık.
1. Bayi denilen bilgisiz cehalet kokan kişiler data hattının paketini değiştirir evet bu kesin ama adamlar o kadar cahillki haberleri yok 2. Para talep etme hakkı var ama vermeyin kardeşim almama hakkıda var daimi müşteri olsan sana yalamalık yapar beleşede iş yaparlar 3. Sadece avea değil tüm operatör bayileri cahil insanlar ben bayiyim bilgiliyim diyenlerin %98i mavra yapıyor