Şimdi Ara

Türk Telekom Fiber Hattındaki Donma sorunu Hk.( Yaklaşık 3 Haftadır)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
2
Favori
996
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar , 1024 mbit Türk Telekom fiber hat kullanıyorum ve uzun yıllardır da Playstation kullanıcısıyım.


    Geçen haftalarda açmış olduğum kayıt akabinde, Türk telekom fiber müşterilerin yaşadığı Türkiye genelinde playstation server'a katılma hatası işlemi , Telekom ekiplerinin müdahalesiyle çözülmüş gibi görünüyor.


    Şuan için ise Tod, Blutv, Netflix, exxen gibi platformlarda 2-3 saat'te bir , donma sorunu mevcut. Bu konuyu da ekiplere ilettim ve olay inceleme aşamasında.(Kocaeli içerisinde iki ilçede de teyit edilmiştir.


    Burada sıkıntı şu , bir önceki bahsettiğim PS Server hata işlemindeki gibi;


    Download, Upload, Ping ve SNR değerlerinde herhangi bir bulgu görünmüyor! )



    Bununla alakalı sizlerinde yaşamış olduğu deneyimler varsa birlikte bir takip yaparsak çözüm adına iyi olacağı kanaatindeyim.








  • Farklı bir dns ile deneme yaptınızmı?

  • Kahya Yahya kullanıcısına yanıt

    Hocam , Zaten PS Server olayını araştırırken ,


    DNS, Port, Modem ve ara kutu değişikliği gibi tüm aşamaları kontrol ettim.


    Gözlemlediğim husus bu sorun Başiskele ilçesinde ve İzmit ilçesinde de teyit ediliyor olması .


    Sizin böyle bir gözleminiz var mı acaba?


    Yorumum : TTelekom'un fiberde altyapısal bir değişiklik veya bir geliştirme yaptığı ve bu olayların bozulduğunu düşünüyorum. Mesela PS Server hatası fiberde varken , Bakır kablolu hatlarda böyle bir durum yoktu.

  • Hocam bende kocaeli bölgesinde ikamet ediyorum ayritende ps kullanıcısıyım yaşadığınız sorunu tam olarak detaylı paylaşırsanız ben de kontrol etmek isterim.

  • imate kullanıcısına yanıt
    Hocam , fiber kullanıcıları ps5 ve ps4 lerde online server’a bağlanmada sorun yaşıyordu. O çok şükür 1 mart gibi çözüldü. Şimdi ise fiber abonelerin internetlerinde hızdan verilerinden bağımsız, arada bir sayfayı açamama, (netflix , tod gibi) online platformlarda izlerken bir anda donma ve takılma sorunu mevcut .
    Bakalım türk telekom ofisine de bunu ilettim onlarda inceliyorlar. Şuan için ili ilçede de olay teyitli gibi.

    Fiber kullanıcısı olarak , sizde son iki üç haftadır rastladığınız bir durum oldu mu veya olursa mutlaka kayıt bırakın siz de.
  • mattmurdock kullanıcısına yanıt

    Hocam modem arayüzünden dns değiştir miydiniz?

  • Hocam bu ps hatası varken, dns , port , modem gibi değişkenleri de değiştirdim.
    Fakat 5 yıla yakın fiber aboneliğimdr ilk defa bu tarz bi hatayla karşılaşıyorum. Çünkü ps server hatası tespiti genel bir problem oldupu ortaya çıkınca, bu da sanırım bu şekilde genel bir sorun olduğunu düşünüyorum.
  • imate kullanıcısına yanıt
    Sizin de fiber abonelikti diymi hocam.
  • mattmurdock kullanıcısına yanıt

    Eve kadar fiber kullanıyorum hocam

  • imate kullanıcısına yanıt

    bizde sokağa kadar fiber kullanıyoruz olmaz mı ? Türk Telekom Fiber Hattındaki Donma sorunu Hk.( Yaklaşık 3 Haftadır) Türk Telekom Fiber Hattındaki Donma sorunu Hk.( Yaklaşık 3 Haftadır) 



    Türk Telekom Fiber Hattındaki Donma sorunu Hk.( Yaklaşık 3 Haftadır)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smart0201 -- 5 Mart 2024; 2:21:17 >




  • mattmurdock kullanıcısına yanıt

    fiber de snr veya hat zayıflaması olmadığı için 1 km için 1 mbps kayıp kabul edilir oda çok düşük olduğu için gereksiz olarak kabul edilir.

  • smart0201 kullanıcısına yanıt

    Buna biz ornagik köy usülü fiber optik diyoruz

  • Arkadaşlar şuan için Fortnite, EA FC24 gibi oyunlarda bir kaç kez bağlanmayıp , akabinde bağlanıyor. ( 2 kez düzenleme yapıldı ve akabinde 2 gün sonra tekrar bu şekle geldi.

    Asıl soruyu artık şöyle sormak ,istiyorum ;


    TTNET fiber ve PS5 kullanıp , hiç sorun yaşamayan arkadaşlar varmı ? Acaba bu olay lokal olarak mı izlenmekte? (Kocaeli içerisinde 2 arkadaşımda da aynı sorunu birlikte yaşamaktayız)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mattmurdock -- 18 Mart 2024; 12:16:52 >
  • mattmurdock kullanıcısına yanıt

    Kartepe'de oturuyorum. 1000 mbps ttkom bağlattım. Arada bir hız speedtest'te 500 civarına düşüyor, bir kaç dakika sonra düzeliyor. Hanım ve kardeşim ara sıra internetin gittiğini söylüyor. IP adresim hiç değişmiyor, yani link olarak bir kopma yok diyebiliriz. Dün akşam bende bilgisayardaki google games üzerinden Asphalt 9 indirdim ve sunucuya bağlanamadığı için oynayamadım. Bir sorun var ama bende henüz çözemedim :)

  • Hocam bağlantıda kalalım sorun hep aynı sorun, üzerinde çalışıyorlar. Şuan için 3. Defa düzelip daha az seviyede aksaklık yapıyor. Mesela bu 5 gün sorunsuz devam edip, bozuldu. :)
    Aşama aşama takipteyim, lütfen sizle de kontakta kalalım. Sorunun büyüdüğü anlarda irtibata geçer ortak tavır alırız.
    Son olarak, olay ttnet in takibinde ama, siz de özellikle ttnet ofislerine( call centera değil) kayıt açtırın. Kalabalık artsın. Çünkü 1000 mbps kullancılarının bu sorunu yaşaması onlar içinde önemli.
    Umarım kısa zamanda tam anlamıyla çözülür, şuan için kendi cihaxlarınızın ayarlarıyla ekstra bir oynama yapmamaızı tavsiye ederim. Sorun onlarda…
  • mattmurdock kullanıcısına yanıt

    xDSL kullandığım zamanlardaki yaptığım tracert sorgulamalarındaki hop noktarları fibere geçince değişti. Hatta bazı adreslerde ping sürem artarken bazılarında azaldı. Bu durumda bakır ve fiber yapının ayrı çalıştığını söyleyebiliriz. Daha fibere geçeli 1 hafta olmadı ve ilk fiber bağlantı tecrübem. O yüzden arızaları konusunda henüz tecrübem yok. Bu konuyu görene kadar sorunun konnektörlerden kaynaklanabileceğini düşünüyordum. Demekki sorun bölgesel. Hatta bir ara bu fiber DSL'i aratacak heralde dedim.

  • Hocam sizin kadar teknik bilmiyorum ama tespitlerimde ve ilk telekom ekibine kayıt açarken, ps5’imin fiberde bu hatayı yaptığı , fakat bakır kabloda yapmadığını tespit ettim. O aşamada son model modem takıldı, connectör değişti. Felan ama bakır da vermeyen hata fiberde devam ediyordu.
    Sonrasında call centerdakiler; sadece upload download ping sorgulatma yaptıkları için onları aldatıyordu veriler. En son durumu izah edince memnuniyet birimi kocaelinde bu sorunu tespit etti.( izmit te fiber kullanan bir arkadaşım, forumda yine fiber kullana bir arkadaşım ve ben başiskelede oturuyorum aşama aşama teyitli gittiğimizde aynı cevapları aldık.
    Bir ay içinde 3. Ye düzelme oldu o da pazartesi bozuldu tekrar biraz ama yavaş yavaş , kronik hata zaman araşığı ve şiddeti azalarak ve ben müdahil olmadan da düzelecek gibi. :)
    Benim mesela içerki 3 mart taki kaydım hala aktif ve hergün bildirim geliyor. Size de tavsiyem mutlaka ofislere bildirim açın arıza kaydı dursun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mattmurdock -- 27 Mart 2024; 12:28:28 >




  • Konsolda bu hataları verdiğinde aynı zamanda mesela tod da ve s sport’ta son dan bi önceki güncelleme de bi akşam yayın izlerken “ farklı kullanıcı ile giriş yaptınız “ uyarısı ile yayın kapandı. Tekrar açtım düzeldi. Stabil olmayan bir kimlik sorunu gibi bir durumu var sanırım.
  • mattmurdock kullanıcısına yanıt

    Ben de Kocaeli Başiskele'de oturuyorum ve bende de problem var. 200 mbps fiber kullanıyorum, modem wifi6. 500'e filan da çıktım ama değişiklik olmadı, geri 200'e döndüm. Donma problemi yaşıyorum. Bu esnada ise herhangi bir kopma, vs olmuyor. Speedtest'te test yapınca orada da herşey normal ama mesela telefonda appstore açıyorum; girmiyor, appstore'u alttan öldürüp yeniden açıyorum ve bu sefer çat diye giriyor. Ya da tv'de netflix izleyeceğim; uygulama açılmıyor. Kapatıp baştan açıyorum ve bu sefer açılıyor. Ya da mesela uygulama içinde bir film seçip izlemeye karar veriyorum, film dönüyor dönüyor açılmıyor. Geri tuşuna basıp, 1 kez daha açınca açılıyor ve kabak tadı verdi bu durum 1-2 aydır. Olay sadece netflix veya appstore değil, her yerde yaşıyorum. mesela dh uygulamasını açıyorum açılmıyor ilk basta, sonra açılıyor. 1 kez açıldıktan sonra da her şey normal. Üstelik bende playstation yok. Telefon tablet bilgisayar tv, vb.


    Müşteri hizmetlerini aradım bu iş için, hattınıza reset atıyorum, düzelmezse tekrar arayın dedi. Düzelmedi doğal olarak ama bir daha da aramadım, çünkü ben de bu konunun benden kaynaklı değil, bölgesel bir çalışma olduğunu düşünmüştüm.


    Hatta ve hatta acaba şu CGNAT olayından dolayı mı sıkıntı yaşamaya başladım ve statik ip'ye mi geçsem diye düşünüyordum son günlerde. Ta ki az önce bu konuyu görene kadar  





  • A.R.E.S. kullanıcısına yanıt
    Hocam sorun ttelekomda , takipte kalalım. Mutlaka türk telekom ofislerine arıza kaydı açın. Kocaeli genelinde böyle bir durum var diye bilgilendirin. Büyük olasılıkla anlayacaklardır.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.